Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 06:48

Wow dat red ik echt niet! Ik hoop onder de 25 kg te blijven. Maximaal 13 op mn rug en 10 tot 12 in de koffer. Tja krijg je ervan als je schoenen mee wil nemen die per paar al ruim 2 kg zijn.


minikatje
Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 08:57

Welke schoenen neem je mee?
Ik heb zelf palladiums of trailrunners, die zijn mooi lichtgewicht :)

Pony zoekt pensionstalling/weide rondom Rijssen
* "My pony looks like a giant piece of rideable chocolate" *

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:16


Anoniem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:31

Kan je die niet beter aantrekken als je aan het reizen bent? In de trein kan je ze toch wel vaak uittrekken en aangezien ze best comfortabel moeten lopen zou ik er eerder voor kiezen om die gewoon aan m'n voeten te doen en slippers/lichte gympen in de tas ipv andersom!

minikatje
Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:43

Zwaarste dingen idd op het lichaam dragen.
Hoewel ik het mij kan voorstellen dat je liever iets anders aanhebt ;)

Ze zien er wel mooi stevig uit iig :D

Pony zoekt pensionstalling/weide rondom Rijssen
* "My pony looks like a giant piece of rideable chocolate" *

Aroha
Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:58

mvdende schreef:
Ja ik ga ook alleen. Eind juli, begin augustus. Route staat nog niet helemaal vast. Wil beginnen in Charmonix, daarna naar Chiavenna om een vriend op te zoeken. De rest weet ik nog niet

Ohja zo wil ik inderdaad weer naar Nürnberg en Wenen gaan, daar wonen vrienden. Vorig jaar ben ik toen naar familie van diegene in Wenen geweest, die woonde in Villach, en toen door naar Slovenië. Maar dit jaar zou ik dan vanuit Wenen door gaan naar het Oosten (Bratislava, Boedapest etc). Maar ergens wil ik mij ook nog niet teveel vast pinnen maar go with the flow.. omdat ik vorig jaar ook mensen ontmoette die vroegen of ik mee wilde reizen, wat mij super tof had geleken. Het kon toen alleen niet omdat ik veel al enigszins had vast gezet.

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 15:09

T zijn geen WANDEL schoenen... maar D schoenen. Normaal gesproken geef ik jullie helemaal gelijk wat betreft zwaarste spullen aantrekken. Maar bij deze schoenen twijfel ik nog. Schoenen zijn nl geschikt voor lopen op 5000 meter hoogte, en hebben geen afwikkeling. Ach ja...Wilco van Rooijen had ze laatst ook aan op schiphol

Aroha
Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 18:04

Gek mijn telefoon liet alle berichten op deze pagina niet zien, zie nu de schoenen. Wat houd D schoenen in? Wat maakt dat je twijfelt om hierop te lopen? Ik heb net gegoogled maar werd niet veel wijzer. :=

Toen ik een half jaar weg was had ik bergschoenen mee, vele malen lichter en kleiner, maar die droeg ik ook altijd als ik ging vliegen of een stuk met de trein/bus ging. Ze waren misschien niet super zwaar, maar namen wel veel ruimte in.

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 08:28

Wandel of bergschoenen worden opgedeeld in 5 verschillende categorieën. Beginnend bij a wat lage zeer flexibele schoenen zijn. Zegt maar iets steviger dan sneakers. Tot de (on officiële) categorie E (expeditie), dit zijn schoenen voor 7000 meter + bergen. Categorie D is de hoogste officiële categorie. De schoenen hebben een harde plastic plaat in de zool, wat ze totaal onbuigbaar zijn. Dit is zodat je er goed stijgijzers onder kan doen. Nadeel is dat er ook geen afwikkeling mogelijk is.

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 08:29

Btw ik loop dagelijks op
B wandelschoenen. Die schoenen die jij bedoelt

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 19:10

Hoe staat het met jullie backpackplannen? Ik heb zelf nog niks geboekt, maar ik zit te denken om naar Sofia te vliegen. Dan een rondje door Bulgarije te doen, in 2 weken. Dan vanaf Sofia naar Macedonië te gaan en dan door naar Albanië en vanaf Tirana weer terug te vliegen.

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 19:16

Ik heb samen met een vriendin en m'n hond 11 dagen naar de Eifel geboekt. Niet 'echt' Backpacken maar daar wel lekker rondtrekken door de natuur. :)
Thailand staat nog wel op het lijstje voor later!

nova_zodiax
Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 23:07

Gracezellaa schreef:
Hoe staat het met jullie backpackplannen? Ik heb zelf nog niks geboekt, maar ik zit te denken om naar Sofia te vliegen. Dan een rondje door Bulgarije te doen, in 2 weken. Dan vanaf Sofia naar Macedonië te gaan en dan door naar Albanië en vanaf Tirana weer terug te vliegen.


Ik ben net terug van een solo trip in Colombia (April ) wat een gaaf land!
Nu aan het plannen voor hopelijk januari 8 weken, Peru en Bolivia

echte vrienden zijn goud waard! zodiax(L)
Leven is het meervoud van lef

Aroha
Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 23:18

Ik ga pas last minute kunnen boeken omdat ik deze zomer ga afstuderen. Als dit in 1 keer lukt ben ik al halverwege juli klaar. Lukt dit niet dan ben ik dus langer bezig :=.

Phylos
Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 18:46

Ik ga naar Australië. Rondrijden en wildkamperen. Wel met een kleine groep

xemmafalcon
Berichten: 85
Geregistreerd: 12-04-16

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 17:43

Ik zit nu in Cambodja! :D

Phil L2+1 eindstand ~ Syl Z1+1 eindstand~

Juultje M1+4

Nyaleti
Berichten: 5997
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 13:47

Jaaa ik mag me eindelijk melden in dit topic! *\o/*
Ik ga onverwachts over 1,5week naar Zuid-Afrika om hier een maand te genieten. Wilde graag iets met Workaway doen, maar dan ben ik te onzeker om iets vast te leggen kwa datum etc.. Daardoor veel te lang gewacht met boeken, dus nu maar gewoon boeken en dan zien we daar wel! In iedergeval met een backpackersbus langs de Kust.
Daarnet een backpack van 60 liter gekocht, vind het toch maar klein dus hoop dat ik er genoeg in krijg.. Testgewicht er in gehad en op je rug is 10kilo toch wel zwaar :=

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 13:56

60 liter is echt zat! ik heb een 55+10 en vind hem eigenlijk te groot, want hoe meer ruimte je hebt, des te meer je ook mee gaat nemen. Dat zijn dan voornamelijk extra dingetjes die je hoogst waarschijnlijk toch niet nodig gaat hebben. In Zuid Afrika is ook alles te groot, mocht je iets onverwachts toch wel echt nodig hebben.

Aroha
Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 15:11

Oh wat vet! :D Ga je alleen?? Ik wil ook graag nog een keer die kant uit, maar alleen vind ik nog wel spannend. :=

Nyaleti
Berichten: 5997
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 15:27

60 lijkt zo klein, maar inderdaad van iedereen gehoord dat het echt wel moet gaan passen! Mocht het nog lukken iets via workaway te doen dan zal dat waarschijnlijk met paarden zijn, dus nog even kijken hoe ik dan mijn cap en laarzen mee neem := Vind het weer in zuid-afrika wel lastig, overdag kan het echt nog wel weer zijn voor een korte broek, maar savonds heb je een dikke trui nodig waardoor je dus voor 4 seizoenen kleren mee mag gaan nemen :o

Aroha ik ga alleen! Ik ben vorig jaar bij de kust geweest en heb daar 2 dagen in het hotel gegeten omdat ik niet alleen naar het dorp durfde te lopen :') Achteraf gezien zat ik gewoon in het verkeerde deel van het dorp..
In Kaapstad gewoon erg op letten waar je precies alleen naar toe gaat. Daarom wil ik ook graag in een backpackershostel, dan ga je toch al snel met meerdere 's avonds erop uit ipv alleen.

Travel_me
Berichten: 1261
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 09:43

60 liter moet idd makkelijk passen normaal, maar heb wordt wel lastiger als je ook dikke kleding mee moet nemen. Tip: doe een trui aan in het vliegtuig of bind het om je middel. Scheelt weer ruimte in je tas.

Wel ontzettend gaaf Zuid-Afrika!

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

minikatje
Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 15:49

En laagjes ipv dikke truien en vesten.

Pony zoekt pensionstalling/weide rondom Rijssen
* "My pony looks like a giant piece of rideable chocolate" *

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 22:34

Denk ook aan dons. Geeft Veel warmte voor z'n gewicht.

Aroha
Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 23:44

Ik had toen een super lichtgewicht fleece vestje gekocht in Nieuw Zeeland. Was perfect in combinatie met laagjes of een dunne regenjas! :j Ik was daar in het najaar dus toen werd het op sommige plekken ook al redelijk fris. Dat vestje was ook op te proppen tot een klein propje!

Tip van Travel_me is idd een goeie. Ik droeg in het vliegtuig vaak mijn dikkere kleding (in laagjes) zodat ik ook in het vliegtuig dingen aan of uit kon doen :D.

Anoniem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 19:24

Ik kom hier ook even een backpack-vraag stellen. Ben op zoek naar een goede, comfortabele backpack maar weet niet zo goed waar ik moet beginnen. Aankomende februari ga ik een half jaar naar Zuid Afrika en om meerdaagse tripjes/uitstapjes/whatever wat makkelijker te maken (en omdat ik van plan ben in de toekomst langer te gaan backpacken) ben ik op zoek naar een degelijke backpack. Het liefst eentje die ik wel als handbagage kan meenemen bij de meeste airlines. Hoe veel liter is nou handig?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _AB_, Amado, aman2002, anne7, Earth, Fly_high, Furst, inge_romeo, kwii, lilopippa, Sterrendief, Tamara1991, Verara en 73 bezoekers