Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Avelienvd
Berichten: 7217
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 17:53

Heb ook vast weer gereserveerd.
In juni lekker naar Ellemeet


Neelm3r9
Berichten: 355
Geregistreerd: 29-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 21:35

Melia schreef:
Wij hebben geboekt met Pinksteren en mocht het zijn dat de toiletgebouwen dicht blijven dan kunnen wij kosteloos annuleren :-). Misschien valt voor jullie ook zoiets te regelen?


Dat is slim geregeld zeg!!
Bij welke camping kon je dit zo regelen? :o

Melia
Berichten: 9842
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:57

xxxMarleen schreef:
Melia schreef:
Wij hebben geboekt met Pinksteren en mocht het zijn dat de toiletgebouwen dicht blijven dan kunnen wij kosteloos annuleren :-). Misschien valt voor jullie ook zoiets te regelen?


Dat is slim geregeld zeg!!
Bij welke camping kon je dit zo regelen? :o

Bij een camping in Overijssel. Bij interesse kan ik je wel pb doen.

Emori
Berichten: 13115
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 15:19

Ik heb toch maar ‘onze’ camping in Luxemburg geboekt voor van het zomer. Tot 2 weken van te voren kosteloos te annuleren mochten we toch niet kunnen komen.

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


Prairy
Berichten: 8983
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 15:58

Ik kom hier ook maar eens een beetje mee kijken :)

We hebben een oude vouwwagen en vanaf komend weekend ook een opknap caravan (en dan bedoel ik ook echt op te knappen :'))

We zijn meer van de korte weekendjes weg, naar rustige campings.

Thuis hebben we zelf een ' iniminicamping' voor de lol, max 5 plaatsen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet echt nagedacht heb over maatregelen etc, zijn ook pas half april weer open voor gasten.

Het is ook niet dat er nou veel maatregelen te nemen zijn met een simpel compost toilet in een tentje (lees gat in grond met box eroverheen, in een tentje), drinkwater kraan en een 'zonnedouche'...

EedihcrO
Berichten: 779
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 14:27

Ook leuk Prairy, een caravan opknappen. Wij hebben een nieuwe, dus ik ga er niks aan doen, maar die gordijntjes enzo :+ . Wie weet als ik ooit zelf leer naaien. Ik ben benieuwd naar je project.

Ben echt heel benieuwd of we in juni alweer mogen zwemmen enzo. Hoop het heel hard. En anders moet het maar flink mooi weer zijn. Net een flinke bestelling bij Obelink gedaan. Deze tafel is het geworden: https://www.obelink.nl/westfield-avantg ... tafel.html. Niet helemaal over de top groot, maar flink groter dan we nu hebben. Met 4 man net wat prettiger. Laat het mooie weer maar komen. Dan kunnen we gaan!

<3 06-07-2017 E. <3
<3 19-05-2019 J. <3

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 14:29

Die ziet er mooi stevig uit!

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Prairy
Berichten: 8983
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 14:29

EedihcrO schreef:
Ook leuk Prairy, een caravan opknappen. Wij hebben een nieuwe, dus ik ga er niks aan doen, maar die gordijntjes enzo :+ . Wie weet als ik ooit zelf leer naaien. Ik ben benieuwd naar je project.

Ben echt heel benieuwd of we in juni alweer mogen zwemmen enzo. Hoop het heel hard. En anders moet het maar flink mooi weer zijn. Net een flinke bestelling bij Obelink gedaan. Deze tafel is het geworden: https://www.obelink.nl/westfield-avantg ... tafel.html. Niet helemaal over de top groot, maar flink groter dan we nu hebben. Met 4 man net wat prettiger. Laat het mooie weer maar komen. Dan kunnen we gaan!

Toen we hem op gingen halen, hebben we er maar even wat platen tegenaan geschroefd zodat ermee gereden kon worden

[ img ]
En van binnen is hij helemaal gestript :P

EedihcrO
Berichten: 779
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 14:34

Ja, dat mag ook wel voor dat geld vind ik. Ben eerst ergens anders gaan kijken, maar daar was de enige geschikte 210,-. Dat vond ik echt wel te gek. Deze heeft dezelfde maat en look, maar dan van een ander merk. Voordeel is dat deze 80 breed is, en dat daardoor de stoelen die op de kopse kant gezet worden, ook tussen de poten passen. Dan kun je ze aanschuiven. En de poten zijn traploos verstelbaar.

De bo-camp poten hadden 3 standen en die kon Max 70 cm hoog. Dan kunnen de armleuningen van de stoelen er niet onder. En ik hou er echt niet van als ik op het puntje van mijn stoel moet zitten.

<3 06-07-2017 E. <3
<3 19-05-2019 J. <3

EedihcrO
Berichten: 779
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 14:35

Prairy schreef:
EedihcrO schreef:
Ook leuk Prairy, een caravan opknappen. Wij hebben een nieuwe, dus ik ga er niks aan doen, maar die gordijntjes enzo :+ . Wie weet als ik ooit zelf leer naaien. Ik ben benieuwd naar je project.

Ben echt heel benieuwd of we in juni alweer mogen zwemmen enzo. Hoop het heel hard. En anders moet het maar flink mooi weer zijn. Net een flinke bestelling bij Obelink gedaan. Deze tafel is het geworden: https://www.obelink.nl/westfield-avantg ... tafel.html. Niet helemaal over de top groot, maar flink groter dan we nu hebben. Met 4 man net wat prettiger. Laat het mooie weer maar komen. Dan kunnen we gaan!

Toen we hem op gingen halen, hebben we er maar even wat platen tegenaan geschroefd zodat ermee gereden kon worden

[ [url=m/VzToaM.jpg]Afbeelding[/url] ]
En van binnen is hij helemaal gestript :P


:oo das serieus een opknapper ja. Niet alleen van binnen. Hoe ver ben je nu?

<3 06-07-2017 E. <3
<3 19-05-2019 J. <3

Prairy
Berichten: 8983
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 14:45

Hetzelfde als we hem gekocht hebben. We gaan pas volgend jaar ermee aan de slag, eerst andere projecten. Hij was gewoon zo apart dat we hem graag wilden hebben, vooral door de binnenhoogte (mijn man dan 196 kan rechtop staan, dat kan in bijna geen enkele). Caravan stond eigenlijk niet op ons dit en volgend jaar to do lijstje, maar soms kom je iets tegen wat het toch moet zijn :P

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 17:29

Leuk zeg!! Ik ben heel benieuwd wat jullie ervan maken!
Maar mijn vriend kan ook prima door onze caravan. Hij is 1.93. Nog nergens problemen gehad eigenlijk! Zal wel net de grens zijn ofzo.
210 breed is ook fijn! Zo is ons bed in de breedte van de caravan en kan hij ook gewoon lekker languit liggen.

Wat is het voor 1?

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Prairy
Berichten: 8983
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 18:55

Hij is 240 breed en ongeveer 550 lang (binnen), heerlijk grote caravan dus. Het is een Kip K550 uit 1974 geloof ik. Er is redelijk recent één helemaal opgeknapt, Google maar eens, dat is een beetje ons voorbeeld (maar zal het niet helemaal worden, zoveel tijd hebben we nu ook weer niet plus budget).

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 20:12

Ik ben meestal zo verbaasd als ik zie dat mensen hun caravan pimpen met hout.. en ik vraag me dan altijd af of ze het maximaal laadvermogen in de gaten houden. Je propt er vaak ook nogal wat in.

Veel plezier met het pimpen. Op caravanity vind je mogelijk ook leuke tips!

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Prairy
Berichten: 8983
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 06:40

Heb je het nu over de mijne of dat voorbeeld? Mijne worden de wanden straks gewoon weer origineel :)

Al moet ik wel zeggen dat het hout wat ze in het voorbeeld gebruikt hebben, een stuk lichter is dan de deuren die we bij onze caravan gekregen hebben, die zijn echt zwaar.

We gaan overigens ook het onderstel wat steviger maken en misschien andere assen eronder zodat hij meer mag laden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 06:59

Dat is zo fijn, onze caravan had al een verzwaarde as toen wij hem kochten. Ideaal.

We hebben hem nu op een paar km van huis op de camping staan. Met de Pasen al geweest maar :brr: . Dit weekend herkansing gelukkig wordt het dan beter weer zoals het er nu uit ziet.

zonnebloem18
Berichten: 24819
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 08:18

Ik kom ook weer even buurten. We zijn vorig jaar met een tent op vakantie, maar we willen voor deze zomer eigenlijk een vouwwagen aanschaffen. Hebben jullie nog tips qua merken? Het is voor 4 personen, verder geen spannende eisen.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

ikke
Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 16:45

Prairy schreef:
Heb je het nu over de mijne of dat voorbeeld? Mijne worden de wanden straks gewoon weer origineel :)

Al moet ik wel zeggen dat het hout wat ze in het voorbeeld gebruikt hebben, een stuk lichter is dan de deuren die we bij onze caravan gekregen hebben, die zijn echt zwaar.

We gaan overigens ook het onderstel wat steviger maken en misschien andere assen eronder zodat hij meer mag laden.

Ehm, tipje: dat laatste werkt niet, tenzij je de constructie opnieuw laat keuren door de RDW.


SusanH schreef:
Dat is zo fijn, onze caravan had al een verzwaarde as toen wij hem kochten. Ideaal.

We hebben hem nu op een paar km van huis op de camping staan. Met de Pasen al geweest maar :brr: . Dit weekend herkansing gelukkig wordt het dan beter weer zoals het er nu uit ziet.

Maar die is ook als zodanig goedgekeurd. Een caravan uit '74 ga jij geen verhoogt MTM meer op krijgen.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 16:52

Ons oude beestje mag 4 mei naar de caravan dokter. Het chemisch toilet is stuk en er is iets met de uitdraaipootjes.
Bij leven en welzijn zullen we 1 juni een weekje gaan kamperen

Prairy
Berichten: 8983
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 18:54

Het is ook de bedoeling om hem opnieuw bij de rdw te laten keuren ;)

ikke
Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 19:00

Prairy schreef:
Het is ook de bedoeling om hem opnieuw bij de rdw te laten keuren ;)

Bel ze dan eerst even, voordat je begint.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 20:14

Prairy schreef:
Heb je het nu over de mijne of dat voorbeeld? Mijne worden de wanden straks gewoon weer origineel :)

Al moet ik wel zeggen dat het hout wat ze in het voorbeeld gebruikt hebben, een stuk lichter is dan de deuren die we bij onze caravan gekregen hebben, die zijn echt zwaar.

We gaan overigens ook het onderstel wat steviger maken en misschien andere assen eronder zodat hij meer mag laden.

Nee hoor. Over het algemeen. Ik zie zulke zware renovaties

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 20:16

Morrie schreef:
Ons oude beestje mag 4 mei naar de caravan dokter. Het chemisch toilet is stuk en er is iets met de uitdraaipootjes.
Bij leven en welzijn zullen we 1 juni een weekje gaan kamperen

Zo oud is hij niet toch..?

Wij hebben alleen de zomer geboekt. Geen idee of we ergens eerder ook nog even een weekendje gaan plannen.

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 20:20

Van de zomer gaan we niet: schoolvakanties! Misschien in september nog.
Onze caravan is al behoorlijk oud hoor. Ik weet niet precies hoe oud.

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 09:50

iemand interesse in een Alpenkreuzer? Niet van mij, maar van een kennis:
*klik*

en mijn nieuwe voortent komt weer te koop, we hebben hem 1 x opgezet vorig jaar, maar het is niet meer te doen voor ons, we zijn hier echt te oud en te krakkemikkig voor. Mijn man wil het in juni nog 1 x proberen, maar ik ben er helemaal klaar mee, een luifel is genoeg, we zitten toch altijd binnen.
*klik*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ann, Jade91, komone, Zeepsop en 85 bezoekers