Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
willemieke
Berichten: 792
Geregistreerd: 27-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 19:00

[
__Marloes schreef:
Paar pagina's terug las ik dat dag handig was, mocht je met een lekke band staan is die altijd dichtbij en hoef je de halve auto niet uit te laden. Niet doen dus :')
In juni krijgt mijn auto een grote beurt en apk, dat komt iig mooi uit zo voor vakantie! Tsja je eerste keer kamperen en alles loslaten valt niet mee :') op een vliegtuig stappen en weten dat er op plaats van bestemming alles klaar staat is wel wat anders. Heb het idee dat ik zoveel moet regelen nu haha


Nou hier een fanatieke kampeerder die altijd het reservewiel bovenop legt!
Je kan langs de snelweg niet je hele achterbak leeghalen als je een klapband krijgt. Het zou je maar gebeuren.
Kleine moeite om het gat vh wiel op te vullen met iets anders. Boeken, schoenen, luchtbed verzin het maar. En het reservewiel bovenop of goed voor de hand te hebben.[/quote]
En hoe leg jij dat wiel dan bovenop vast?
In een sedan nog niet zo'n punt maar in een station zou ik niet graag zo'n projectiel bovenop de bagage hebben liggen. Je zult het anker maar uit moeten gooien.........[/quote]

Helemaal aan de zijkant vd kofferbak. Links of rechts en dan klemzetten. Koelkastje ernaast bv. Vertikaal en tegen de achterklep aan.
Ik heb goed mn best gedaan op mn drie broedjes dus ben ook wel zo slim om het reservewiel niet los bovenop de bagage achter hun nekjes te leggen ;)

Overigens laten wij de bagage sowieso niet boven de achterbank uitsteken tenzij er een bagagerek inzit ;)

Overigens hebben we hem ook weleens bovenop de vouwwagen. En de krik ook natuurlijk..


Swah
Berichten: 1856
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 21:29

Dag allemaal, ik breek even in om om tent-tips te vragen; ik zoek een ruime 2p die (heel) licht is en (super) makkelijk op te zetten. Hebben jullie misschien tips qua merk/model. Alvast veel dank!!
Oh voor een festival trouwens, dus hoeft niet megagroot maar wel prima voor 2 personen en liefst niet mega laag.

Marie111
Berichten: 4647
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 22:11

Swah schreef:
Dag allemaal, ik breek even in om om tent-tips te vragen; ik zoek een ruime 2p die (heel) licht is en (super) makkelijk op te zetten. Hebben jullie misschien tips qua merk/model. Alvast veel dank!!
Oh voor een festival trouwens, dus hoeft niet megagroot maar wel prima voor 2 personen en liefst niet mega laag.


Paar vraagjes. Maximale budget? Wat is megalaag? (kruiphoogte?)

Voor 2 personen kun je het beste een driepersoons tent kopen.

Is dit te laag bijvoorbeeld?
https://www.decathlon.nl/tent-2-seconds ... 47895.html

https://www.decathlon.nl/tent-arpenaz-3 ... 47890.html

Hier heb je genoeg keus:

https://www.obelink.nl/tenten/festivaltenten.html

https://www.obelink.nl/eiger-3.html?cat ... _id%3D9527

Marie111
Berichten: 4647
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 23:05

Zie net nieuwe folder van de Aldi.
Vanaf 22 april hebben ze ook tenten te koop

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 00:56

Wij hebben (weliswaar in Australië) een tent van de Aldi gekocht en die bevalt prima. OK, het is geen 'De Waard'-kwaliteit bijv maar voor $120 voor een 4-6 persoons tent zijn wij er erg tevreden mee.
Ik neem aan dat Aldi tenten in Europa vergelijkbaar zijn.

Dit is hem:
[ img ]

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 08:27

Ligt er ook een beetje aan wat je verstaat onder voldoende ruimte. Ik heb een Quescha (of hoe je het ook schrijft) en zweer er echt bij, alleen al om het gemak met opzetten en hoe licht ze zijn om mee te sleuren. Erg ruim zijn ze niet, maar de grotere uitvoeringen zijn ook niet bizar krap.

mvdende
Berichten: 5612
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 13:07

Wat is lichtgewicht in jou ogen? Ik heb zelf een Coleman Caucasus 3. Ka je recht op in zitten, maar niet in staan. Weegt 3.5 kg en kostte 180 euro. Voor een festival zou ik geen hele dure tent meenemen.

Swah
Berichten: 1856
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 17:05

Bedankt!! Nee ik wil zeker geen dure, dus moet ws. op één van de punten toegeven (denk ruimte/hoogte). Misschien toch maar zo'n uitgooi tent! Ik kom binnenkort in de buurt van Obelink en ga daar wel even kijken, goede tip!

Swah
Berichten: 1856
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 17:09


Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 18:24

Wat valt er voor jou onder lichtgewicht? En zul je er veel mee moeten sjouwen of valt het mee? Obelink heeft best wel fijne tentjes voor festivals in het budgetsegment. Decathlon ook. Kijk vooral naar 3 persoonstenten. Die zijn net wat ruimer.

Show a little faith, there's magic in the night

mvdende
Berichten: 5612
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 15:17

Ik weet eigenlijk wel zeker dat het makkelijkste punt om te laten vallen het gewicht is! Je kan vrij goedkoop een behoorlijke tent kopen, kost je niets meer dan een licht gewicht klein tentje. Tot de 4 kg grens blijft het leuk betaalbaar, onder die grens ga je voor een ruime 3 persoon tent al naar de 500 aan 600 euro. Minimaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 18:37

Ik heb zo'n soort tentje ja, Swah! Niet hoog genoeg om er echt in te zitten maar als je hem puur gebruikt als slaapplek is het dikke prima. Naar festivals midden in de zomer met warme voorspellingen namen wij altijd nog een partytent en wat terpen oid mee, zodat we een eigen schaduwplekje konden maken waar we even konden bijkomen als dat nodig was. Zou nu denk ik eerder voor schaduwgaas gaan, zodat er nog wel wat wind doorheen kan komen. Heb 1 keer op Lowlands gestaan met 38 graden in de schaduw en dat was echt geen pretje op zo'n kaal terrein zonder enige vorm van wind. Toen was ik echt enorm blij met een partytent en een terp.. Luchtbed uit m'n tent gesleept en daar even een middagdutje op gedaan.

Ik heb overigens deze: https://www.decathlon.nl/tent-2-seconds ... 47886.html
Gewoon een prima tentje voor 60 euro (dus de vlieger dat ze gelijk zo duur zijn gaat imo niet helemaal op?). Afgelopen zomer heeft hij op Corsica gestaan en daar heeft hij bewezen dat hij goed waterdicht is, de stortbuien die daar af en toe overtrekken zijn een stuk heftiger dan Nederlandse regen over het algemeen. Het enige nadeel voor mij was dat ik een beetje schuin moest liggen om er languit in te kunnen liggen zonder mijn benen op te trekken, maar ik ben 1.88 en stond op een helling dus was uberhaupt niet de beste keuze.

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 20:29

Aan de totale andere kant van de kampeerlijn van het ieniminie-tentje, kwam ik dit bakbeest tegen op marktplaats:
https://link.marktplaats.nl/m1137683016
Niet dat ie nou zo geweldig ruim en praktisch ingericht is maar ik kon het even niet laten :D

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 20:52

Wat een joekel. Wel echt lelijk!

Wij stonden ooit eens bij een gigantische camper. Die was zo groot dat er serieus een auto uit kwam. Twee fietsen en een scooter. Die man had alles bij hetzelfde bedrijf gekocht, dus alles was in dezelfde stijl en kleuren.
Wat een bekijks trokken die mensen op de camping. Iedereen wilde kijken hoe de auto eruit kwam en hoe het er van binnenuit zag. :=

Swah
Berichten: 1856
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 21:04

Ja precies die heb ik nu ook gekocht Emma! En wij hebben idd ook altijd een partytent mee; een heel handige die aan twee zijkanten open en dichtgeritst kan worden. Staat altijd centraal tussen onze tenten en als het dan heet wordt in de ochtend halen we de luchtbedden uit onze tenten en slapen we daar verder! :D

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 21:18

SdaphneS schreef:
Wat een joekel. Wel echt lelijk!

Wij stonden ooit eens bij een gigantische camper. Die was zo groot dat er serieus een auto uit kwam. Twee fietsen en een scooter. Die man had alles bij hetzelfde bedrijf gekocht, dus alles was in dezelfde stijl en kleuren.
Wat een bekijks trokken die mensen op de camping. Iedereen wilde kijken hoe de auto eruit kwam en hoe het er van binnenuit zag. :=

Zo moeilijk is dat niet maar dat soort "flauwekul" maakt dergelijke campers vaak onevenredig groot maar ook onpraktisch.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

mvdende
Berichten: 5612
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 07:31

Emmaaa, tja dit soort 2 seconden tenten vallen niet in de lichter is duurder categorie. Puur omdat je z'n groot rond ding nou eenmaal niet in/aan/ op je rugzak/fietstassen kunt stoppen om er mee te gaan trekken. De uitzondering op de regel. Ga je naar een "normale" tent kijken, is er nog wel wat te vinden tussen de 100 en 300 voor een ruime 3 persoon tent net onder de 4 kg. Geloof me, ik had exact dezelfde eisen een paar jaar geleden!

ikkeniet
Berichten: 1257
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 06:21

Ik ben aan het zoeken naar een iets matrasachtigs voor over kussens van onze caravan.
Al die naden, ik wordt er gek van.
Een vast dik matras is geen optie, omdat het ook onze tafel is.
Iemand een idee?

info@raswas.com voor het reinigen van je paardendekens.

Oordeel niet over mijn leven.
Want je hebt mijn rugzak niet gedragen.
-Rita Nievelstein-

Melia
Berichten: 9842
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 06:47

ikkeniet schreef:
Ik ben aan het zoeken naar een iets matrasachtigs voor over kussens van onze caravan.
Al die naden, ik wordt er gek van.
Een vast dik matras is geen optie, omdat het ook onze tafel is.
Iemand een idee?

Een topmatras erover van een boxspring?

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 07:57

ikkeniet schreef:
Ik ben aan het zoeken naar een iets matrasachtigs voor over kussens van onze caravan.
Al die naden, ik wordt er gek van.
Een vast dik matras is geen optie, omdat het ook onze tafel is.
Iemand een idee?

Wij hebben een inderdaad een soort van boxspring: een dunne matras over de kussens. Geen idee waar ie vandaan komt, zat erbij toe we 'm kochten. Ding lijkt speciaal gemaakt want volgt precies alle rondingen van de caravan.

Nadeel is wel, omdat ie uit een stuk is, dat je 'm niet zomaar ergens in een hoekje wegfrommeld.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 08:08

Henrieke schreef:
ikkeniet schreef:
Ik ben aan het zoeken naar een iets matrasachtigs voor over kussens van onze caravan.
Al die naden, ik wordt er gek van.
Een vast dik matras is geen optie, omdat het ook onze tafel is.
Iemand een idee?

Een topmatras erover van een boxspring?


Topmatras van traagschuim halen bijv van de Jysk of Ikea. Die kun je ook oprollen voor als je van je bed weer een bank wilt maken.

Niet banketstaaf maar poetsen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 09:33

Houd er wel rekening mee dat matrassen in caravans vaak geen standaard maten hebben.

kaatjemuts
Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 11:11

ik ben al een tijdje een trouwe meelezer in dit topic en als newbe tentkampeerder (wij kampeerden vroeger met caravan) kan ik de tips hier goed gebruiken :D ;) ik ben dit jaar van plan om een weekje naar Frankrijk te gaan *\o/*
Ik heb een klein vraagje die ik hier (nog) niet ben tegengekomen. Hoe doen jullie het met elektriciteit? ik wil graag een oventje meenemen en natuurlijk de telefoon/tablet opladen. wat voor stekker/verlengsnoer gebruiken jullie?

#snotterzegt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 11:21

kaatjemuts schreef:
ik ben al een tijdje een trouwe meelezer in dit topic en als newbe tentkampeerder (wij kampeerden vroeger met caravan) kan ik de tips hier goed gebruiken :D ;) ik ben dit jaar van plan om een weekje naar Frankrijk te gaan *\o/*
Ik heb een klein vraagje die ik hier (nog) niet ben tegengekomen. Hoe doen jullie het met elektriciteit? ik wil graag een oventje meenemen en natuurlijk de telefoon/tablet opladen. wat voor stekker/verlengsnoer gebruiken jullie?

De meeste campings hebben op genoeg plekken een paal/kastje staan waar je een verlengsnoer in kan steken. Wij hebben dus altijd een super lang rolsnoer mee. Afgelopen jaar zelfs drie zodat we allemaal een kastje in onze tent hadden liggen, maar dat bleek echt overdreven.

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 11:24

Neem inderdaad wel een lang snoer mee, want sommige camping hebben ook níet zoveel plekken. En check of je apparaten niet te zwaar zijn om er tegelijkertijd in te hangen, een oventje is vaak best veel.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: purny en 55 bezoekers