Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 22:08

Oeh dat ziet er mooi uit, zo bij het water!

Nog een vraag: op steeds meer campings mag je geen waterdicht grondzeil onder je tent doen. Hoe doen de kampeerders met lichtgewicht spullen dat? Ik ken wel dat groene rubberachtige gaas/worteldoek, maar wordt je tent dan niet nat? En dat weegt ook wel wat meer, denk ik?


mvdende
Berichten: 5643
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 22:36

culaccino schreef:
Oeh dat ziet er mooi uit, zo bij het water!

Nog een vraag: op steeds meer campings mag je geen waterdicht grondzeil onder je tent doen. Hoe doen de kampeerders met lichtgewicht spullen dat? Ik ken wel dat groene rubberachtige gaas/worteldoek, maar wordt je tent dan niet nat? En dat weegt ook wel wat meer, denk ik?


Ik doe er gewoon waterdicht grondzeil onder....

Het grondzeil van mn tent is toch óók waterdicht (tenzij het niet lek is natuurlijk :+ )

Dan maakt het in mijn ogen niet uit of er één laagje waterdicht zeil op het gras ligt, of 2 laagjes op elkaar.

Voor het lichtgewicht tentje gebruik ik een simpel wegwerp afdekzeil stevig van de Action op maat geknipt, wat meerdere keren achter elkaar gebruikt wordt. Afgelopen zomer zeker 10 keer gebruikt en aan het einde van het seizoen weg gegooid.

Voor de grotere tenten gebruik ik een heel afdekzeil, wat na afloop de prullenbak in gaat.

Die regel van geen waterdicht grondzeil is volgens mij meer bedoeld voor voortenten van caravans enzo.

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 00:44

o0eefje0o schreef:
Vandaag op een lege camping eerste kijken! Ons plekje komende zomer!

Mooi plekje zeg!!

@Culaccino: waar wil je het precies voor gebruiken? Een zeil onder je grondzeil of heeft de tent geen ‘bodem’ / vast grondzeil dat water buiten houdt?
Wij leggen nooit wat onder het grondzeil maar alles wat wij hebben, heeft kuip-grondzeilen die in de tent geritst zitten dus geen nattigheid in de tent.

Naast de swag leggen we vaak een kunststof gevlochten mat neer. Dat is zodat je niet uit je bed gelijk in het (natte) gras staat. Swag is letterlijk alleen ons bed zeg maar.
Zou dat wat zijn? Weegt echt niks maar het is wel een grote rol om mee te nemen.

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Echwel
Berichten: 12439
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 07:32

Hier willen veel geen dichte zeilen meer omdat je echt dood gras krijgt en de volgende kampeerder ook gras wil ipv zand en modder..

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 09:05

@mvdende, ja, ik gebruik nu ook afdekzeil. Ik vroeg me inderdaad af of het uitmaakt of mijn semi-waterdichte tentbodem minder erg is dan een extra grondzeil eronder. Maar ik begrijp de campinghouders ook!

@Barramundi, ik bedoel inderdaad iets voor onder mijn tent zelf, om die droog en schoon te houden en te beschermen tegen schade. De tent heeft wel een bodem (waterkolom 3000 mm), maar die ripstop nylon is wel kwetsbaar (scherpe dingen prikken er zo doorheen). Ik ga eens zoeken naar swag 8-) , dankjewel. Ik hoop op zo min mogelijk gewicht/volume omdat ik graag een beetje wil trekken (en dus mijn tent graag droog wil houden).

Echwel schreef:
Hier willen veel geen dichte zeilen meer omdat je echt dood gras krijgt en de volgende kampeerder ook gras wil ipv zand en modder..
Ja, en dat begrijp ik wel. Je ziet de kale plekken ook nog op de foto van o0eefje0o en dan wordt je tent zonder zeil weer vies :P

mvdende
Berichten: 5643
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 09:10

culaccino schreef:
@Barramundi, ik bedoel inderdaad iets voor onder mijn tent zelf, om die droog en schoon te houden en te beschermen tegen schade. De tent heeft wel een bodem (waterkolom 3000 mm), maar die ripstop nylon is wel kwetsbaar (scherpe dingen prikken er zo doorheen). Ik ga eens zoeken naar swag 8-) , dankjewel. Ik hoop op zo min mogelijk gewicht/volume omdat ik graag een beetje wil trekken (en dus mijn tent graag droog wil houden).

Echwel schreef:
Hier willen veel geen dichte zeilen meer omdat je echt dood gras krijgt en de volgende kampeerder ook gras wil ipv zand en modder..
Ja, en dat begrijp ik wel. Je ziet de kale plekken ook nog op de foto van o0eefje0o.


Een Swag is iets typisch Australisch en is een dikke canvas "slaapzak" met daarin een dun vast matrasje. In de Swag leg je je slaapzak en daar kruip je zelf in. Je slaapt dan "bloot" onder de sterrenhemel. Leuk bij mooi weer, totaal niet handig in het Nederlandse klimaat. Daarnaast weegt zn swag gemakkelijk een kg of 5, als het niet meer is.

Hoe heb jij een tent met semi-dicht grondzeil?

Zover ik weet, hebben alle trekkerstentjes een volledig waterdicht grondzeil? Moet ook wel, wil je niet met je (donzen) slaap spullen in een waterplas wakker worden tijdens/ na een flinke regenbui.

Een (trekkers)tent is dus eigenlijk altijd funest voor het gras. Want óók mijn grote 4 persoons koepeltent heeft een dik waterdicht grondzeil wat "vast" in de tent hoort. (Het middenstuk is los te halen, om gemakkelijk schoon te maken... de 2 slaap compartimenten hebben een vastgestikt kuip grondzeil.)

Ik snap de camping houders ook goed hoor, een zandbak al plekje is écht niet tof, zeker na een regenbui en als alles blubber is.

Als ik op een plekje aankom, dan probeer ik òf mijn tent precies op het zand te zetten, en dan zò dat de ingangen wél op gras uitkomen, òf ik zoek juist een hoekje op waar nog wél gras staat, zeker als ik met mn kleine tentje ben, Zodat ik het zand helemaal kan vermeiden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 10:29

mvdende schreef:
Hoe heb jij een tent met semi-dicht grondzeil?

Zover ik weet, hebben alle trekkerstentjes een volledig waterdicht grondzeil? Moet ook wel, wil je niet met je (donzen) slaap spullen in een waterplas wakker worden tijdens/ na een flinke regenbui.

Ah, geen idee hoor! Ik heb hem nog niet zo lang en ben nog een noob. 'Semi-waterdicht' is wellicht niet het juiste woord, maar ik dacht dat je een grondzeil pas 'waterdicht' kon noemen bij een waterkolom van 5.000 mm en daar zit de mijne wel onder. Maar ik ben zeker geen kenner dus ik roep ook maar wat ik ergens heb gehoord/gelezen :o

Thanks voor de uitleg over de swag, grondzeil en je keuze voor een plekje!

mvdende
Berichten: 5643
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 11:21

culaccino schreef:
mvdende schreef:
Hoe heb jij een tent met semi-dicht grondzeil?

Zover ik weet, hebben alle trekkerstentjes een volledig waterdicht grondzeil? Moet ook wel, wil je niet met je (donzen) slaap spullen in een waterplas wakker worden tijdens/ na een flinke regenbui.

Ah, geen idee hoor! Ik heb hem nog niet zo lang en ben nog een noob. 'Semi-waterdicht' is wellicht niet het juiste woord, maar ik dacht dat je een grondzeil pas 'waterdicht' kon noemen bij een waterkolom van 5.000 mm en daar zit de mijne wel onder. Maar ik ben zeker geen kenner dus ik roep ook maar wat ik ergens heb gehoord/gelezen :o

Thanks voor de uitleg over de swag, grondzeil en je keuze voor een plekje!



Als je een beetje tent hebt (dus geen Action, Big Bazar, Xenos, Lidl) mag je ervanuit gaan dat in "normale" omstandigheden je tentje waterdicht is. Je moet hem niet midden in een plas opzetten, maar een flinke regenbui en nat gras hoort ieder grondzeil van een trekkerstentje makkelijk te houden.

Wèl is het inderdaad verstandig een extra grondzeil te gebruiken, zodat er 1 een extra barrière tegen vocht is en 2 extra bescherming tegen gaatjes/ lek raken van het grondzeil van de tent.

Veel hikers gebruiken een grondzeil van DCF Dyneema composite fabric oftewel cuben fiber. Dit is zéér lichtgewicht en oersterk. Alléén..... ook peperduur |(

Omdat je met een trekkerstentje nooit heel lang op dezelfde plek blijft staan, vaak maar een paar nachtjes, heeft het gras veel minder te lijden.


Op de grote campings blijven veel mensen 1 tot 2 weken staan met hun caravan, dan is het gras inderdaad dood als het verstikt is. En een caravan "hoeft" in de voortent in principe niet waterdicht te zijn. Al zou mijn persoonlijke voorkeur wél een waterdicht grondzeil zijn in de voortent trouwens....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 11:41

Ja, precies. Ik heb een MSR hubba hubba, maar had de footprint er (nog) niet bij gekocht omdat die (volgens mij) alleen onder de binnentent zit. Het lijkt me wel fijn om in ieder geval onder één van de twee voortentjes ook een waterdicht grondzeil te hebben. Dus ik dacht, misschien maak ik zelf iets op maat.

Mooie post, dankjewel! Dat vind ik zo leuk aan dit topic, allerlei soorten kampeerders met uiteenlopende ervaringen :))

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 11:44

Ahhh… ok! Ik snap hem!
Dat is hier een fenomeen wat niet aan de orde is. Of tenminste, er is mij nog nooit gezegd dat we een bepaald grondzeil niet mochten gebruiken.
Maar ik begrijp wel waar het vandaan komt.

Ik bedoelde idd niet de swag, maar de mat die we ernaast leggen (omdat je dus idd gelijk naast je bed buiten staat.) Wij hebben overigens een ‘moderne’ versie vd swag met een mozziedome en canvas erover heen.
Ik dacht dat je zoiets misschien onder je tent kon leggen om het schoon te houden (maar absoluut niet waterdicht). Maar begrijp nu dat je op zoek bent naar lichtgewicht en klein. Dit weegt niks maar is wel een grote rol.

Wij hebben een andere maar voor het idee: *Klik*

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

mvdende
Berichten: 5643
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 11:46

culaccino schreef:
Ja, precies. Ik heb een MSR hubba hubba, maar had de footprint er (nog) niet bij gekocht omdat die (volgens mij) alleen onder de binnentent zit. Het lijkt me wel fijn om in ieder geval onder één van de twee voortentjes ook een waterdicht grondzeil te hebben. Dus ik dacht, misschien maak ik zelf iets op maat.

Mooie post, dankjewel! Dat vind ik zo leuk aan dit topic, allerlei soorten kampeerders met uiteenlopende ervaringen :))


Goedkoop en simpel is afdek plastic.

Tentje in je tuin opzetten op het plastic, met een stift een cm of 5 aan de binnenkant aftekenen, tent afbreken, zeil op de lijn knippen en klaar. Zorg er altijd voor dat het plastic nooit onder de buitentent uitsteekt, anders loopt er water tussen het onderste grondzeil en de tentbodem en wordt de boel alsnog nat binnen.

Meer permanente oplossing is vlieger doek, DCF, ander dun nylon wat je zelf op maat maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 12:00

Ah ja, zo'n ding (buitenkleed heet dat in het Nederlands, denk ik?) zou ik ook meenemen als ik op een vaste plek zou staan, denk ik!

Thanks, mvdende! Ik ga eens op zoek en knutselen.

Nog een kiekje van ons kampeeravontuur van een paar weken geleden in Drenthe. Het was koud, maar zo mooi! <3 Kruiwagen staat er omdat ik steeds op mijn plaat ging over een scheerlijn :o

[ img ]

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 12:08

Prachtig!! Maar wat koud :brr:
Haha, herkenbaar met de scheerlijn. Zo hadden wij de laatste keer een peddel langs een dwarse scheerlijn gezet :')

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

mvdende
Berichten: 5643
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 13:32

Haha scheerlijnen.......

Nu kampeer ik al mijn hele leven en heb ondertussen wel geleerd om bij scheerlijnen uit de buurt te blijven.

Hele "gevaarlijke" scheerlijnen vlak bij de ingang laat ik vaak voor wat het is als dat bij die tent een mogelijkheid is. En goed in je hoofd printen wáár die lijntjes precies lopen helpt ook.

Ook met opzetten rekening houden met waar de scheerlijnen komen helpt hier te voorkomen dat ik 1000x struikel, dus bijvoorbeeld de tent zó neerzetten dat de scheerlijn niet in de loop zit naar het waterkraantje, de afvalbak zó neerzetten dat je niet over een scheerlijn heen hoeft en het looppad van/ naar de ingang van de tent vrijhouden.

Op deze manier weet deze Handige Harry vaak te voorkomen dat ze op dr plaat gaat... :+ :+

Isabonny
Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 17:28

Ik meld me ook als kampeerder.

Wij gaan al tientallen jaren met de caravan van mijn schoonouders op vakantie en nu hebben we ...onze eerste eigen splinternieuwe caravan gekocht. Vonden we eigenlijk altijd onzin om zoveel geld uit te geven aan iets wat je maar een paar weken per jaar gebruikt.
Maar ja....je wordt ouder ....de wensen veranderen wat..... en als je je het dan kan permitteren ...je leeft maar 1 keer toch *D ?

Caravan van schoonouders werd vroeger meerdere keren per jaar door ons, eventueel de schoonbroers en uiteraard schoonouders gebruikt, totdat schoonvader overleed. De laatste jaren gebruikten wij de caravan alleen nog.

Toen mijn ouders dit najaar naar de caravan- en camperbeurs in Utrecht gingen, zijn wij voor de gezelligheid meegegaan .
En toen zagen we allemaal nieuwe dingetjes in de caravans die toch wel handig kunnen zijn, zoals 2 losse bedden in de lange weg (eventueel door uittrekbare lattenboden tot 1 groot bed om te bouwen).
Aangezien het bed in de huidige caravan in de brede weg is en onze mannen redelijk lang zijn en hierdoor dus met hun voeten tegen de zijkant van de caravan aan liggen, is een bed in de andere weg (wat dus 10 cm langer is) wel prettig.
In de oude caravan moet mijn man altijd over me heen kruipen om uit bed te komen. Ik lig aan de kant waar je er zo uit kunt klimmen, omdat ik 's nachts nog wel eens (elke nacht dus :roll:). naar de WC moet. Als we het bij 2 losse bedden houden, dan kunnen we allebei zo naast het bed stappen en anders moeten we allebei via het voeteneinde eruit. Ik vermoed dat we niet vaak die extra lattenbodem uittrekken }> .

En dan zag ik een koelkast op "hoogte".
Ik zag altijd op tegen het karweitje om de koelkast na elke vakantie schoon te maken, omdat ik dan op mijn knieën, met mijn neus zowat op de grond lag om onderin die koeling schoon te maken.
Nu hebben we een hoge koelkast, waar nog een kastje onderin zit (die gewone opbergkastjes worden normaal gesproken niet zo vies als een koelkast, dus daar volstaat het vaak al om even met een stofzuiger of even met een vochtig doekje erdoorheen te gaan).

De caravan, een Fendt, is nog in productie. We verwachten hem in mei te krijgen. Ik heb nu al voorpret :D . Elke week struin ik met mijn vriendin/collega in de pauze de bakken van de Aldi door op zoek naar handige dingetjes voor in de caravan.
Ik moet beginnen op te schrijven wat ik al heb, want ik ben bang dat ik anders met driedubbele dingen zit :+ .
Ik kan een heel deel ook uit de oude caravan halen, dus servies en bestek hoef ik in elk geval niet aan te schaffen. Mijn schoonmoeder wil hem namelijk te koop zetten . (Dus als iemand interesse heeft in een nog nette, maar oudere 4-persoons Hobby caravan met voortent...).

En nu hopen dat we ook dit jaar gewoon naar Oostenrijk kunnen gaan.

Melia
Berichten: 9842
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 19:03

Oh wauw wat leuk een nieuwe caravan, klinkt goed idd! Hopelijk is ie op tijd klaar en kunnen jullie er deze zomer gebruik van maken! :D

Plan een dagje Obelink in, dan heb je zo weer een kar vol met handige (en soms onnodige :Y)) spulletjes.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 19:17

Klinkt als een mooi vooruitzicht een nieuwe caravan! :D

Onze eerste kampeervakantie staat gepland voor de meivakantie.
Dan mogen wij met de gloednieuwe caravan van mijn schoonouders op de camping staan.
Weet niet meer precies waar, maar ergens in Overijssel hebben mijn schoonouders een camping gevonden.
Zij zetten de caravan neer en wij mogen dan (samen met de rest van het gezin) gebruik maken van de caravan. Vorig jaar voor het eerst zo gedaan en was echt top! :D


Isabonny
Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 19:41

SdaphneS schreef:
Klinkt als een mooi vooruitzicht een nieuwe caravan! :D

Onze eerste kampeervakantie staat gepland voor de meivakantie.
Dan mogen wij met de gloednieuwe caravan van mijn schoonouders op de camping staan.
Weet niet meer precies waar, maar ergens in Overijssel hebben mijn schoonouders een camping gevonden.
Zij zetten de caravan neer en wij mogen dan (samen met de rest van het gezin) gebruik maken van de caravan. Vorig jaar voor het eerst zo gedaan en was echt top! :D


Dit hebben wij in het verleden ook wel eens gedaan. De een nam de caravan mee naar Oostenrijk en reed na zijn vakantie zonder caravan terug en dan kwam de ander zonder caravan heen en kwam met caravan terug.
Scheelt 1 dag rijden :), want met caravan rijden wij altijd in 2 dagen naar Karinthië.
Het kan in 1 dag, maar ach, je hebt vakantie en die begint als we in de auto stappen :)

jeetje77
Berichten: 3436
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 22:12

Even weer een vraagje. Ben me wat aan het oriënteren op een weekje Luxemburg vd zomer. Met brommers/motoren en tent natuurlijk. Maar nu zoek ik eigenlijk een (kleine) camping met zo min mogelijk kindvriendelijke activiteiten enz. Ik kom namelijk daarvoor al van een giga groot scoutingkamp af (mits alles door mag gaan vd zomer ).

Dus gezocht: een kleine (kindonvriendelijke) camping in Luxemburg. Of eventueel Eifel gebied.

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 22:45

Oh en Fendt! Prachtig!

Wij hebben vorig jaar ook een nieuwe caravan gekocht. Wat hebben we er al een plezier van gehad!

En wij zetten altijd lampjes bij de scheerlijnen bij de ingang.
Maar ik kan me zo voorstellen dat als je trekt met je tent, dat niet echt handig meeslepen is.

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Emori
Berichten: 13115
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 17:06

jeetje77 schreef:
Even weer een vraagje. Ben me wat aan het oriënteren op een weekje Luxemburg vd zomer. Met brommers/motoren en tent natuurlijk. Maar nu zoek ik eigenlijk een (kleine) camping met zo min mogelijk kindvriendelijke activiteiten enz. Ik kom namelijk daarvoor al van een giga groot scoutingkamp af (mits alles door mag gaan vd zomer ).

Dus gezocht: een kleine (kindonvriendelijke) camping in Luxemburg. Of eventueel Eifel gebied.

Oh wilde onze camping voorstellen kun jij mooi ff op de mormels passen _O-

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


jeetje77
Berichten: 3436
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 17:14

Als jullie er toevallig in dezelfde periode zitten wil ik best ff langskomen hoor :wave:

EedihcrO
Berichten: 779
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 17:46

Hier ook de periode van vakantie vastgelegd. Voor het eerst sinds mijn eigen schooltijd weer in het hoogseizoen.
Emori, welke camping bezoek jij? Wij denken ook aan Luxemburg m, Eifel of Ardennen. Camping moet een speeltuin en zwembad hebben. Vermaak is niet perse noodzakelijk. Dieren erbij is wel leuk.
Leuk om alle vakantieplannen weer voorbij te zien komen :) . Gaat het weer een beetje leven.

Met Pinksteren willen we nog een lang weekend weg naar een boerderijcamping. Dus als er nog tips zijn?

<3 06-07-2017 E. <3
<3 19-05-2019 J. <3

Emori
Berichten: 13115
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 18:14

Wij gaan naar du Rivage.
Daar is niks voor de kinderen behalve de rivier, een mini speeltuin(lees schommel) een een skelter maar onze kinderen willen er elk jaar weer heen!

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


fique
Berichten: 2499
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 20:01

Voor dit jaar helaas maar 9 dagen geboekt.
De camping waar we al een paar jaar komen is over op seizoenplaatsen en 3 tinyhouse. Voor de vaste gasten zijn er op een klein veldje 2 plekjes gereserveerd, maar kunnen daardoor helaas maar 9 nachtjes terecht.

♥ MAGNIFIQUE, OKIES BH CHARLIE ❤️
Dakota for always on my mind 02-06-2007 / 07-07-2011
Leootje 1995/2023
Love you for ever


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bnet, C_estmoi en 82 bezoekers