Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
lukka63
Berichten: 1406
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 09:01

Je hebt mooi weer gehad Morrie!
Wij zijn ook mooi weer kampeerders,vooruitzichten zijn goed dus gaan we donderdag naar de Achterhoek.


gaucho
Berichten: 9516
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 09:09

Wij hadden sowieso gereserveerd voor Hemelvaart, maar blij met het mooie weer :D Ook naar de Achterhoek, tussen Barchem en Ruurlo.

Life begins at the end of your comfortzone.

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 09:12

Mooie plek uitgekozen, ik kan je adviseren de barchburger bij de kale berg is erg lekker. En de visboer die op donderdag middag in Barchem staat is goed. En de fiets/wandelroute over de maandagdijk (links zitten moerasgebiedjes inmiddels en mooie wandelpaden) naar de Lebbenbrugge is de moeite waard,zo ook de boerderij zelf :j

Hier is er helaas weinig van kamperen gekomen, behalve afgelopen maanden veel functionele camperovernachtingen in binnen en buitenland. Soms best bestnoodweer en ingesneeuwd stranden op een parkeerplaats. :') Hopelijk komt er weer meer gelegenheid voor op de niet standaard route :j

Postel is ook mooi trouwens met de camper en idd lekker eten daar wel. :Y)

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

gaucho
Berichten: 9516
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 09:32

Thx voor de tips Karuna :j We komen er regelmatig, is niet zo ver en prachtig <3 , maar dit soort tips zijn altijd welkom.

Ik ga eens kijken of de visboer ook op Hemelvaart komt :D s ochtends vroeg gaan we dauwtrappen met de boswachter bij de Kale berg. Fietsen gaan mee dus een tochtje richting de Lebbenbrugge is ook erg leuk. We zouden eigenlijk 4 dagen 40 km wandelen, maar mijn vriend is geblesseerd dus we doen het wat rustiger aan.

Life begins at the end of your comfortzone.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie
Berichten: 27966
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 09:39

Klinkt weer als heerlijke vooruitzichten, en Morrie na de tegenslag toch ook nog lekker genoten!

Wij hebben de caravan nog bij huis staan om hem echt 'van ons' te maken. Nieuwe lampjes, wellicht de zitkussen van de zithoek opnieuw stofferen, en een nieuw matras. Dat laatste is nog niet zo handig. Waarschijnlijk moet ie op maat gemaakt, want het zijn rare afmetingen. Jullie nog ideeën daarvoor?

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 09:41

Ik mis het daar best wel. Zoveel wandelmogelijkheden ook met de scootmobiel <3 maar ja soms lopen dingen zoals ze lopen. -O- De visboer stond er altijd vanaf 1430/1500 tot tegen 1900.

Met die lange afstandswandelingen kun je daar flink mee uit de voeten. Een andere fietstip. Landhuis Beekvliet. Daar kun je links richting kleine sluis over de berkel of rechts door een waterbosje richting een grotere sluis met een apart natuurgebiedje bij Borculo en de berkel. De berkelzomp vaart daar ook langs :j

Of fiets naar de Zevensprong :D jawel die van de serie van heel vroeger :)) dat is deels daar opgenomen. Dat bosje kun je ook leuke kortere stukjes wandelen.

Of fiets/wandel bij de flierdijk. Links en rechts nieuwe natte natuur, laarzen wel nodig maar daar komen best veel zeldzame planten voor, diverse soorten orchideen ook.

Rije er zijn speciale bedrijven die gekke maten maken. Oa desi matrassen :j maar er zijn er meer bedrijven van. Voor de camper met een rare hoek eruit is mijn vader steeds bij hun terecht gekomen.
Laatst bijgewerkt door karuna op 15-05-23 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Morrie
Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 09:47

Ik weet niet waar je woont Rije maar ik weet een adresje in Hoogland. Daar hebben wij kussens laten stofferen en zij maakt ook matrassen op maat

Morrie
Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 13:36

Dat was een snelle actie. Het begon te regenen en in no time de voortent eraf

lukka63
Berichten: 1406
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 13:54

Morrie schreef:
Dat was een snelle actie. Het begon te regenen en in no time de voortent eraf

Haha
Groot gelijk
Nat opbergen is niks.

Morrie
Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 17:27

Vanmorgen met enorm gestuntel toch nog op tijd weg gekomen bij terspegelt. We krijgen de mover niet meer op het wiel, dus de caravan moet weer naar de reparatieman en we kregen zonder mover de caravan niet gedraaid met al die modder. Ik moest dus een beetje schuin aankoppelen. Mijn man zei steeds dat ie niet goed vast zat, maar als ik het neuswiel opdraaide, kwam de auto omhoog en ik heb in mijn paardenleven geleerd dat ie dan goed vast zit.
Toen ie na tig verkeersdrempels op de camping nog achter de auto hing en niet in het meer lag, durfde mijn man het wel aan :+

Netjes op tijd de sleutel van het prive sanitair in kunnen leveren dit keer *\o/*

Ik zat te googelen in de auto op volautomatische movers, kijk op en zie een bord Tilburg.... da's niet goed.... had m'n man een afslag gemist ergens dus over Breda terug naar huis, een enorm end om dus.
Vlak voor Utrecht hoor ik een piepje en zie een melding: ACC is ermee gekapt. Nu gebeurt dit wel vaker, maar het is mijn auto, dus mijn man weet dit niet. Bij het eerste benzinestation auto aan de kant, motor uit even wachten, weer starten en alles doet het weer. Geen idee wat het is, maar de auto is 15 jaar oud, dus het zal wel de leeftijd zijn.

Veilig thuis, vrij dicht bij huis kunnen parkeren dit keer, morgen caravan uitsoppen en terug naar de stalling brengen.

Poes was gematigd blij dat ik er weer ben, na een uur kwam ze al onder de bank vandaan en nu is het weer goed. Na 1 dag kwam ze al onder de bank vandaan en werd ze dikke maatjes met haar verzorgdame, die har gelukkig erg leuk vindt! (en ook nog groene vingers heeft, want al mijn min of meer mislukte kruiden en groentes zijn enorm gegroeid in die 5 dagen)

germie
Berichten: 25918
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 18:03

In juni ga ik een week kamperen. Een caravan met voortent gehuurd in Zeeland. Dus niet in een tentje wat eigenlijk het echte kamperen is.
De prijzen zijn niet leuk meer in Zeeland als je moet huren. Maar nu hopen op mooi weer.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Isabonny
Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 19:37

Heerlijk, caravan staat weer achterom. Morgen inpakken en laatste boodschappen halen voor de thuisblijver die op alle dieren moet letten (hond,paarden, kippen, cavia's en hamster :D ) beetje meenemen voor de hemelvaartsdag, want weet niet hoe het in Drente zit, maar hier in Limburg ken je nergens meer uiteten zonder reservering en al helemaal niet op zon- en feestdagen.

Wij vertrekken donderdagmorgen dus naar Camping Hunebed. Ben benieuwd. Had gezocht op campings rond Moezel, maar die zaten allemaal vol. Deze had gelukkig nog 1 plaatsje.

SdaphneS
Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 20:30

Als Drenthenaar kan ik beamen dat je ook hier moet reserveren. Maar de AH in Borger is gewoon open tijdens Hemelvaart, dus als je iets vergeten bent. Dichtbij Bronneger. ;)

Echwel
Berichten: 12458
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 06:15

Wij druk aan het plannen maken
Zou met Hemelvaart naar camping en passantenhaven It Krúswetter gaan, maar dat moest ik helaas annuleren.
Nu inpakken vast de 24ste ongeveer 10 dagen Frankrijk, denk de Ardennen en dan bij Sedan fietsen.
Daarna hebben we het weekend een afspraak in Reutum, dus dat wordt een mooi tochtje.

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

lukka63
Berichten: 1406
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 10:27


Roihi
Berichten: 2887
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 11:17

Wij staan vandaag op een hele rustige plek
Bij een Escargots kweker net over de grens in Frankrijk.
Het is exclusief voor campers en als je wil kan je rondleiding/info krijgen over escargots en recepten en zo. Ze hebben ook een winkeltje.
Prijzen zijn ook niet hoog vind ik en honden welkom.
Er is geen sanitair voorzien, wel mogelijkheid om grijs water te lozen, chemisch toilet te legen, water te vullen (zowel drinkbaar als niet drinkbaar). Het water is wel betalend.

Wiro 06/06/1999 - 07/04/2022
Dankjewel liefste merrie van me, voor alles wat je voor mij betekende.

Urbanus
Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 15:05

Heeft iemand tips voor een fijne (draagbare) barbecue? Ik had een leuke gezien bij de Hema maar die is afgekeurd door de grillmeister want te klein.

Hij moet dus groter zijn dan 37x27x25.

Qua prijs hoop ik onder de 100 te blijven aangezien het een bevlieging is.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Echwel
Berichten: 12458
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 15:10


De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

Isabonny
Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 19:48

[ img ]
Drenthe was heerlijk. De hunebedden bezocht + museum. Naar Westerbork gefietst . Mooie fietspaden door bos, over veen, heide. Mooie huizen (leuke bouwstijl), veel rieten daken. Heeel veel paarden viel me op( echt vervelend ), bijna geen koe gezien. Ben ook erg blij dat we nu een luifel aan de caravan hebben. Zo makkelijk met dit weer. Hoefden geen voortent op te zetten. Scheelt zo veel werk. We hebben de stukken erbij om er een voortent van te maken, dus als we ergens langer staan en het weer is niet zo geweldig, dan kunnen we het alsnog dicht maken. Waar ik ook blij mee ben, is mijn Omnia oventje. Kwam goed van pas aangezien er geen broodjes op de camping te krijgen waren. konden we toch elke ochtend broodjes en croissants afbakken.

gaucho
Berichten: 9516
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 20:33

Wij hebben het heerlijk gehad in de Achterhoek. Erg mooie camping ook.

[ img ]

Lekker camping eten

[ img ]

Roofvogelshow op de camping

[ img ]

En prachtige omgeving, heerlijk gefietst, gewandeld en hardgelopen.

[ img ]

Life begins at the end of your comfortzone.

Urbanus
Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 20:41


quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Liesje89
Berichten: 9925
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 23:20

Wij denken aan zo’n skottelbraai achtig ding als bbq. Op gas. Iemand daar ervaring mee?

Echwel
Berichten: 12458
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 02:57

gaucho schreef:
Wij hebben het heerlijk gehad in de Achterhoek. Erg mooie camping ook.

[ [url=m/Sr3qXB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lekker camping eten

[ [url=m/lxCDAT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Roofvogelshow op de camping

[ [url=m/EdmawQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

En prachtige omgeving, heerlijk gefietst, gewandeld en hardgelopen.

[ [url=m/6sXx47.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet er goed uit..

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

gaucho
Berichten: 9516
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 07:02

Liesje89 schreef:
Wij denken aan zo’n skottelbraai achtig ding als bbq. Op gas. Iemand daar ervaring mee?


Ik heb zo'n grote en met zijn tweetjes hebben wij in de camper de kleine cadac, safari chef 2. Bevalt erg goed. We bakken op de bakplaat ook eitjes, pannekoeken etc.

Life begins at the end of your comfortzone.

lukka63
Berichten: 1406
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 07:53

Wij hebben ook safari chef 2.
Gebruiken we veel,enig nadeel best wel werk om na barbecue het rooster schoon te krijgen maar verder fijn ding.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 117 bezoekers