Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-16 10:26

Ik had de zoekfunctie gebruikt maar niks 'centraals' kunnen vinden, jammer, want volgens mij zijn er best wat mensen die kamperen. Dus dacht ik, het lijkt me leuk / handig op tips en tricks uit te wisselen! Misschien zelfs een lijstje van must-meeneems ( :+ ) te maken.

Wij gaan in Augustus twee weken naar Engeland kamperen, eerst een week in Ipswich en de week daarna willen we ergens richting strand. Zo'n 1,5 tot 2 uur rijden vanaf Ipswich, maar een camping vinden lijkt onmogelijk. :Y)

Dus ben ik maar al begonnen aan het maken van een lijstje, dat ondertussen 8 geschreven A4'tjes lang is.

Wat ik vooral een van de nuttigste tips vond van kamperen, alles in een Curver box doen in plaats van in een koffer / reistas, als het dan echt slecht weer is blijven in ieder geval de kleren mooi droog en niet vochtig!

En dit is ons verblijf, liefkozend het Reispaleis genoemd! :+

[ img ]


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi


KylaLover
Berichten: 2216
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: ergens in de buurt van nergens

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:30

Ik heb altijd een setje kleding in de auto liggen. Mocht er toch iets gebeuren waardoor alle kleding vochtig of nat wordt, heb ik altijd nog een droog setje. Zelfde geld voor schoenen.

En n klein opvouwbaar legerschepje heb ik ook altijd mee. Greppeltjes om je tentje graven mag op de meeste campings niet, maar is toch zeker in de bergen al paar keer m'n redding geweest bij hevig noodweer. Uiteraard gooi ik de greppeltjes bij vertrek ook weer netjes dicht

♥♥♥Rozita van de Rijsdijk (verkocht)♥♥♥
♥♥♥Don Grego (verkocht)♥♥♥
http://www.facebook.com/viviantusveldfotografie
http://www.instagram.com/viviantusveldfotografie

Cabelona
Berichten: 1695
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:43

Vroeger als klein meisje al met mijn ouders gaan camperen met de tent (eerst een lekke bungalow tent en later een de waard en nog veel later met de caravan ivm. papa's rug). Nu ga ik elk jaar met mijn vriend camperen met onze tent:[ img ]

We hebben met aanschaf van de tent gelet op dat de gehele tent is voorzien van een vaste kuip.
Wij doen onze kleding wel gewoon in tassen, omdat curverboxen meer ruimte innemen in de auto. Wel altijd meerdere plastic tassen mee voor vieze kleding etc. Ook hebben we in al die tijd op plekken gestaan zonder stroom. Dus elke dag/ om de dag boodschappen doen.


Geld verdienen met het schrijven van artikelen: Klik hier

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-16 10:55

We hebben op de eerste camping wel stroom, moet nog even uitzoeken hoe dat zit met een omvormer in Engeland.

Waar zijn jullie al geweest Cabelona? :D


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 11:00

Wij gaan ook altijd kamperen. Wel altijd waar het mooi weer is :+ met stroom en we nemen echt onwijs veel spullen mee :')

[o]

Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 11:04

Hier ook kampeerders. Nog nooit met stroom en altijd op de bonnefooi. Als het veel regent en alles nat is rijden we gewoon weer naar huis :+. Meestal gaan we ergens heen waar bergen zijn maar ben ook al naar de cote d'azur geweest en de kust van Kroatië.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Florenc
Berichten: 1436
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 13:45

Hier ook kampeerder als het kan, maar dan wel met tent in de rugzak, en als het kan op de iets meer 'primitieve' campings (of wildkamperen). Op deze manier is Ijsland echt een dikke aanrader!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 13:48

Ik heb van alles gedaan, primitief kamperen (de horror :') ) tot tent op camping en nu met de caravan al jaren. Merk dat ik meer behoefte heb aan iets meer luxe zoals de plee aan boord :')

Ik ben gek op mijn toiletas met haakje dat hem hem op kunt hangen en dan open ritst :D alles bij elkaar met douchen. Daarna hang ik dat ding aan de stok van de luifel zodat alles mooi droogt :)

Ik ga dit jaar voor het eerst kamperen met baby, tips zijn welkom! Ik ga zo'n Deryan tentje aanschaffen en die komt op de omgebouwde treinzit te staan :)

BlueStar
Berichten: 2341
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 14:16

Wij zelf hebben o.a.deze dingetjes mee
*Van roodsteen een binnenpot meenemen, deze kan je zetten op je gasbrander/fornuis deze wordt heet gas uit en het potje dient dan als kacheltje.
*2 voorruitbeschermers van een auto, deze leggen wij onder de luchtbedden waardoor er minder kou optrekt.
*oude pillen potjes ideaal voor kruiden, lucifers of wat voor klein spul dan ook.
* met meerdere personen? Dan op de wasknijper de naam schrijven, geen gedoe welke handdoek of washandje van wie is.
* zoek eens op 1 pan gerechten macaroni is er 1 die je zo kan maken.
* stapelbakken met zo voorklep (ikea) handig omdat je nog veel kan pakken zonder gedoe.
*broodplankjes, voor snijden van spullen maar ook als broodbordje te gebruiken
* wij hebben een kleine deurmat mee om natte schoenen op neer te zetten binnen de tent.
ik heb vast nog wel meer tips maar weet niet precies wat je zoekt.

Jouw eigen weg, vind je niet in een routeplanner.

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 14:19

Ik ben vanuit huis uit ook een echte kampeerder :j Wij gingen elk jaar met de tent weg (een hele grote De Waard) en later met een klein tentje erbij voor mij en m'n zusje.

kwita
Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 14:21

jaaa, hier zit er dus een...we hebben net een carvan gekocht.Ik heb er nu al zin in! *\o/*

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-16 14:22

BlueStar schreef:
Wij zelf hebben o.a.deze dingetjes mee
*Van roodsteen een binnenpot meenemen, deze kan je zetten op je gasbrander/fornuis deze wordt heet gas uit en het potje dient dan als kacheltje.
*2 voorruitbeschermers van een auto, deze leggen wij onder de luchtbedden waardoor er minder kou optrekt.
*oude pillen potjes ideaal voor kruiden, lucifers of wat voor klein spul dan ook.
* met meerdere personen? Dan op de wasknijper de naam schrijven, geen gedoe welke handdoek of washandje van wie is.
* zoek eens op 1 pan gerechten macaroni is er 1 die je zo kan maken.
* stapelbakken met zo voorklep (ikea) handig omdat je nog veel kan pakken zonder gedoe.
*broodplankjes, voor snijden van spullen maar ook als broodbordje te gebruiken
* wij hebben een kleine deurmat mee om natte schoenen op neer te zetten binnen de tent.
ik heb vast nog wel meer tips maar weet niet precies wat je zoekt.


Daar staan er een paar tussen daar was ik zelf nou nooit opgekomen! Wij hebben handdoeken op kleur gekocht per persoon. :+

Ik ga zo eens mijn lijsten overtypen.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Goof
Berichten: 28607
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 14:23

Wat ik handig vind is een stuk plastic zeil kopen om onder de tent te leggen zodat de onderkant van de tent zelf droog blijft. Handig met inpakken weer.

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-16 14:25

Goof schreef:
Wat ik handig vind is een stuk plastic zeil kopen om onder de tent te leggen zodat de onderkant van de tent zelf droog blijft. Handig met inpakken weer.


Zeker in Engeland niet de slechtste tip. :Y) En zeilen hebben we toch zat hier.

Kwita, wat voor caravan hebben jullie gekocht? :D


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-16 14:59

Mijn Engeland lijst tot nu toe! :+

Checklist Tent & Toebehoren schreef:
- Base Seconds
- Base XL
- Base 4.1 (2x)
- 58 Haringen (32 stormharingen)
- Haringtrekker
- Haringhamer
- Grondzeilen (evt extra zeilen)
- Scheerlijnen (10 reserve)
- Reperatie kit?

- Sleep'in bed
- Kussens
- Voetpomp
- Lampen (Quecha LED lichten)
- Jerrycan
- Stoeltjes
- Krukje
- ANWB tafel
- Stekkerdoos / haspel
- Omvormer stroom


Checklist Keukengerei etc schreef:
- Borden 8x
- Bestek 8x
- Kommen 8x
- Mokken 8x
- Afwasteil (opvouwbaar)
- Waterkokertje / fluitketel
- Koffiezetter / zo'n plastic dingetje
- Koffiefilters + Koffie
- Handdoek & Theedoek
- Schuursponsjes*
- Pannen / ketels
- Gaspitje
- Koelbox (opvouwbaar)
- Waslijn
- Wasknijpers
- Zaklantaarn
- Zakmes (multifunctioneel)
- Messen voor te koken (2?)
- Houder afvalzak opvouwbaar
- Afvalzakken*
- Blikopener?
- Bigshoppers / tasje
- Keukenrol*
- Lucifers of aansteker*
- Pannenlap oid?
- IKEA afsluitbare zakjes
- Snijplank / broodplank
- Theepot of Thermoskan
- Vaatdoeken*
- Voorraaddoosje*
- Schaar


Checklist Overige schreef:
- Rugzak
- Draadloze radio
- EHBO set (pleisters, betadine of sterilon, brandwondenzalf)
- EHBO koffer honden
- Toiletrollen*
- Pen(nen)
- Plakband (ducktape?)
- Schrijfblok
- Random reader
- Gifkit
- Tabletten (Ibuprofen, paracetamol, primatour, anti-histamine, Imodium/diarreeremmer, afterbite)
- Paraplu
- Drinkflessen (wandelen)
- Spellen (Risk, Cluedo, Skipbo, Take5, Monopoly)
- Tandenstoker
- Vochtige doekjes*
- Citronelle kaarsen*
- Theelicht?*
- Fleecedekens
- Wasmiddel (handwas)


Checklist auto schreef:
- Disselslot
- Wielklem
- Reserve Olie
- Reserve Koelvloeistof
- Gevaren driehoek
- Sleepkabel
- Startkabels
- Krik
- Reserve lampjes & zekeringen
- Schadeformulier
- Zonnebrillen
- Autolader


Checklist Persoonlijk Samen schreef:
- Handdoeken
- Douchegel*
- Shampoo*
- Conditioner*
- Haarborstel
- Zonnebrand (factor fiets de zon!)
- Aftersun
- Tandenborstels*
- Tandpasta*
- Wattenschijfjes / staafjes (EHBO set)
- Zakdoekjes of tissues*
- Anti mug
- Vaseline
- Spiegeltje


Persoonlijk van mij schreef:
- Dagcreme
- Scheermesjes*
- Bodylotion*
- OB's
- Haarelastieken
- Vaseline
- Nagelvijl
- Blanke nagellak
- Oordoppen
- Pincet (EHBO set)


Persoonlijk van vriend schreef:
- Scheermes
- Scheerschuim
- Wax
- Broekriem
- Aftershave


Checklist Kleding schreef:
- Badjas
- Pet
- Jogging
- Korte broeken
- Lange broeken
- BH's
- Regenkleding
- Wegwerpponcho (auto)
- Wandelschoenen
- Slippers / Crocs
- Salomon
- Sokken
- Dikke truien
- T-Shirt lange mouwen
- T-Shirt korte mouwen
- Jassen
- Zwemkleding
- Bodywarmer?
- Vest
- Onderbroeken
- Boxers


Elektronische troep schreef:
- SD kaarten
- G-eye + USB kabel
- Fotocamera + oplader
- Lenzen camera
- Tablet + oplader
- Telefoon + opladers
- Driepoot camera
- Waterdichte hoezen
- Laptop + oplader


Belangrijk! schreef:
- Nummer verzekering
- Kentekenbewijs
- ID-Kaarten
- Groene kaart
- Blauwe doorzichtige map honden
- Paspoorten honden
- Papieren van boot (reservering etc)
- ANWB kaart - Buitenland nummer


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

BlueStar
Berichten: 2341
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: FR

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 15:27

wat ik zelf nog zou meenemen
afwasmiddel en allesreiniger
tyraps
auto oranje hesjes ik weet niet of het verplicht is in de landen waar je komt/bent?
tekenkaart of tang (mits niet en ehbo setjes)
papieren zakdoekjes (keukenrol gaat anders erg hard :P)
afwasborstel (of gebruik je het sponsje?)
kruiden en spatels voor het eten
koelelementen

Jouw eigen weg, vind je niet in een routeplanner.

maaaikkee
Berichten: 683
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Zuid - Holland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 15:41

Dat is een flinke lijst met spullen haha. Wij gaan ook ieder jaar kamperen. Dan het liefst op een wat primitievere camping! Wij gaan meestal naar Frankrijk en dan grez sur loing. Hier staan we dan op het zo genoemde bivak veld. Geen stroom en dergelijke wel mag je er een kampvuurstoken Super leuk altijd. De afgelopen paar jaar zijn de honden ook mee geweest :)

Joy & Fionn ! <3

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 15:57

Hier ook een kampeerder! Tent in de auto en gaan! Wij boeken eigenlijk nooit vooraf en zoeken als we geen zin meer hebben in autorijden een leuke, rustige camping.

Een tent met een vaste bodem vind ik ook echt heel fijn! Geen wind, water en beestjes er onderdoor!

Je lijst is wel ontzettend lang. :)) Waarom neem je zoveel borden en bestek mee? Ga je met veel mensen?

Siers83
Berichten: 7261
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 16:01

Wij zijn sinds vorig jaar ook kampeerders. We hebben eerst een weekend met een tent gecreëerd, dat was het weekend met de erge storm in juli. Daarna vrij snel een caravan gekocht, heerlijk! We hebben m toen een maand op een camping ggezet en zijn lekker elk weekend er naar toe gegaan.

Dit jaar is dat ook weer de bedoeling, over 2 weken gaan we m weer plaatsen.

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

Shenavallie
Berichten: 11517
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 16:12

Tot een paar jaar terug waren wij ook fanatieke (basic!!!!) kampeerders tot mijn ouders een ieniemini-caravan kochten. In eerste instantie moest ik daar niets van weten, tot ze zeiden: "Ga eens een weekendje ermee weg. Als je dan nog niet overtuigd bent, kun je altijd nog met de tent weg."
Sinds dat weekendje weg heb ik nooit meer in een tent geslapen. Ik moest niets van sleurhutten hebben, maar deze is alles behalve een sleurhut. Zou er wel in willen wonen!

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37153
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 16:20

Hier ook een kampeerder. In bijna elke variant ook. Kleine smijttent, grotere tent, megagrote tent, vouwwagen, vouwcaravan, caravan, buscamper, echte camper.

Maar eigenlijk altijd gaat hetzelfde mee. Ik ben heel goed in het vergeten van lucifers, koekepannetje, zaklamp, bakspatel en tijdschriften.

Kaarten van het gebied en aanrijkaarten,campingboekjes en camperplaatsboek, reisverzekering voor mens dier en auto. Controleer ik altijd extra dat ik die bij me heb

Heb in mijn rolstoelbus standaard een grote plstic bak met borden, bestek,lucifers, bekers, gasfles en kookpit. Chemisch toilet, Tafel en water. Ben daarmee dus snel vertrekklaar. Verder hangt het af met welke auto ik ga wat en hoe ik het meeneem. Kleine auto en tent is grote tassen mee voor de spullen en de kookspullen bak. Camper van mijn ouders is eerst alles eruit slepen en mijn eigen spullen erin zetten. Wordt nu door drie personen gebruikt. Daar gaat alles meteen in de kasten dus geen bakken ed mee.

Ik neem meestal wel veel kleren mee, heb vaak extra setjes nodig ivm erg zweten of lekken -O-. En kan of wil niet altijd met de hand wassen.

Gek genoeg bevalt het gewone tentkamperen het beste. Alleen afhankelijk van weer, seizoen en plek op de camping. Voordeel alles gelijkvloers en een "eigen" plekje waar je je tafel stoel en honden gemakkelijk kwijt kunt.

Voordeel van camper of buscamper is neerzetten waar je wilt. Goedkoper en niet afhankelijk van seizoenen. Nadeel geen echte eigen plek voor je tafel. Camperplaatsen soms erg vol en krap. En de stad in is lastiger omdat niet altijd bereikbaar ivm hoogte beperking. En met gehandicapte prkeerkart is dichtbij parkeren een must.

Alleen vorig jaar alleen moeten gaan. Was een aantal keren "proefkamperen" op de hoge veluwe of camping bij stal. Dit jaar wil ik toch echt een paar weken naar Frankrijk gaan in mijn uppie. Ben er alleen nog niet uit hoe ik ga dan.
Laatst bijgewerkt door karuna op 10-04-16 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

miccamaaike
Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 16:24

Kamperen, heerlijk! Maar al aantal jaren niet in tent geweest omdat m'n vriend geen kampeerder is (vorig jaar wel met camper rondreis gemaakt)

Wat ik zelf altijd heel handig vond zijn van die wegwerp glorix doekjes. Heel handig als je voor nr 2 naar de wc moet en de wc is niet schoon (genoeg) :+

loeloemoekie
Berichten: 363
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 16:28

Hier een beginnend kampeerder, vorig jaar hebben mijn vriend en ik een roadtrip gemaakt door Zweden. Beide nog nooit gekampeerd, maar het was voor Zweden de beste (en goedkoopste) manier van overnachten.

Ik raad je aan om een elektrische vliegenmepper mee te nemen, en een felle zaklamp.
zodra wij de tent dicht deden waren we een kwartier bezig om ons kleine tentje ( zo'n 1 2 3 tent, alleen een slaapgedeelte, geen voortent etc. ) mug-vrij te maken.

Verder had ik veel aan wegwerp vaatdoekjes en grote en kleine pedaalemmerzakjes :)

En idd even een weekend proefkamperen helpt je om te kijken wat je precies nodig hebt!

Tammie <3 280308

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 16:37

Ik heb nog nooit gekampeerd en ga dit jaar voor het eerst. Eerlijk gezegd ga ik dan liever wild kamperen want ik kan echt niet naar de wc als ik het gevoel heb dat iemand me zou kunnen horen :o dan kan ik nog zo mn best doen. Wij beginnen bij europapark in Duitsland en verder zien we het nog wel. Ik ben ook heel erg van het plannen dus ik ben heel benieuwd. Is er ook een lijst van dit is een must om allemaal mee te nemen. Die lijst hier boven lijkt me wel erg veel.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 16:43

Ductape en WB40 zaten altijd standaard in de camping tas bij ons. Doet me denken aan zo'n grafiekje...
Beweegt het?
Nee, maar moet bewegen --> wb40
Ja, moet niet bewegen --> ductape


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amber_anne, Babsiej, Cowgirl, fleurtjeuh, fohadie, History_, Jadero, JudithGigi, Kimmie235, lizy29, maaikemuis, spookyskippy en 70 bezoekers