Pretparken & uitjes.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Anoniem

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 12:29

Ik kom er al 20 jaar :P , ik moet werken dus kan niet mee. Zus heeft 2 jonge kinderen die vermaken zich wel.

En ja helaas slagharen is enorm achteruit gegaan , nieuwe kinder attracties en de traum boot staat er niet meer. Vliegend tapijt al langer weg , is niet meer het park zoals ik hem ken en heb beleefd


Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-16 12:43

Met jonge kinderen is het inderdaad wel leuk om naar toe te gaan.

Maar als jong volwassene, raadt ik het niet aan.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

Anoniem

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 12:48

Zeker niet , vervlogen glorie. Ze investeren vooral in de huisjes momenteel. Als ze op die grond nog eens een attractie neerzetten voor 12++

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 12:56

Ik ben ook gek van pretparken. Slagharen, duinrell, drievliet, walibi, efteling, hellendoorn

Movie world, disneyland parijs, disneyland florida, dorney park, bushgardens. Ja ik heb er al best wat gehad. Dorney park vond ik het gaafst. In september gaan we naar het Europa park :D ik ben trouwens eind 20 :')
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 02-07-16 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-16 12:57

Europapark is zooo gaaf! Ben er 1 keer geweest, ik wil graag nog eens!

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 13:23

Wij gaan in september naar Florida. Ben er nog niet uit welk park we gaan.
Vorige keer naar Magic Kingdom geweest. Was erg tof. Maar je hebt er zoveel parken

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

dalena
Berichten: 3110
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 13:33

Europa Park wil ik echt heel graag heen! Maar dan ook gelijk een paar dagen.



Maar Taron in Phantasialand. Ik durf eigenlijk wel in vanalles (als het niet over de kop gaat) maar bij Taron weet ik het nog niet :o

En de soundtrack van Klugheim <3 <3 IMAscore!!

"We're all stories in the end. Just make it a good one"
[BB-HK] [VOLG] Onze eerste kitten

Anoniem

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 13:35

Taron is gaaf :oo , ben nog nooit in dat park geweest

Vero
Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 13:54

Dat filmpje vind ik ook gaaf! Ziet eruit als iets wat het wachten waard is :D

Be enough for yourself first, the rest of the world can wait

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 17:50

Taron ziet er naar mijn mening niet zo spannend uit, heb extreme hoogtes of loopings :o 1 van de achtbanen in dorney park had een hoogte van 61meter terwijl de goliath een hoogte heeft van 48m

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?
Berichten: 17977
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 17:58

Ik ben juist nieuwsgierig welke parken er leuk zijn als je géén thrill seeker bent! Ik hou niet van achtbanen, dat soort attracties zal je mij niet in krijgen. Efteling is een voorbeeld van een park wat ik erg leuk vond, vooral ook door de afwerking tot in het kleinste detail. Welke parken zijn er, buiten eurodisney (of hoe het ook heten mag tegenwoordig) in Nederland, Duitsland, België dan leuk?

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

dalena
Berichten: 3110
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 18:15

uhm.. Ik vind Toverland ook wel leuk. Maar vooral door de achtbanen :+ Dus daar heb je dan niks aan. Ik zal nog eens denken welke parken leuk zijn. (of me leuk lijken)
Maar je bent wel van de dark rides? En waterattracties? (zoals pirana maar dan weer niet van waterattracties als chiapas?)

Edit: Movie Park?? Daar heb je wel wat achtbanen maar ook gewoon leuke attracties :)
Laatst bijgewerkt door dalena op 02-07-16 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

"We're all stories in the end. Just make it a good one"
[BB-HK] [VOLG] Onze eerste kitten

Vero
Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 18:17

Avonturenpark Hellendoorn? is eigenlijk vooral voor kinderen maar zitten wel een aantal leuke dingen tussen.

Be enough for yourself first, the rest of the world can wait

Briiet
Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: MAKKUM FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 19:32

Vandaag met dochter van 12 en zoon van 7 naar hellendoorn geweest. Kids hebben genoten.

Zoon was 1.40 en kreeg een groen bandje om dat hij overal in mocht. Aardig personeel. Wel jammer dat het park om 10.30 pas open ging en voor de bungyjumpen moest je 3 Europa betalen net als het nieuwe aqua glijbanen.
Sluspupy hervullen voor 1.50 was helemaal super.

Mikkiej
Berichten: 4201
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Steenwijk

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 19:55

Ik ben op de terugweg naar huis van mijn vakantie in Kroatie.
Als er mensen zijn die daar dit jaar op vakantie gaan is het leuk om aquapark 'aquacolours' te bezoeken! 12 glijbanen. Zowel voor de thrillseeker als voor de mensen die het rustiger aan willen doen.
Als we er ooit weer heen gaan willen we graag aquapark Istralandia bezoeken. Zij er toevallig bokkers die ervaring hebben met dit park?

germie
Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 21:00

Fort Fun, ook leuk.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 23:27

Lalidan schreef:
Ik ben juist nieuwsgierig welke parken er leuk zijn als je géén thrill seeker bent! Ik hou niet van achtbanen, dat soort attracties zal je mij niet in krijgen. Efteling is een voorbeeld van een park wat ik erg leuk vond, vooral ook door de afwerking tot in het kleinste detail. Welke parken zijn er, buiten eurodisney (of hoe het ook heten mag tegenwoordig) in Nederland, Duitsland, België dan leuk?


alle sfeer en themaparken eigenlijk..

efteling
disney
europapark
phantasialand
gardaland (als je het nog wat verder wilt zoeken)

zijn mijn favorieten.
ze hebben allemaal een gezonde mix van sfeer maar ook net voldoende thrill om toch ook een achtbaan mee te kunnen pakken en de thrilseeker tevreden te houden.

Ik ben ook geen achtbaanganger, tenzij ze echt lekker soepel lopen..
joris en de draak vind ik dus al niets, phyton gaat net als z'n exacte kopie in gardaland (efteling stond eerder)..
Vrijwel alle europapark banen zijn prima (mack banen)..
Ook de raptor in gardaland heerlijk..
baron en zijn kopie in gardaland geweldig (gardaland was eerder)

maar vooral sfeer dus, ik moet er lekker kunnen lopen zonder het geratel van en gegil in achtbanen, er moet leuk te shoppen zijn, mooi parkonderhoud en het liefst aandacht voor dat wat groeit en bloeit (efteling, gardaland, europapark schieten daar echt in uit)

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-16 00:16

in de buurt raadt ik vooral Phantasialand aan, ook prachtig afgewerkt.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

_Marjon_
Berichten: 10664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 23:32

Mag dit topic best omhoog schoppen toch?

Er werd gevraagd of iemand in Taron was geweest. Ik ben inmiddels geweest (moest veeeel te lang wachten om eindelijk weer eens naar Bruhl te gaan) en hij is erg gaaf! 1e stuk vrij tam, na 2e lancering veel bochten en behoorlijke snelheid. Geen nummer 1 achtbaan voor mij maar zeker een hele toffe baan om 'in de buurt' te hebben. Laat in mijn ogen wel wat 'orlando achtbanen' achter zich.
Klugheim is WOW, echt een tof thema gebied.

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

prugelpiet
Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 23:36

Ik kom dan ook even binnen vallen :D

Hoe hoger, sneller en enger, hoe beter :D *\o/*

I am because you were

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 01:14

Dit jaar 2x in europapark geweest.. lang leven mijn efteling abo waar ik een dagje gratis mee binnenkom..

de tweede keer zijn we een volle week geweest met een groep waarmee we altijd naar de efteling gaan.. huisje in de buurt gehuurd en 4 dagen het park in..

voor thrillzoekers die wel van thematisering houden is europapark echt geweldig..
zelf minder van de thril, dus als iedereen achtbanen in ging, slenterde ik lekker door het park en genoot van de sfeer..

Phantasia is leuk en dichterbij, wel vaak erg snel druk.. wij gaan altijd in het voor/naseizoen. mede dankzij de efteling waardoor we 1x (lees onbeperkt want phantasia registreert je bezoek niet.. europapark wel helaas) gratis entree hebben en wij midden tussen efteling en phantasia wonen.

en om het nog even af te toppen oud en nieuw vieren we dit jaar in Disneyland Paris.. vooral voor het sfeertje dus, want dan is het razend druk..

dan hebben we eigenlijk gelijk mijn favorieten gehad..

Ok, eentje nog, maar die valt zeer zeker niet onder dichtbij..

Ik heb ook een abonement op gardaland dit jaar en volgend jaar hehe..
gardaland is erg vergelijkbaar met de efteling qua entourage met een aantal dezelfde achtbanen..
letterlijke kopie van de python (exact dezelfde baan) en een zelfde baan als de baron alleen ietjes langer (stond er net een maand eerder dan de baron in de efteling). Prijs kwaliteit verhouding in gardaland is subliem! voor 85 euro hebben we een vip seizoenspas waarbij je onbeperkt in de fastpassrij mag van 5 vooraf gekozen attracties (thrill of familie).


Dus voor de verre reizers voor pretparken binnen europa.. Gardaland mag zeer zeker niet ontbreken op het lijstje.. Mijn favoriete 8-baan daar: Raptor (mooi jurrasic park gevoel super smooth ride) en van mijn overal favoriete rides.. Maar ze hebben ook de baan waarvan het overal het minst waarschijnlijk is dat ik er ooit in zal gaan sequoia, een soort human knikkerbaan

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 01:22

moonsparkle schreef:
Taron ziet er naar mijn mening niet zo spannend uit, heb extreme hoogtes of loopings :o 1 van de achtbanen in dorney park had een hoogte van 61meter terwijl de goliath een hoogte heeft van 48m



Taron is echt top, gaat niet om de loopings of hoogtes, maar deze heeft zeer veel bochten en wendingen op een zeer klein oppervlak en een extra launch onderweg ben er al een paar keer ingeweest inmiddels..

Citaat:
During the duration of the ride, Taron's track crosses over itself 116 times across 58 intersecting track points, more than any other launch roller coaster in the world. It's layout is intricately woven between the surrounding buildings and structures of Klugheim, through tunnels and narrowly missing walls of faux rock faces.


[ img ]

baan is dan ook 1.4 kilometer lang
Klugheim zelf had gelijk 6 wereldrecords (4 voor taron, 2 voor raik)

_Marjon_
Berichten: 10664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 15:51

Gardaland zou ik ook graag nog eens bezoeken. 2 jaar terug heb ik er nog voor de poort gestaan en wist zeker dat ik vanuit de Efteling mocht gaan. Was dus niet (meer). Omdat ik toen zwanger was niet gegaan omdat ik het dan best een duur kaartje vond terwijl ik in de meeste grote attracties/achtbanen niet mocht.


Vandaag voor het eerst met mijn dochtertje (21 maand) in de Bobslee in de Efteling geweest. Eerder durfde ik dit nog niet omdat het best een rammelbak is. Ze vond het geweldig!

Taron op youtube vind ze ook prachtig.

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

Danique07
Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:43

Ik vond de Taron echt super gaaf! Lange wachttijden 1,5 uur en 1 uur op de dag dat wij er waren maar ik vond dat het voor deze achtbaan wel waard! Dat extra afschieten maakt hem nog leuker!

Paragon’s Diable, ♥♥♥ B+10 L1+12 L2+12 M1+2
The Little White Guy, ♥♥♥ Eindstand L1+2
        Pieter, ♥♥♥ Eindstand: L1+4
        Luna, ♥♥♥ Eindstand: M1+8!

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 19:03

Marjon, zo te lezen is je dochtertje nog jong.. ik zou voordat ze naar groep drie gaat (voor die tijd mag je ze immers nog een x aantal dagen op vakantie meenemen), zeer zeker op vakantie meenemen naar het gardameer.. de kosten zijn 2-3 maal zo laag als in het hoogseizoen (laatste kans als je kid naar school moet) en gardaland is absoluut een vakantiepark voor jong en oud, weet niet of ze 'babyswitch' hebben, maar met een vip abo a 85 euro p.p kun je je hele vakantie zonder limitering in en uit lopen, zelfs als het voor een paar uurtjes is.. voordeel, in de laatste twee weken van juni, zijn de scholen al geweest en het vakantiepubliek nog niet aanwezig.. daarbij opgeteld dat binnen je vakantie dan ook nog eens het 'notte bianca' festival valt (ook geen extra kosten) en vanaf die dag die dus nog half juni al is, is het park iedere avond tot 23.00h open. zeer rustig periode ook s avonds niet te druk, plus je kunt er redelijk ok eten.. eten paar attracties en dan naar de camping terug zo vaak als je wilt tijdens je vakantie...

voor ons meteen de reden om volgend jaar weer een jaarkaart te nemen.

Gardaland is inderdaad niet meer inclusief vanuit de noordeuropese parken..
vorig jaar nog wel via europapark.. Dus wij hebben nog overwogen om jaarkaart europapark te nemen (is toch dichterbij) en met dat abo Gardaland binnen te gaan. Maar ook bij europapark zit geen dagje garda meer :(

legoland en gardaland hebben nog wel afspraken..
met garda mag je wel weer naar die spaanse parken etc..
welke het volgend jaar zullen zijn weten we nog niet, want de 2016 pas is al van de site en de 2017 staat er nog niet op :(


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 248 bezoekers