Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 11:53

Ik ben denk ik antiek
Maar in caravan ging verwarming op gas en in voortent een zibro kachel :D

Nu alleen stroom nodig voor koelkast en daar hebben we evt zonnepaneel voor..

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 12:01

Wij hebben ook een kachel op gas hoor :D Koelkast kas op gas of stroom. Met zonnepaneel zijn we in principe zelfvoorzienend maar als er stroom is pakken we dat :)

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 12:04

MissAnnemijn schreef:
Wij hebben ook een kachel op gas hoor :D Koelkast kas op gas of stroom. Met zonnepaneel zijn we in principe zelfvoorzienend maar als er stroom is pakken we dat :)

Doen wij ook hoor, alleen hoeven wij niet meer dan 6amp...
Zoeken dus altijd kleine plekjes op..
In Frankrijk kamperen we veel bij wijnboeren enz, kun je abonnement voor afsluiten
Ik kan niet wachten om weg te gaan

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 12:05

wij koken zelfs op inductie en mijn man heeft een laptop mee waar hij de hele nacht films op kijkt en ik wil fatsoenlijke wifi omdat ik een telefoonabonnement met zielig weinig data heb. De tijd dat wij een tentje met een campinggasje leuk vonden, ligt tientallen jaren achter ons.
Ik zoek de campings er echt op uit, te weinig stroom, dan ga ik er niet heen.
Dit jaar zou best wel eens het laatste jaar kunnen zijn dat we nog kunnen kamperen, mijn man wordt er ook niet mobieler op, we kunnen al niet eens meer de voortent opzetten en de caravan aankoppelen, was laatst ook al een drama.
Dan is het klaar met vakanties, althans voor mij. In een huisje of zo kan ik echt niet daar heb ik teveel smetvrees voor, op een bed slapen waar weet-ik-veel-wie er weet-ik-veel-wat op heeft gedaan is voor mij een brug te ver

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34634
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 12:12

Wij hebben ook een gaskachel hoor. Maar ons ben zuunig, elektra is goedkoper als gas. Zit bij de prijs van de camping plaats inbegrepen.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 12:13

Wij zijn juist van onze mooie luxe Tabbert teruggegaan naar een buscamper, zo ontdekten we het ware camperen weer, geen poespas en rust


Geen tv we lezen, kaarten en puzzelen

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 12:14

ik heb niet eens een gastank meer mee, ik vind het ook eng en het scheelt een hoop ruimte!
tv heb ik helaas niet, en de wifi is zo brak op campings dat itv ook niet werkt.
Voor lezen heb ik weinig geduld, we zijn niet van de spelletjes en puzzels.
Ik slaap altijd erg veel.......

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34634
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 12:16

Echwel schreef:
Wij zijn juist van onze mooie luxe Tabbert teruggegaan naar een buscamper, zo ontdekten we het ware camperen weer, geen poespas en rust


Geen tv we lezen, kaarten en puzzelen


O maar tv hebben wij ook niet. Wil ik ook niet. Lekker lezen, spelletje doen.

mvdende

Berichten: 5692
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 12:48

Morrie schreef:
wij koken zelfs op inductie en mijn man heeft een laptop mee waar hij de hele nacht films op kijkt en ik wil fatsoenlijke wifi omdat ik een telefoonabonnement met zielig weinig data heb. De tijd dat wij een tentje met een campinggasje leuk vonden, ligt tientallen jaren achter ons.
Ik zoek de campings er echt op uit, te weinig stroom, dan ga ik er niet heen.
Dit jaar zou best wel eens het laatste jaar kunnen zijn dat we nog kunnen kamperen, mijn man wordt er ook niet mobieler op, we kunnen al niet eens meer de voortent opzetten en de caravan aankoppelen, was laatst ook al een drama.
Dan is het klaar met vakanties, althans voor mij. In een huisje of zo kan ik echt niet daar heb ik teveel smetvrees voor, op een bed slapen waar weet-ik-veel-wie er weet-ik-veel-wat op heeft gedaan is voor mij een brug te ver


Je zou dan naar een camper kunnen gaan kijken. Die hoef je niet aan te koppelen.

En anders misschien genieten van dagjes weg ipv meerdere dagen.

Ik snap dat je het jammer zou vinden, maar er is genoeg leuks te doen nog.

Kwa stroom: ik heb vorig jaar voor het eerst met stroom gekampeerd, andere keren altijd zonder stroom. Ik heb alleen een elektrische koelbox in principe en een stekkerdoos voor de oplader van mn telefoon enzo.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 12:59

een camper beginnen we niet aan, weer een voertuig erbij dat onderhoud moet, APK, wegenbelasting. We hebben al 2 veel te dure auto's waar we al 14 maanden niet mee rijden, omdat we toch nergens heen mogen.
Onze buren hebben net een camper gekocht en moesten hem in Friesland stallen omdat er hier in de buurt nergens (overdekt) plaats was, alleen bij de boer, dan staat ie buiten en dat wilden ze niet.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 13:01

Wij hebben zelf een bus verbouwd die op een gewone parkeerplaats staat
Dus geen stalling nodig en we gebruiken hem ook als gewone auto

En met een mooie dag kun je ook gewoon er even uit en ergens stoeltjes eruit en picknicken

rien10
Berichten: 14671
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 13:13

Morrie, als je twee autos hebt die je niet gebruikt, waarom heb je ze dan?

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 13:16

rien10 schreef:
Morrie, als je twee autos hebt die je niet gebruikt, waarom heb je ze dan?

omdat mijn man zijn auto (stokoud en bijna 5 ton op de teller) maar niet wil wegdoen |o :roll:

Mijn auto is jonger en heeft nog geen 2 ton op de teller, is automaat, dus ik kan er ook in rijden en heeft veel meer handige opties dan die van hem, dus het is logisch dat die blijft. Hoewel ik al een paar keer geroepen heb dat ik hem ga verkopen, rij er niet mee en had een hoop reparaties OMDAT ik er niet mee rij.....

Maar stel dat we weer een keer naar het buitenland zouden kunnen gaan met de caravan dan zitten we met dat oude barrel, die al een paar keer door de wegenwacht is afgesleept

rien10
Berichten: 14671
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 13:19

Ik snap de logica niet van "hij heeft nog geen 2 ton op de teller dus hij blijft" in combinatie met "ik gebruik hem nooit"

En stel dat je weer naar het buitenland kan gaan met de caravan: je zegt zelf dat je dat niet meer wilt/kunt.

Een auto er uit, caravan er uit, welkom kleine camper! En je kan weer overal heen.
Zie de mogelijkheden, niet de problemen :D

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 13:26

helaas beslis ik dat niet alleen.
Als wij naar het buitenland gaan, zetten we de caravan op een camping en rijden we alle dagen dorpen en steden af want mijn ziet graag kerken, kathedralen en architectuur. Dat zou heel onhandig zijn met een camper als ik bedenk waar we tot nu toe allemaal geweest zijn. Zo'n ding krijg je nooit geparkeerd en iedere morgen al die rotzooi weer opruimen en in de vakjes proppen, zit ik ook niet om te springen. Thuis loop ik al continu op te ruimen, dat wil ik op vakantie niet ook dagelijks doen.
De voor en tegens van een camper hebben we allang op een rijtje gezet en besloten dat dat hem niet gaat worden.

Als ik ooit weer mensen kan ontmoeten, ga ik weer naar de paarden van een vriendin, de bedoeling was namelijk dat ik zodra ik met pensioen was wat mee zou gaan doen. Daar kwam corona tussen. Voorlopig ben ik nog niet zo ver dat ik de deur uit kan voor dat soort dingen. De tweede prik is nog ver weg.

rien10
Berichten: 14671
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 13:33

Je kan wel de deur uit, je kiest ervoor het niet te doen. Dat blijkt uit meerdere post van jou. Dat je daarvoor kiest is geen waarde oordeel van mijn kant uit hoor. Als je dat wilt, moet je dat vooral doen. Ik hoef jou leven niet te leven. Maar het kan wel.

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 13:39

Zo leuk om te lezen hoe we allemaal kampeerders zijn maar toch zo verschillend.

Wij kamperen altijd zonder stroom, zo lichtgewicht en eenvoudig mogelijk bij Campspace, natuur kampeerterreinen en de NTKC. Alleen als we langer dan een paar dagen én met de auto gaan nemen we de grotere tent van bijna 5 kg mee. Verder kamperen we het hele jaar regelmatig 1 of 2 nachtjes en zeker als het echt winterweer is vinden we het super gaaf, een kampvuur is dan wel echt genieten.

Komende zomer gaan we 1 of 2 weken naar Texel op een NTKC terrein, ook dan geen stroom maar er is wel de mogelijkheid om een powerbank op te laden bij het toilet gebouw. Ik vind het heerlijk op die manier én het is super betaalbaar, €95 voor 10 dagen midden in het hoogseizoen.

rien10
Berichten: 14671
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 13:41

Leuk Sharani, die op Texel is bij tegenover Landal Sluftervallei toch?

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 13:41

SusanH schreef:
Hij moet ook niet de hele nacht aan. Ergste warmte eruit is genoeg. Ik kan zelf ook niet slapen met zulk geluid. En veel stroom vind ik zelf wel fijn. Ooit ergens gestaan waar je niet eens de kachel en senseo tegelijk aan kon hebben. Klapte alles eruit. Das ook niks.

klopt, de warmte eruit is genoeg. Zijn zoveel caravans met airco. Die ban ons maakt btw niet veel geluid vind ik

SusanH schreef:
Wij hebben ook een gaskachel hoor. Maar ons ben zuunig, elektra is goedkoper als gas. Zit bij de prijs van de camping plaats inbegrepen.

en ook dit kan ik weer quoten :D
Laatst bijgewerkt door IMJ op 10-05-21 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 13:43

rien10 schreef:
Leuk Sharani, die op Texel is bij tegenover Landal Sluftervallei toch?


Inderdaad, is echt een prachtig terrein, we komen daar graag.

rien10
Berichten: 14671
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 13:45

Ik heb een caravan gehad met airco, die zat er nu eenmaal op toen we hem kochten. Wat een pestlawaai!. Nooit gebruikt. Ja, een keer, toen was mijn dochter ziek had hoge koorts en het was buiten weet ik veel hoe heet. Kind bloot op bed, airco aan. Toen kwamen de buren klagen over het lawaai, terecht hoor, het was niet te doen. Even uitgelegd waarom dat ding aanstond en toen was het prima. Maar ik schaamde me dood vanwege het lawaai.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 13:55

is al even geleden denk ik dan Rien10?

rien10
Berichten: 14671
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 13:57

Caravan was van 1996, en het was denk ik.... even puzzelen...... 10 jaar geleden.
Caravan heb ik trouwen voor veel geld verkocht in de eerste lockdown. In de tweede lockdown heb ik voor heeeeeel veel geld mijn T@B verkocht.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 14:09

denk dat de nieuwere airco's een stuk stiller zijn :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34634
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 14:22

Mijn ouders hebben er 1, die hoor je amper.