Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
minikatje
Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:51


:+

Pony zoekt pensionstalling/weide rondom Rijssen
* "My pony looks like a giant piece of rideable chocolate" *


Steef
Berichten: 5309
Geregistreerd: 23-12-07

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:53

Ik las dat iemand ook naar Amerika is geweest. Ik wil heeeel graag de Westkust zien (incl. de national parken), maar ben bang dat het heel duur wordt en het ook moeilijk reizen is in Amerika, heeft iemand hier ervaring mee? Mede omdat het niet echt een 'backpackersland' is volgens mij..

Babeth
Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:54

Amerika is erg makkelijk reizen hoor! Je zult niet snel tegen problemen aan lopen. Ook niet wat betreft visum.

Minikatje, ik ben nu stiekem wel benieuwd naar je tiny huisje :D

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com

Steef
Berichten: 5309
Geregistreerd: 23-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:55

Babeth schreef:
Amerika is erg makkelijk reizen hoor! Je zult niet snel tegen problemen aan lopen. Ook niet wat betreft visum.

Minikatje, ik ben nu stiekem wel benieuwd naar je tiny huisje :D


Ja? Ik vraag me vooral af hoe die national parken te doen zijn, aangezien die volgens mij het handigste zijn met de auto.. Of zijn daar gewoon ook makkelijk excursies te boeken waar je bijv. mee kunt?

Suliko
Berichten: 4247
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:58

Oh geweldig, zo'n tiny huisje! Nu ben ik inderdaad ook wel benieuwd minikatje! :D

Volg mijn fietsavontuur Stockholm - Oslo - Bergen - Oslo - Kopenhagen
[VOLG] Op mijn stalen ros door Scandinavië
•••

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:58

Babeth schreef:
Minikatje, ik ben nu stiekem wel benieuwd naar je tiny huisje :D


Ik ook! Het ziet eruit als een woonwagen oid?

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

minikatje
Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:59

Nou het is (nog) niet helemaal legaal, dus tot nu toe hou ik het een beetje geheim :')
(en zet het pontificaal op het internet)

Woonwagen wordt volgende project *\o/*

Pony zoekt pensionstalling/weide rondom Rijssen
* "My pony looks like a giant piece of rideable chocolate" *

Suliko
Berichten: 4247
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:01

Wel leuk zeg.

Mij lijkt dat echt fantastisch als ik ga settelen. Groter heb ik toch niet nodig, alleen maar meer schoonmaakwerk en een reden om onnodige dingen te nemen omdat je toch plek zat hebt. :')

Al vind ik een camper ook leuk, kan je makkelijk verder trekken. Maar ik ben bang dat ik als a-technisch persoon wat betreft auto's ergens eindig met een kaduk huis.

Volg mijn fietsavontuur Stockholm - Oslo - Bergen - Oslo - Kopenhagen
[VOLG] Op mijn stalen ros door Scandinavië
•••

Babeth
Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:14

Een pb is ook goed hoor minikatje! O:)

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com

minikatje
Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:26

Morgen zal ik er eens werk van maken :D

Nu weer ontopic :P

Pony zoekt pensionstalling/weide rondom Rijssen
* "My pony looks like a giant piece of rideable chocolate" *

NogSteedsGek
Berichten: 1124
Geregistreerd: 18-08-08
Woonplaats: Er gaat niets boven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 00:22

minikatje schreef:
Welke winkel werk je? Ik ben 18 en 19 maart in groningen :D


Ik werk bij Spacsport. Midden in het centrum

Xyris schreef:
Jeetje, jullie gaan allemaal naar van die exotische plaatsen, niemand die skandinavië in de planning heeft?


Toevallig wel, ga in de meivakantie naar Noorwegen toe. Tocht van een dag of 7 denk ik dat het gaat worden. Vang - Hemsedal ofzo, maar moet tegen die tijd even kijken ivm de sneeuw die er nog genoeg ligt tegen die tijd. Wil eigenlijk zonder sneeuwschoenen op pad. Wel net een leuk tentje gekocht voor de komende tochten.

Instagram: Iris.ppkm *-:)

Think outside, no box required!

nova_zodiax
Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 20:20

Babeth schreef:
Ik meld me ook, ookal schaar ik mezelf niet onder "backpacker". Ik ben gewoon een lang termijn reiziger. Backpacker heeft een beetje een negatief plaatje gekregen, door alle feestende en zuipende backpackers helaas. Ik noem mezelf dus liever reiziger haha.
Inmiddels al 3 jaar non stop op pad. Momenteel op korte vakantie in Nederland nadat ik maandenlang in centraal Amerika heb gezeten. Donderdag vlieg ik weer naar de volgende bestemming!



I envy you!!! Mochten ze jouw online werk ooit mensen zoeken, dan hou ik me aanbevolen

echte vrienden zijn goud waard! zodiax(L)
Leven is het meervoud van lef

mie123gie
Berichten: 1319
Geregistreerd: 14-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 20:28

Ik ga van het zomer twee weken backpacken in de UK, tenminste als de financiën het toelaten. Ik hoop tegen die tijd duizend euro budget te hebben aangezien ik door mijn leeftijd nog niet mag werken onderweg. Ook hoop ik onderweg bij kennissen te kunnen slapen zodat ik 5 dagen geen hostel kosten heb :)

/\\\

byloulou
Berichten: 308
Geregistreerd: 08-04-09

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 20:55

Hoi ik meld me ook.

Ik heb geen concrete plannen maar wel gedachtes. Hoe zit dat precies met werken in andere landen? Klopt het dat dit in Amerika niet mogelijk is? Australië is dat makkelijker geloof ik. Ik twijfel tussen 3 landen. Mocht ik de knoop doorhakken doe ik ze in een hoed en grabbel ik haha.
Ik vind het een super spannend idee ik wil dan 2 a 3 maanden van huis. Mij lijkt het een super ervaring het enigste wat mij tegen zit is zo een mega rugzak dan denk ik wel ff pff. Wat voor budget zou je dan nodig hebben 6000? Inc vlucht.
Ik vind het leuk om jullie ideeën en voorgangen te lezen!

Psydoxy
Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 21:18

mie123gie schreef:
Ik ga van het zomer twee weken backpacken in de UK, tenminste als de financiën het toelaten. Ik hoop tegen die tijd duizend euro budget te hebben aangezien ik door mijn leeftijd nog niet mag werken onderweg. Ook hoop ik onderweg bij kennissen te kunnen slapen zodat ik 5 dagen geen hostel kosten heb :)


Dat budget is echt heel erg ruim! Als je naar Londen gaat en je weet de datum kun je het beste nu boeken. Ik was 53 pond kwijt voor 3 nachten hartje stad. (wel het slechte hostel ever, maar de locatie was prima)

Endurance 2024: http://endurancesomeren.com
MONGOL DERBY FINISHER 2019 - GAUCHO DERBY FINISHER 2022

Psydoxy
Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 21:26

marizkaa schreef:
Hoi ik meld me ook.

Ik heb geen concrete plannen maar wel gedachtes. Hoe zit dat precies met werken in andere landen? Klopt het dat dit in Amerika niet mogelijk is? Australië is dat makkelijker geloof ik. Ik twijfel tussen 3 landen. Mocht ik de knoop doorhakken doe ik ze in een hoed en grabbel ik haha.
Ik vind het een super spannend idee ik wil dan 2 a 3 maanden van huis. Mij lijkt het een super ervaring het enigste wat mij tegen zit is zo een mega rugzak dan denk ik wel ff pff. Wat voor budget zou je dan nodig hebben 6000? Inc vlucht.
Ik vind het leuk om jullie ideeën en voorgangen te lezen!


Echt groot hoeft de rugzak niet te zijn. Als je langer ergens blijft is het makkelijker om je kleren een keer te wassen. Australië of Amerika is nogal een verschil, ook qua kosten en visums. Zelf was ik te oud voor een work-visum voor Australië, maar hoorde (van andere backpackers) dat ze er tegenwoordig geld voor vragen. Voorheen was dit gratis. Als je 3 maanden in de landbouw gaat werken mag je het visum met een jaar verlengen, dus 2 jaar wegblijven. Veel backpackers werken hun 'vakantie' bij elkaar, Australië is niet goedkoop. Ik was erg verbaast hoe veel 'jeugd', lees <20 jaar, er aan de kust aan 't backpacken was. Toen ik die leeftijd had, had ik niet de financiele middelen om dat te doen.

In Amerika zijn in het hoogseizoen de hostelprijzen skyhigh (tussen 35/40 euro per nacht) Of je moet ver vooraf boeken, maar dat doet de echte backpacker niet ;) Houdt er ook rekening mee dat Amerika in een auto-land is. Openbaar vervoer is er wel, wil je echt iets bezoeken is het gewoon beter om een auto te huren.

Endurance 2024: http://endurancesomeren.com
MONGOL DERBY FINISHER 2019 - GAUCHO DERBY FINISHER 2022

Xyris
Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-16 23:10

Ohh, hostels, ja, hoe is dat? Ik stel me echt een oud roestig bed voor in een kamer vol met een hele hoop andere roestige bedden en onbekende mensen. En van die douches waar mensen met hun grote teen hun drol door het putje proberen te duwen. Ik zit er geheid naast, maar ik ben wel benieuwd naar jullie ervaring met hostels!

Wat mij erg heeft geholpen met benodigdheden is gewoon webshops af gaan voor outdoor activiteiten, dan kom je vanzelf dingen tegen van hey, das handig? Je hoeft jezelf dan alleen nog maar af te vragen of je het echt nodig hebt. Zo zijn er ook spulletjes om je kleding waar dan ook te kunnen wassen om maar wat te noemen.

Zo'n backpack, ik weet niet tot hoeverre je je er in verdiept hebt, maar als je een beetje een goede hebt dan zijn ze ergonomisch (is dat het juiste woord?) Opletten is dat je de juiste maat komt en dat ze verstelbaar zijn. Ook handig om een backpack te nemen die je kan verkleinen, dan zit er zegmaar een extra ruimte bovenop de tas die je in zichzelf kan inpakken.
Ik meen dat er ook iets is met het deel waar de banden aan vast zitten en verstelbaar zijn, wat langs je wervels loopt zegmaar, maar ik kan me niet meer precies herinneren wat daar nou mee was. Iets van materiaalkeuze ofzo. Truc is om de tas zo te bevestigen dat je het gewicht op je heupen draagt, niet met je rug. Zijn ook tal van tips over hoe je je backpack in moet delen.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 07:58

Xyris schreef:
Ohh, hostels, ja, hoe is dat? Ik stel me echt een oud roestig bed voor in een kamer vol met een hele hoop andere roestige bedden en onbekende mensen. En van die douches waar mensen met hun grote teen hun drol door het putje proberen te duwen. Ik zit er geheid naast, maar ik ben wel benieuwd naar jullie ervaring met hostels!


Sommige hostels zijn inderdaad een tikkeltje aan de vieze kant, maar zo bont heb ik het nooit gehad hoor _O- Mijn favoriete hostel staat op Orkney, dat was mooier en schoner dan menig viersterrenhotel, en dat voor die paar euro per nacht! :+:

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Psydoxy
Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:12

Hostels... :Y) een paar honderd heb ik er toch al wel bezocht.

Wat ik persoonlijk het slechtste hostel vond was in Londen. Niet dat het er heel vies was, maar omdat het er heel erg 'benauwend' was. Als er brand uitgebroken was had ik geen vluchtweg, door een wc raam pas ik echt niet.

In Maleisie een hostel gehad voor €1,80 per nacht. Matrassen waren waardeloos, maar wel een warme douche en schone toiletten. Ben daar 3 weken later nog eens terug gegaan en die eigenaar herkende me. Dat is gastvrijheid!

Het meest vieze hostel, was eigenlijk een hotel, was ook in Maleisie, daar droop de drek letterlijk van de badkamer muur :r

Over het algemeen vallen hostels niet tegen. Echt vies... tja, wat is vies. Sommige landen is de levensstandaard gewoon lager. Het is schoon maar extreem basic of oud. Dat zie je toch niet als je slaapt. Backpackers zelf kunnen er ook een grote zooi van maken ondanks dat er iedere dag gepoest word.

Endurance 2024: http://endurancesomeren.com
MONGOL DERBY FINISHER 2019 - GAUCHO DERBY FINISHER 2022

Goof
Berichten: 28603
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:51

Xyris schreef:
Ohh, hostels, ja, hoe is dat? Ik stel me echt een oud roestig bed voor in een kamer vol met een hele hoop andere roestige bedden en onbekende mensen. En van die douches waar mensen met hun grote teen hun drol door het putje proberen te duwen. Ik zit er geheid naast, maar ik ben wel benieuwd naar jullie ervaring met hostels!


Tja, ik heb echt van alles gezien inmiddels.
Grote kamers met oude stapelbedden vol met vreemden, 2 persoons kamers met een eigen wastafeltje erin, ruimtes met een eigen douche, muizen in je kamer, gekko's op de muren, krabben die over de vloer liepen, douches waar maar een pisstraaltje uitkwam en zelfs betere douches dan thuis.
Het is overal weer een verrassing wat je aantreft, maar dat is het leuke. Soms heb je pech, soms heb je mazzel. Dat is wel het leuke van hostels denk ik.
2 Dingen: neem altijd slippers mee om op te douchen en houd er rekening mee dat het overal (erg) gehorig is -> dus oordopjes.

Xyris
Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-16 20:27

Pff, heb het gevoel dat je beter gewoon in een tentje kan zitten en een duik in een meer kan nemen :p.

Vraagje trouwens, ik heb problemen met mijn rug/schouders, ik heb een vrij stevig matras nodig. Ik slaap beter op een houten plank als op een zacht matras om even een idee te geven :p luchtbedden zijn een crime omdat het slechts plaatselijk meegeeft waardoor je in een V-vorm gaat liggen. Hebben jullie tips over wat voor soort slaapmat/matras ik mee moet nemen voor onderweg? Ik ben best bereid hier wat extra voor uit te geven.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Veseosunce
Berichten: 4668
Geregistreerd: 30-07-05

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 20:35

Ik zou eens langsgaan bij een grote kampeerwinkel, denk dat zij je wel goed kunnen helpen. :)

Hallo backpackers! :wave:

Mijn plan is om volgend jaar naar Azie te gaan om daar rond te reizen, zou willen beginnen in Nepal. Maar verder heb ik echt nog geen idee en ook echt geen idee hoe ik dit allemaal aan ga pakken omdat dit de eerste keer zal zijn dat ik rond ga reizen in m'n eentje met een rugtas. :=

minikatje
Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 20:42

Xyris schreef:
Pff, heb het gevoel dat je beter gewoon in een tentje kan zitten en een duik in een meer kan nemen :p.

Vraagje trouwens, ik heb problemen met mijn rug/schouders, ik heb een vrij stevig matras nodig. Ik slaap beter op een houten plank als op een zacht matras om even een idee te geven :p luchtbedden zijn een crime omdat het slechts plaatselijk meegeeft waardoor je in een V-vorm gaat liggen. Hebben jullie tips over wat voor soort slaapmat/matras ik mee moet nemen voor onderweg? Ik ben best bereid hier wat extra voor uit te geven.

Ik heb een Klymit Inertia X-Lite en deze van Gelert (dus niet deze) :)
klik
De klymit was een rib uit mn lijf maar wel super en d ie ander heb ik voor 2 euro nieuw bij de kringloop gekocht en een 5-baans van gemaakt. )

Ik ben een buikslaper, dus bij wijze van is de grond nog te doen vanwege de uhhh vetjes op mijn lijf :')
Vergeet niet een isolerend matje eronder te doen, dat scheelt vooral bij een luchtbed enorm :)

Pony zoekt pensionstalling/weide rondom Rijssen
* "My pony looks like a giant piece of rideable chocolate" *

Xyris
Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-16 14:12

Thanks mini, ziet er goed uit! Wil uiteindelijk wel fatsoenlijk kunnen lopen op zo'n tocht en niet een stel wervels die alle kanten op dansen erbij hebben.

Kan iemand me toevallig wat meer vertellen over GPS telefoons en systemen? We zijn vrij zeker van onze tocht nu maar tis dagenlang in onherbergzaam gebied zonder enig mobiel bereik. Mijn moeder (die niet mee gaat) trok bleek weg bij het idee en aangezien ze een hartaandoening heeft wil ik haar die stress niet aandoen. Ik moet dus bereikbaar zijn :/.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris
Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-16 15:52

Ps het idee is dat we zowel bereikbaar zijn als ons traject kunnen volgen/uploaded of wat ook

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ashleytjuhh, Babsiej, claudtje, Fitii, germie, Lijsken en 70 bezoekers