Pretparken & uitjes.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 12:45

Ok, wij zitten er inmiddels aan te denken om volgend jaar meivakantie naar Europapark te gaan. Weet iemand hoe druk het daar dan is? Enigszins druk of druk als in 2 uur wachten per attractie?

_Marjon_
Berichten: 10664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 17:16

Als de Duitsers geen vakantie hebben of maar een deel van Duitsland is het daar prima te doen hoor. Rijen van 2 uur zijn er ook op topdagen niet. Anderhalf uur Max. Hebben een monstercapaciteit.

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 17:47

En zelfs sommige wachtrijen zijn leuk :')

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 10:01

moonsparkle schreef:
En zelfs sommige wachtrijen zijn leuk :')


Soort Efteling idee?

En anderhalf uur wachten vind ik ook al best lang eigenlijk... :o Maar het is niet anders. Zal eens kijken wanneer Duitsland vakantie heeft volgend jaar.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 10:05

In DisneyWorld hebben ze super toffe interactieve wachtrijen bij de nieuwere attracties. Zijn ook veel oudere aan het verbouwen



karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 10:15

Europapark was bij ons eerste dag prop overvol. Buiten de vakanties van duitsland en nederland. Bleken er heel erg veel zwitsers te zijn. Zowel de maandag middag als dinsdag druk. Woensdags was weer rustiger.

Moviepark afgelopen vrijdag was bijna uitgestorven, zaterdag was bizar. Om half 11 al 2 uur wachttijd bij van helsing, 1,5 uur bij de houten achtbaan :oo en 1 uur bij die nieuwere, zelfs de boomstam area 51 had meer dan een uur. :roll: kortom gv heeft de kleine atracties gedaan waar niemand stond zowat. :') hebben jaarpas gekocht. Gv heeft hem er al bijna uit zelfs. Kunnen nu onbeperkt heen, ook slagharen en avifauna en bobbejaanland. Efteling is met korting niet meer gratis trouwens -O- ook walibi met korting.

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 10:55

Gaaf, die interactieve wachtrijen Keet! Ik vind het persoonlijk ook al best als er beeldschermen hangen waar wat op te zien valt. Je wordt zo lamlendig van dat wachten en dat slenteren. Beetje afleiding is dan wel welkom.

Karuna, de vakantie van de Zwitsers, daar zou ik dan totaal weer niet aan gedacht hebben, om daar rekening mee te houden. Balen dat het zo druk was. Europapark is nu ook weer niet naast de deur. In Moviepark heb ik het nog nooit gillend druk meegemaakt, terwijl we daar altijd in vakanties of in het weekend komen. Maar 2 uur wachttijd in die donkere wachtrij bij Van Helsing, man... -O-

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 11:02

JA die bij Winnie the Pooh is echt super uitgebreid. Eerst een heel speelgedeelte, kinderen spelen en de ouders/begeleiders blijven netjes in de rij staan.
Verderop hebben ze een hele lange baan waar de kinderen plastic bijen over heen en weer kunnen schuiven. En een aantal hele grote schermen waarover honing naar beneden druipt en je met armbewegingen de honing opzij kan schuiven zodat de karakters zichtbaar worden :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit is Pandora in Magic Kingdom. Uit de film Avatar :) prachtig vormgegeven gebied :+:

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 11:03

Was echt bizar ook. Nu was zaterdag een speciale dag met uitverkochte voorverkoop. Waar we dan inkonden gelukkig dankzij de kaart. Met rolstoel is begrip wachtrij voor mij meestal onbekend gelukkig voor de paar dingen die ik kan. Gv is wel een achtbaan gek en moet dan ook in de rij staan, neemt als er is de single rij. Maar meer dan een uur doet hij nooit. En idd dat donkere hol daar 2 uur in wachten.

Voor mij ergste was in orlando bij isle of adventure nieuwe harry potter ding. Rolstoel ook in de rij. Was 70 minuten. Maar daar viel zoveel te zien dat het te doen was. Buiten allerlei details binnen steeds stukjes film met bewegende decors en zo. Dan is het idd vol te houden.

Wat dat betreft weten de amerikaanse filmparken de boel wel tot in detail te volmaken :j

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 11:38

Moooooooi Keet, echt wauw... Wat ziet dat er onwijs gaaf uit.

Ergste wachtrij is voor mij een gedeelde eerste plaats tussen Droomvlucht tijdens de Winter Efteling. Koud! En heel, heel lang wachten. Werd gelukkig wel een filmpje vertoond tussendoor. En Taron in Phantasialand vorig jaar, bijna 2 uur in de volle zon staan te wachten. Jaiks…

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 11:42

Heb mijn ogen uit gekeken daar :j je ziet amper verschil tussen de echte planten en de gemaakte versies :n je wéét dat ze niet echt zijn en toch voelt het alsof ze er horen, of ze daar echt groeien :j
Sommige geven licht in het donker, andere hebben een specifieke geur. En zijn grote planten met kietelplekjes, als je die op een bepaalde plek kriebelt dan gaan ze geluidmaken en bijvoorbeeld stomen. Zo gaaf, zo echt en toch allemaal nep :+

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 13:45

Serieus Keet? Daar vallen de muzikale paddenstoelen van de Efteling dan toch wel een beetje bij in het niet :D Leuk als een park meer is dan alleen een verzameling attracties :)

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 14:00

JoT schreef:
Serieus Keet? Daar vallen de muzikale paddenstoelen van de Efteling dan toch wel een beetje bij in het niet :D Leuk als een park meer is dan alleen een verzameling attracties :)



Dit geeft een mooi beeld :j

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 14:27

Ik ga thuis even kijken :)

_Marjon_
Berichten: 10664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 14:48

JoT schreef:
moonsparkle schreef:
En zelfs sommige wachtrijen zijn leuk :')


Soort Efteling idee?

En anderhalf uur wachten vind ik ook al best lang eigenlijk... :o Maar het is niet anders. Zal eens kijken wanneer Duitsland vakantie heeft volgend jaar.


Die anderhalf uur was midden in de zomer dat zo'n beetje heel Europa vrij had he. In de meivakantie zijn de rijen echt wel korter. Ben meerdere keren in de meivakantie geweest, toen was alles 30minuten of korter.

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 00:42

Even een schopje omhoog: kunnen E-tickets vanaf de mobiel gescanned worden bij Phantasialand?

dalena

Berichten: 3110
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 01:47

Mijn vriend had een ticket gekocht via de anwb en die kon gewoon vanaf de telefoon gescand worden. Ik neem aan dat dat met andere e-tickets ook gewoon kan!

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 08:36

dalena schreef:
Mijn vriend had een ticket gekocht via de anwb en die kon gewoon vanaf de telefoon gescand worden. Ik neem aan dat dat met andere e-tickets ook gewoon kan!

Aah top dankjewel! *\o/*

dalena

Berichten: 3110
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 11:23

Ik weet niet wanneer je gaat maar: Veel plezier!

Ik ben op mijn verjaardag geweest! Je hebt dan gratis toegang :D
Heel vaak naar phantasia geweest maar nog nooit naar wintertraum. Het was echt heel mooi! Leuke shows en natuurlijk vuurwerk op het laatst. Heb ik toch een keer vuurwerk op mijn verjaardag gehad :D

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 11:42

dalena schreef:
Ik weet niet wanneer je gaat maar: Veel plezier!

Ik ben op mijn verjaardag geweest! Je hebt dan gratis toegang :D
Heel vaak naar phantasia geweest maar nog nooit naar wintertraum. Het was echt heel mooi! Leuke shows en natuurlijk vuurwerk op het laatst. Heb ik toch een keer vuurwerk op mijn verjaardag gehad :D

We zijn onderweg haha rijden in Duitsland. Dankjewel!

Chill op je verjaardag gratis naar binnen :wow:

dalena

Berichten: 3110
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 14:28

Oehh tof! :D

Kleine impressie van mijn verjaardag:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 20:06

Ik ben op zoek naar bokkers die tips hebben voor Europapark. Ben op zoek naar een hotel in de buurt maar man, wat veel keus.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 13:59

De ideale mix hier. Circus wat achtbanen kerstmarkten en mooie versieringen en shows
Lang leve jaarpas movieworld is er nu al uit en gratis ivm rolstoel hihi
Afbeelding

As we speak europapark. Vuurwerk gister was mooi.
Wij hebben in hotel van hunzelf geslapen was het geld meer dan waard. En lekker dichtbij park. Maar duur. Idd veel hotels en pensions. Als je iets wil rijden zou ik buiten Rust zoeken.

Vanmorgen weer parkeer grrr camper en gehandicapten kaart is een drama. Nu na heen en weer gestuur info gebeld. Nu goed opgelost weten voor volgende keer wat te doen.

x_Jeanine_x

Berichten: 9085
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 15:33

Iemand toevallig al een keer bij Neeltje Jans geweest in Zeeland?
Ik wil er misschien in juni naar toe omdat ik dan in de buurt op vakantie ben.
Maar is het leuk voor een stel van 28-32 jaar?

_Marjon_
Berichten: 10664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 17:06

Zijn wel een paar educatieve dingen. Je kan de deltawerken van heel dichtbij bekijken en er is een Zeeleeuwenshow. Maar vind het verder meer voor kinderen, grote waterspeeltuin, glijbaan etc.