Onze reis naar Zuid-Afrika

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
miccamaaike
Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Onze reis naar Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-15 13:09

13 Augustus was het dan eindelijk zo ver, we gingen naar Zuid-Afrika!
We zijn 2,5 week weg geweest en hebben een prachtige reis gemaakt:

Vanaf Dusseldorf vlogen we via Munchen naar Johannesburg. Daar werden we opgepikt door iemand van Maui Campers en naar het verhuurdepot gebracht. Toen alles geregeld was konden we vertrekken met onze camper, een Mercedes Sprinter.
[ img ]


Onze eerste stop was in het Royal Natal NP, bij het Amphi Theatre. We hebben overnacht in het park op het Mahai Rest Camp.
[ img ]


Daarna door naar Underberg aan de zuidkant van de Drakensbergen. We zijn met Sani Pass Tours de Sani Pass opgeweest, wat prachtig was. Onderweg veel vogels, marmotten en zelfs elandantilopen gezien.
[ img ]

Bij de Sani Pass ga je de grens over naar Lesotho. Op de vlakte zijn allemaal originele Lesotho dorpjes. Het wordt enigszins commercieel in stand gehouden, maar wel mooi om te zien.
[ img ]

Via Balito (bij Durban) waar we een walvis langs de kust zagen zwemmen, door naar St Lucia voor het Isimangaliso Wetland Park. We verbleven op de camping in Cape Vidal. Hier liepen heel veel brutale apen rond, die letterlijk het brood van je bord jatten. Binnen eten dus maar..

De eerste echte wildife wordt gespot

Buffel
https://lh3.googleusercontent.com/KFVWw ... 01-h535-no

Gnoe en knobbelzwijn (pumba)
https://lh3.googleusercontent.com/I6tjo ... 01-h535-no

Neushoorns
[ img ]

Boottochtje over de St. Lucia river, met heel veel nijlpaarden, vogels en ook krokodillen
[ img ]

Spelende nijlpaarden
[ img ]

Hier rijden we weer terug naar de camping, door het Isimangaliso park. Ineens remt mijn vriend, ik vraag hem wat er aan de hand is, zit er een luipaard recht voor onze auto!! Wauwww wat prachtig!
[ img ]

Volgende dag rijden we naar Hluhluwe, dwars door het Hluhluwe-Imfolozi park. Al snel zien we giraffen en zebra's en ook zien we een gigantische olifant.

Zebra's
[ img ]

Giraf
[img]https://lh3.googleusercontent.com/2F4BDfXUWEPjR1IlZl156Ys3XCNrZXX5VzIfstOSabQ=w801-h535-no
[/img]

Olifant
https://lh3.googleusercontent.com/lnIRg ... 01-h535-no
[ img ]

Onderweg naar Mlilwane Wildlife Sanctuary in Swaziland
[ img ]

In Mlilwane hebben we het echt fantastisch gehad. Op de restcamp liepen impala's, nyala's en knobbelzwijnen zo ongeveer de camper binnen. Wat een prachtig park! Je kon er vanalles doen dus wel hebben een game drive gemaakt en een wandeling gemaakt. Fantastisch dat je er in dit park zelf lekker op uit kunt op te wandelen. We hebben de 'hippo trail' gelopen, een prachtige wandeling.

Blesbok
https://lh3.googleusercontent.com/HZP5i ... 01-h535-no

Na Swaziland ging het op naar het Kruger. Onze eerste indruk van het Kruger was vooral dat het wel heel erg dor en droog is. Dat krijg je dus in de winter. De eerste dag zagen we gelijk een groep leeuwen met jongen.

[ img ]

Ook zagen we een hele jonge olifant
[ img ]

Vlakbij Lower Sabie liep deze olifant stampend op een groep nijlpaarden af. De nijlpaarden gingen snel aan de kant. Verder liep er bij deze drinkplaats van alles rond. Zebra's, impala's, krokodillen, apen en heel veel vogels.
[ img ]

Baboon (baviaan)
https://lh3.googleusercontent.com/m_bUF ... 01-h535-no

Verder ook veel mooie gezien in het Kruger

Buffels
https://lh3.googleusercontent.com/xLlni ... 01-h535-no

Velvet monkey
https://lh3.googleusercontent.com/0GCUY ... 01-h535-no

We verbleven een nacht in het rest camp bij Lower Sabie. Wow wat prachtig! Een gigantsiche veranda die uitkeek over de rivier. Bij het diner hoorde je de nijlpaarden vlak onder je!
https://lh3.googleusercontent.com/HRuAf ... 01-h535-no

We verlieten het Krugerpark. Eerst zijn we naar Pilgrims Rest gereden. Een dorpje waar vroeger veel goud gewonnen werd. Het dorp is in oude staat hersteld.

https://lh3.googleusercontent.com/NDHkL ... 01-h535-no

Het postkantoor...
[ img ]

Daarna zijn we nog bij de 'Three Rondavels' geweest.
https://lh3.googleusercontent.com/dU4PW ... 01-h535-no

Volgende dag bij Bourke Luck Potholes wezen kijken. We wilden ook naar Gods Window en de Pinnacle, maar helaas was het zo mistig dat we niks konden zien. Ook nog bij de Berlin Falls en de MacMac Falls wezen kijken.

Bourke Luck Potholes
https://lh3.googleusercontent.com/HS1p8 ... 01-h535-no

MacMac Falls
https://lh3.googleusercontent.com/SwQOU ... 01-h535-no

Toen zat de prachtige vakantie er al weer op. We hebben ons fantastisch goed vermaakt, wat een prachtig en intrigerend land. Het reizen met de camper is ook erg goed bevallen, zeker een aanrader!
Laatst bijgewerkt door miccamaaike op 31-08-15 13:14, in het totaal 3 keer bewerkt


Urbanus
Berichten: 44929
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Onze reis naar Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 13:11

Ik ga even in een hoekje huilen, jemig wat ben ik jaloers :')

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Jannepauli
Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Onze reis naar Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 13:16

Tja, ik ook al - traantjes bij de eerste foto's.. ik ben geboren en getogen in Z,A. en heb daar vlakbij gewoond.. heimwee!! Super-mooie foto's, thanks for sharing!

Een mening maakt geen slachtoffers. Het met geweld verdedigen of bestrijden van een mening wel.

In de meeste gevallen is de inhoud van mijn post belangrijker dan 'de toon' waarop deze geschreven is!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 13:16

Wat een droomreis! Gaaf zeg! Echt zoooooo mooi! Hoeveel sd kaarten heb je vol geschoten? :P

Ik ga gezellig bij Lee in het hoekje meehuilen :')

miccamaaike
Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-15 13:19

Slechts 639 foto's dus eigenlijk viel dat nog best mee! Als t aan mij had gelegen waren er nog veel meer geweest, maar vriendlief kan zich een stukje beter inhouden :+

Niet te hard huilen hoor, dan zie je niks meer :P
en een droomreis was het zeker!!

noukie175
Berichten: 621
Geregistreerd: 11-04-09
Woonplaats: Bathmen

Re: Onze reis naar Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 13:28

Super gaaf!

Wat is het toch een prachtig land..

Butterfly (verkocht): L1 + 14
Gypsy Eyes (verkocht): M1 + 5

PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 13:33

lieveli schreef:
Ik ga even in een hoekje huilen, jemig wat ben ik jaloers :')


Komt er naast zitten

Is het veilig om zo samen door het land te reizen?

miccamaaike
Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Onze reis naar Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-15 13:36

Ik heb me geen moment onveilig gevoeld. We hebben er voor gezorgd dat we steeds voor t donker op plaats van bestemming waren en dat ging prima. We zijn de steden niet in geweest, dat scheelt denk ik wel.

veerledec
Berichten: 6674
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 13:43

Gaaf Maaike! Ik vind buffels zo indrukwekkend! Die hebben wij helaas alleen vanachter een hek gezien toen we langs een reservaat reden. Die spelende nijlpaarden zijn ook heel cool :).

MarijeR
Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:00

Ziet eruit als een prachtige reis!
En veel bekends, zonde dat het weer bij God's Window niet meewerkte, dat is met goed weer prachtig.
Kruger wordt eind oktober/begin november weer groen. Dan valt meestal de eerste echte regen weer en is het van de ene op de andere dag groen en bloeit er van alles.
Sunset Dam bij Lower Sabie is prachtig. Heb je surfende reigers gezien op de nijlpaarden?

Begint hier goed te kriebelen bij het zien van de foto's, ik moet nog 8 weken wachten voor ik weer ga...

StormMilagro
Berichten: 1755
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:02

Wat leuk zeg, een bekend rondje Zuid-Afrika voor mij en ik mag er nu een halfjaar wonen! Zo te zien hebben jullie het ontzettend naar je zin gehad en wat een ontzettende mazzel met die luipaard, wauw!

Één ding: het is niet de Velvet monkey maar VeRvet monkey ;)

edit:
PercyLeen schreef:
Is het veilig om zo samen door het land te reizen?


Zuid-Afrika wordt door zoveel mensen gezien als onveilig, ik snap het niet. Ja natuurlijk moet je goed opletten, en 's nachts al helemaal. Ik ben er nu een 5 keer op vakantie geweest en woon er nu ruim een maand op mezelf, met nog 5 maanden voor de boeg. Mij is als jonge blondine uit Nederland (dus makkelijk als 'prooi' gezien) nog nooit iets overkomen. Je moet het niet gaan opzoeken, maar wij rijden nu ook 's avonds gewoon ergens heen. Ik ga in mijn eentje hardlopen. Alle locals die je spreekt in de kroeg of op straat zijn alleen maar ontzettend geïnteresseerd! :)
Laatst bijgewerkt door StormMilagro op 31-08-15 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Night gathers and now my watch begins - The world is not in your books and maps, it’s out there - May we meet again
:¨·.·¨:
`·. Montana & Rio

Ariannee
Berichten: 7469
Geregistreerd: 06-02-13
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:03

hele gave foto's, vooral die wilde dieren.

17-11-2017 een prachtige zoon gekregen
04-03-2019 - rust zacht lieve Damian! Y;(

MarijeR
Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:07

StormMilagro schreef:
Één ding: het is niet de Velvet monkey maar VeRvet monkey ;)

AKA blou apie, bekijk de mannetjes maar eens goed :))

miccamaaike
Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Onze reis naar Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-15 14:09

Oh foutje, vervet monkey ja :+

Bedankt allemaal voor jullie leuke reacties!

StormMilagro, wat gaaf dat je daar zo'n tijd mag wonen! Ik merkte dat je altijd wel wat op je hoede bent, maar hebben niks vreemds meegemaakt eigenlijk. Mensen zwaaien allemaal vriendelijk.

StormMilagro
Berichten: 1755
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:09

MarijeR schreef:
StormMilagro schreef:
Één ding: het is niet de Velvet monkey maar VeRvet monkey ;)

AKA blou apie, bekijk de mannetjes maar eens goed :))


Jaa op z'n Afrikaans! Daar heb ik zulke leuke foto's van :=

miccamaaike schreef:
StormMilagro, wat gaaf dat je daar zo'n tijd mag wonen! Ik merkte dat je altijd wel wat op je hoede bent, maar hebben niks vreemds meegemaakt eigenlijk. Mensen zwaaien allemaal vriendelijk.


Zeker gaaf, ik geniet met volle teugen, al is het voor mijn stage dus door de weeks werk ik ook nog wel een beetje :P. Ben helemaal op mijn plek hier!

Night gathers and now my watch begins - The world is not in your books and maps, it’s out there - May we meet again
:¨·.·¨:
`·. Montana & Rio

meikemarieke
Berichten: 3429
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Achterhoek

Re: Onze reis naar Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:26

Wauw, wat een fantastische foto's! Dat mag je indd een droomreis noemen.

Beau_Myrthe
Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Onze reis naar Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:53

Wauw wat een fantastische foto's en wat een reis! Heel erg jaloers, zeker een droomreis!


Lady

maj0
Berichten: 6564
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Onze reis naar Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 15:02

Wauw wat gaaf!

Stukje voor stukje, beetje bij beetje, komt er een mooie foto tot stand.
http://www.marjoleinreekersfotografie.nl/

Vientje
Berichten: 4935
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 15:08

Echt super gaaf! Mooie foto's :j En dat postkantoor bordje is echt hilarisch :')

Miep & Pinda & Jipje :+:

Yv_
Berichten: 19114
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 15:39

Oef, mijn heimwee speelt weer op! Maarrr nog "even" aftellen, in jan 2017 mag ik weer *\%/* .
Mooie foto's en klinkt als een gave vakantie!

Nou StormMilago, het ligt er maar net aan waar je zit. Ik ben tijdens mijn weken daar een aantal keer snachts in downtown Durban geweest. Echt, het was dat ik in een auto zat en de deuren op slot konden, want daar voelde ik me echt niet veilig. Terwijl ik in Kaapstad gewoon overal heen wandelde, ook 's nachts.
En 2 maanden geleden belde mijn neef me op (is een ZA, woont in Johannesburg), dat hij een nieuw nummer had: tel was gestolen bij het stoplicht omdat hij zijn raampje op een kiertje had omdat hij in de auto zat te roken .Net wijd genoeg voor een pistool... Dus ja..

♥ Rewrite the Stars ♥

StormMilagro
Berichten: 1755
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 19:04

Yv_ schreef:
Oef, mijn heimwee speelt weer op! Maarrr nog "even" aftellen, in jan 2017 mag ik weer *\%/* .
Mooie foto's en klinkt als een gave vakantie!

Nou StormMilago, het ligt er maar net aan waar je zit. Ik ben tijdens mijn weken daar een aantal keer snachts in downtown Durban geweest. Echt, het was dat ik in een auto zat en de deuren op slot konden, want daar voelde ik me echt niet veilig. Terwijl ik in Kaapstad gewoon overal heen wandelde, ook 's nachts.
En 2 maanden geleden belde mijn neef me op (is een ZA, woont in Johannesburg), dat hij een nieuw nummer had: tel was gestolen bij het stoplicht omdat hij zijn raampje op een kiertje had omdat hij in de auto zat te roken .Net wijd genoeg voor een pistool... Dus ja..


Dat is ook wat is zei: IK heb me nooit onveilig gevoeld maar IK heb ook nog steeds niks meegemaakt :). Ik ken ook de verhalen en zeker moet je op je hoede zijn, maar zoveel mensen reageerde heel negatief toen ik zei dat ik stage ging lopen hier. Alleen maar met het idee dat het 'Afrika' en in Afrika is het gevaarlijk. Wat ik zei, je moet het niet opzoeken, maar in Nederland heb je ook plekken en steden waar je je 's avonds liever niet wilt bevinden. En met Durban en Joburg noem je ook wel twee van de meest criminele steden :).

Night gathers and now my watch begins - The world is not in your books and maps, it’s out there - May we meet again
:¨·.·¨:
`·. Montana & Rio

Urbanus
Berichten: 44929
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Onze reis naar Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 19:15

Toen ik in Londen woonde, stikte het van de Z-Afrikaanse studenten en yuppen, allemaal gevlucht omdat ze het niet meer veilig vonden. Maar, zoveel mensen zoveel ervaringen. Mij is in Londen nog nooit wat overkomen maar een oud-collega was 2 keer overvallen en kwam een keer thuis toen er een jongen was neergeschoten in haar portiek. Heel de muur onder het bloed.

Iriscope woont ook in Z-Afrika en volgens mij heeft ze een meer dan prima leven daar.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

verootjoo
Berichten: 35594
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 19:25

Wow wow wow!!! Ik hou van Afrika. Wij zijn in Kenia geweest, gaan volgende zomer nog maar een keer, zo gaaf!
In Kenia kan je alleen niet zelf rijden imo, dat is te gevaarlijk in het verkeer daar. Is dat in zuid-Afrika beter? In Kenia kan vrijwel niemand normaal auto rijden.

Met dat luipaard had je echt geluk! Luipaarden zijn moeilijk te vinden, die laten zich over het algemeen niet zo makkelijk zien :) die hebben wij ook nog steeds niet gezien.

[o]

paddraigh
Berichten: 3692
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Onze reis naar Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 19:53

Ziet er gaaf uit Maaike!!!

Yaralisa
Berichten: 2180
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Zeeland

Re: Onze reis naar Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 20:01

Ziet er ontzettend gaaf uit zeg!

Throw kindness around like confetti


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _AB_, leonie87, lukka63, Niika, Roosch en 5 bezoekers