Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 16:31

Daar gebruik ik dan deze website voor: https://www.klimaatinfo.nl/thailand/chiangmai.htm

Bijvoorbeeld, dan zie je veel neerslag voor augustus en september en kun je er vanuit gaan dat je na zonsondergang gezelschap hebt -O-

Hangt er ook nog vanaf hoe je gaat. Wij stonden op de camping en dan moet je veel van je afslaan, heb je een huisje met een ventilator of zo'n draaier aan het plafond, dan heb je veel minder snel last van muggen. Die houden niet van kou en wind.

Wat wij ook deden is pas starten met malaria twee dagen voordat we echt een hoog risico gebied in gingen.


Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 19:28

WillBokkers schreef:
Picassox schreef:
Mocht je malarianoodpakketje nodig hebben, heb de mijne nog onaangebroken liggen. Die kun je zo overnemen als je wil en scheelt je dus geld ;)

Bedankt voor het aanbod! Hoe lang kan je zoiets bewaren? Ik ga namelijk pas volgende zomer.

Alle anderen ook alvast bedankt, heb donderdag een afspraak bij de huisarts. En ook al wel ingelezen op internet, maar de aanbevelingen varieerde nog al, vandaar de vraag :)


Tot 2021, dus je kunt nog even :D

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 16:23

Bedankt voor alle info!
Ik zit in hostels, dus dat scheelt dan misschien iets vergeleken met campings. Die site ga ik even bekijken.
Picasso, dat is top. Ik stuur je anders later even een pb over die set. Lijkt mij handig!

linnnh
Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 08:17

WillBokkers schreef:
Voor de mensen hier die naar Thailand zijn geweest: Hebben jullie vaccinaties laten zetten? En zo ja, welke?
Ik ben nog ingeënt tegen Hepatitis A en zit te twijfelen of extra handig is.

Hepatitis A+B en DTP. Die laatste heb ik goed last van gehad :=

Ik heb geen malariapillen. We gaan samen en nemen 1 noodpakketje mee, ga er van uit dat dit voldoende is. Thailand heeft voldoende ziekenhuizen waar ik evt terecht zou kunnen als we beide malaria krijgen, maar acht die kans heel klein :)

Wij zitten nog te twijfelen waar we in het zuiden heen gaan. We vliegen van Chiang mai naar Surat Thani, en vanaf daar staat alles voor ruim 1,5 week nog open. We bezoeken sowieso Khao Sok National park. Verder geen idee. We dachten aan Koh Phangan en Krabi/Ao Nang. Maar ben bang dat dat heel toeristisch zal zijn. Heeft iemand tips? :)

Hee nieuwsgierig aagje!

Nyaleti
Berichten: 5990
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 09:16

DTP heb ik juist helemaal geen last van gehad. Enkel van rabiës ben ik 1x wat koortsig geweest, bij de rest wel een flink bak spierpijn :+
Geef altijd aan dat je naar een private hospital wil! Vaak willen ze dan eerst je zorgpas zien, dus neem die altijd mee. Voor malaria moet er bloed geprikt worden en dat kan met wat pech best verkeerd uitpakken als je in een slecht ziekenhuis zit .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 12:53

casperzazoe schreef:
DTP heb ik juist helemaal geen last van gehad. Enkel van rabiës ben ik 1x wat koortsig geweest, bij de rest wel een flink bak spierpijn :+
Geef altijd aan dat je naar een private hospital wil! Vaak willen ze dan eerst je zorgpas zien, dus neem die altijd mee. Voor malaria moet er bloed geprikt worden en dat kan met wat pech best verkeerd uitpakken als je in een slecht ziekenhuis zit .

Dan zou ik wel eerst 100% zeker weten dat je verzekering ook private hospitals dekt op je vakantiebestemming want als dat niet zo is ben je echt zwaar de klos en zit je met een gigantische rekening.

Ik heb voor een half jaar Zuid-Afrika alleen DTP en Hep A + B gehaald. Mijn arm is een tijdje heel zuur geweest van de DTP, de hep a en b cocktail brandde behoorlijk bij het zetten maar zakte daarna ook gelijk weer weg.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 22:29

Hier niks last van de entingen. Mijn man was van gele koorts wat grieperig.

Zoek je verzekering idd goed uit!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Laurahh
Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 13:38

Mijn vriend en ik zitten eraan te denken om volgend jaar een reis te maken naar Zuid-Amerika.
We hebben al aantal keer Afrika gedaan en vorig jaar India.

Echter lopen we bij Zuid-Amerika een beetje tegen de taal aan, we spreken beiden geen woord Spaans of Portugees. Hoe ervaren mensen dat die er zijn geweest? Lukt het ook met Engels?
En daarnaast twijfel ik soms over de veiligheid. Ik krijg er al gauw een beetje 'maffia' idee bij, maar dat kan natuurlijk een ongegrond vooroordeel zijn van mij.

Ons doel op reis is vooral wildlife zien. Zijn er hier mensen met Zuid-Amerika ervaring die mij iets wijzer kunnen maken? :)

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 14:50

Hier Zuid Amerika alleen gedaan :D Geen moment onveilig gevoeld, is prettig om te reizen. Let wel op de hele lange afstanden! Wij gaan heel misschien volgend jaar weer, maar dan drie weken. De eerste keer dat ik ging, was drie maanden. Het is wel handig om een beetje basic Spaans te spreken, maar je kunt je er wel aardig redden met handen & voeten (of medereizigers). Het reizen kan goedkoop in goede bussen of snel en duurder in vliegtuigen. Argentinie is nu erg handig ivm de waarde van de valuta.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 18:52

Ik heb vorig jaar Peru gedaan. De jungle bij Puerto maldonado met de ara’s is ongelooflijk. Lekker eten en leuk land en heel heel backpackerfriendly. Met twee ga je je zeker veilig voelen. Het is hier en daar wel toeristisch en dus wat duurder.

Ik spreek basic Italiaans en kon daarmee verder. Anders wat Spaans op duolingo moet ook helpen!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 09:44

Ik heb Colombia 2 maanden alleen gedaan, Peru, Bolivia en Chili met vriendlief. Echt heel goed te doen, maar Spaans spreken vonden wij wel echt een must. Wellicht omdat we er langer verbleven? Als je niet steeds bij toerist acengy's uitkomt maar ook veel zelf doet/regelt dan is Spaans spreken echt heel erg handig.

In Colombia - is mijn ervaring - werd buiten de 3 toeristische plekken helemaal geen Engels gesproken of verstaan.

Ik denk dat het ook erg aan je reis(tijd) ligt of je het nodig hebt. Als je veel bij de toeristische highlights bent, denk ik dat je ook wel af kunt met Engels.

Oh en over veilig/onveilig: ja, ik heb me wél onveilig gevoeld in Colombia. Sommige plekken zijn gewoon niet fijn en volg je onderbuikgevoel daarin vooral. Doe vooral geen 'domme' dingen zoals 's avonds laat alleen over straat als dat afgeraden wordt door de lokale bevolking, je tas boven je leggen in de bus zodat ie pak klaar ligt voor iemand om mee te nemen, geen dure camera's/spullen/sieraden zichtbaar meenemen. Gewoon een beetje gezond verstand gebruiken dus! :)

Overigens vond ik Peru en Chili hele andere koek en voelde erg veilig en haast 'Europees'/Westers aan door het vele toerisme.

dondeyne
Berichten: 1953
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 15:39

Wipher schreef:
Zijn er hier wel eens mensen in Tanzania geweest?


Ik heb twee weken met mijn moeder rond gereisd in Tanzania toen het toerisme nog helemaal niet op gang was.. hele bijzondere ervaring! Ik was toen 11, dus kan me niet meer als herinneren, maar vraag gerust!

Steenbok12
Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 16:51

Mocht er nog iemand interesse hebben in een backpack. Ik verkoop mijn backpack van Deuter aircontact 60 +10 L met flightbag (nieuwprijs samen was 298,90) omdat ik geen reizen meer zal gaan maken op korte termijn... Tas is 1 x 5 weken gebruikt en echt ZGAN
(Woon in Eindhoven), PB maar bij interesse.

dondeyne
Berichten: 1953
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Maastricht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 09:30

Hier nog mensen leuke plannen? Ik ben normaal meer van de intercontinentale reizen, maar we hebben afgelopen zomer een stukje van de smokkelaars route gelopen in Bretagne, dat kan ik echt iedereen aanraden die een keer dichter bij huis wil backpacken, wat een uitzichten!

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 09:36

Klinkt leuk @dondeyne! :)

M’n vriend en ik gaan samen 3 weken naar Iran met onze backpack. Schijnt ook zó mooi te zijn! Daarvoor - in juni - wil ik zelf 4 - 6 weken weer alleen weg. Zit nu vooral via Workaway te kijken naar adresjes waar ik met paarden kan werken. Iemand die hier toevallig nog iets leuks weet met paarden/dieren/rescue dieren in het buitenland?

Lichte voorkeur voor Midden- Amerika of Afrika maar Azië, Noord-Amerika of Australië kunnen ook bij een heel tof adres.

Zoek trouwens iets met gesloten portemonnee: werken voor kost en inwoning. Ik ben paardensport docent geweest, heb m’n Orun papieren, ben student dierwetenschappen en kan basis dierenartshandelingen/assisteren; denk dat bepaalde bedrijven wat aan me hebben. :) Weet iemand hier iets leuks toevallig?

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 22:00

Ik was heel erg fan van Iran, maar zou dat toch niet in de zomer doen ivm kledingvoorschriften.. :o

Ik ben net terug uit Koeweit en ben nu aan het bedenken waar ik van het voorjaar naar toe ga. Ik neig naar de Verenigde Arabische Emiraten. Niet echt een backpackparadijs, maar is wel veel meer dan alleen Dubai :j

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

nova_zodiax
Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 23:44

Iemand hier ervaringen met Dubai en Oman ?
Ben van plan eind feb te gaan

echte vrienden zijn goud waard! zodiax(L)
Leven is het meervoud van lef

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 22:59

Yup! Wat wil je weten?

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

nova_zodiax
Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 21:21

Narya schreef:
Yup! Wat wil je weten?

Gaaf dat je geweest bent!
Hoe is het je bevallen ? Ben je alleen of met iemand geweest ? Heb je een auto gehuurd ? 4x4 of ? Bij welke bedrijf en wat was je route ?
Hoe heb je het met slapen gedaan enz ?? :D

echte vrienden zijn goud waard! zodiax(L)
Leven is het meervoud van lef

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:17

Ik was vooral groot fan van Oman, zulke schitterende landschappen en wat een geschiedenis! Dubai vond ik niet zo bijzonder, vooral futuristisch en toeristisch, maar ook daar is het mogelijk om de niet-zo-standaard dingen te doen. Ik was het grootste gedeelte van de reis met een andere jongedame, maar ook alleen zou ik daar prima naar toe durven gaan. Omanis zijn heel vriendelijk, absoluut niet opdringerig, en je lastig vallen doen ze ook niet. Het is alleen niet echt een backpackbestemming omdat het schreeuwend duur is vergeleken met de standaard backpacklanden, en je zonder een auto eigenlijk nergens komt. Wij hadden een gewone auto, geen 4x4, en buiten de stad is het prima rijden, want de wegen zijn vrijwel leeg. Je kunt met een gewone auto bijna overal komen, alleen Jebel Shams niet. Dubai is wat dat betreft wat makkelijker omdat afstanden daar klein zijn en er een metro is, auto huren is daar niet nodig (zou ik ook niet durven, ze rijden als gekken daar :p), al zal je dan wel af en toe een taxi moeten nemen. We zijn via Muscat naar Nizwa, de woestijn, de wadis en Sur gereden, maar niet helemaal naar Salalah, al schijnt dat ook erg mooi te zijn. In Dubai hadden we het geluk vrienden van vrienden te hebben, in Oman hebben we 1x Couchsurfing gedaan en voor de rest hotels. Hostels kennen ze niet, reken op minimaal 50 euro per nacht per persoon voor een eenpersoonskamer. Ik denk erover om binnenkort weer terug naar de VAE te gaan en dan de andere Emiraten en Dubai-dat-niet-zo-standaard-is, maar heel eerlijk gezegd, dat kost toch een smak met geld.. een week daar is een maand in Thailand, zeg maar :') Oman is absoluut de moeite waard though, fantastisch land :j :j

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

nova_zodiax
Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 14:42

het plan is nu vliegen op Dubai, daar 1 of twee dagen zijn dan naar Oman. Hebben jullie nog gekampeerd ? Ik begreep dat dat heel goed kon, veilig en bijna overal toegestaan.
Ja zo duur ? Hhhmmm ik hoopte op 1500 voor 3 weken. Zou dat haalbaar zijn ?
Waar en bij welk bedrijf heb jij de auto gehoord ??

Vragen vragen hihih.

echte vrienden zijn goud waard! zodiax(L)
Leven is het meervoud van lef

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 15:44

Wij hebben niet gekampeerd, hadden daar ook niet echt de juiste spullen voor. Weet ook niet of ik dat zou durven eerlijk gezegd.. de laatste keer in de woestijn zat er doodleuk een schorpioen in de tent, en mijn local vriend zei dat dat als je zover van de beschaving een aanraking met een schorpioen hebt, je het niet tot het ziekenhuis gaat redden :') Is die 1500 inclusief vluchten? Wil je nog bepaalde tours doen? Kamperen in de woestijn onder begeleiding was bijvoorbeeld behoorlijk aan de prijs, denk 100-150 euro al. Je kunt het vaak natuurlijk wel zo gek maken als je zelf wilt. Dubai heeft een klein aantal hostels die redelijk betaalbaar zijn bijvoorbeeld (vanaf een euro of 25-30 geloof ik), en budget hotels in Oman hoeven ook geen 80 euro per nacht te kosten. Je hoeft ook niet persé in echte restaurants te eten, je kunt ook de kleinere stalletjes of traditionele restaurantjes proberen. Maar in vergelijking met Nederland is het gewoon een dure bestemming. Zou persoonlijk in Dubai geen auto huren, maar de metro gebruiken en een taxi nemen waar nodig, en dan de bus naar Muscat te nemen (is direct, of was het in ieder geval een paar jaar terug :P), en dan de auto huren in Muscat. Ik kan mij niet meer zo goed herinneren waar we die auto precies hebben gehuurd of wat we betaald hebben, volgens mij hebben we gewoon een van die internationale bedrijven op de luchthaven gedaan en de auto vanuit daar meegenomen.

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Luxorvalkje
Berichten: 1927
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 20:54

Voor iedereen die volgend jaar gaat:
Check even je zorgverzekering en reisverzekering.
Aanvullende verzekering kan overlap hebben met de geneeskundige kosten uit je reisverzekering etc. Ook kunnen sommige dingen niet gedekt zijn of geldt er een verschillende vergoeding voor verschillende landen.

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 05:08

Een auto huren vanaf een luchthaven is ook weer iets duurder dan van een stad.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 18:37

poes schreef:
Een auto huren vanaf een luchthaven is ook weer iets duurder dan van een stad.


Vaak wel ja, maar een taxi nemen naar de stad en daar een auto huren is vaak nog veel duurder :P

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers