Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:47

IMJ schreef:
he gets wat jammer!
Wat was er niet handig aan dan?

Het is natuurlijk een enorme grote “lap”.
Hij is zo opgezet met dat oppompsysteem en ook in no time afgebroken, maar dan.... opvouwen ging niet want de tent was nat. Het paste niet zo in het serviceluik dus moest achterin de auto. En nu ligt de hele garage vol. Met dit weer droogt er niets ondanks 2 draaiende luchtontvochtapparaten is het er nogal nat.


IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 16:48

Morrie schreef:
IMJ schreef:
he gets wat jammer!
Wat was er niet handig aan dan?

Het is natuurlijk een enorme grote “lap”.
Hij is zo opgezet met dat oppompsysteem en ook in no time afgebroken, maar dan.... opvouwen ging niet want de tent was nat. Het paste niet zo in het serviceluik dus moest achterin de auto. En nu ligt de hele garage vol. Met dit weer droogt er niets ondanks 2 draaiende luchtontvochtapparaten is het er nogal nat.

Ja dat snap ik.. in de zomer zou al een heel ander verhaal zijn..

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Roihi
Berichten: 2866
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 20:19

Misschien kan iemand me helpen want op de site van het RDW spreken ze alleen over voertuigen (wat een caravan niet is)

Stel dat we een geschikte caravan te koop vinden in België, is er administratie waar ik rekening mee moet houden?
Kunnen we makkelijk een kenteken aanvragen en wordt er BPM gerekend (ik vermoed dat bpm enkel op voertuigen is)?
Wij wonen als Belgen in NL.

Wiro 06/06/1999 - 07/04/2022
Dankjewel liefste merrie van me, voor alles wat je voor mij betekende.

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 21:52

Wirobelgje schreef:
Misschien kan iemand me helpen want op de site van het RDW spreken ze alleen over voertuigen (wat een caravan niet is)

Stel dat we een geschikte caravan te koop vinden in België, is er administratie waar ik rekening mee moet houden?
Kunnen we makkelijk een kenteken aanvragen en wordt er BPM gerekend (ik vermoed dat bpm enkel op voertuigen is)?
Wij wonen als Belgen in NL.

Je moet kloppende papieren overleggen.
Wanneer je even bij de RDW binnen waait en daar vraagt welke papieren je moet hebben, is het een recht-toe-recht-aan-actie.
Caravan moet verder technisch in orde zijn, daar kijken ze naar (remmen, wielophanging, dat soort dingen) maar ook dat vertellen ze je gewoon, is mijn ervaring.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Roihi
Berichten: 2866
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 21:58

Dankjewel Ikke, misschien toch een contact formulier of belletje doen naar RDW als we iets op het oog zouden hebben in België. :j

Wiro 06/06/1999 - 07/04/2022
Dankjewel liefste merrie van me, voor alles wat je voor mij betekende.

Roihi
Berichten: 2866
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 18:39

We gooien het over een andere boeg. Ipv een caravan gaan we voor een camperbus.

Wiro 06/06/1999 - 07/04/2022
Dankjewel liefste merrie van me, voor alles wat je voor mij betekende.

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 20:24


It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 20:27

Wirobelgje schreef:
We gooien het over een andere boeg. Ipv een caravan gaan we voor een camperbus.

Al wat op het oog?

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Roihi
Berichten: 2866
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 21:44

Het is een grote bus ala renault master (lange versie en ook verhoogd dak). We gaan die zelf ombouwen tot camper.
Heel avontuur
De bus hebben we en zijn nu alles aan het voorbereiden voor het echte grote werk..

Wiro 06/06/1999 - 07/04/2022
Dankjewel liefste merrie van me, voor alles wat je voor mij betekende.

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 22:46

Oh wat leuk! Zou je het leuk vinden foto's te plaatsen?
Of ben je ergens te volgen? op insta bijvoorbeeld? Ik vind dat altijd erg leuk!

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Roihi
Berichten: 2866
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 21:15

Ik zal proberen om zo nu en dan eens iets te plaatsen van de vooruitgang.
Heb geen social media waarop ik zoiets bijhoud dus het zal hier te vinden zijn als ik eraan denk en tijd vind.

Wiro 06/06/1999 - 07/04/2022
Dankjewel liefste merrie van me, voor alles wat je voor mij betekende.

Neelm3r9
Berichten: 355
Geregistreerd: 29-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:30

Heeft een van jullie toevallig ervaring met een Bardani tent?
Hoe bevalt zo’n tent?

rien10
Berichten: 14401
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 16:02

Wirobelgje schreef:
We gooien het over een andere boeg. Ipv een caravan gaan we voor een camperbus.



Leuk, wij ook. Het was al een jarenlange wens van mij; een buscamper.

Zodoende staat nu onze T@B 320 te koop.

mvdende
Berichten: 5614
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 17:40

Ik hoop echt heel erg dat het camping seizoen op 1 april of 1 mei "gewoon" van start kan gaan. Dus met toiletten en douches gewoon open.

Maar ik ben bang dat het wel wéér eens 1 juni of 1 juli kan gaan worden voordat de toiletgebouwen open kunnen.

rien10
Berichten: 14401
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 17:45

Wij gelukkig volledig self supporting.

mvdende
Berichten: 5614
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 18:04

rien10 schreef:
Wij gelukkig volledig self supporting.



Ik ben vorig jaar óók volledig self supporting een aantal dagen weg geweest. Maar een "normale" wc die doorspoelen en een "normale" douche ipv jerrycan in een douchtent vind ik wél erg fijn trouwens!

Het ging maar liever gewoon toegang tot het toilet gebouw.

Óók voor mijn ouders, die niet self supporting zijn, zou het fijn zijn dat ze weer eens op vakantie kunnen. Die hebben afgelopen jaar 2x vakantie in lockdown gehad. In mei en november.....

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 18:18

Wij hebben in november maar vast een camping geboekt (juli/aug) met privésanitair..

Maar het zeker voor het onzekere genomen. Dat was al vrij lastig want veel was al gereserveerd!

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

mvdende
Berichten: 5614
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 18:43

IMJ schreef:
Wij hebben in november maar vast een camping geboekt (juli/aug) met privésanitair..

Maar het zeker voor het onzekere genomen. Dat was al vrij lastig want veel was al gereserveerd!



Ik heb net even gekeken: privé sanitair is overal al wel zn beetje volgeboekt!

En de prijzen van de campings zijn best fors weer |( dat lijkt ook ieder jaar méér te worden.

De tijd van voor €300 2 weken in het hoogseizoen kamperen zijn helaas behoorlijk voorbij.

Of via vakantieveilingen bij Oostappen, dat lukte vorig jaar nog wel voor €300 voor 2 weken.

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 19:14

mvdende, naar wat voor een campings ben jij op zoek dan?
Wij betalen eigenlijk nooit meer dan 20 tot 25 euro per nacht. Dan is 300 euro voor 2 weken goed te doen.

Show a little faith, there's magic in the night

zonnebloem18
Berichten: 24818
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 19:30

20 - 25 is goed te doen, wij zitten op 36 euro per nacht tijdens het hoogseizoen, geen luxe camping. Oostappen, zou ik voor geen goud willen staan.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 19:50

Ik heb nog niks durven boeken. Wij willen eerst beide volledig gevaccineerd zijn voordat we de deur uit gaan.
Ik zag wel dat er enorm veel campings met privé sanitair zijn ineens en aangezien we toch niet (meer) in de schoolvakanties gaan, hoop ik september/oktober nog een weekje weg te kunnen.

mvdende
Berichten: 5614
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 20:45

Bonna schreef:
mvdende, naar wat voor een campings ben jij op zoek dan?
Wij betalen eigenlijk nooit meer dan 20 tot 25 euro per nacht. Dan is 300 euro voor 2 weken goed te doen.


Vooral de wat grotere campings.

Iig niet een weiland bij de boer. Ik houdt niet zo van ons kent ons op een camping. Liever gewoon wat anoniemer dan een klein veldje.

Of logeren bij de boswachter, maar die zat vorig jaar helemaal vol al.

Bij een grotere camping vind ik een eetgelegenheid (indien open natuurlijk) maar vooral een supermarktje erg fijn, dat je niet voor ieder dingetje de auto hoeft te pakken om een supermarkt op te zoeken. Zeker aangezien ik alleen met hond op vakantie ga, en de hond in de auto laten zitten met 25°c natuurlijk niet kan. En buiten de supermarkt aan een paaltje werkt ook niet echt.

De grotere campings hebben in het hoogseizoen toch een behoorlijk prijskaartje.

Dit jaar heb ik nog niet geboekt. Misschien ga ik een wandel vakantie doen, maar misschien wel weer "gewoon" standplaats kamperen.

Oostappen vorig jaar was eigenlijk een alternatief. In juni was er géén camping meer te vinden voor 2 weken in juli/ augustus.

Echt werkelijk waar álles was volgeboekt. Op een paar kleine campings na met niet al te fijne recensies.

Oostappen had toen de actie via vakantieveilingen en zo nog 2 weken een camping kunnen "scoren"

Melia
Berichten: 9842
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 20:51

Hier al wel wat geboekt met Pinksteren, maar eerst gevraagd of we kosteloos kunnen annuleren indien sanitair niet open mag in verband met de coronamaatregelen. Die zijn wij namelijk wel nodig. Dat was gelukkig geen probleem dus geboekt!

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 20:53

Een grote camping is vooral gratis vermaak :j

Ik kan me een camping herinneren, ergens in het zuiden. Wij kwamen op vrijdagmiddag aan. We stonden op een wat hogere richel met uitzicht over het hele veld. We hebben alleen maar in een stoel gezeten en gekeken, de hele avond. We hebben zelden zo gelachen als die avond.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 20:55

Ik herken dat ons kent ons helemaal niet, als je zelf niet veel praat valt er ook weinig tegen je of over je te praten of misschien praten ze wel over je maar ik heb het niet door :') ik sla dit jaar hoogstwaarschijnlijk over en hoop volgend jaar naar Noorwegen te gaan. Binnen Nederland vind ik zonde van het geld, dan spaar ik liever even door :o

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ashleytjuhh, Ies_, JoT, noviceh, roosjenat en 63 bezoekers