Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
ikke
Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 19:09

Varekaj schreef:
Die mercedes vario weegt volgens de advertentie wel ruim 7000kg. Daar kan je met een gewoon B rijbewijsje al niet mee op pad, dan heb je al je C nodig. En voor trailer er achteraan zelfs CE? Zou wel eens kunnen dat het daarom hier in België ook onder de wetgeving van wegentaks valt voor vrachtwagens. Mag je voor zo'n voertuig even 22 cent/km gaan aftikken.

Ik mag legaal met 40 ton rondrijden :D
Die auto staat als kampeerwagen op kenteken en valt daarmee buiten de taks.


hoefijzers schreef:
Oja nog een vraagje. Heeft iemand al een mummy slaapzak van de action van €13,95. De leverancier zegt dat hij geschikt is voor de nederlandse nachten in deze maanden. Alleen weet ik niet of ik dit moet geloven. Het zou wel mooi zijn als hij daadwerkelijk lekker warm is want hij weegt niet veel.

Het wordt niet heel koud, dus het zal allicht goed gaan.

Denk er even over om je scooter te voorzien van koffers, kan veel in.

Met de trein is het een kwestie van goed inpakken en dan gaat het prima. Ik zie ze regelmatig in- en uitstappen.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


_Noah_
Berichten: 2011
Geregistreerd: 20-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 14:47

hoefijzers schreef:
Bedankt voor jullie reacties. Zelf denk ik dat het wel te doen moet zijn om de kampeerspullen mee te krijgen op een scooter. Als ik ga is het toch maar voor hooguit 4 nachten. En ik ben van plan een scooter te kopen dus dat is het probleem niet.

Het alternatief is om met tent te gaan kamperen en reizen met OV.

Maar ik was benieuwd of er iemand is die dit al eens gedaan had.

Een cliënt van mij kampeerde ook met een scooter maar die had en soort aanhangwagentje achter de scooter om de spullen mee te vervoeren en een koffer achterop de scooter

2 heerlijke kereltjesD 02-03-2012 <3 & B 07-07-2015 <3 Heidewachtel Mylo '19 <3

Isabel
Berichten: 2267
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:58

Wat adviseren jullie voor onder een tent? Grondzeil of worteldoek?

Sepp (Rudsmo Rune x Lyckangs Tempo)

KimD
Berichten: 20399
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-16 20:06

isabel_94 schreef:
Hoi! Ik meld me ook even. Wij gaan over een week weg met de tent. We gaan naar Lauwersoog en blijven twee weken. We hebben een tent gekocht en voornamelijk tweedehands enorm veel kampeerspullen aangeschaft! Heeft iemand nog tips? :)


Vooral alles dubbel checken, wat een spul moet je meeslepen als je gaat kamperen :Y) Wat betreft onder de tent, dat moet je even navragen op de camping. Niet overal is een grondzeil toegestaan.

Wij hebben inmiddels de verloop stekker van de UK gevonden, hehe! Over een maand kunnen we ons ringenplan alweer uitprinten. *\o/*


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

verootjoo
Berichten: 35636
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:08

Wij hebben altijd grondzeil eronder. Nooit van gehoord dat het niet overal is toegestaan :? Waarom is dat dan?

[o]

Irene_S
Berichten: 225
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 21:29

isabel_94 schreef:
Wat adviseren jullie voor onder een tent? Grondzeil of worteldoek?


Wij hebben tegenwoordig worteldoek, maar dat komt ook omdat ons grondzeil opstaande randen heeft. Mocht het regenen blijft regen vaak staan op een dicht grondzeil onder je tent bodem.

Carlos, al 15 jaar mijn maatje ~B+12 L1+10 L2+10 M1+11 M2+12~

Isabel
Berichten: 2267
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:05

KimD schreef:
Vooral alles dubbel checken, wat een spul moet je meeslepen als je gaat kamperen :Y) Wat betreft onder de tent, dat moet je even navragen op de camping. Niet overal is een grondzeil toegestaan.

Op de camping is geventileerd grondzeil toegestaan!

Edit: We hebben nog bouwzeil liggen, is dat iets? Als we er gaatjes in prikken oid.

Sepp (Rudsmo Rune x Lyckangs Tempo)

Dee_Es
Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 23:05

Ook nog nooit van gehoord dat grondzeil niet zou mogen...? En ventilerend grondzeil? Zou echt niet weten wat wij hebben, hoort gewoon bij de tent...

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

verootjoo
Berichten: 35636
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 23:07

Met grondzeil bedoel ik een los zeil, niet die bij je tent hoort :P wij halen altijd dik landbouwplastic en dat leggen we eronder. Dan blijft het kuipzeil netjes.
Als je er gaatjes in prikt is de werking weg, kun je net zo goed geen zeil gebruiken :D

[o]

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 07:55

Wij hebben geen extra zeil bij, maar nou verwachten we ook geen bakken regen of nattigheid + de rug van de tent staat tegen een helling. De regen komt 90% van de tijd in de rug en niet in de deuropening zeg maar. En het terrein helt lichtjes af weg van de tent, greppeltjes vindt tante niet erg als je ze nadien maar weer netjes dicht gooit.

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 09:25

geventileerd grondzeil willen sommige campings vanwege het behoud van het gras. helaas is gebleken dat het helemaal neit werkt, want de vaste zeilen van de tent ventileren natuurlijk helemaal niet...

...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 10:15

Bij een voortent van een caravan kan ik een ventilerend grondzeil nog wel een beetje begrijpen. Wij stonden pas ook op een camping waar dit verplicht was. Grasmat kwam na een weekje kamperen wel netjes onder de tent vandaan. Maar na 3 weken kamperen zal dat gok ik wel anders zijn. We hebben ook wel eens op een camping gestaan waar het gedeelte wat voor de voortent bestemd was, betegeld was. Dat is wel ideaal heb je geen zeil meer nodig. Normaal gesproken hebben wij eerst een laagje dun plastic, dan een dikker zeil en dan ons tent tapijt.

Dee_Es
Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:25

Ah oké dan snap ik het ook wel. Heb zelf volgens mij nog nooit meer dan 5 dagen op een camping gestaan, we reizen eigenlijk altijd wat rond dus dan heeft het gras op tijd weer lucht. En we hebben ook geen heel grote tent natuurlijk.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 06:00

Op de camping die ik eerst op het oog had, was dat extra grondzeil van plastic ook niet toegestaan.

Leuke kampeermiddelen komen voorbij hier zeg! En WoW, die boot :D gaaf!

Voor de mensen met ervaring met kamperen met baby's: is een campingbedje handig om mee te nemen als box?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 07:58

Ja. Campingbedje is een must want multifunctioneel, geschikt als bedje en als box :j.

_Noah_
Berichten: 2011
Geregistreerd: 20-05-05

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 09:51

:)) campingbedje als box super handig

2 heerlijke kereltjesD 02-03-2012 <3 & B 07-07-2015 <3 Heidewachtel Mylo '19 <3

kwita
Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:32

vuurneon schreef:
Op de camping die ik eerst op het oog had, was dat extra grondzeil van plastic ook niet toegestaan.

Leuke kampeermiddelen komen voorbij hier zeg! En WoW, die boot :D gaaf!

Voor de mensen met ervaring met kamperen met baby's: is een campingbedje handig om mee te nemen als box?


en handig een stuk zeil voor er onder, blijven je poten schoon(die van het bedje :o ).

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 11:35

Oke, gaan wij een campingbedje kopen :j
Ha, dat is zeker slim kwita :D anders zakt het zo lekker weg in de grond.

Als bedje kan hij niet dienen helaas, kreng past niet in de caravan :') of nou ja... Als buitenslaapplaats kan het wel natuurlijk. Nog een tip voor een merk?

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:05

campingbedje neemt zoveel plek in! wij hadden een tentje: een travelcot. ideaal!

...

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:11

Hebben wij ook :j maar hij wil niet slapen in het tentje. Dus voor slapen in de caravan hebben wij bedhekje maar als hij wel kan zitten is dat niet handig en zal het maar zo kunnen gebeuren dat man en ik maar om de beurt erbij gaan liggen in de nacht

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:12

hm, snap ik. deden wij toen onze man 1,5 was ook. sliep ik de hele vakantie naast hem en mijn man naast onze dochter :+

...

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:19

Ahhh toppunt van romantiek op de vakantie hahaha

(Maar slaap is heilig :') )

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:21

romantiek was er niet; slaap was het doel hahahaha

...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 16:35

Campingbedje in de voortent als box kan prima. Wij hadden de eerste vakantie dus echt de box van thuis mee. Nam zoveel ruimte in dat we verder alleen nog 2 stoelen kwijt konden, en 1 inimini tafeltje. Toen is er dus heel snel een campingbedje gekomen.

Wij hebben bij het onderste bedje van het stapelbed luiken die je dicht kan schuiven. Nu is dat voor onze dochter van 6 niet meer nodig om te voorkomen dat ze uit bed valt. Maar om een teveel aan prikkels tegen te gaan (want er is niks aan om al in bed te liggen als de grote mensen nog op zijn natuurlijk :j ) wel heel fijn. Ze vraagt er ook zelf vaak al om, of de deurtjes dicht mogen.

finnens
Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:51

Maandag naar obelink, leuk uitstapje :D

Kom allee met allemaal fo gen terug die niet op het lijstje stonden..

When was the last time you did something for the first time?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 bezoekers