Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
mvdende
Berichten: 5643
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 09:05

Ivm corona ga ik dit jaar niets boeken.

Ik hoop dat de kampeergekte in Nederland wat afzwakt en last minuut reserveringen/ op de bonnefooi weer mogelijk gaat zijn deze zomer.

Gewoon op donderdagavond besluiten op vrijdag ochtend weg te gaan als er goed weer voorspeld is.

Een weekendje Loonse Duinen en een weekendje Leenderheide staan zéker op het programma.

Wat ik met de "grote vakantie" wil dit jaar, weet ik nog niet.


Melia
Berichten: 9842
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 10:00

Wij hebben enige tijd geleden al Oostenrijk geboekt. Ben heel benieuwd of het door kan gaan.
Ooit 1x geweest (2 nachten) op doorreis naar Kroatië dus we zijn heel benieuwd. Prachtig land in ieder geval! Nu het weer nog :Y).
We moeten alleen nog een camping zoeken ergens onderin Duitsland voor de heen- en terugweg.

o0eefje0o
Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 12:14

Ohwww een dag van tevoren boeken! Heerlijk voor corona was dat geen probleem maar nu idd wat spannender naar zeker op een kleinere camping moet dat altijd lukken!

Vaak als je belt hebben ze nog wel een hoekje minder luxe minder groot iets verderweg of iets drukker als de standaard plekken maar prima

mvdende
Berichten: 5643
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 13:51

o0eefje0o schreef:
Ohwww een dag van tevoren boeken! Heerlijk voor corona was dat geen probleem maar nu idd wat spannender naar zeker op een kleinere camping moet dat altijd lukken!

Vaak als je belt hebben ze nog wel een hoekje minder luxe minder groot iets verderweg of iets drukker als de standaard plekken maar prima



Ik kom liever niet in het verdomhoekje te staan.

Is me afgelopen jaar een paar keer gebeurd, maar je betaald voor het "verdomhoekje" vaak nét zoveel als voor een gewone ruime standaard plek.

Ik heb ook altijd mijn hond bij me, en véél campings hebben speciale honden velden of juist hond vrije velden.

Vóór corona kon je gemakkelijk op de bonnefooi of één dag van tevoren boeken, afgelopen 2 seizoenen was dat écht niet tof, álles zat steeds vol.

Daardoor óók enkele keren eerder naar huis gegaan omdat het weer omsloeg en de laatste dagen alleen maar regen voorspeld werd, dan ben je als je van te voren boekt, dus je geld kwijt. Is niet tof.

Hopelijk is Europa "Gewoon" zonder poespas open vanaf het voorjaar en gaat "grijs op reis" weer lekker naar het buitenland ipv in Nederland te blijven hangen.

Dat het in de zomervakantie overal druk en volgeboekt is, dáár ben ik me van bewust, maar mei en juni was altijd redelijk rustig (Pasen, Pinksteren en Hemelvaart uitgesloten)

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 14:15

o0eefje0o schreef:
Ik wil hier even mee lezen en kwijlen bij jullie geweldige kampeer avonturen en foto s

Wij gaan komend jaar met 2 kids ( 5 en 7) gewoon na een camping in nl!
Hoop hier nog leuke tips tricks te gaan lezen en om in de stemming te komen jullie foto s

Wij ook hoor! En er zijn er hier meer die minder avontuurlijk op vakantie gaan. Waar gaan jullie heen?

Wij gaan met vrienden en hebben al snel na de zomer wat geboekt. We wilden naar de kleine wolf maar alles met privésanitair (nu met corona en kinderen vinden wij dat fijn) en waar je hond mee naar toe kan zat al vol.

Het is de 2 bruggen geworden.

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 14:24

nou mvdende deze "grijs op reis" waagt zich niet eens meer op Nederlandse campings. Als we een dagje eruit willen, gaan we gewoon 's avonds weer terug naar huis.
De Nederlandse campings zijn ons vorig jaar erg tegen gevallen namelijk en naar het buitenland gaan we niet met al die maatregelen die om de haverklap veranderen.

lukka63
Berichten: 1394
Geregistreerd: 13-09-06

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 14:28

Wij hebben 3 honden bij ons en eigenlijk reserveer ik weinig in Frankrijk stuurde ik meestal een dag van tevoren een mail.
Wij zoeken rustige mooi gelegen campings of camperplaatsen,en zelfs met 3 honden geen probleem waarvan 1 week hoogseizoen.

Echwel
Berichten: 12439
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 14:38

Nou wij hebben vorig jaar toch heel wat leuke kleine campings gehad, met de hondjes en nergens ruim tevoren geboekt, wij gaan nog steeds op de bonnefooi...zeker buiten het seizoen

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

mvdende
Berichten: 5643
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 14:46

Vorig jaar in juni écht alle campings moeten boeken. Was 1 maand van te voren en zelfs met een klein trekkerstentje was het nog ontzettend lastig een plekje te bemachtigen. Véél wandelaars die wél op de bonnefooi gingen wandelen, hadden echt een probleem en een aantal zijn uit noodzaak naar huis moeten gaan/ stoppen met de wandeltocht. Werd in de Facebook groep van de DMT (Dutch Mountain Trail) ook iedere keer gewaarschuwd dat er echt geen plekje meer vrij was voor op de bonnefooi.

Hopelijk is dat dit jaar wat rustiger en hoef je niet alles op voorhand te boeken.

Echwel
Berichten: 12439
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 15:01

Toch raar dat wij overal terecht konden, vooral op svr campings, nergens probleem

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

lukka63
Berichten: 1394
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 17:10

Echwel schreef:
Toch raar dat wij overal terecht konden, vooral op svr campings, nergens probleem


Eens
Bij ons ook geen probleem

wendy1987
Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 17:21

Wij konden vorig jaar ook gewoon op een camping terecht met hele ruime plaatsen.
Aankomend jaar ook al weer geboekt ivm de vriendengroep, zodat we zeker zijn van plaatsten bij elkaar en dat de honden mee kunnen.
Van t voorjaar wrs naar camping in Frankrijk en zomer ook maar dan wrs huisje omdat dat iets fijner is met de hondjes en zwemmen voor ons..
Hopelijk dit jaar weer op pad, afgelopen jaar niet geweest..

Gaan altijd met de auto, toch stukje fijner dan vliegtuig en afhankelijk zijn ofzo

jeetje77
Berichten: 3436
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 18:13

Ik boek ook nooit wat van te voren, maar ga ook bijna altijd buiten het hoogseizoen op vakantie.
Ik vind het heel jammer dat de Staatsbosbeheer campings songs vorig jaar de trekkersplekken hebben afgeschaft. Daar stond ik altijd wel graag. Mn op Terschelling (wat voor mij echt praktisch om de hoek is).

o0eefje0o
Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 20:19

Ik vind die verdomme hoekjes vaak anders erg mooi en juist wel fijn mss 2 x erg veel geluk gehad!

Wij gaan terug komend jaar na het eiland van Maurik idd meteen afgelopen bouwvak geboekt!

mvdende
Berichten: 5643
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 21:30

o0eefje0o schreef:
Ik vind die verdomme hoekjes vaak anders erg mooi en juist wel fijn mss 2 x erg veel geluk gehad!

Wij gaan terug komend jaar na het eiland van Maurik idd meteen afgelopen bouwvak geboekt!



Is deze wat?

Had in januari 2020 deze geboekt voor die zomervakantie, maar ivm de onduidelijkheid of de campings wel open mochten, in april moeten annuleren (10% kwijt of 90% kwijt bij later annuleren als bijvoorbeeld camping wél, maar alle voorzieningen niet open zouden gaan)

Lijkt mij een leuke camping en erg hondvriendelijk.


Sommige verdomhoekjes zijn prima, de laatste was eigenlijk bijna een normale plek. Maar zonder stroom.

Andere verdomhoekjes zijn wat minder, vlak naast het toiletgebouw (dus drukte en stank) vlak naast de afval containers... heb er gelukkig niet zelf gestaan, maar er waren wél plekken en diegene die er kwam te staan, had dus niet erg veel geluk.

Of je staat helemaal achterop het terrein en dus een eeuw lopen naar het toiletgebouw.... dit al wél vaker meegemaakt en zn eind lopen vind ik niet zo tof. Meestal probeer ik een plekje te vinden niet pal naast, maar redelijk in de buurt van het toiletgebouw. Moet er s'nachts nog wel eens uit en om dan een behoorlijke wandeling te maken is niet mijn favoriete bezigheid.


Ik kies liever zelf een plekje uit, vooraf op een plattegrond of ter plaatse, al heb je bij het laatste grote kans dat de écht mooieplekjes allemaal al bezet zijn.

Ik krijg er al helemaal weer zin in in het kampeer seizoen!

Nog 3 maandjes wachten, ik hoop eind maart er voor het eerst weer opuit te trekken.

o0eefje0o
Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 21:37

Ja wij gaan terug na Maurik omdat het super bevallen is! Er is mega mega mega veel te doen! En als je na de plattegrond kijkt lijkt het een mega camping maar dat is het niet. Het is een soort van verdeeld elk veldje trekt een ander soort publiek waardoor het niet druk druk is!

Plekken zijn ruim en nieuwe toiletgebouw erg schoon.
Maar voor de kids echt geweldig

Neonlight
Moderator Kantine
Berichten: 78414
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 22:11

Van wat ik hier in mijn omgeving heb gezien is dat de grote campings die in de ANWB of ACSI gids staan druk zijn, maar de kleinere campings die er niet in staan het hele jaar door plaatsen hebben. En hier zitten echt mooie nette campings bij, zelfs beter als sommige grote (heb hier wel 2 top campings binnen 5 km zitten, De Paal en Ter Spegelt en die zitten altijd vol in het hoogseizoen).

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 22:26

jeetje77 schreef:
Ik vind het heel jammer dat de Staatsbosbeheer campings songs vorig jaar de trekkersplekken hebben afgeschaft. Daar stond ik altijd wel graag. Mn op Terschelling (wat voor mij echt praktisch om de hoek is).

Echt? -O- Sinds wanneer? In september waren ze er nog, in ieder geval op de camping waar ik stond. :j

mvdende
Berichten: 5643
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 22:48

culaccino schreef:
jeetje77 schreef:
Ik vind het heel jammer dat de Staatsbosbeheer campings songs vorig jaar de trekkersplekken hebben afgeschaft. Daar stond ik altijd wel graag. Mn op Terschelling (wat voor mij echt praktisch om de hoek is).

Echt? -O- Sinds wanneer? In september waren ze er nog, in ieder geval op de camping waar ik stond. :j



Ze zijn op dit moment zelfs gewoon open op de campings die winterkamperen aanbieden.

Ze zijn 2 hoogseizoenen gesloten geweest ivm corona.

Omdat je voor het trekkersveld niet hoeft te reserveren en staatsbosbeheer kennelijk bang was voor drukte op de trekkersvelden. (Wat ik goed kan begrijpen trouwens, had waarschijnlijk behoorlijk druk geweest)

Hopelijk blijven ze dit jaar Gewoon open en blijft het óók mogelijk om zonder vooraf te reserveren aan te komen. Dit is nu wél weer mogelijk, maar afgelopen 2 zomers óók niet helaas.

jeetje77
Berichten: 3436
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 07:56

Ah dan is dat het geweest, ik zie het nu idd ook niet meer op hun website staan.

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 08:08

Leuk om alle plannen en ideeen te lezen! Hopelijk kan alles voor iedereen die wat geboekt heeft, gewoon doorgaan!

Wij zijn net terug van een lang weekend (4 dagen) kamperen met de kerst. Ondanks de buien, hebben we genoten. Temperatuur was nog steeds 25-30 graden, dus dan is een tropische stortbui af en toe niet zo erg. Gelukkig geen zware stormen gehad, die waren wel voorspeld.

[ img ]

Voor 2022 hebben we 2 kampeer trips gepland: Twee weken begin mei in de NT voor een viswedstrijd. Daar gaan we elk jaar heen, maar het is alweer een paar jaar geleden dat we met de auto gegaan zijn (het is namelijk 4 dagen rijden om er te komen). Dat wordt met de 'simpele' set up van swag en gazebo omdat we ook de boot meenemen.

Dan in juli naar een muziek festival wat te boek staat als "The most remote music festival in the world" :D Dan gaan we met de campertrailer omdat we daar hoegenaamd geen voorzieningen zullen hebben (alleen compost toiletten op het terrein) dus is het wel fijn om zelf wat meer bij ons te hebben. Ook alle drank moet je zelf meenemen :+

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Echwel
Berichten: 12439
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 08:13

Barramundi schreef:
dus is het wel fijn om zelf wat meer bij ons te hebben. Ook alle drank moet je zelf meenemen :+

Heb je wel genoeg bergruimte :D

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 08:33

De auto op de foto heeft alleen de voorstoelen er nog in. De rest is laadruimte <<) In/op de trailer en op het dak vd auto is ook plek.
Zou goed moeten komen :')

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 08:43

Ohh dat festival klinkt tof!

Ik vind het inderdaad ook het leukst als je vooraf niet hoeft te reserveren. Gewoon op de pof. Vaak weet ik vooral niet hoe lang ik ergens wil blijven :)

Voor de natuurkampeerterreinfans: hebben jullie het Groene Boekje van 2022 al ontvangen?

o0eefje0o
Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 21:53

[ img ]
Vandaag op een lege camping eerste kijken! Ons plekje komende zomer!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12, SentiBot en 75 bezoekers