Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Apocalatch
Berichten: 3088
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 18:41



Saskiaa_
Berichten: 3065
Geregistreerd: 10-08-08

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 15:29

Hebben jullie een annuleringsverzekering naast jullie reisverzekering? Ik wilde de Globetrotter reisverzekering afsluiten (gewoon doorlopend kan niet, te lang weg), maar hier zit geen annuleringsverzekering bij. Volgens de site kan een doorlopende annuleringsverzekering alleen icm een 'normale' reisverzekering... Doorlopend lijkt me juist zo handig. Heb je er verder geen omkijken meer naar..

Mijn foto's volgen? Like me op Facebook!


Kijk ook eens op mijn Bokt Markt, voor fotoshoots, een zadel, hoofdstel en meer...
Oorlog ; niet geschoten, altijd vrede



http://www.jaofnee.nl

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 16:00

Reizen jullie met zo'n tas als handbagage? Of in het ruim?

Ik wil eigenlijk gewoon een koffer als handbagage nemen om mee rond te trekken straks.. Is wat onhandiger dan een tas maar goed vanaf het vliegveld heb ik meteen een auto beschikbaar.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 16:03

Mijne is telkens in het ruim gegaan. Was ook echt verrast dat ze 60L packs toelieten als handbagage.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

DieL_Zor
Berichten: 3881
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 16:05

Die van mij gaat in er ruim, is te groot voor handbagage. Heb net wel ook een 30l backpack gekocht voor een prikkie. Die is wel bedoeld als handbagage voor weekendjes weg ofzo. Vind een tas veel fijner dan een koffer. Maar als je gelijk de auto in kan maakt het niet zoveel uit nee :)

Reis- en annuleringsverzekering lopen nog via Mn ouders, doorlopend inderdaad. Heel fijn dat je er tussendoor niet aan hoeft te denken. Maar zou even checken of het rendabel is om dat te doen of toch beter om een tijdelijke af te sluiten.

A snowflake is one of nature's most fragile things but look what they can do when they stick together

mvdende
Berichten: 5621
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 16:11

Ik heb wel een kritische noot over de Decathlon tas!
Het ligt er heel erg aan wat je gaat doen. Backpacken door steden of echt de bergen in? Voor het eerste doelpunt is z'n Decathlon prima geschikt. Voor het 2e doel een stuk minder. De tas moet namelijk ook met gewicht erin, goed te dragen zijn voor meerdere uren. Ook vindt ik de kwaliteit van Decathlon erg tegen vallen. Of misschien had ik gewoon pech met mijn 20l rugzakje, maar daar scheurde binnen no time de riempjes af.

Ik had voor Australië wel een globetrotter reisverzekering. Nu heb ik een doorlopende reisverzekering van de NKBV. Nu nog zonder annulering, omdat ik geen grote dure reizen op het programma heb staan.

Saskiaa_
Berichten: 3065
Geregistreerd: 10-08-08

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 16:16

Ik ben over mijn Decathlon tas (20 liter) ook niet erg tevreden. Het ging erg 'hangen' ofzo, waardoor de tas veel zwaarder aanvoelde dan nodig. Daarnaast vond ik hem ook erg slap aanvoelen en was er op dag 1 al wat gesleten... Mijn Low Alpine (de duurdere variant van die jij hebt) voelt daarentegen heel stevig, ritsen voelen stevig en draagt heel fijn.

mvdende; Hoe heb jij dat destijds gedaan met annuleringsverzekering dan? :) Ik wil ook een Globetrotter, maar daar zit geen annulering bij... Ik ga 7 maanden naar Aus/NZ overigens.

Mijn foto's volgen? Like me op Facebook!


Kijk ook eens op mijn Bokt Markt, voor fotoshoots, een zadel, hoofdstel en meer...
Oorlog ; niet geschoten, altijd vrede



http://www.jaofnee.nl

mvdende
Berichten: 5621
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 18:20

Ik weet het niet helemaal zeker meer, kan zijn dat ik nog bij mijn ouders op de annulering stond. Had iig de globetrotter voor 6 maanden. Was alsnog iets van 200 euro kwijt. [ img ] Dit had ik toen

Edit: moet er wel bij vermelden dat ze nooit uitkeren. ..niet bij een kapotte camera, niet bij gestolen geld. En achteraf ook niet bij medische kosten.... Maar toch moet je verzekerd zijn. Alle verzekeringen zijn BOEVEN

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 19:23

Misschien een domme vraag, maar waarom MOET je verzekerd zijn?
Ik ben met het Backpacken nu aan t kijken maar heb alleen zorgverzekering die ook dekt in het buitenland en dan aanspakelijkheid. Verder dacht ik niks. Ik hoef ook geen annuleringsverzekering of voor spullen. Vaak keren ze toch niks uit en ik verwacht geen annulering (dat risico neem ik). Waarom zou ik het dan afsluiten? Zonde van het geld.

mvdende
Berichten: 5621
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 20:56

Annulering ben ik het redelijk mee eens. Stel je heb een reis geboekt van 3000 euro, zal ik zeker een annulering verzekering erbij nemen. Het is toch wel een klap geld als je dat kwijt raakt, door een gebroken been oid.
Voor een reisje van een paar honderd euro vind ik een annuleringsverzekering onnodig.

Wel ALTIJD een reisverzekering. In mijn geval zelfs een die bijzondere sporten dekt. Een zorgverzekering keert namelijk uit tot het bedrag waarvoor een ingreep in Nederland uit gevoerd wordt. Stel been in het gips kost in Nederland 500 euro, in Zwitserland breek je je been en kost gips 1500 euro. Dan wordt er maar 500 vergoed.

Daarnaast vind ik het wel een fijn idee dat als ik in de s#hit kom in de natuur, dat er een heli gebeld kan worden zonder kosten.

De reisverzekering van mijn ouders heeft trouwens netjes mijn vlucht van Spanje naar huis vergoed toen ik hals over kop terug moest ivm ernstig zieke oma. Ook de terugvlucht naar Spanje hebben ze netjes geregeld.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 23:55

Een annuleringsverzekering keert maar bij heel weinig zaken uit denk ik? Ik boek het juist daarom nooit.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

xNavatu
Berichten: 4524
Geregistreerd: 10-10-09
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 00:15

Annuleringsverzekering keert idd alleen uit bij zaken waardoor je echt niet op vakantie zou kunnen. Wij hebben het wel standaard onze (doorlopende) reisverzekering zitten.. kost niet heel veel en wij hebben het er al een keer dik uitgehaald toen we een luxe vakantie naar egypte hadden geboekt en mn vader een paar dagen van te voren een ongeluk kreeg waardoor zn vinger geamputeerd moest worden, dus toen hebben we de reis voor het hele reisgezelschap vergoed gekregen.

« NAVATUSHOTS.COM »
» Volg mijn fotografiepagina op Facebook! «

Anoniem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 23:01

Ik zou als ik op reis ga wel een vorm van verzekering voor mijn spullen hebben hoor. Voor hetzelfde geld wordt je complete tas met kleding etc gejat, dan is het toch wel fijn dat je van de verzekering wat zakgeld krijgt om een nieuwe tas en een nieuw setje kleren te kopen. Al helemaal als je reist met duurdere apparatuur als een laptop, een duurdere telefoon of een goede camera.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 23:52

Ik heb behalve mijn telefoon niet zoveel duur mee. Neem eigenlijk nooit zo’n verzekering. Kijk altijd goed uit waar ze uitkeren! Veel verzekeringen dekken vnml Europa.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

xNavatu
Berichten: 4524
Geregistreerd: 10-10-09
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 00:40

Voor dure apparatuur kun je beter een aparte verzekering afsluiten.. reguliere reisverzekeringen dekken maar een bepaald bedrag wat nou niet echt om over naar huis te schrijven is. Dekt bij mij in ieder geval de lading niet :))

« NAVATUSHOTS.COM »
» Volg mijn fotografiepagina op Facebook! «

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 05:49

poes schreef:
Ik heb behalve mijn telefoon niet zoveel duur mee. Neem eigenlijk nooit zo’n verzekering. Kijk altijd goed uit waar ze uitkeren! Veel verzekeringen dekken vnml Europa.


Precies dit dus. Geen waardevolle kleding/spullen mee, vaak kun je beter zelf betalen als het je overkomt dan verzekeren. En kleding is vaak in andere landen helemaal niet zo duur, dus je red je wel. ;)

Ik heb geen verzekering op m'n spullen en ben 10 maanden weg...

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 11:25

Spullen zou ik niet persee verzekeren, behalve als je dure fotografie spullen mee hebt ofzo. Maar medische kosten kunnen (vooral buiten Europa) snel oplopen. Of idd als je verdwaald en gered moet worden met een helicopter. Voor dat soort gevallen zou ik echt wel een reisverzekering afsluiten!

Iemand nog tips voor een reisverzekering voor stage in de USA? Zal zo'n 9 maanden weg zijn. Wil er ook aansprakelijkheid bij want ja Amerikanen he.. Ik zat zelf aan Globetrotter te denken.

Always smile it makes people wonder what you're up to!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:05

Idd voor medische kosten wel zorgen en opnieuw goed kijken waar je verzekerd bent!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:12

Ik heb ook een Globetrotter Allianz verzekering. Vond het wel handig werken. Je weet precies wat wel en niet gedekt wordt en je kunt het precies aanpassen naar je eigen wensen.

mvdende
Berichten: 5621
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:14

"Helaas" is Globetrotter z'n beetje de enige. Niet super met uitkeren. Wel aansprakelijkheid mee te verzekeren.

xNavatu
Berichten: 4524
Geregistreerd: 10-10-09
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:46

Ik heb mn reisverzekering gewoon bij de FBTO, kan ik 365 dagen mee reizen.

Margoooo schreef:
Spullen zou ik niet persee verzekeren, behalve als je dure fotografie spullen mee hebt ofzo. Maar medische kosten kunnen (vooral buiten Europa) snel oplopen. Of idd als je verdwaald en gered moet worden met een helicopter. Voor dat soort gevallen zou ik echt wel een reisverzekering afsluiten!

Iemand nog tips voor een reisverzekering voor stage in de USA? Zal zo'n 9 maanden weg zijn. Wil er ook aansprakelijkheid bij want ja Amerikanen he.. Ik zat zelf aan Globetrotter te denken.


Ik heb 6 maanden in Amerika gezeten voor stage ook, maar mijn zorgverzekering was volgensmij geregeld door mn visa sponsor, was gewoon een amerikaanse verzekering. En voor de rest had ik gewoon mn verzekering bij de FBTO ook.. niets extra's gedaan. (gelukkig ook niks nodig gehad)

« NAVATUSHOTS.COM »
» Volg mijn fotografiepagina op Facebook! «

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:59

Bedankt allemaal! xNavatu, ik wil ook nog wat langer blijven/reizen dus ik heb liever een eigen reisverzekering. Moest wel aangeven bij mijn sponsor dat ik verzekerd ben idd.

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Saskiaa_
Berichten: 3065
Geregistreerd: 10-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 10:33

Ik neem ook fotoapparatuur mee, dus een reisverzekering is zeker van belang. Daarnaast vind ik medische kosten ed ook wel prettig om verzekerd te hebben. Er zal je maar wel wat gebeuren en dan zit je mooi anders.

Edit: Bij de Globetrotter zit dus geen annuleringsverzekering. Bij bijv WTC kan je een vliegticketverzekering afsluiten (9 euro) voor als de vliegvaartmaatschappij failliet gaat. Echter dekt deze niets wanneer ik zelf mijn been breek bijv. Niemand die daar iets voor gevonden heeft? Ik begin al te denken dat het niet bestaat, maar dat kan ik me niet voorstellen....

Mijn foto's volgen? Like me op Facebook!


Kijk ook eens op mijn Bokt Markt, voor fotoshoots, een zadel, hoofdstel en meer...
Oorlog ; niet geschoten, altijd vrede



http://www.jaofnee.nl

mvdende
Berichten: 5621
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 11:45

Geen goedkope oplossing, reken op 130 euro. (Per jaar, opzeggen na 1 jaar mogelijk) maar er is een annuleringsverzekering af te sluiten bij de NKBV

Saskiaa_
Berichten: 3065
Geregistreerd: 10-08-08

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 14:05

Dank voor de tip mvdende! Ik heb nu alleen een annuleringsverzekering voor mn vlucht afgesloten, niet voor de rest.
En zojuist geboekt!!! *\%/* *\%/* Nu wordt het wel heel echt!!!

Mijn foto's volgen? Like me op Facebook!


Kijk ook eens op mijn Bokt Markt, voor fotoshoots, een zadel, hoofdstel en meer...
Oorlog ; niet geschoten, altijd vrede



http://www.jaofnee.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Luna2013, moOby, veerledec en 73 bezoekers