Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
xxxJulia
Berichten: 737
Geregistreerd: 13-11-11
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:03

Thanks voor de reactie's! Ik twijfel nog steeds, kiezen is zooo lastig!! Ik blijf maar wisselen tussen allerlei verschillende landen. Ik twijfel nu nog steeds over Canada en Australië maar ik heb inmiddels ook Mexico, Thailand, Vietnam, Cambodja en Laos toegevoegd aan mijn lijstje. Aan de ene kant lijkt Azie me echt superchill ook omdat het zo goedkoop is enzo, maar aan de andere kant twijfel ik ook weer omdat het me eigenlijk nooit heel erg trok. Maar vooral Thailand en Vietnam zijn natuurlijk supergoede landen voor een eerste keer backpacken...

Hoe hebben jullie besloten waar jullie heen gingen voor de eerste keer?

Every day, every hour, turn the pain into power ~ The Script 20-03-2015

Reisblogger: http://juliaopreis.com/


Needje
Berichten: 19172
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 12:53

Ik ben naar Bali gegaan de eerste x.
En uiteindelijk van Bali naar Nusa Lembongan, Gili air en Lombok gegaan en toen nog met een boot naar Flores. Van daar weer teruggevlogen naar Bali.
Was allemaal zo simpel. Heerlijk.
Nu ga ik eind februari naar Thailand. Ook omdat dat zo’n simpel land schijnt te zijn.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 13:31

Tja, gewoon voelen zo ik zeggen. :D

Mijn eerste landen waren India en Nepal, dus alles kan! ;-)

Darah3
Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:02

Leuk, een backpack topic :D
Ik ben momenteel aan het backpacken met een reismaatje door Thailand.
Overmorgen alweer naar huis :(

Mijn eerste backpackland was Australië (met stopover in Bangkok).

fiets a fake smile

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:58

Ik heb vaak gebackpackt in de landen waar ik voor mn studie moest zijn. De eerste keer was daardoor in Marokko. Mijn eerste eigen keus was interrailen in Europa, in mn eentje, maar dat was niet zo'n succes. Daarna met vriendinnen naar Turkije wat wel erg leuk is. Verder Kenia en Zanzibar, Zuid Oost Europa. Zuid Afrika en Namibië, Georgië, Azerbeidzjan en een land dat ik nu beter niet kan noemen.

Momenteel ben ik aan het backpacken in Iran. Echt een aanrader!!

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 18:34

Ik ben ook groot fan van Iran!

Mijn eerste reis was Schotland, omdat ik daar toevallig al studeerde :') Volgende maand ga ik al naar Libanon *\o/*

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Needje
Berichten: 19172
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 18:46

Darah3 schreef:
Leuk, een backpack topic :D
Ik ben momenteel aan het backpacken met een reismaatje door Thailand.
Overmorgen alweer naar huis :(

Mijn eerste backpackland was Australië (met stopover in Bangkok).


Nog tips voor Thailand? :D

Darah3
Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 03:13

Veel tips :D wat wil je gaan doen?
Ik heb nu Bangkok, Chiang Mai, Phuket, Krabi (Ao Nang), Phi Phi islands, Khao Sok en Cheow Lan Lake gedaan. En nog een trip langs wat eilandjes bij Krabi (Hong Island).
Khao Sok is heeeel leuk, ik zat in Khao Sok Riverfront hotel, had een package van 4D3n genomen met overnachting op Cheow Lan Lake <3 Gibbons en hornbills gespot! Super super gaaf! Ook een night safari doen in Khao Sok, krijg je geen spijt van!
In Bangkok is Bang Krachao heel leuk om fietsje te huren (80 baht voor hele dag incl bootje om aan de overkant te komen). Chiang Mai heb ik weinig kunnen doen ivm het slechte weer, maar ben naar een mooi elephant sanctuary geweest (Maerim). Phuket ben ik niet lang gebleven, vind het daar persoonlijk te druk en toeristisch (vorige keer zat ik er 5 dagen).

fiets a fake smile

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 10:36

Darah3 schreef:
Veel tips :D wat wil je gaan doen?
Ik heb nu Bangkok, Chiang Mai, Phuket, Krabi (Ao Nang), Phi Phi islands, Khao Sok en Cheow Lan Lake gedaan. En nog een trip langs wat eilandjes bij Krabi (Hong Island).
Khao Sok is heeeel leuk, ik zat in Khao Sok Riverfront hotel, had een package van 4D3n genomen met overnachting op Cheow Lan Lake <3 Gibbons en hornbills gespot! Super super gaaf! Ook een night safari doen in Khao Sok, krijg je geen spijt van!
In Bangkok is Bang Krachao heel leuk om fietsje te huren (80 baht voor hele dag incl bootje om aan de overkant te komen). Chiang Mai heb ik weinig kunnen doen ivm het slechte weer, maar ben naar een mooi elephant sanctuary geweest (Maerim). Phuket ben ik niet lang gebleven, vind het daar persoonlijk te druk en toeristisch (vorige keer zat ik er 5 dagen).

Hoe lang ben jij in Khao Sok geweest? Ik ga binnenkort en had daar 3 dagen ingepland. Is dat te kort?

linnnh
Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 11:27

Wij zijn ook 3 dagen geweest in Khao Sok.
1 nacht in een hotel daar, dag 2 opgehaald voor laketour (geboekt via hotel) en dag 3 weer teruggebracht na lake tour en toen door naar Ao Nang met minivan.

Laketour was écht een hoogtepunt van onze reis!! :)

Hee nieuwsgierig aagje!

Needje
Berichten: 19172
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 11:58

Thnx. Ik ga sowieso van Bangkok naar CM met de nachttrein en daar naar Elephant Nature park. En wil zeker naar khao Sok. Wat hield de 4d3n in?

Darah3
Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 14:26

Aankomstdag kon je kiezen kanoetocht of massage, heb het eerste gekozen. Daarna had ik een nightsafari bij geboekt. Volgende dag naar Cheow Lan Lake, eerst inchecken, even tijd voor onszelf (gekajakt) en daarna jungle trekking gedaan. Overnacht op het meer in zo’n Raft house. ‘s Ochtends met zonsopgang boottripje gehad om dieren te spotten en na het ontbijt excursie over het meer gedaan en geluncht met uitzicht op het meer. Daarna afgezet terug op het resort. Ik ben toen met mijn reismaatje bij een gezellig restaurantje gaan eten ‘s avonds en de volgende dag vroeg naar Krabi vertrokken. Maar er is op de laatste dag ook een hike door de jungle mogelijk.

In november heb ik ook 3 dagen, 2 nachten in Khao Sok (Surat Thani) gezeten, maar het is elke keer te kort :)) vorige keer had ik de Cliff & River resort. Zat afgelegen, dus ‘s avonds kon je niet ergens heen.

Zijn nog wel meer organisaties die pakketten aanbieden, heb de mijne via Riverfront Resort geboekt. Was er erg tevreden over, die kamers (hutjes) waren geweldig en de mensen zo vriendelijk!

fiets a fake smile

nova_zodiax
Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 20:52

Picassox schreef:
@Nova, ja ik! Ik ben er vorig jaar een maand geweest. Weet je al welke eilanden je gaat bezoeken? Ik heb vooral Palawan en Coron Island gedaan.

Ik start sowieso in manilla, wilde coron, el nido el baron( schrijf je dat zo) cebu en siagora doen. Welke maand ben jij geweest ? Heb je veel gevolgen ? Hoeveel heb je ongeveer uitgeven ?

echte vrienden zijn goud waard! zodiax(L)
Leven is het meervoud van lef

Nienkex
Berichten: 1671
Geregistreerd: 31-05-08
Woonplaats: onder mijn dak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 06:02

Needje schreef:
Thnx. Ik ga sowieso van Bangkok naar CM met de nachttrein en daar naar Elephant Nature park. En wil zeker naar khao Sok. Wat hield de 4d3n in?


Hou er rekening mee dat de nachttrein best snel vol geboekt zit, dus dat je deze van te voren moet boeken. Ik weet niet precies hoe lang van te voren in februari. Toen ik er in oktober was kon ik 3 dagen van te voren nog boeken, maar een paar dagen terug hoorde ik van mensen dat het nu al langer van te voren moet

You never know how strong you are
Until being strong is the only choice you have

Needje
Berichten: 19172
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:34

Trein is al lang geboekt. Dus dat komt goed. :D

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 14:36

linnnh schreef:
Wij zijn ook 3 dagen geweest in Khao Sok.
1 nacht in een hotel daar, dag 2 opgehaald voor laketour (geboekt via hotel) en dag 3 weer teruggebracht na lake tour en toen door naar Ao Nang met minivan.

Laketour was écht een hoogtepunt van onze reis!! :)

Bedankt! Klinkt allemaal erg goed.

Luxorvalkje
Berichten: 1927
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 21:21

xxxJulia schreef:
Thanks voor de reactie's! Ik twijfel nog steeds, kiezen is zooo lastig!! Ik blijf maar wisselen tussen allerlei verschillende landen. Ik twijfel nu nog steeds over Canada en Australië maar ik heb inmiddels ook Mexico, Thailand, Vietnam, Cambodja en Laos toegevoegd aan mijn lijstje. Aan de ene kant lijkt Azie me echt superchill ook omdat het zo goedkoop is enzo, maar aan de andere kant twijfel ik ook weer omdat het me eigenlijk nooit heel erg trok. Maar vooral Thailand en Vietnam zijn natuurlijk supergoede landen voor een eerste keer backpacken...

Hoe hebben jullie besloten waar jullie heen gingen voor de eerste keer?


Costa Rica viel me tegen qua backpackbestemming. Had er vier weken voor uit getrokken, maar zat na ruim een week al in Nicaragua. De natuur is overigens heel mooi hoor.

Costa Rica is voor de Amerikanen wat de Canarische eilanden voor ons zijn.
Er wordt veel Engels gesproken, vervoer per touringcar/bus is goed geregeld en je kunt overal met dollars terecht.
Cultuur vond ik wat lastig te vinden, prijzen zijn westers en in veel natuurgebieden liggen geplaveide paden en staan touwtjes.

Nicaragua ligt wat dat betreft 10-15 jaar achter (iPhone vs Nokia 3310, touring car vs. Oude schoolbus) en vond ik veel authentieker (en goedkoper).

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 17:36

Wie weet er een mooie wandelroute, geschikt om in ongeveer een maand te lopen? Liefst met mogelijkheid tot slapen langs de route, hostel of tent.

dondeyne
Berichten: 1953
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 18:34

Je zou een stuk van de smokkelaarsroute in Normandië/Bretagne kunnen doen.. wij hebben daar vorig jaar een week met onze tent gewandeld rondom het middelste deel en dat was werkelijk prachtig! Goede campings onderweg, maar boodschappen doen was buiten het seizoen wat lastig, omdat de route echt langs de kust loopt, dus hebben steeds voor meerdere dagen eten meegenomen.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 18:37

De Jordan trail! Ik wil er volgende maand een stukje van doen. Ik geloof dat de hele route zo'n 40 dagen is.

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 09:39

Thanks, ga ik beide opzoeken! Had ook gekeken naar routes die bij santiago de compostella horen, maar die zijn zooo druk in de zomer. Heb daar niet echt zin in. Neig dan meer naar het oosten van europa

xxxJulia
Berichten: 737
Geregistreerd: 13-11-11
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 09:04

Ik heb inmiddels toch maar een keuze gemaakt, het wordt Australië *\o/* Ga morgen m'n vliegticket boeken en alles uitzoeken. Wil waarschijnlijk van Brisbane naar Melbourne gaan.

Every day, every hour, turn the pain into power ~ The Script 20-03-2015

Reisblogger: http://juliaopreis.com/

Darah3
Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 09:13

Gaaf dat je naar Australië gaat :D

Ik moet weer sparen voor de volgende backpackreis.
Wil in het najaar weer weg :)

fiets a fake smile

Miiej
Berichten: 1867
Geregistreerd: 26-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 21:49

Gracezellaa schreef:
De Jordan trail! Ik wil er volgende maand een stukje van doen. Ik geloof dat de hele route zo'n 40 dagen is.


Ga je dit nog doen of heb je dit al gedaan? Wat ontzettend vet lijkt mij dat zeg!

Jaapie <3

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 22:49

Miiej schreef:
Gracezellaa schreef:
De Jordan trail! Ik wil er volgende maand een stukje van doen. Ik geloof dat de hele route zo'n 40 dagen is.


Ga je dit nog doen of heb je dit al gedaan? Wat ontzettend vet lijkt mij dat zeg!

Ik ga er over 10 dagen heen :) plan is wel om veel te gaan hiken, maar sommige delen van de trail zijn lastig te bereiken als je niet de etappe ervoor gedaan hebt. Dus we moeten even kijken welke stukje we kunnen doen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Andreeaa, Ashleytjuhh, Babsiej, claudtje, Eleeke, Fitii, Letsdunit, Room_Soesje, Roosch, Travel_me en 70 bezoekers