Kaapverdië

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
pullaar
Berichten: 359
Geregistreerd: 02-10-10

Kaapverdië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-15 22:03

We ( gezin met 2 tieners ) willen graag in februari een weekje all in naar Kaapverdië.
Meer bepaald naar de Riu Touareg of Karamboa .
Heeft iemand ervaringen met deze hotels ?
Zijn de zwembaden verwarmd in februari ? Hoe is de temperatuur ?
Tips ....


pullaar
Berichten: 359
Geregistreerd: 02-10-10

Re: Kaapverdië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-15 16:11

Niemand tips voor Kaapverdië ?

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Kaapverdië

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 11:19

Geen ervaringen met Kaapverdie, maar gok dat de kans dat je bokkers vindt die specifiek in die hotels hebben gezeten ook wel klein is. Je kunt via zoover en tripadvisor natuurlijk ook genoeg ervaringen van mensen lezen met die hotels. Tripadvisor geeft sowieso ook leuke tips voor waar je ook maar heen wilt.

pullaar
Berichten: 359
Geregistreerd: 02-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-15 11:25

Dank je !

Ik heb al verschillende site's bezocht met beoordelingen, en de meningen liggen wel heel ver uit elkaar ...
Wat de ene goed vindt, de andere heel slecht ... dus heel wijzer ben ik er nog niet van geworden.

We hebben nog even, en misschien komen er toch nog wat ervaringen binnen :)

Ferera
Berichten: 452
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 11:28

Hoi Pullaar, ik ben tweemaal in de Kaapverdië geweest. Echter niet in hotels.

Ik neem aan dat jullie naar het eiland Sal gaan, je kan ervan uit gaan dat het daar in februari rond de 20-25 graden is. Lekker warm dus, neem wel een vestje mee voor in de avond. Houdt er rekening mee dat het daar erg droog is op het eiland en dat je soms last heb van zandwolken, dan is het zo'n beetje de gehele dag bewolkt :( heb het zelf ook meegemaakt.

Riu zijn voor de rest wel goede kwaliteitshotels met goed eten, dat is ook wel nodig want al het eten daar, behalve vis moet worden geïmporteerd dus echt buiten de hotels kan je vaak niet eten (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk) toerisme is erg in opkomst dus wellicht zullen er nu wel meerdere tentjes zijn van rijke investeerders.

Het zal een echte strandvakantie worden, er is daar verder niet echt veel behalve lekker genieten van het mooie strand en de zee!

Veel plezier alvast!

Fleur Nola

pullaar
Berichten: 359
Geregistreerd: 02-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-15 21:45

Dank je voor het bericht.

Ik hoor van verschillende mensen, veel wind en bewolkt ....
Is het daar dan toch aangenaam om aan het zwembad te liggen ( ik weet het , we willen een rustvakantie :o ) ?

Ferera
Berichten: 452
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Rhoon

Re: Kaapverdië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 18:06

Als je een dag hebt met weinig bewolking is het echt super hoor aan het strand/zwembad!

Fleur Nola

CarolineCF
Berichten: 702
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Kootwijk

Re: Kaapverdië

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:48

Het klimaat op de Kaapverdische eilanden is echt heerlijk in februari hoor - volgens het weer algoritme van Waarschijntdezonwel.nl - behoort het tot de top bestemming voor een fijne strandvakantie in die maand. Kijk maar http://www.waarschijntdezonwel.nl/vakan ... e-eilanden

Colt
Berichten: 2011
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:38

Ik ga volgende week naar Sal, ben benieuwd. We gaan niet naar een van de hotels die je aangeeft.

Aan alles komt een einde! :D :(

pullaar
Berichten: 359
Geregistreerd: 02-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-15 14:44

Leuk !! Ik ben benieuwd naar een verslagje :o , alvast heel veel plezier !!
Naar welk hotel ga je ?

Mandyy
Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Kaapverdië

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:26

Touareg ben ik geweest paar jaar terug. Meest geweldige hotel waar ik ooit geweest ben! Was zelf niet in februari dus over de temperatuur dan kan ik je niet veel vertellen.

roowsie
Berichten: 132
Geregistreerd: 22-10-15
Woonplaats: Haarlem, NLD

Re: Kaapverdië

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:54

Ik ben er vorig jaar even langs geweest voordat we doorvoeren naar de Carib. Buiten de resorts om is alles nogal armzalig maar het is wel mooi aan de kust (ik zat op het eiland sal).
je moet je deet en zonnebrand niet vergeten want dat is nodig en vreselijk duur daar. De resorts zijn heel goed beveiligd en je kunt vanuit de resorts allemaal leuke dingen doen. Wij lagen voor anker voor zon resort en daarvoor was een opvang voor zeeschildpadjes :oo
vorig jaar was het in december 20-25 graden dus ik denk niet dat het zwembad verwarmd hoeft te worden
Een taxi is niet duur (zo'n 3 euro)

Izzy19
Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: Kaapverdië

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 17:01

Wij zijn de laatste week van oktober naar Sal geweest. Wij zaten direct bij het dorpje Santa Maria waar je echt wel heel erg lekker kan gaan eten!
Het weer in februari is normaal echt wel ideaal om een rustvakantie aan het strand of zwembad te hebben. Soms is er inderdaad wel wat bewolking maar dan nog is het meestal nog steeds aangenaam van temperatuur.

I don't need it to be easy, I just want it to be worth it.
RIP Laïka 6/10/1994 - 9/11/2009
[RIJ-ITP] Dinka @ Beker van België 6-jarige dressuurpaarden
[RIJ-ITP] Virtuoos H @ training bij Simon Missiaen

pullaar
Berichten: 359
Geregistreerd: 02-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-15 21:28

Welk hotel hadden jullie Izzy ? Goed hotel ?

Izzy19
Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: Kaapverdië

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 10:55

Ja wij hadden een fijn hotel, Porto Antigo, was eigenlijk een groot complex met appartementjes en studio's. Lag direct aan het strand en ook direct aan het centrum van Santa Maria. Ontbijt was goed, niet superveel variatie maar ok. Voor de rest zijn wij telkens buiten het hotel gaan eten en dat was blijkbaar wel een goede keuze want de rest van het eten was niet zo'n succes in het hotel. Maar zoals ik al zei, enorm veel restaurants in Santa Maria zelf waar je kan gaan eten :-)

I don't need it to be easy, I just want it to be worth it.
RIP Laïka 6/10/1994 - 9/11/2009
[RIJ-ITP] Dinka @ Beker van België 6-jarige dressuurpaarden
[RIJ-ITP] Virtuoos H @ training bij Simon Missiaen

Colt
Berichten: 2011
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 14:05

pullaar schreef:
Leuk !! Ik ben benieuwd naar een verslagje :o , alvast heel veel plezier !!
Naar welk hotel ga je ?


Wij gaan ook naar Santa Maria, Hotel Oasis Salinas. We hebben ervoor gekozen om all-in te gaan omdat wij heel erg toe zijn aan rust en gemak. Ik ben ook erg benieuwd, ik hoop dat de stranden in de buurt komen van wat ik op de foto's zie :)

Aan alles komt een einde! :D :(

0091
Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: Kaapverdië

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 14:12

Riu, welk land dan ook, is altijd goed. Er is altijd rekening gehouden met wind, dus je kan altijd lekker aan het zwembad liggen.

De grote zwembaden zijn geloof ik niet verwarmd op Kaapverdië. Maar de winter temperatuur is daar 20-25 graden dus kouder dan dat word het simpelweg niet.

Ik ga dit jaar weer heen (februari). Heerlijk!

Sponsor mij en help KWF met de financiering van belangrijk onderzoek naar kanker. Namens mij en KWF: dankjewel!

https://acties.kwf.nl//fundraisers/paul ... ammarathon

Colt
Berichten: 2011
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Assen

Re: Kaapverdië

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 14:38

Nog belangrijke tips & trucks Paulina of Izzy?

Aan alles komt een einde! :D :(

0091
Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: Kaapverdië

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 17:57

Geniet en relax. En Owja, de mensen zijn heel aardig maar willen ALLEMAAL geld aan je verdienen.

Sponsor mij en help KWF met de financiering van belangrijk onderzoek naar kanker. Namens mij en KWF: dankjewel!

https://acties.kwf.nl//fundraisers/paul ... ammarathon

pullaar
Berichten: 359
Geregistreerd: 02-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-15 19:03

Paulina schreef:
Riu, welk land dan ook, is altijd goed. Er is altijd rekening gehouden met wind, dus je kan altijd lekker aan het zwembad liggen.

De grote zwembaden zijn geloof ik niet verwarmd op Kaapverdië. Maar de winter temperatuur is daar 20-25 graden dus kouder dan dat word het simpelweg niet.

Ik ga dit jaar weer heen (februari). Heerlijk!



Welk hotel gaan jullie ?

Ik vind het zo moeilijk kiezen,
ik lees altijd de recensies door, en altijd is er wel iemand die niet tevreden is ...
En dat maakt me zo onzeker, als je daar met twee kinderen bent en het eten is niet smakelijk of vies, of je wordt er ziek van ...

Mandyy
Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Kaapverdië

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 20:23

Riu touareg heeft erg goed eten! :j

xWouter
Berichten: 2726
Geregistreerd: 03-09-09
Woonplaats: Oosterhout

Re: Kaapverdië

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 20:29

Ik ben zelf niet in Kaapverdië bij RIU geweest maar wel in de Dominicaanse 3 keer en ik moet zeggen, bij RIU zit je kwa hotel zeker goed!

stijntilla
Berichten: 600
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Vaassen

Re: Kaapverdië

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 21:04

Ik ben in oktober naar het melia dunas geweest, heerlijk hotel, ernstig groot, maar bij ons bezoek voor nog geen kwart vol, dus dat was heerlijk!! Een echte aanrader, behoorlijk luxe en nieuw!

pullaar
Berichten: 359
Geregistreerd: 02-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-15 21:48

stijntilla schreef:
Ik ben in oktober naar het melia dunas geweest, heerlijk hotel, ernstig groot, maar bij ons bezoek voor nog geen kwart vol, dus dat was heerlijk!! Een echte aanrader, behoorlijk luxe en nieuw!


Dat ziet er fantastisch uit !
Had je rechtstreeks geboekt of via een touroperator ?

stijntilla
Berichten: 600
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Vaassen

Re: Kaapverdië

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 22:29

Via een touroperator:)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 158 bezoekers