Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Steenbok12
Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 13:40

Oh ik zie het topic weer om hoog komen! Ik heb echt heel veel zin om weer te gaan. We hebben nu een aantal dingen die we sowieso willen gaan doen op reis en gaan vrijdag een globale planning maken. Plan is om niet teveel te plannen zodat we ook een beetje ruimte hebben om te kijken waar we zin in hebben. Maar gezien de tijd moeten we wel echt een leidraad hebben.

Ik ga komende weken toch vast wat reis spulletjes bij elkaar sprokkelen. Vond het vorig jaar in de winter zo moeilijk om aan bepaalde spullen te komen dus dat zal in oktober ook wel weer lastig worden.

luxorvalkje ben jij in costa rica/nicaraqua geweest? Mijn reismaatje was niet heel enthousiast over die landen vorig jaar dus zijn als alternatief naar Afrika gegaan. En dat terwijl ik bij onze oriëntatie echt helemaal enthousiast was. DIt jaar ga ik met haar en ik hoop over 2 jaar met mijn vriend een verre reis te maken en zou hem heel graag mee willen slepen naar costa rica haha. VOlgens mij is dat best goed te doen toch? Alleen de taal lijkt me een drempel


Psydoxy
Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 13:41

Stil? Iedereen is gewoon druk met voorbereiden :D

Ohhh, volgende week rond deze tijd zit ik al in het vliegtuig.... en ready to take off 8-)

Endurance 2024: http://endurancesomeren.com
MONGOL DERBY FINISHER 2019 - GAUCHO DERBY FINISHER 2022

Steenbok12
Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 13:41

Jolandaa_ schreef:
Wat is het stil hier :=

Ik heb met een vriendin vorige week tickets geboekt. We vliegen 4 maart naar Dubai, hier blijven we 2 nachten.dan vliegen we via Singapore naar Sidney . Dan per camper verder.

Deze week wat verder uitdiepen. Na een maand gaat zij naar huis en ik blijf nog.


Hoelang ga jij blijven? Ik ben een maand ook geweest en heb echt veel kunnen zien :j wij hadden ong 2 weken camper en 2 weken zelf met de greyhound/vluchten.

Jolandaa_
Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 16:09

Ik ga 2 maanden. 1 maand alleen en een maand met een vriendin.

We willen ook met de camper rond. Vanaf Sydney naar Canberra, naar Melbourne via de great ocean road naar Adelaide, Dan naar Alice Springs en hier een tour naar Uluru. (hier camper achter laten.
Dan vliegen naar Cairns en nog Brisbane.

In Brisbane zit dat mijn nichtje, die ik wil zien. En dan vertrekt mijn vriendin naar huis. Ik wil dan nog Darwin mee pakken en de westkust. In ieder geval met walvishaaien duiken. En dan ook naar huis :)

We hebben nu alleen voor sydney maar een dag staan. Dus dat word proppen of 't programma even aanpassen denk ik.

Steenbok12
Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 07:10

Dubbel
Laatst bijgewerkt door Steenbok12 op 11-07-16 07:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Steenbok12
Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 07:11

Ik ben in Sydney voor oud en ieuw geweest en we zijn daar naar de dierentuin geweest en een avond wezen eten en naar de bioscoop en naar het park en het opera house geweest . Voor mij was dat prima maar ik ben zelf ook niet zo van de grote steden. We zijn ook naar tbe blue mountains eweest maar neem aan dat je dit ook gaat doen? Wat wel heel vet is als je een busje hebt id the flat rock. We hebben heel lang gegoogled en uiteindelijk kwamen we er achter dat de plek in verschillende talen een andere naam had. Tour gaan er wel heen soms maar wik waren er net voor de schemering waardoor er alleen 1 ander stel wasm het uitzicht id prachtig en levert echt mooie foto's op. Ik zal s kijken voor een foto

Steenbok12
Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 07:15


Phylos
Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 13:27

Leuk topic. Ik ga over 2 weken naar Vietnam. 3 weken vrijwilligerswerk en 2 weken rondreizen. Heb alles wel uitgestippeld, dus misschien niet echt backpacken. Rondreizen doe ik voor het eerst alleen, dus vind dat wel spannend.

Lagonda
Berichten: 1734
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 16:38

Leuk ik zit nu sinds vrijdag in Vietnam :) wel wat plannen maar niets geboekt. Zit nu in Da Lat en ga langzaam maar het noorden reizen. Heb wel al heel wat leuke mensen ontmoet, dat maakt het alleen reizen wat fijner

''You never quit on your music. No matter what happens. Because anytime something bad happens to you, it's the one place you can escape to and let it go.''

Psydoxy
Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 17:09

Ben onderweg naar Schiphol.... heb er zin in *\o/*

Endurance 2024: http://endurancesomeren.com
MONGOL DERBY FINISHER 2019 - GAUCHO DERBY FINISHER 2022

Phylos
Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 21:20

Lagonda schreef:
Leuk ik zit nu sinds vrijdag in Vietnam :) wel wat plannen maar niets geboekt. Zit nu in Da Lat en ga langzaam maar het noorden reizen. Heb wel al heel wat leuke mensen ontmoet, dat maakt het alleen reizen wat fijner

Leuk om te lezen! Wat wil je in ieder geval zien?

Miiej
Berichten: 1867
Geregistreerd: 26-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 16:18

Lagonda schreef:
Leuk ik zit nu sinds vrijdag in Vietnam :) wel wat plannen maar niets geboekt. Zit nu in Da Lat en ga langzaam maar het noorden reizen. Heb wel al heel wat leuke mensen ontmoet, dat maakt het alleen reizen wat fijner


Wat leuk ben er nu bijna drie weken vlieg 18 juli naar huis :(.

Jaapie <3

Lagonda
Berichten: 1734
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 01:03

Ik heb tot 28 juli, dus nog!
Ik zit nu in Hoi An, ontzettend leuke stad en bestelling voor jurken is al gemaakt :+ morgen hopelijk naar de My Son ruines.

Ik wil nog erg graag naar Ninh Binh en omgeving (Tam Coc), Sapa, Hanoi en Halong Bay. Moet lukken :D

''You never quit on your music. No matter what happens. Because anytime something bad happens to you, it's the one place you can escape to and let it go.''

Lagonda
Berichten: 1734
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 06:02

Phylos schreef:
Leuk topic. Ik ga over 2 weken naar Vietnam. 3 weken vrijwilligerswerk en 2 weken rondreizen. Heb alles wel uitgestippeld, dus misschien niet echt backpacken. Rondreizen doe ik voor het eerst alleen, dus vind dat wel spannend.

Waar ga je allemaal naar toe? Ik reis ook alleen maar heb al heel wat mensen ontmoet :) zelfs een stuk met een Engelse samen gereisd, die gaat helaas morgen verder en ik blijf nog even.
Het is hier (Hoi An) nu overigen 38 graden met hoge luchtvochtigheid {:}
Zelfs de Vietnamezen hier zeggen dat het vandaag te heet is

''You never quit on your music. No matter what happens. Because anytime something bad happens to you, it's the one place you can escape to and let it go.''

Phylos
Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 19:08

Ik ga eerst naar Da Nang voor vrijwilligerswerk, daarna 3 daagse tour met easy riders vanuit Da Nang, Hoi An, binnenland richting Laos naar Hue en via die mooie pas terug naar Da Nang. Dan vlieg ik naar Hanoi voor een dag, Sapa 2 dagen Halong Bay 2 dagen vliegen naar Saigon, Mekong Delta 2 dagen, 1 dag Saigon en dan terug. Heb ook vanuit Da Nang nog 2 weekenden 1x hoi an 1x Hue.
Kennis van me is ook in Hoi An en die vertelde over het weer ja. Ik vind het lastig inschatten qua kleding. Vesten kunnen thuis blijven denken ik? Haha. Sapa kon wel eens iets koeler zijn begreep ik, maar hoeveel weet ik niet.

Is dat inderdaad leuk het maken van die jurkjes? Aan welke prijs moet ik dan denken?

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 23:14

Ik ben net terug uit Peru voor 3 weken. Echt een aanrader! Supermooi land, goedkoop, variërend landschap en hele gastvrije mensen. :D

She believed
She could
So she did

Lagonda
Berichten: 1734
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 02:27

Phylos schreef:
Ik ga eerst naar Da Nang voor vrijwilligerswerk, daarna 3 daagse tour met easy riders vanuit Da Nang, Hoi An, binnenland richting Laos naar Hue en via die mooie pas terug naar Da Nang. Dan vlieg ik naar Hanoi voor een dag, Sapa 2 dagen Halong Bay 2 dagen vliegen naar Saigon, Mekong Delta 2 dagen, 1 dag Saigon en dan terug. Heb ook vanuit Da Nang nog 2 weekenden 1x hoi an 1x Hue.
Kennis van me is ook in Hoi An en die vertelde over het weer ja. Ik vind het lastig inschatten qua kleding. Vesten kunnen thuis blijven denken ik? Haha. Sapa kon wel eens iets koeler zijn begreep ik, maar hoeveel weet ik niet.

Is dat inderdaad leuk het maken van die jurkjes? Aan welke prijs moet ik dan denken?


Klinkt als leuke plannen! Ik ga maandag naar het noorden, Hanoi/Sapa/Halong Bay dan kan ik alles over het weer vertellen :P Da Lat was wel wat koeler, en toen had ik een vest aan, meer is niet nodig!
Prijs voor kleding is heel lastig, hangt af wta je wilt, hoeveel, materiaal, locatie etc. Ik was bij een best goede, en ik heb schijnbaar dure smaak :+ maar ik heb 2 super jurkjes van onder andere zijde en kant laag (volgens mij) 1 dag later voor 150. Maar ze zijn ook echt super leuk :D

''You never quit on your music. No matter what happens. Because anytime something bad happens to you, it's the one place you can escape to and let it go.''

Phylos
Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 07:25

Eefske schreef:
Ik ben net terug uit Peru voor 3 weken. Echt een aanrader! Supermooi land, goedkoop, variërend landschap en hele gastvrije mensen. :D

Wat leuk! Welke route heb je afgelegd? Ik ben 2 jaar geleden 3 weken met een vriendin door Peru getrokken.
Laatst bijgewerkt door Phylos op 16-07-16 07:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Phylos
Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 07:28

Lagonda schreef:
Phylos schreef:
Ik ga eerst naar Da Nang voor vrijwilligerswerk, daarna 3 daagse tour met easy riders vanuit Da Nang, Hoi An, binnenland richting Laos naar Hue en via die mooie pas terug naar Da Nang. Dan vlieg ik naar Hanoi voor een dag, Sapa 2 dagen Halong Bay 2 dagen vliegen naar Saigon, Mekong Delta 2 dagen, 1 dag Saigon en dan terug. Heb ook vanuit Da Nang nog 2 weekenden 1x hoi an 1x Hue.
Kennis van me is ook in Hoi An en die vertelde over het weer ja. Ik vind het lastig inschatten qua kleding. Vesten kunnen thuis blijven denken ik? Haha. Sapa kon wel eens iets koeler zijn begreep ik, maar hoeveel weet ik niet.

Is dat inderdaad leuk het maken van die jurkjes? Aan welke prijs moet ik dan denken?

Oké gaaf!


Klinkt als leuke plannen! Ik ga maandag naar het noorden, Hanoi/Sapa/Halong Bay dan kan ik alles over het weer vertellen :P Da Lat was wel wat koeler, en toen had ik een vest aan, meer is niet nodig!
Prijs voor kleding is heel lastig, hangt af wta je wilt, hoeveel, materiaal, locatie etc. Ik was bij een best goede, en ik heb schijnbaar dure smaak :+ maar ik heb 2 super jurkjes van onder andere zijde en kant laag (volgens mij) 1 dag later voor 150. Maar ze zijn ook echt super leuk :D


Veel plezier dan in het Noorden. Ga je met een tour? Ben benieuwd naar je verhalen (en kledingtips)

Lagonda
Berichten: 1734
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 01:12

Zoals het er nu uit ziet vlieg ik morgen naar Hanoi, 2 daagse tour naar Halong Bay, 2 dagen trekken in Sapa, dagje Hanoi, en de dagen die overblijven in een homestay in Ninh Binh. Die ongeving (tam coc) schijnt eigenlijk nog mooier te zijn dan Halong Bay!
Tot zo ver in ieder geval heerlijk land, lekker eten, fijne mensen (paar daar gelaten). Zeker aan te raden!
Hierbij foto van strand bij Hoi An, genieten :D[ img ]

''You never quit on your music. No matter what happens. Because anytime something bad happens to you, it's the one place you can escape to and let it go.''

kosseh
Berichten: 2584
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 14:38

Hey, kom even binnen vallen.

Ik ga over twee weken 3 weken interrailen door oost en midde europa. Nu twijfel ik of ik een 50 of 60 liter back pack mee moet nemen.
Hoef kwa slaapspullen alleen een lakenslaapzak mee te nemen. Rest is voor kleding enzo. Wat denken jullie?

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 15:13

Phylos schreef:
Eefske schreef:
Ik ben net terug uit Peru voor 3 weken. Echt een aanrader! Supermooi land, goedkoop, variërend landschap en hele gastvrije mensen. :D

Wat leuk! Welke route heb je afgelegd? Ik ben 2 jaar geleden 3 weken met een vriendin door Peru getrokken.


Lima-Paracas-Ica/Huacachina-Arequipa-Colca Canyon-Cusco-Machu Picchu-Lima :) Volgens mij was dat het haha

She believed
She could
So she did

kistaah
Berichten: 514
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 19:51

Ik meld me ook! Ben drie jaar geleden alleen wezen backpacken in Tanzania en overmorgen vertrekken we naar Namibië en Botswana maar daar hebben we een 4x4 met daktent dus dat is niet diehard backpacken. Verder ook wezen backpacken in Suriname, Marokko en Indonesië.
Leuk om te lezen wat iedereen gaat doen, hoop dat iedereen straks wat fotootjes post!

Ik zeg maar zo...ik zeg maar niks

Phylos
Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 22:50

Eefske; Leuk! Wij hadden nagenoeg dezelfde route. Na machu picchu terug gegaan naar cusco en toen per vliegtuig naar Lima
Wat vond je het mooiste?

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 02:29

Wauw, heerlijk om alles te lezen. Ik bevind me momenteel in Beijing, sinds 3 weken onderweg met de Trans-Siberian Railway en inmiddels uitgestapt in Beijing, eindbestemming van de trein. Echt megagave reis gehad, morgenavond vlieg ik terug naar huis. Dan heb ik een paar daar om m'n India visum te regelen en vlieg dan terug naar India en daarna Nepal. Eind augustus echt weer terug naar huis...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Azmay, Danseresje, Earth, enny, janna, lgw, Lugea, puppy1128, RedRoses, Schapenvacht, secricible, sevenofnine, Stybba, Syzygy, Tazzey, Unoo, xPabloBokt en 73 bezoekers