Pretparken & uitjes.

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
eva1969
Berichten: 4024
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:53

Hallo allemaal, wij zijn in juli 3 dagen naar Rust geweest met 2 dagen toegang tot het park. Wij verbleven in hotel Kosel-Garni, op loopafstand van de ingang van Europapark en ik betaalde voor 3 nachten 555 euro. Dat was inclusief prima ontbijt en voor 4 personen. Viel mij alles mee. Daarnaast hadden wij dus 2-dagen toegangskaarten en dat was voor ons meer dan voldoende om alles te zien en te beleven. Wat wij vooral fijn vonden was dat je binnen het park zo betaalbaar kon eten en drinken, dat zijn we in de Efteling enz. wel anders gewend hihi. De leukste attractie vond ik Arthur & Minimois (?). Mijn zoons (18 en 20) hebben alle achtbanen tig keer gedaan, zo goed als geen wachtrijen in het toch wel hoogseizoen vonden wij heel apart.
Aankomende zomer staat Port Aventura (en Ferrariworld?) op het lijstje, we zijn dan op vakantie in Cambrils dat is naast de deur daar. Iemand daar nog tips voor? Mijn man en ik zijn nog aan het twijfelen of we zelf gaan of dat we alleen de jongens sturen. (man is niet zo'n pretparkfan). Is de thematisering daar leuk?

Insta: ArtbyEvaRoeters


biggirl
Berichten: 1377
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 14:23

ik ben benieuwd over aantal weken gaan we met de opleiding op buitenlandse reis naar baden baden en gaan ook een dagje naar europa park . nog nooit daar geweest

kerstmuts

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 14:31

biggirl schreef:
ik ben benieuwd over aantal weken gaan we met de opleiding op buitenlandse reis naar baden baden en gaan ook een dagje naar europa park . nog nooit daar geweest


over een paar weken?
maar dan zit je toch nog midden in het sluitingsseizoen?

Winterseizoen 2016/2017
26-11-2016 – 08-01-2017*
& 13-01-2017 – 15-01-2017

Zomerseizoen 2017
01-04-2017 – 05-11-2017

_Marjon_
Berichten: 10656
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 10:36

Ik vind dat je de Efteling zeker eens moet zien. Zit toch ook een hoop nostalgie in. Geen thrills, maar wel mooie darkrides (zeker voor de tijd dat ze er al staan), en natuurlijk het sprookjesbos.

En lange rijen, over het algemeen zijn er jaarrond meer rustige dagen dan dat er drukke zijn. Als je de kans hebt doordeweeks gaan buiten de vakanties, bij voorkeur februari, maart, november, dan kun je overal doorlopen zonder te wachten.

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 14:56

Vind ik ook. De Efteling is echt wel een mooi park. Misschien niet zoveel thrills, maar zeker genoeg te zien en te doen voor een dagje. Ik ga er nog steeds graag heen. Vind het sprookjesbos ook nog leuk.....

Hoort eigenlijk wel een beetje bij je opvoeding.

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:40

Port ventura wil ik ook graag eens heen, de hoogste achtbaan van europa staat daar.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Jildau
Berichten: 9395
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 16:48

Heeft iemand hier enig idee wat de 'achtbanen-dicht' grens is qua temperatuur in de Efteling?

Wil volgende week gaan met m'n vriend die er nog nooit geweest is en zou beetje zonde vinden als alles dicht is.

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-17 18:42

Als het 's nachts heeft gevroren, ga er maar van uit dat het dan niets wordt.

Rond de 0 graden zijn ze al niet open, en de afgelopen winter laten ze hem snel dicht... veel klachten

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

btjeetje
Berichten: 272
Geregistreerd: 10-01-11
Woonplaats: Bruchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 18:50

Wat een leuk topic! Ben in november naar Amerika geweest en als attractiepark verslaafde heb ik natuurlijk wat parken bezocht!

Ik heb daar onder andere universal studios in hollywood bezocht en wow wat een fantastisch park! Vooral dat gedeelte van the wizarding world of harry potter! weet nog dat we helemaal verbaasd uit de attractie kwamen.. wat een techniek zit daar echt zeg echt fantastisch!
[ img ]

Ook naar het park geweest waar ik al mijn hele leven naar toe wilde.. six flags magic mountain bij Los Angeles! Ik moest en zal in de goliath gaan en nu echt mijn lievelings achtbaan! <3
[ img ]

En natuurlijk in veel meer geweest zoals twisted colossus en natuurlijk superman!
[ img ]

_Marjon_
Berichten: 10656
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:27

Jildau schreef:
Heeft iemand hier enig idee wat de 'achtbanen-dicht' grens is qua temperatuur in de Efteling?

Wil volgende week gaan met m'n vriend die er nog nooit geweest is en zou beetje zonde vinden als alles dicht is.


Om 9uur 's ochtends passen ze de site aan met verwachtingen voor die dag. De Bob en Baron 1898 zijn meestal sneller open dan de Python en Joris en de draak. Niet handig misschien als je langer moet rijden, en geen garantie natuurlijk.

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

Walkure
Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:41

Ik vind zelf natuurlijk Walibi helemaal te gek als achtbaan fan. Ik ben zelf wel iemand die vooral probeert te gaan met acties omdat ik het gewoon te duur vindt om 'zomaar' te gaan.
Dit jaar staat Phantasialand op de planning, erg benieuwd naar. Die nieuwe achtbanen lijken mij heel tof :-)

Verder ben ik ook in Movie World geweest (bijna jaarlijks toen ik nog jonger was), Bobbejaanland en Disney Land Parijs heuj!

Mijn meest favoriete achtbaan allertijden is de Helix in het Liseberg Amusement Park in Göteborg (Zweden). Niet een heel spannend park verder maar erg gave locatie en die achtbaan _/-\o_
Ook de vrije val AtmosFear :') is met zijn 110 meter echt een thrillerride!
En in 2018 of later hoop ik terug te gaan na de opening van de nieuwe achtbaan Valkyria. Schijnt de langste vrije val in Europa te krijgen. :D

Verder staat Europa Park ook nog zeker op mijn to-visit listje

Iemand die verongelijkt in het leven staat slaagt nooit.

Jildau
Berichten: 9395
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 22:24

_Marjon_ schreef:
Jildau schreef:
Heeft iemand hier enig idee wat de 'achtbanen-dicht' grens is qua temperatuur in de Efteling?

Wil volgende week gaan met m'n vriend die er nog nooit geweest is en zou beetje zonde vinden als alles dicht is.


Om 9uur 's ochtends passen ze de site aan met verwachtingen voor die dag. De Bob en Baron 1898 zijn meestal sneller open dan de Python en Joris en de draak. Niet handig misschien als je langer moet rijden, en geen garantie natuurlijk.


Nee om die tijd moeten wij eigenlijk al wel rijden (Friesland). Volgende week vrijdag zou het 's middags rond de 6 graden zijn en zaterdags 7. Zou er dan een kans bestaan dat ze open gaan? Ik wil sws in Joris. :D

_Marjon_
Berichten: 10656
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 15:04

Joris opent vaak als een van de laatste. Die word dagelijks gecontroleerd en als de baan glad is kan dat natuurlijk niet. :P

Denk dat het er ook vanaf hangt hoe het weer de dagen ervoor is geweest.

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 20:08

btjeetje: wat een heerlijke attracties noem jij daar op zeg :) Wij gaan eindelijk bijna ons uitstpje naar europapark boeken :)

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

btjeetje
Berichten: 272
Geregistreerd: 10-01-11
Woonplaats: Bruchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 20:18

poes schreef:
btjeetje: wat een heerlijke attracties noem jij daar op zeg :) Wij gaan eindelijk bijna ons uitstpje naar europapark boeken :)


Wat gaaf! Wil daar ook nog zo graag een keer naar toe!

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 20:28

Europapark staat hier ook nog op de agenda (meer dagen met overnachting) en een tweede keer phantasialand. Vorige keer best lang in de file gestaan en goede vriend kwijt geraakt wat een uur heeft gekost voor we elkaar weer gevonden hadden. Mogelijk ook nog walibi en eventueel nog wat meer. Afgelopen najaar zowel movieworld (tijdens halloween) en phantasialand gedaan. Best fijn een pretparkliefhebber en fitte duwer als goede vriend. :D

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 20:45

Ik heb een appartement geboekt voor 4 op 5 min lopen van het park. We rijden 23 mei op, 24 en 25 zijn we in het park, 26e rijden we naar huis. Zin in :D

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 21:38

wij hebben voor midden juni een b&b geboekt een kleine 20 minuten er vandaan (volgens mij ettenheim), kleine 120 euro voor twee personen twee nachten inclusief ontbijt. toegang hebben we gratis.. dus onze tussenstop richting italië valt nog te overzien..

vip seizoenspas voor gardaland is ook weer in the pocket.

we hebben besloten dat we waarschijnlijk volgend jaar gardameer inruilen voor salou en een jaarkaart op port aventura nemen (waterpark + pretpark).. is niet heel goedkoop, maar daarin zit ook weer een toegangskaartje voor europapark.. zodat we dan dat jaar 2 dagen europapark kunnen doen met alleen de overnachting afrekenen en een leuk park hebben voor de hele vakantie in aventura.. lol we krijgen er ook gratis toegang op de efteling bij, maar ja daar hebben we al een abo voor.. mocht ie niet op naam staan.. dan heb ik dus vanaf de zomer 2 kaartjes efteling in de aanbieding voor 25 euro per stuk (kunnen we weer wat terugverdienen op onze abo's op port aventura hehe)

eva1969
Berichten: 4024
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 22:05

ElenaMM77, waar kan ik teruglezen voor welke parken je gratis toegang krijgt bij een jaarpas voor port avontura? Ik kan het op de site niet vinden nl.

Insta: ArtbyEvaRoeters

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 22:21

eva1969 schreef:
ElenaMM77, waar kan ik teruglezen voor welke parken je gratis toegang krijgt bij een jaarpas voor port avontura? Ik kan het op de site niet vinden nl.


https://www.portaventuraworld.com/en/ar ... se-premium

naar beneden scrollen tot aan 'benifits outside the parks'..
daar staat: Take advantage of discounts in other parks

als je daar om 'more info' klikt krijg je:

Citaat:
35% discount in national parks and free tickets in parks abroad.

National: Tibidabo, Isla Mágica, Dinópolis, Ciudad de las Artes y las Ciencias and Terra Mítica (1-day adult ticket).

To use this special offer, you must present your Pass at the Ticket Booth or at the Guest Service Office.



Abroad: Efteling (Netherlands), Europa Park (Germany), Liseberg (Sweden) and Blackpool Pleasure Beach (United Kingdom) (1-day ticket per pass and per season).

To enjoy this special offer, present your Pass at the Guest Service Office.

eva1969
Berichten: 4024
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 07:49

Dankjewel!

Insta: ArtbyEvaRoeters

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:36

eva1969 schreef:
Dankjewel!



yw

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 13:19

Lieve vriendjes

Weten jullie pretparken in de buurt van Rome die nu open zijn? Ik ben in Rome en heb een auto dus kan makkelijk tot 3 u max heen rijden.

Ik ben hier tot 18 maart met weekends vrij.

Cinecitta en magicland zijn helaas nog dicht voor de winter.

Dank je wel!!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 16:44

poes schreef:
Lieve vriendjes

Weten jullie pretparken in de buurt van Rome die nu open zijn? Ik ben in Rome en heb een auto dus kan makkelijk tot 3 u max heen rijden.

Ik ben hier tot 18 maart met weekends vrij.

Cinecitta en magicland zijn helaas nog dicht voor de winter.

Dank je wel!!



het grootste pretpark van italië is gardaland deze is beperkt open..
niet heel dicht bij Rome helaas, op of buiten je maximale reisafstand ben ik bang..

maar als gardaland als grootste maar gedeeltelijk open is, denk ik dat er weinig pretpark open is in het winterseizoen in Italië

https://www.gardaland.it/en/useful-info/calendar/

gardaland is wel absoluut de moeite waard.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 22:33

Dat is idd echt te ver. Mss bij het volgende verblijf :D

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 bezoekers