Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Lagonda
Berichten: 1734
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 07:24

Ik zat er over te denken begin september 1 of 2 weken weg te gaan met auto en tent. Iemand zin om mee te gaan, of weet iemand leuke plekken? Liefste richting oosten of zuiden :D

''You never quit on your music. No matter what happens. Because anytime something bad happens to you, it's the one place you can escape to and let it go.''


Fearn
Berichten: 4746
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 07:39

Hey wat een leuk topic, zijn er nog meer mensen die naar Polen gaan of daar al zijn geweest en tips hebben? :D zie hier mijn topic:

[BEU] Polen, wie nog meer?

Saskiaa_
Berichten: 3065
Geregistreerd: 10-08-08

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 17:10

Hoeveel liter backpack hebben jullie? Ik dacht zelf aan een 55-65l voor ongeveer 7-8 maand Australie en Nieuw Zeeland. Maar ik werd vanmiddag in de Bever zowat voor gek verklaard. :Y) Ik ben overigens maar 1.60m. Dus wil geen mega grote tas. En mijn kleren zijn natuurlijk ook kleiner dan die van iemand van 1.80m. O:) Heb uiteindelijk een 65l op gehad die wel oke zat.

Mijn foto's volgen? Like me op Facebook!


Kijk ook eens op mijn Bokt Markt, voor fotoshoots, een zadel, hoofdstel en meer...
Oorlog ; niet geschoten, altijd vrede



http://www.jaofnee.nl

mvdende
Berichten: 5630
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 17:55

Vonden ze 55 liter te klein of te groot. 65 liter is een fijne inhoud. Ook als je eens besluit met tent en spullen op pad te gaan. Ik heb zelf de Berghaus Verden 60+10.

Saskiaa_
Berichten: 3065
Geregistreerd: 10-08-08

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 18:07

55 vonden ze te klein. Sorry, stond er inderdaad niet duidelijk. :)

Mijn foto's volgen? Like me op Facebook!


Kijk ook eens op mijn Bokt Markt, voor fotoshoots, een zadel, hoofdstel en meer...
Oorlog ; niet geschoten, altijd vrede



http://www.jaofnee.nl

mvdende
Berichten: 5630
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 19:16

Het ligt eraan wat je wil gaan doen. Nu en in de toekomst. Maar voor alleen hostels hotels zou 55 denk ik genoeg zijn. Maar je kunt een 65 minder vol doen, maar een 55 niet groter maken.

Anoniem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 00:35

Ik heb een 65 en ben daar heel blij mee. Hij draagt nog comfortabel maar kan er wel genoeg in kwijt. Heb hem bewust groot gekocht omdat ik er niet alleen mee wil backpacken maar ook voor langere stedentrips wil gebruiken. Heb hem nu naar de USA mee met genoeg kleren voor 2 weken en dat gaat nog dikke prima.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 09:36

Ik vertrek morgen naar Wenen. Vandaag eens kijken of ik alles in mijn backpack krijg. :)

Steenbok12
Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 18:18

We zitten in het huis van de familie van mijn vriend. Daar is geen internet of computer en mijn telefoon bundel ga ik daar ook niet gebruiken. Misschien ergens eens op de wifi. We zitten overigens ook ver werg van sarajevo. Maar dat bedoel ik met geen internet. 2 weken geen social media. Gewoon lekker daar zijn, genieten van de mensen, mijn vriend en omgeving!

65 vind ik zelf een fijne inhoud. Ik heb 60+10. Iets groter als mijn vorige maar het model en vorm zat super en kan daardoor ook gewoon lekker een losse trui enzo erin proppen zonder dat ik het precies moet afmeten. Neem hem ook mee op een gewone vakantie of een festivalweekend en dan is het wel fijn als je er wat meer in kwijt kan.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 18:23

Ik heb ook een 65+10 :)

Ik ga vanaf 1 oktober dit jaar een 'wereldreis' ermee maken, dus het wordt een volle tas denk ik zo! :D

Globale planning is om in China te beginnen, deel Zuid-Oost Azië (Laos/Vietnam/Thailand/Myanmar/Zuid-India/Sri Lanka/Indonesië), vanaf daar door Oceanië (misschien een stukje Australië maar in elk geval Nieuw-Zeeland) en dan via de eilanden zoals Fiji, Paaseiland uiteindelijk uit te komen in Zuid-Amerika (Chili/Bolivia/Peru/Colombia) en eventueel nog verder om hoog te trekken via Honduras/El Salvador/etc)...

Iemand andere/betere tips wat ik echt niet mag missen? :)

minikatje
Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:17

Saskiaa_ schreef:
Hoeveel liter backpack hebben jullie? Ik dacht zelf aan een 55-65l voor ongeveer 7-8 maand Australie en Nieuw Zeeland. Maar ik werd vanmiddag in de Bever zowat voor gek verklaard. :Y) Ik ben overigens maar 1.60m. Dus wil geen mega grote tas. En mijn kleren zijn natuurlijk ook kleiner dan die van iemand van 1.80m. O:) Heb uiteindelijk een 65l op gehad die wel oke zat.

Een 26 liter, een 28 liter en een 40 liter :)

Pony zoekt pensionstalling/weide rondom Rijssen
* "My pony looks like a giant piece of rideable chocolate" *

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:47

Ik heb mijn eerste backpack gekocht. Een Deuter van 55L. Ik reis graag rond maar dus altijd met koffer. Nu dus met backpack, we gaan in september twee weken naar Peru. Mijn vrienden gaan langer maar mijn verlof was op dus ik ga een blitzbezoek doen :D ik doe Lima-Cuzco-heilige vallei- macchu Picchu en dan nog wat jungle bij Puerto maldonado.

Over enkele jaren wil ik echt langer gaan trekken. Hoe doen jullie dat met jullie werk en verlof? Ik heb amper vrij en kan dus niet heel lang weg. Ik ga er op een gegeven moment dus ook mijn baan voor opzeggen.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:48

Ik heb mijn baan en studie er voor opgezegd inderdaad :)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:49

Volgende week komt mijn schoonzusje langs en die gaat ons backpack-inpak-les geven :D we nemen elk onze backpack mee en dan gaan we lekker klasje spelen :')

Heftig Picassox! Ik heb best een 'goede' job dus zomaar veranderen is wel pittig. Kosten voor huis en zo lopen ook door.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Aroha
Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 21:13

Ik heb ook een 65L backpack, maar net zoals vorig jaar mag ik helaas nog niet met backpack op reis ;(. Mijn schouderblessure is nog steeds te slecht. Ik ga binnenkort weer interrailen in de richting van Slowakije, Hongarije, Slovenië, Kroatië, Bosnië en misschien nog Servië of Montenegro. Even zien hoe het loopt. Vorig jaar heb ik alles continue 1 of 2 dagen van te voren pas geboekt en dat wil ik dit jaar weer doen, zo flexibel mogelijk blijven :). Ik neem een koffer en een kleine dag rugtas mee. Vooral de koffer is lastig, moet heel erg opletten dat ik hem niet te vol doe, vorig jaar kon ik op de terugweg na Milaan mijn koffer amper tillen :+. Ik heb door de blessure ook vrijwel geen kracht in 1 arm. Gelukkig had ik veel behulpzame mensen in de trein!! := :)

poes: Mijn eerste grote reis had ik zo mijn werk voor opgezegd. Het scheelde dat mijn contract toen verliep, dat maakte het veel makkelijker! Nu ben ik net afgestudeerd en ZZP'er dus ik kan mijn eigen tijd indelen.

mvdende
Berichten: 5630
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 22:09

Leuk. Nog een Interrailer. Ik ga ook binnenkort.

Mijn lange reis heb ik gemaakt direct na m'n mbo. Ik woonde toen ook nog bij m'n ouders.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 21:10

Wij zijn gisteren vanuit Leer (DL) naar Wenen vertrokken. Fijne treinreis gehad. Al een top dag in Wenen erop zitten, met perfect weer. 25 graden, niet te warm voor een city trip dus.
We blijven hier nog twee nachten en gaan dan naar Boedapest. Vanuit daar. Naar Bratislava en Praag en weer naar huis is de planning.
We hebben een tien dagen ticket en veel al geboekt. Houden niet van op de bonnefooi reizen. O:)

Saskiaa_
Berichten: 3065
Geregistreerd: 10-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 13:12

Bedankt voor jullie antwoorden! :)
Ik heb toch een 55-65l gekocht. Ik ben echt maar heel klein/smal. Ben naar een andere winkel geweest en daar gevraagd. Die zei dat ik echt max 55l moest hebben, anders gaat de tas met mij aan de wandel. :Y) Dat klonk me wel logisch in de oren. En de kleinere tassen zaten ook een heel stuk fijner. :)
In september ga ik hem uitproberen, weekje Noorwegen! *\%/* *\%/*

Interrailen lijkt me ook heel tof!


poes schreef:
Over enkele jaren wil ik echt langer gaan trekken. Hoe doen jullie dat met jullie werk en verlof? Ik heb amper vrij en kan dus niet heel lang weg. Ik ga er op een gegeven moment dus ook mijn baan voor opzeggen.

Ik ben zo goed als klaar met studeren. Master is afgerond en ga er nog een basisaantekening achteraan halen. Ik woon nu op kamers, dus ik zeg hier straks alles op en ga nu bewust geen 'vaste' baan aan nu (kan blijven werken waar ik al werk, is in mijn vakgebied, wel echt een studentenbaan zeg maar). Tegen de tijd dat ik wegga gaan al mijn spullen gewoon naar mijn ouders en als ik terugkom ga ik op zoek naar een huis en werk. :Y)

Mijn foto's volgen? Like me op Facebook!


Kijk ook eens op mijn Bokt Markt, voor fotoshoots, een zadel, hoofdstel en meer...
Oorlog ; niet geschoten, altijd vrede



http://www.jaofnee.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 20:55

poes schreef:
Volgende week komt mijn schoonzusje langs en die gaat ons backpack-inpak-les geven :D we nemen elk onze backpack mee en dan gaan we lekker klasje spelen :')

Heftig Picassox! Ik heb best een 'goede' job dus zomaar veranderen is wel pittig. Kosten voor huis en zo lopen ook door.

Mijn grootste tip is om packing cubes te kopen voor in je backpack. Op die manier kan je super makkelijk dingen pakken zonder dat je je hele tas overhoop hoeft te gooien en het is makkelijker om vieze en schone dingen uit elkaar te halen. Mijn backpack is sws een frontloader (wat echt mega ideaal is) en die packing cubes maken het allemaal echt nog idealer. Verder de zwaarste dingen en dingen die je niet zo veel nodig hebt helemaal onderin stoppen, dat gewicht komt op je heupen dus zware dingen daar draagt het meest comfortabel.

mvdende
Berichten: 5630
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 21:58

Jeey! Koffertje klaar, backpack zo goed als ingepakt, morgen om half 6 de deur uit. Nog even één onrustig nachtje voor de boeg. Ik kan dus nooit slapen voor ik op vakantie ga _-:(

Phylos
Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 11:48

Ik ben onderweg naar Australië. Nog een uurtje voor de vlucht munchen Bangkok en dan nog Bangkok Melbourne

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 12:44

Dank je voor de tips. Ik heb bewust geen frontloader. Gaat wel onder en boven open. Ik ga kijken voor die cubes.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 20:37

mvdende schreef:
Jeey! Koffertje klaar, backpack zo goed als ingepakt, morgen om half 6 de deur uit. Nog even één onrustig nachtje voor de boeg. Ik kan dus nooit slapen voor ik op vakantie ga _-:(

Waar ga je heen? Hopelijk heb je wel goed geslapen. :)

Phylos schreef:
Ik ben onderweg naar Australië. Nog een uurtje voor de vlucht munchen Bangkok en dan nog Bangkok Melbourne

Heb je een goede reis gehad? Hoelang blijf je weg en wat ga je doen? :)

poes schreef:
Dank je voor de tips. Ik heb bewust geen frontloader. Gaat wel onder en boven open. Ik ga kijken voor die cubes.

Hier ook een tas, eentje van 35liter trouwens, die van boven en onder open kan. Ben er erg tevreden over tot nu toe.

Fearn
Berichten: 4746
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 20:28

Hey iedereen :)

Ik ga over 2 dagen voor het eerst echt alleen op reis en ik moet zeggen dat de zenuwen nu wel echt toeslaan :o Toch denk ik een soort angst om me alleen te voelen/de weg kwijt te raken/in problemen te raken ofzo.. Hebben jullie misschien nog wat geruststellende tips?

Ik heb bijv. wel allemaal nood nummers etc bij me en opzich ga ik ook niet naar een gevaarlijk land oid (Polen) maar toch.. ik ben wel erg nerveus :o

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 20:41

Niet te druk maken? :+

Komt vast allemaal goed. Waar ga je naar toe in Polen?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _karin_, Anouk_H, Fiesta14, ingvdh, Isab123, Jacquelinee_, Larissa123, Niika, Oelly, Sannek90, TamaraFloor, topsylover, xLauLaUx, xPabloBokt en 83 bezoekers