Malta- Stage in een hondenasiel!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
assileM

Berichten: 687
Geregistreerd: 16-05-13
Woonplaats: Gelderland

Malta- Stage in een hondenasiel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-15 18:32

Hallo beste Bokkers!

@MirandadV en ik zijn sinds gister op Malta om voor 2 maanden een stage te lopen op een dierenasiel in het plaatsje Floriana. Maandag is onze eerste dag, en we kijken er erg naar uit! :)

Even een voorstelrondje:

Naam: Miranda de Vries
Leeftijd: 17 jaar
Opleiding: Dier en management op Groenhorst Barneveld

Afbeelding


Naam: Melissa Knoppert
Leeftijd: 17 jaar
Opleiding: Dier en management op Groenhorst Barneveld

Afbeelding

Onze eerste dagen bevallen goed, en we vinden het leuk om jullie op de hoogte te houden!

Aangezien we ook veel vrije tijd hebben, staan we open voor suggesties voor leuke uitstapjes. Dus als er iemand een leuk idee heeft (Wat ook goed te doen is met 32 graden) dan horen we het graag. :)

:)F

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Malta- Stage in een hondenasiel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 18:46

Wat leuk! Waar verblijven jullie bij een gastgezin?
Ik volg in ieder geval ik ben erg benieuwd naar de komende tijd die jullie tegemoet gaan! :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41588
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 18:52

Malta <3. Mijn favoriete landje.

Als je zoveel vrije tijd hebt, zijn de Dingli clifs een bezoekje waard. Er zit daar een heel leuk restaurantje waar ook meteen wat over de plaatselijke flora en fauna wordt verteld, heb daar heerlijk geluncht. Verder natuurlijk de verschillende kerken, Mdina, Valletta, San Giljan (uitgaansgebied), de glasblazers die het beroemde Maltese glas blazen. Als je tijd hebt is het ook leuk Gozo te bezoeken.

Er is zoveel te zien :+:. Ik zal mijn vriend nog om wat insider tips vragen, hij woont op Malta.

MirandadV

Berichten: 42
Geregistreerd: 18-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 19:36

Ik vind het hier ook heerlijk op Malta. Ik kijk er erg naar uit om maandag te beginnen bij stage en ik hoop dat het leuk word. We zijn vandaag naar Valletta geweest en hebben daar eerst heerlijk rondgelopen en daarna zijn we nog lekker wezen zwemmen in de zee.
Wij zitten hier in een soort appartement we hebben samen een kamer en moeten de badkamer en keuken delen met nog een paar mensen die hier ook voor stage, vakantie of iets anders zijn.
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41588
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Malta- Stage in een hondenasiel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 19:39

Heerlijk!

En het zeeaquarium is geen aanrader :o.

assileM

Berichten: 687
Geregistreerd: 16-05-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 16:42

Wij verblijven inderdaad in een soort gastgezin. Een erg aardige vrouw die ons graag helpt als het nodig is.
Vandaag zijn we naar het zuiden gegaan om te zwemmen. Het is hier op dit moment 37C. Dus het was zeker niet verkeerd!
Morgen dan onze eerste stagedag waar we erg benieuwd naar zijn.

Bedankt voor de tips san87! Gaan we zeker wat mee doen. Heel grappig dat je vriend op Malta woont! Die zal het nu ook wel warm hebben haha.

AnnemiekvM

Berichten: 8247
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Malta- Stage in een hondenasiel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:40

Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen!

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Malta- Stage in een hondenasiel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:52

Heel erg gaaf. Ik volg jullie graag. Zou het helemaal niet erg vinden om iedere dag een verhaaltje te lezen. Heb je meteen een soort dagboek voor later. O:)

MirandadV

Berichten: 42
Geregistreerd: 18-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:03

Wij zijn hier nu iets meer als een week en onze stage is nu ook echt begonnen. We hoeven maar halve dagen te werken dus hebben we lekker veel vrije tijd om leuke dingen te doen. Gister zijn wij naar de blue lagoon geweest dat is bij Comino en daar is het water heel erg mooi blauw. Wij hebben daar heerlijk gezwommen en nog soort van gesnorkeld. Morgen is het hier een feestdag dus hebben we ook vrij...we weten nog niet precies wat we willen doen dus als iemand nog suggesties heeft! Afbeelding

Debski

Berichten: 812
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:07

_San87_ schreef:
Heerlijk!

En het zeeaquarium is geen aanrader :o.


Oh heerlijk zeg, ben gek op Malta. Ik ga eind september weer een weekje. Mijn vriend en ik gaan dan ook voor het duiken. Dus als je je verveeld en je hebt wat geld over, doe een duikcursus. Hele mooie wrakken op Malta.

Waarom is het aquarium geen aanrader? Wilde wij eigenlijk eind september eens gaan bekijken.

lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Malta- Stage in een hondenasiel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:11

Klinkt als een heerlijke stageplaats! Leuk ook dat jullie met z'n tweeën mochten gaan.

Kun je misschien iets meer over het asiel vertellen en wat jullie qua werk doen?

assileM

Berichten: 687
Geregistreerd: 16-05-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 16:35

Nu mijn beurt om wat te vertellen. :Y)

We hoeven inderdaad maar halve dagen te werken. Wat echt heel chill is! Gewoon 1 grote vakantie nu.
Het asiel zelf heet SPCA. En is in het plaatsje Floriana, dat naast Valetta ligt. Ideaal, want het is gewoon op loopafstand!
Het werk zelf is niet erg variërend. Maar we vermaken ons er prima mee!
Deze week hebben we ochtenddienst. Deze dienst wisselt om de week met de mensen van nu de middagdienst.
Onze ochtend ziet er meestal hetzelfde uit. We beginnen met de honden in de kennels om de beurt loslaten. Terwijl de honden los lopen maken wij de kennel schoon. Zodra de kennel schoon is wisselen we met de andere kennels/honden. Hierna wordt er gevoerd, en hebben we even koffiepauze. Na de pauze gaan we verder met 'socializen' van de honden. Dus laten rennen, trainen of uitlaten. Dit is natuurlijk het leukste gedeelte van de dag. Na het socializen gaan we lunchen. En is ons geval zijn wij dan klaar en neemt de middagdienst het over.
Er zitten vaak ook andere taken tussen natuurlijk. Maar dit is ongeveer de basis.
Ik denk dat er nu ongeveer 25 a 30 honden in het asiel zitten. En dat is natuurlijk veel te veel!!

Verder hebben we het er naar ons zin. En ik denk dat we ons prima gaan vermaken de komende 6 weken!

xTiffani

Berichten: 1459
Geregistreerd: 27-07-12

Re: Malta- Stage in een hondenasiel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:48

Wauw super gaaf !

Mag ik vragen hoe je aan het gastgezin kwam? En ben je veel kosten kwijt aan deze stage?(lees: kwa vervoer, eten, verblijf etc.)

MirandadV

Berichten: 42
Geregistreerd: 18-09-14

Re: Malta- Stage in een hondenasiel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 17:19

Wij hebben het gastgezin geregeld via een site genaamd airbnb.nl hierop staan verschillende kamers en appartement. Deze kamers verschillen heel erg in prijs. Voor onze kamer zijn wij 600 euro kwijt iedere maand. Voor vervoer kunnen we met de bus dit zou 2 euro kosten en dan kan je 2 uur lang reizen over heel malta maar naar ons stage plek kunnen wij lopen. Voor eten verschilt heel erg kwa kosten ik denk ongeveer rond de 100 per week. Er komt natuurlijk ook nog een vliegticket overheen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41588
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 18:31

Debski schreef:
_San87_ schreef:
Heerlijk!

En het zeeaquarium is geen aanrader :o.


Oh heerlijk zeg, ben gek op Malta. Ik ga eind september weer een weekje. Mijn vriend en ik gaan dan ook voor het duiken. Dus als je je verveeld en je hebt wat geld over, doe een duikcursus. Hele mooie wrakken op Malta.

Waarom is het aquarium geen aanrader? Wilde wij eigenlijk eind september eens gaan bekijken.


Omdat er bijna niks te zien is :D. Maar dat kan inmiddels veranderd zijn, hoor.

lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Malta- Stage in een hondenasiel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 15:28

Jullie hebben het goed voor elkaar!

Worden de honden in 'jullie' asiel geplaatst in Malta of gaan ze naar NL of andere landen?

MirandadV

Berichten: 42
Geregistreerd: 18-09-14

Re: Malta- Stage in een hondenasiel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 13:16

Over het algemeen blijven ze allemaal in malta je kan wel een hond/kat meenemen naar een ander land maar dat kost veel moeite dus dat doen mensen niet snel.

MirandadV

Berichten: 42
Geregistreerd: 18-09-14

Re: Malta- Stage in een hondenasiel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 20:10

En we gaan weer een weekend tegemoet. Deze week is voor ons weer snel gegaan, we hadden middagdienst en dat betekent dat we van half 12 tot kwart over 3 moeten werken. Vooral veel schoonmaken en knuffelen met de honden of met de kat herbie. Volgende week hebben we weer ochtend dienst dus dat word vroeg opstaan, maar eerst genieten van een lang weekend want maandag is het hier independence day dus hoeven we niet te werken. Morgen gaan wij naar sliema dat is een stadje hier dichtbij en gaan we lekker winkelen en zwemmen. Voor zondag en maandag hebben we nog niet echt plannen dus daarvoor moeten we nog wat bedenken. :D

AnnemiekvM

Berichten: 8247
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Malta- Stage in een hondenasiel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 22:05

Klinkt heel goed.