Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Darah3
Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 19:11

Bangkok <3 Veel plezier!!

Ik ben voor dit jaar nog aan het bedenken wat ik ga doen..
Keuzes keuzes :))

fiets a fake smile


Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 12:10

Hoi allemaal,

Na lang denken heb ik eindelijk de knoop doorgehakt en vertrek ik volgende maand voor vijf weken naar Indonesië.

Heb een vliegticket heen geboekt naar Jakarta en vlieg terug via Bali, wil graag vanaf jakarta richting bali reizen zodat ik meerdere plekken kan bezoeken om meer van het land te zien. Best spannend zo voor de eerste keer en ben zo benieuwd hoe het zal zijn :D

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 13:36

Leuk!!! :D

Ik ben net begonnen aan een nieuwe baan, dus kan op z'n vroegst pas in de herfst weg, denk ik.. nieuwe baan is heel tof, geen reisjes in het vooruitzicht hebben is minder :P

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:03

Oeh leuk, ik ben afgelopen oktober en nov in Indonesie geweest. Java, Bali (heel kort) en Lombok

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 09:33

Zijn er hier mensen toevallig naar Kirgizië geweest? Mijn vriend en ik hebben plannen om daar aanstaande zomer te backpacken. :)

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 15:10

Picassox schreef:
Zijn er hier mensen toevallig naar Kirgizië geweest? Mijn vriend en ik hebben plannen om daar aanstaande zomer te backpacken. :)


Ik ga in juni naar aanleiding van ene topic hier op bokt.

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1951054&hilit=Kyrgizie

Deze geloof ik :)

Een vriendin van mij is afgelopen jaar op eigen houtje met 2 vriensinnen geweest: was fantastisch mooi maar wel echt back to basic me bij vlagen spannend maar wel echt een aanrader vond zij! Ik ben heel benieuwd :D

She believed
She could
So she did

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 17:56

Ik ben afgelopen mei geweest. In m'n eentje met backpack. Zeker een aanrader! Basic is het zeker en daar moet je niet bang voor zijn als je de mooiste plekken wilt bezoeken.

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 18:22

Dat lijkt mij nou zo'n toffe bestemming, mag ik mee in de backpack? :D :D

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:18

Zijn er bokkers die deze maand zouden gaan reizen/backpacken en die niet gaan ivb het virus wat nu gaande is? Zou zelf over een paar weken naar indonesië gaan maar zit een beetje met de 'twijfel' nu.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:25

Ik snap heel goed dat je toch wilt gaan, alleen zou ik het zeer onverstandig vinden. We hebben wereldwijd nog niet eerder (afgelopen 100 jaar) niet zoiets meegemaakt en we hebben geen idee hoe dit zich gaat ontwikkelen. Voor hetzelfde geld zit je straks vast in het land en kun je niet meer terug, voor een flink aantal reizigers in Midden- en Zuid-Amerika is dit al het geval. Dus neem asjeblieft een weloverwogen beslissing...

Muurp
Fotograaf
Berichten: 15086
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:37

Ik zou het echt afraden...
Niet alleen omdat het niet fijn is om in een vreemd land te zitten met een eventuele lockdown, maar ook zeker omdat je nu overal ziet dat landen bepaalde reizigers weren of er alles aan doen om zelf niet ziek te worden. In Azië zijn bijna alle toeristische attracties dicht dus is er weinig te doen, verder hebben ook veel restaurants en hotels maatregelen genomen. Ook hanteren veel landen een quarantainebeleid van 2 weken, en ik verwacht dat Nederland ook nog wel op de rode lijst komt m.b.t. negatief reisadvies, dan ben je helemaal de Sjaak :=

Ik begrijp echt heel goed hoe zuur het is, ik zit ook nog in spanning (begin juni), maar weet wel dat als het niet doorgaat dat dit niet voor niks is...

        ''Even when you're gone, it never really ends...'' :)ddd

Travel_me
Berichten: 1261
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 16:59

Ik twijfel ook om om te boeken. Ik zou pas eind mei gaan, dus er is nog tijd.. Maar toch ik weet niet. Ik zou nu naar Georgië gaan.
Misschien dat ik het ga omboeken naar november en dan richting Zuid Afrika. Maarja kost wel geld

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:10

Ik zou niet persé nu al omboeken voor iets dat over twee maanden gaat gebeuren, maar Indonesië nu zou ik sowieso niet doen. Je komt uit risicogebied en dan naar zo'n land gaan waar je weet dat mensen nauwelijks toegang gaan hebben tot medische zorg wanneer dat nodig is -O-

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Travel_me
Berichten: 1261
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:29

Nee dat is waar, maar tot nu toe is het tot 31 maart gratis omboeken. Dus mocht dat niet verlengd worden dan moet er daarvoor wel een beslissing genomen worden

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

Luxorvalkje
Berichten: 1927
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 20:11

Vind op dit moment overleg plaats om de Schengen te sluiten...

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:12

Alles gaat op code oranje...

Stinkmodder
Berichten: 7973
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 07:57

Chantalliiejj, ik ben benieuwd wat je uiteindelijk hebt besloten. Ben je gegaan of thuis gebleven?

Mijn vriend en ik zitten ook gigantisch in de rats qua reis...

We zouden 1 mei voor zeven maanden op pad. Met de motor over land naar India, via de Balkan, Turkije, Rusland, Mongolië, Stan-landen, Iran, etc.

1 mei wordt hem sowieso niet. Als we uiterlijk 1 juli gaan redden we het qua reistijden nog. Maar, is dat haalbaar met de corona crisis? Zijn de grenzen dan weer open en hoe staan die landen er dan voor?

Erg lastig, omdat het cancellen van de trip nogal wat gevolgen heeft (werk, huis, etc.).

Wat denken jullie?!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 08:10

Annuleren. Ik ben zo goed als zeker dat je niet zult kunnen afreizen.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Anoniem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 09:24

Al mijn vrienden die op reis waren zijn teruggekomen. Ik zou echt annuleren. Vriendin van me zat in Colombia en kon nog net op tijd weg, zag letterlijk de deuren achter zich dichtvallen. Geweigerd op vluchten, drie stops met 8 uur wachttijd en uiteindelijk is ze duizenden euro's kwijt aan vluchten die ze ook niet terug kan krijgen (waarvan ze dus op een deel niet eens aan boord mocht). Ik zou het nu echt niet willen. Bijna alle landen ter wereld gaan langzaam in lockdown en als ze het nu nog niet zijn komt het over een paar weken wel. Ik zou nu echt bij mijn familie en vrienden blijven en vooral in mijn eigen huis.

Nyaleti
Berichten: 5999
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 10:02

Ik zou het ook annuleren. Hoe zuur het ook is, zeker voor zo'n lange reis. Liever nu je geld terug dat je nog de kans hebt om een andere keer te gaan dan dat alles op het laatste moment toch niet door kan gaan. Gezien alle grote evenementen op de wereld in Juni (en Juli?) worden uitgesteld, gaat niemand er van uit dat het leven na 1Juni weer normaal is.

Kennis van mij zit vast in Sri Lanka, er gaan geen vluchten meer. Hoe de situatie daar precies is weet ik niet maar ze wordt uitgescholden en ontweken door de lokale bevolking "omdat ze Europeaan is en dus het virus heeft". Hostels etc zijn gesloten dus ze zit echt in de knel daar.

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 21:29

Kun je wachten met cancellen, of levert het financiele voordelen op om nu te cancellen? Ik zou er ook niet vanuit gaan dat je kunt gaan, balen zeg :(:)

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 07:38

Stinkmodder schreef:
Chantalliiejj, ik ben benieuwd wat je uiteindelijk hebt besloten. Ben je gegaan of thuis gebleven?

Ben uiteindelijk toch thuis gebleven, wou net zoals jullie heel graag de reis maken maar vond het risico te groot en wil met deze situatie toch wel thuis bij familie zijn :)

Stinkmodder
Berichten: 7973
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 17:15

Bedankt voor jullie reacties. Niet waar ik op had gehoopt (hihi), maar wel even een goede reality check. :)

Peony
Berichten: 91
Geregistreerd: 09-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:37

Hoi!
Ik ben mij aan het oriënteren om in juni/juli 2021 een maand te gaan backpacken. Hebben jullie tips voor een land?

Wat ik zoek:
- Makkelijk reisbaar land (ik heb reiservaring maar niet alleen)
- Budget a €3000 inclusief vliegticket. (Als dit überhaupt mogelijk is.)

Verder sta ik voor alles open! Heeft iemand tips?

Travel_me
Berichten: 1261
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:45

Ergens in Zuid Oost Azië? Deze landen zijn allemaal makkelijk te bereizen en is erg goedkoop. Dit 3000 moet dan meer dan makkelijk lukken.

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Barramundi, Iselda, kampioen2be, moOby, ryukapple en 72 bezoekers