Werken in het buitenland 2016

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 12:16

Ik weet niet of https://www.workaway.info/ al genoemd is. Daar heb ik me net bij aangesloten.
Zitten over heel de wereld ook behoorlijk wat paardgerelateerde adressen bij.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal


Nyaleti
Berichten: 5992
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 16:54

Eileen_ schreef:
Tsja, het ligt er aan wat je wilt. Je moet je bedenken dat een grote backpack niet mee mag als handbagage. Voor weekendtrips zou ik gewoon 1 kopen die mee mag als handbagage. Dat is per vliegmaatschappij verschillend, dus even checken met je vliegmaatschappij wat je mee mag nemen! Ik heb er 1 van Helly Hansen, zou moeten checken hoeveel liter het is. Maar het is me prima bevallen op die manier. Koffer, rugzak en handtasje mocht ik mee nemen :)


Ohja daar had ik nog niet aan gedacht, dankje +:)+ Als je hem als handbagage niet te vol propt zal het vaak nog wel mee mogen. Alles staat in liters maar ben daar totaal niet bekend mee en via internet is het natuurlijk lastig in te schatten hoe groot het nou echt is.
Als iemand nog een fijn merk heeft hoor ik het graag :)

DieL_Zor
Berichten: 3881
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 15:46

Hi all!

Het topic is alweer even stil en officieel van 2016, maar denk dat dit topic prima door te zetten is naar 2017 toch :) Zonde als alle informatie verloren gaat.

Anyway; beetje anders dan merendeel van de dingen die hier voorbijkomen, maar ik ben bezig om naar Zweden te gaan (en dan het liefst Göteborg) om me daar echt te gaan settelen...voor onbepaalde tijd. Zonder (fulltime) baan gaat dat hele plannetje alleen uiteraard niet door. Sinds afgelopen week ben ik echt met de zoektocht aan de slag gegaan en wie weet kan bokt mij verrassen.

Ik ben grafisch ontwerper en ben dan ook op zoek naar zo'n functie in dat werkveld. Het liefst bij een veelzijdig designbureau waar ze ook print doen. Ik ben al bureau's rechtstreeks aan het aanschrijven en ook vacatures in de gaten aan het houden. Maar wie weet heeft iemand hier een ander helder idee of kent via via die ene persoon die mij wat kan aanbieden :)

Tnx in ieder geval!

A snowflake is one of nature's most fragile things but look what they can do when they stick together

abbycootje
Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-10-08
Woonplaats: Christchurch

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 09:59

Ik vroeg me af of er misschien nog mensen zijn die aan(of af)-raders hebben voor een stage in de sales sector. (Business to business, niet business to customer).
Ik volg op het moment een internationale opleiding (International Business).
Nu moet ik direct na de zomer vakantie een periode stage lopen, en uiteraard zou ik dit het liefst doen in het buitenland.

Op het moment heb ik nog weinig concreets dus sta ik in principe overal open voor.

Ik ben 1 opzoek naar een land
en 2 naar een ''type'' bedrijf. (Ideaal gezien een bedrijf wat te maken heeft met paarden zoals een groothandel in ruiter/paarden artikelen of voerleverancier bijvoorbeeld, maar het hoeft dus zeker niet paard gerelateerd te zijn.)

dinek123
Berichten: 619
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 19:19

Ik weet niet of dit topic nog actief is maar ik probeer het even.
Ik zit momenteel in Portugal en ze zoeken hier nog mensen voor de komende paar weken.
Je 'werkt' met paarden tegen kost en inwoning.

Het is mij heel erg bevallen dus zeker aan te raden.

Meer info in pb

fleurtjeuh
Berichten: 10265
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 19:45

dinek123 schreef:
Ik weet niet of dit topic nog actief is maar ik probeer het even.
Ik zit momenteel in Portugal en ze zoeken hier nog mensen voor de komende paar weken.
Je 'werkt' met paarden tegen kost en inwoning.

Het is mij heel erg bevallen dus zeker aan te raden.

Meer info in pb

Zou je meer informatie kunnen geven?
Werkdagen, werkzaamheden, paarden?

Love is Love

My current situation is not my final destination.

dinek123
Berichten: 619
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 20:24

fleurtjeuh schreef:
dinek123 schreef:
Ik weet niet of dit topic nog actief is maar ik probeer het even.
Ik zit momenteel in Portugal en ze zoeken hier nog mensen voor de komende paar weken.
Je 'werkt' met paarden tegen kost en inwoning.

Het is mij heel erg bevallen dus zeker aan te raden.

Meer info in pb

Zou je meer informatie kunnen geven?
Werkdagen, werkzaamheden, paarden?


Je hebt pb! :)

bellehorses
Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 15:01

Ik kon nog geen topic vinden over werken in het buitenland voor dit jaar.
Wie weet nog plekjes binnen europa waar ze nog wat hulp kunnen gebruiken voor een aantal weken ( 3 á 4 en in overleg eventueel meer). Bij voorkeur wel een plekje waar ik mijn eigen hondje mee kan nemen, deze neem ik liever mee dan dat ik haar in NL ergens in een pension moet doen.
Twee jaar terug heb ik als gids gewerkt op biutenritten voor toeristen in Griekenland.

Nyaleti
Berichten: 5992
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 00:28

Naar wat voor iets ben je opzoek Belle? :) Wil je iets met paarden doen? of in dieren in het algemeen ? Je kan op workaway.info kijken, hier staat super veel op en ik gok ook op veel plekken waar de hond mee naar toe mag.

Eefjahh
Berichten: 442
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 23:50

Gaan we een 2017 topic aanmaken of reizen we hier verder?

Weet iemand een adres in Nederland, België of Duitsland? Het liefst een dressuurstal maar zoniet is dat geen dooddoener. En met paarden dus obviously :D

Don't mess with the ponies

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 17:29

Ik werk nog steeds in het buitenland, nu alweer bijna twee jaar... time flies when you're having fun :P Maar weet alleen echte banen hier, geen vrijwilligerswerk voor een paar weken oid :o

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Eefjahh
Berichten: 442
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 17:31

Narya schreef:
Ik werk nog steeds in het buitenland, nu alweer bijna twee jaar... time flies when you're having fun :P Maar weet alleen echte banen hier, geen vrijwilligerswerk voor een paar weken oid :o


Wat heb je in de aanbieding? Ik ben nog op zoek :)

Don't mess with the ponies

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 18:13

Sowieso een sales manager voor de Benelux, en waarschijnlijk ook een collega marktonderzoeker, maar die vacature staat nog niet online. En tientallen andere vacatures, vooral op het gebied van sales, marketing en onderzoek. Als je vloeiend Duits spreekt is er nog veel meer mogelijk :)

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Eefjahh
Berichten: 442
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 18:50

Narya schreef:
Sowieso een sales manager voor de Benelux, en waarschijnlijk ook een collega marktonderzoeker, maar die vacature staat nog niet online. En tientallen andere vacatures, vooral op het gebied van sales, marketing en onderzoek. Als je vloeiend Duits spreekt is er nog veel meer mogelijk :)


Ik zoek helaas iets met paarden :p

Don't mess with the ponies

abbycootje
Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-10-08
Woonplaats: Christchurch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 20:10

Eefjahh schreef:
Narya schreef:
Sowieso een sales manager voor de Benelux, en waarschijnlijk ook een collega marktonderzoeker, maar die vacature staat nog niet online. En tientallen andere vacatures, vooral op het gebied van sales, marketing en onderzoek. Als je vloeiend Duits spreekt is er nog veel meer mogelijk :)


Ik zoek helaas iets met paarden :p


Al op yard and groom gekeken? staat genoeg over Duitsland, ook is er een FB pagina waar banen worden aangeboden of waar je als werkzoekende een oproep kan plaatsen: https://www.facebook.com/groups/7231212198/?ref=br_rs

Laura_Zodine
Berichten: 598
Geregistreerd: 23-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:21

Weet iemand een leuk adress in het zuiden van Europa? Liefst Portugal of anders Spanje oid?

abbycootje
Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-10-08
Woonplaats: Christchurch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 09:11

Misschien ook even op Facebook kijken? zie iniedergeval regelmatig dingen in spanje voorbij komen! :)

Ik zit inmiddels in Nieuw-Zeeland als groom op een springstal :D
Bevalt erg goed!


Eerst een paar dagen in Auckland doorgebracht. Afgelopen weekend waren hun op wedstrijd daar in de buurt. Zaterdag's eerst naar een opendag van de universiteit geweest, toen met de bus naar Kumeu. Daar door hun opgehaald,

Meteen een beetje in het diepe gegooit mee op concour. (Overnachten in de vrachtwagen).
Volgende dag gewoon geholpen op wedstrijd met de paarden verzorgen/ klaar maken/ helpen bij het losspringen.

Eind van de dag naar stal in Cambridge.
Ik verblijf bij hun in huis.
Mensen waarvoor ik werk zijn een jong stel. Het is een race/sport stal, de man richt zich met name op de race paarden en heeft daarvoor zijn eigen staff. Ik werk er zegmaar voor de vrouw, als groom voor de sport paarden.

De 1e werkdag op stal was eerst de paarden verzorgen en toen een paard ophalen in Rotorua (geweldig mooie omgeving dus mooi om wat van het land te zien).


Eerste dag deel is van 7 tot 12.
Beginnen met hooi en ''voer'' voeren/ waterbakken verversen/ stallen mesten van 5 paarden (Peanuts !)
3 gaan in de molen, 2 staan de hele dag in de wei.
Daarna worden de paarden gereden.
Zelf heb ik er gister en vandaag ook 1 mogen rijden (was vooraf geen garantie en voor mij ook geen eis maar natuurlijk wel mooi meegenomen).

Zo rond 12 uur lunchen en tot 3 uur gewoon vrije tijd :D

3 uur beginnen met kuil voeren, de 3 die binnen staan uitmesten, waterbak bijvullen.

Dan alle hoofdstellen etc. schoonmaken/ beetje spullen opruimen.

4 uur de paarden voeren.
(Ze krijgen hier flinke schep lucerne, brok, muesli én bietenpulp + supplementen, in totaal een emmer vol onderhand).
De 2 die buiten staan binnen halen, en dan zit de dag er onderhand al op!


Nog niet zo lang aan het werk hier dus, maar tot dusver heel positief :D

XMaaiike
Berichten: 1470
Geregistreerd: 11-08-07

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:38

Dat klinkt als een prima baantje Abbycootje! werk je voor kost en inwoning (zakgeld) of echt voor loon? en via yardandgroom aangekomen of?

Polansky - Inter. 2
Dylano - Inter. 2

abbycootje
Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-10-08
Woonplaats: Christchurch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 21:05

XMaaiike schreef:
Dat klinkt als een prima baantje Abbycootje! werk je voor kost en inwoning (zakgeld) of echt voor loon? en via yardandgroom aangekomen of?


Ik werk er voor kost en inwoning ( eigen kamer in hun huis, gebruik van badkamer etc. en eet ontbijt/lunch en avondeten mee). Daarnaast krijg ik 200 NZD (ongeveer 120 euro) per week.
Ben hier via facebook aan gekomen, had een oproepje geplaatst op een pagina (grooms & riders).
Toen raadde iemand deze mensen aan, heb hun toen een berichtje gestuurd of ze inderdaad iemand zochten en zodoende.

Kelly_ann
Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 21:10


The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 10:02

Laura_Zodine schreef:
Weet iemand een leuk adress in het zuiden van Europa? Liefst Portugal of anders Spanje oid?

Ik kan voor korte periodes vrijwilligers hebben.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

lianne484
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-01-13
Woonplaats: westfriesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 00:05

Weet iemand misschien een leuk bedrijf met voornamelijk schschspen of koeien. Ik zou er graag met de lammeren seizoen heen willen.

abbycootje
Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-10-08
Woonplaats: Christchurch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 05:55

lianne484 schreef:
Weet iemand misschien een leuk bedrijf met voornamelijk schschspen of koeien. Ik zou er graag met de lammeren seizoen heen willen.

Waar? (binnen Europa, of evt ook daarbuiten?..)

lianne484
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-01-13
Woonplaats: westfriesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 15:27

abbycootje schreef:
lianne484 schreef:
Weet iemand misschien een leuk bedrijf met voornamelijk schapen of koeien. Ik zou er graag met de lammeren seizoen heen willen.

Waar? (binnen Europa, of evt ook daarbuiten?..)


Het liefst ijsland :)

Nyaleti
Berichten: 5992
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 00:34

ik heb geen ervaring ofiets met een bedrijf dat schapen heeft, maar in Ijsland moet zeker wat te vinden zijn daarvoor! Misschien kun je op workaway kijken, dan heb je meteen wat recensies erbij van mensen die er eerder zijn geweest, dat vind ik zelf altijd wel fijn


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 bezoekers