Wie weet een leuke zonvakantie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only
Berichten: 15442
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Wie weet een leuke zonvakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-24 20:54

Wij gaan veel te weinig op vakantie. 2018 voor het laatst. Vaak druk met huis, tuin en dieren.
Dit jaar gelukkig oppas aan huis!

Wie heeft er een leuke vakantie voor in de zomer?
Budget rond de 1500 euro per persoon. Totaal met alle excursies rond de 4000.
Voorkeur is all inclusive verzorging. Wel de luxe van alles. Maar ook de mogelijkheid om excursies te doen.
Zelf dacht ik aan Sri Lanka, Indonesië dat idee.
Wie heeft er leuke tips?
Mag ook volledig ander land zijn. Vereiste is wel zon en warmte :)


Supervixen
Berichten: 12814
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 21:09

Een vlucht naar de landen die jij noemt zal al zo'n 1200 euro kosten gok ik. Als het niet meer is..
En zonde om naar die landen te gaan met all-inclusive, daar is juist zoveel te zien, te eten en te ontdekken.
Bij all-inclusive zonvakanties denk ik eerder aan Egypte, Canarische eilanden, Turkije, Griekenland, Curacao, dat soort bestemmingen.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110631
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Wie weet een leuke zonvakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 21:14


"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

mvdende
Berichten: 5684
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 21:29

Coby schreef:
Wij gaan veel te weinig op vakantie. 2018 voor het laatst. Vaak druk met huis, tuin en dieren.
Dit jaar gelukkig oppas aan huis!

Wie heeft er een leuke vakantie voor in de zomer?
Budget rond de 1500 euro per persoon. Totaal met alle excursies rond de 4000.
Voorkeur is all inclusive verzorging. Wel de luxe van alles. Maar ook de mogelijkheid om excursies te doen.
Zelf dacht ik aan Sri Lanka, Indonesië dat idee.
Wie heeft er leuke tips?
Mag ook volledig ander land zijn. Vereiste is wel zon en warmte :)


In de zomer, bedoel je daarmee in de zomervakantie? En gaan jullie met z'n 2en of met kinderen erbij?

Het budget €1500pp in een schoolvakantie gaat denk ik lastig worden, zeker als je niet in een krot wil zitten.

Ik heb serieus gezocht naar zo'n vakanties en wat mij opgevallen is, dat de betere luxere resorts buiten de schoolvakanties al beginnen rond de €800-1200 per persoon per week. Dan heb ik het over Turkije en Egypte.

Goedkoper resorts zijn rond de €600 per week. Maar dan wel in mei of juni en niet "in de zomer" en al zeker niet in de zomervakantie. Dan is het resort waar ik nu geboekt heb voor €529 per week eind juni, ineens minimaal het dubbele!

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only
Berichten: 15442
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-24 21:57

Cayenne schreef:


Ik ga kijken top!



Inderdaad de schoolvakantie. Werkzaam in het onderwijs. Dus helaas gebonden aan de dure periode.
Ik wil voor een dikke week eindelijk niet meer neertellen dan 4000. Met 2 personen zonder kids. Kan wel meer maar liever niet.
All inclusive is met een man met gebruiksaanwijzing met eten een must. Hij is zeg maar van de kipschnitzel met appelmoes ;)

En… ik vind het zelf super ontspannend om gewoon even lekker ‘‘s avonds niets te hoeven. Zeg maar all inclusive.

mvdende
Berichten: 5684
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 22:02

Madeira is een heel groen eiland, wat dus véél neerslag betekent. Niet een 100% zo'n garantie dus.

Ik denk dat je buiten Europa het kan vergeten voor dat budget, en zelfs binnen de EU gaat het lastig worden ben ik bang.

Edit: https://www.tui.nl/reizen/

Is nog wel genoeg te vinden, maar houdt er wel rekening mee dat je ook nog kosten kwijt bent aan ruimbagage bijboeken, eventueel stoel reservering (anders kan het gebeuren dat je niet naast elkaar zit) enz.

moonsparkle
Berichten: 21702
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 22:13

Ik zou denken voor dat budget dat er in Griekenland, de Griekse eilanden, nog wel iets te vinden is voor die prijs. Overigens heel lekker eten overal :9

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

mavantos
Berichten: 3583
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 22:41

Wij vonden 8 dagen Kaapverdië ontzettend leuk als zonvakantie en ook goed betaalbaar. We waren op Sal en hebben om de dag een excursie gedaan (met een 4x4 over het eiland, naar schildpadden en citroen haaien geweest). Verder vooral lekker uitgerust en eten was heel erg goed. We zaten in een RIU resort.

Kilimanjaro
@puppy_freek

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 23:15

Heb je al op Prijsvrij of Vakantie discounter gekeken? Daar staan soms wat aanbiedingen op.

Hoelang wil je gaan?

Vanaf welke luchthaven wil je vliegen?

Mag het ook een Europees land zijn?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110631
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 03:44

mvdende schreef:
Madeira is een heel groen eiland, wat dus véél neerslag betekent. Niet een 100% zo'n garantie dus.


Wanneer je in de zomermaanden gaat is de kans op regen erg minimaal.
De regen die jij bedoelt, valt vooral in de wintermaanden.
In de zomer ligt het gemiddelde aantal uren zon per dag op minstens acht. Dat noem ik wel een redelijk grote garantie op mooi weer :)

Kaapverdië zou idd ook nog een goede optie zijn zoals mavantos al aangeeft :j

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Emj_23
Berichten: 1178
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Wie weet een leuke zonvakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 08:56

Ik ben er zelf niet geweest, maar Gambia al bekeken? All inclusive chillen op het strand met af en toe een excursie? Is niet mijn soort vakantie, maar heb er wel goede dingen over gehoord van mensen die goed kunnen niksen.

Winged
Berichten: 33004
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Wie weet een leuke zonvakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 09:59

Waarom zo ver vliegen voor een weekje all-inclusive? Dan kun je net zo goed naar een Europese bestemming gaan. Sri Lanka is als je geluk hebt 15 uur vliegen. Griekenland een uur of 4. Als je maar een weekje hebt dan is die keuze vrij snel gemaakt.

Emj_23
Berichten: 1178
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Wie weet een leuke zonvakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 10:05

Ik lees nergens een weekje? Misschien wilt ze wel langer.

Winged
Berichten: 33004
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 10:09

Citaat:
Ik wil voor een dikke week eindelijk niet meer neertellen dan 4000.


Oke, 8 a 9 dagen dan. Maar dan is het alsnog zonde van de reistijd.

Dorine92
Berichten: 5327
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Wie weet een leuke zonvakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 10:28

Ik kom net terug uit Egypte, dat was super. Maar ik heb geen ervaring met all inclusive resorts. Ik vermoed dat je daar geluk of pech kunt hebben, want het is niet overal in Egypte goed voor elkaar daar waar met toeristen gewerkt wordt

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

Mando
Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Wie weet een leuke zonvakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 10:47

Ik vind The Three Corners Rihanna in El Gouna een prima resort. Alles is daar perfect geregeld.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

_AB_
Berichten: 3956
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Wie weet een leuke zonvakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 11:22

Gran Canaria is leuk qua weer, excursies en betaalbaar!

<3

Ashleytjuhh
Berichten: 6659
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 11:58

Gedacht aan Kaapverdie?
Ben er nog nooit geweest dus zou niet weten hoe het is, maar voor die prijs die je noemt moet je voor €1500,00 daar wel kunnen zitten +/- 8 a 10 dagen all in.

Snippergroen
Berichten: 6672
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Wie weet een leuke zonvakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 12:51

Bekenden van mij gaan naar een resort in Mexico en de prijzen die ik daar over hoorde was ik wel over te spreken :j misschien is dat nog wat?

Regenboog, oh Regenboog, gelukkig ben je krom.

Anders heette je Regenstreep, en dat klinkt zo stom. :)


Voorheen bekend als Negerzoen, maar anno 2021 mocht dat niet meer dus dan maar iets dat rijmt.

mvdende
Berichten: 5684
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 13:46

Ashleytjuhh schreef:
Gedacht aan Kaapverdie?
Ben er nog nooit geweest dus zou niet weten hoe het is, maar voor die prijs die je noemt moet je voor €1500,00 daar wel kunnen zitten +/- 8 a 10 dagen all in.


Niet in de zomervakantie.

Ik ben tijdens het zoeken voor ts wel Kaapverdie tegen gekomen, maar binnen budget van ts was dat 7 dagen en zeker geen 9.

Zomervakantie is natuurlijk het allerduurste om op vakantie te gaan en veel hotels zijn dan gewoon dubbel zo duur dan buiten een schoolvakantie.

Earth
Berichten: 7893
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 13:55

Sri Lanka zou ik zonde vinden om al in te gaan zitten. Dat is typisch een land waar je de boel wilt ontdekken. En verder heeft dat denk ik niet heel veel all in resorts.
Voor dit budget zou ik idd kijken naar Egypte, Kaapverdië of Gran Canaria.

Voor Gran Canaria:
All inclusive resort: €1544.- voor 2 pers. https://www.booking.com/Share-8Nh6S4b
Vlucht: €555.- pp x 2 = €1050.-

Totaal: €2595.-
Dat is na 2 minuten zoeken :P

Earth het reisbureau.

mvdende
Berichten: 5684
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 14:02

Earth schreef:
Sri Lanka zou ik zonde vinden om al in te gaan zitten. Dat is typisch een land waar je de boel wilt ontdekken. En verder heeft dat denk ik niet heel veel all in resorts.
Voor dit budget zou ik idd kijken naar Egypte, Kaapverdië of Gran Canaria.

Voor Gran Canaria:
All inclusive resort: €1544.- voor 2 pers. https://www.booking.com/Share-8Nh6S4b
Vlucht: €555.- pp x 2 = €1050.-

Totaal: €2595.-
Dat is na 2 minuten zoeken :P


Is geen pakketreis, maar los!

Vergeet dan niet de transfer erbij te zoeken! Dat is tegenwoordig echt geen goedkoop grapje meer.

Ik heb z'n vermoeden dat de ts opzoek is naar een pakketreis en niet In alles zelf los regelen.

Edit: reken op transferkosten minimaal rond de €70.


[ img ]
Deze is 53 pond =€65 ongeveer.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 12-04-24 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Ashleytjuhh
Berichten: 6659
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 14:05

mvdende schreef:
Ashleytjuhh schreef:
Gedacht aan Kaapverdie?
Ben er nog nooit geweest dus zou niet weten hoe het is, maar voor die prijs die je noemt moet je voor €1500,00 daar wel kunnen zitten +/- 8 a 10 dagen all in.


Niet in de zomervakantie.

Ik ben tijdens het zoeken voor ts wel Kaapverdie tegen gekomen, maar binnen budget van ts was dat 7 dagen en zeker geen 9.

Zomervakantie is natuurlijk het allerduurste om op vakantie te gaan en veel hotels zijn dan gewoon dubbel zo duur dan buiten een schoolvakantie.


wel in de zomervakantie ;)
11 dagen €1540
https://www.vakantiediscounter.nl/kaapv ... uration=11


1 van de vele

aangezien we niet weten waar ts vandaan komt en de schoolvakantie van 1 juli tm 1 september is de periode ook lang

Earth
Berichten: 7893
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 14:07

Ik zou me daar niet al te druk om maken. Excursies kun je ook in het hotel regelen. Dit soort resorts hebben zelfs een excursiebalie waar ze je goed voorzien van informatie. :j

Earth het reisbureau.

mvdende
Berichten: 5684
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 14:19

Ashleytjuhh schreef:
mvdende schreef:


Niet in de zomervakantie.

Ik ben tijdens het zoeken voor ts wel Kaapverdie tegen gekomen, maar binnen budget van ts was dat 7 dagen en zeker geen 9.

Zomervakantie is natuurlijk het allerduurste om op vakantie te gaan en veel hotels zijn dan gewoon dubbel zo duur dan buiten een schoolvakantie.


wel in de zomervakantie ;)
11 dagen €1540
https://www.vakantiediscounter.nl/kaapv ... uration=11


1 van de vele

aangezien we niet weten waar ts vandaan komt en de schoolvakantie van 1 juli tm 1 september is de periode ook lang


Deze dan toevallig wel, maar budget was maximaal €1500 en deze komt daar toch flink boven als je ruimbagage erbij gaat boeken: €32 per koffer per enkele reis. Zeg dat de ts en partner het met één koffer kunnen doen, dan komt er alsnog minimaal €64 bij. + de reis zelf is €80 duurder dan budget dus nog zonder stoelreservering is deze reis €144 duurder dan budget.

Er zijn zeker mogelijkheden, absoluut, maar dit was misschien niet het juiste voorbeeld.

Aan de ts, zijn er behalve all in en max €1500pp nog andere wensen? En welke weken van de zomervakantie genieten de voorkeur? Want inderdaad, de 1e en de laatste week zijn vaak goedkoper, terwijl je I de bouwvak echt de absolute hoofdprijs betaald.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 131 bezoekers