Vlucht gecanceld, wie lost het op?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
daffodil
Berichten: 10429
Geregistreerd: 12-11-03

Vlucht gecanceld, wie lost het op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-22 21:30

Ik ga heerlijk op vakantie naar Las Vegas en wel over 3,5 week maar nu blijkt dat er een vlucht gecanceld is en niemand heeft ons op de hoogte gebracht.

We hebben geboekt via Expedia, een pakket met vier vluchten en een hotel voor 3 personen. Mijn zus heeft vervolgens ingelogd bij American Airlines en stoelen gereserveerd. Er kwam een keer een melding dat er een vlucht verplaatst was qua tijd maar meer niet. Mijn zus zei begin september dat ze een vlucht niet kon vinden in de app en ik zei joh dat is die verplaatste...maak je niet druk want hij staat nog volledig in de app van Expedia.

Maar gisteren is ze toch gaan bellen met Expedia om opheldering te vragen en vervolgens werd ze afgescheept met dat er storing was en ze het niet na konden kijken maar gevoelsmatig denken we dat ze zich rot schrokken. Gisteravond kreeg ik idd een mail dat de vlucht dus gewoon gecanceld is.

Het is de 4e vlucht dus het laatste stuk van Philadelphia naar Amsterdam. Veel alternatieven zijn er niet voor zover wij die konden zien en Expedia gaat er nu binnen 5 dagen op terugkomen.

Wie heeft hier ervaring mee en weet wat je rechten zijn? Kunnen ze ons dwingen bij te betalen? Kunnen ze ons een heel ongunstige, superlange vlucht laten nemen of iets dergelijks?


Phen
Berichten: 1207
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Vlucht gecanceld, wie lost het op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 21:43

Helaas heb ik dit van de zomer ook gehad. Één gedeelte van mijn vlucht was geannuleerd.
Bij mij is het als volgt gegaan: ik had contact opgenomen met het bedrijf waar ik de tickets heb gekocht (in jouw geval zal dat dus Expedia zijn). Het bedrijf ging opzoek naar een alternatieve vlucht. Bij mij vroegen ze of het ook mogelijk was om iets eerder of later te vertrekken qua datum. Dat was voor mij geen probleem. Ze gingen voor mij opzoek, wel met de opmerking dat het kan zijn dat je moet bijbetalen voor de vlucht. In mijn geval was het niet gelukt een alternatieve vlucht te vinden en heb ik mijn volledige reis moeten annuleren. Ik heb gelukkig wel al mijn geld teruggekregen. Maar mogelijk heb ik daarin ook wel wat geluk gehad. Ik heb toen zelf nieuwe tickets gekocht, die twee keer zo duur waren.

Houdt er rekening mee dat Expedia je op tijd op de hoogte gesteld heeft. Als je nu zelf zou annuleren dan krijg je geen geld terug. Expedia moet in ieder geval wel kijken of ze je een alternatieve vlucht kunnen aanbieden. Op de vraag die je als laatste stelde: ja, ze kunnen zeggen dat je moet bijbetalen, daarnaast kunnen het ook ongunstige vluchten worden.

Picopico
Berichten: 871
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 22:11

Bij een gecancelde vlucht zou de luchtvaartmaatschappij kosteloos een vervangende vlucht moeten regelen. Indien dat op een andere dag is, zouden ze zelfs onderdak moeten regelen (en betalen). Kennelijk hebben ze dit niet gedaan (verbaast mij niet). Gezien je bij een organisatie (Expedia) hebt geboekt, is het nu aan hen dat met American Airlines op te lossen. Wel goed opletten dat ze dat dus ook doen ;)

Ik heb zelf een keer gehad dat een vlucht gewijzigd werd (uur later) waardoor de overstap erg krap zou worden. Dit aangegeven bij de reisorganisatie en die hebben dat toen met de luchtvaartmaatschappij geregeld. Heb niks extra's betaald en het was nog een gunstigere vlucht ook (rechtstreeks ipv overstappen).

daffodil
Berichten: 10429
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Vlucht gecanceld, wie lost het op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-22 13:48

Nou het is gewoon onwijs supernetjes opgelost. Het duurde even maar we zijn gebeld of we akkoord gingen met pas in de avond terug (overdag lekker nog extra in Vegas) en dan ook nog de meest gunstige terugvlucht die er was, over Londen. Kost niets extra's dus wij zijn er blij mee.

Heel goeie service van Expedia en ik heb me dus druk gemaakt om niks. Dank voor jullie meedenken!

Picopico
Berichten: 871
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 15:00

Mooi dat het opgelost is. Veel plezier! :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, cinniz123, Cowgirl83, germie, NinaCharlie, Stybba, tumtummie, Varenka en 77 bezoekers