Pretparken & uitjes.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 08:56

Oja die moet ik nog gaan testen :D

L_iek
Berichten: 9710
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 13:14

Zag op looopings dat de kaartjes voor Phantasialand niet heel duur meer zijn, dus op naar Fly met z’n allen.

Kabayo

Berichten: 13978
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:59

Ik blaas even wat stof weg.

Ik wil graag bij mijn gefokte merrie op bezoek in Limburg en op de heenreis leek ons toverland wel leuk om te bezoeken. Nou ben ik wel benieuwd naar ervaringen van dit park. We gaan 1 dagje. Is dit een echt kinderpark? Of ook heel leuk voor 20 jarigen met achtbanen enz?

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 10:55

Meestal krijg je van de website wel een aardig idee toch?
Volgens mij hebben ze wel het een en ander aan achtbanen.

Heb net tickets geboekt voor sprookjeswonderland :+

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-21 11:31

Toverland is echt wel meer op ouderen aan het richten.
Ik heb hem zelf ook nog op m'n lijstje staan.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 11:36

Kabayo schreef:
Ik blaas even wat stof weg.

Ik wil graag bij mijn gefokte merrie op bezoek in Limburg en op de heenreis leek ons toverland wel leuk om te bezoeken. Nou ben ik wel benieuwd naar ervaringen van dit park. We gaan 1 dagje. Is dit een echt kinderpark? Of ook heel leuk voor 20 jarigen met achtbanen enz?



Ik ben er nog nooit geweest maar volgens mij is Toverland echt wel tof voor volwassenen :D
Dat is wel veel meer dan een Hellendoorn of Slagharen.

JoT

Berichten: 4010
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 12:27

Ik ben er nog nooit geweest, maar we zijn er een aantal keer langsgereden en toen zag ik toen wel een aantal behoorlijk interessante achtbanen staan daar. Ik denk dat je je daar best kunt vermaken als volwassene zijnde. Het is jammer dat het voor mij te ver weg is voor een dagje heen en weer rijden, anders had ik er graag naartoe gegaan.

iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 12:31

Kabayo schreef:
Ik blaas even wat stof weg.

Ik wil graag bij mijn gefokte merrie op bezoek in Limburg en op de heenreis leek ons toverland wel leuk om te bezoeken. Nou ben ik wel benieuwd naar ervaringen van dit park. We gaan 1 dagje. Is dit een echt kinderpark? Of ook heel leuk voor 20 jarigen met achtbanen enz?


Wij hadden niet een hele dag nodig. Zitten wel leuke attracties bij, maar is niet vergelijkbaar met bv Walibi ;). Wij gingen in het jaar dat Toverland jarig was (15 jaar geloof ik), en mijn daardoor mocht je op je verjaardag gratis. Mijn man was toen jarig, waardoor we eigenlijk maar 1 ticket hoefden te kopen. Daardoor vond ik het prima zijn geld waard! Maar als we volle bedrag moesten betalen, had wel zonde geweest denk ik.... Waren binnen ook wel wat dingen (boomstammen, rodelbaan, enz) die nu natuurlijk niet mogen.... We waren na 4 uurtjes eigenlijk alweer klaar daar....

dalena

Berichten: 3120
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:35

Je hebt geen hele dag in Toverland nodig inderdaad. Maar wij vinden het juist leuk om gave attracties nog eens te doen. Zo ben ik vaker 5x achterelkaar in de Fenix geweest :D
Wel jammer dat nu de attracties binnen dicht zijn. Gelukkig staan de meest leuke attracties buiten! Maar dan heb je dus nog minder attracties om te bezoeken.
Je moet even goed afwegen of het voor jullie waard is om te gaan.

Wij hadden een abonnement en kwamen er wekelijks. Dan gingen we rond een uurtje of 1 en hadden dan meer dan genoeg tijd om alles te doen!

Inmiddels hebben we een Efteling abonnement en gaan we zaterdag weer! Kan echt niet wachten!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:38

Hier is het movieworld abbonement vorig jaar kansloos ten onder gegaan. Door hun verlengt maar daar hebben we nu nog steeds niks aan :+ ik zie ons voorlopig nog geen pretpark bezoeken :n

Toverland zijn we wel geweest. Twee keer twee jaar geleden. De achtbanen waren geloof ik wel leuk. Tenminste ik heb er heel wat bij zitten wachten :') als ze meerdere keren zijn gedaan,

JoT

Berichten: 4010
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:43

Wij zitten volgende week een lang weekend in een bungalowpark vlakbij Hellendoorn.

Dussss, hoe is Avonturenpark Hellendoorn? Kunnen twee volwassenen zich daar een beetje vermaken voor een dag of een dagdeel?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:44

Hellendoorn ben ik lang heel heel erg lang geleden geweest. En toen vermaakte ik me prima. Maar ik ben ook snel tevreden. Een voordeel echt duur zijn ze niet. En je hebt nauwelijks reistijd.

L_iek
Berichten: 9710
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 14:14

Ik vind Toverland echt een aanrader!

dalena

Berichten: 3120
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 15:03

JoT schreef:
Wij zitten volgende week een lang weekend in een bungalowpark vlakbij Hellendoorn.

Dussss, hoe is Avonturenpark Hellendoorn? Kunnen twee volwassenen zich daar een beetje vermaken voor een dag of een dagdeel?


Ik denk voor alleen 2 volwassenen dat je het beter niet kunt doen. Het zeker wel leuk hoor, maar toch echt meer gericht op kinderen en families. Maar bekijk de attracties eens en beslis dan of jullie het doen. Ik ben er jaren geleden geweest met Halloween. En dat was wel leuk!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 22:10

Is er al iemand in Walibi België bij de nieuwe achtbaan geweest?

Wennii

Berichten: 2310
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 10:38

Wij hebben een abonnement gehad op toverland, maar ik vind het echt een heel leuk park, zeker ook voor volwassenen. Wij gingen vaak doordeweeks als mijn dochter smiddags vrij was, dan is er geen bal te doen en ben je in een middag eigenlijk overal wel in geweest.

In het weekend uiteraard wat drukker, maar ook vaak genoeg zaterdagen daar geweest dat je overal maar max een half uurtje hoefde te wachten, behalve bij de rodelbaan (ik ben heul slecht in namen dus ik weet niet hoe dat ding heet), die kan weleens wat langer wachten zijn omdat je daar met max 2 personen in een karretje past. Maar die vind ik dan wel weer de moeite waard om te wachten!
Ik vind het over het algemeen dus een rustig park met afwisselende attracties, met fijne muziek, mooi verzorgd qua struiken en planten en schoon en opgeruimd.

Hoe het nu is met het reserveringen systeem weet ik niet, want vlak voor de eerste lockdown liep ons abonnement dus af en hebben we niet verlengd.

edit: rare zin :')

JoT

Berichten: 4010
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:27

Is Toverland eigenlijk een beetje leuk gethematiseerd? Is het een sfeervol park? Walibi bijvoorbeeld vind ik een prima park qua attracties, maar de gemiddelde bouwmarkt heeft meer sfeer :=

En Hellendoorn heb ik maar van het To Do lijstje geschrapt, we hebben zat te doen en dan geef ik dat geld liever later uit in een groter park.

dalena

Berichten: 3120
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:56

JoT schreef:
Is Toverland eigenlijk een beetje leuk gethematiseerd? Is het een sfeervol park? Walibi bijvoorbeeld vind ik een prima park qua attracties, maar de gemiddelde bouwmarkt heeft meer sfeer :=

En Hellendoorn heb ik maar van het To Do lijstje geschrapt, we hebben zat te doen en dan geef ik dat geld liever later uit in een groter park.


Toverland is echt heel erg mooi. Vooral de Magische vallei en Avalon zijn prachtig.

Afbeelding

L_iek
Berichten: 9710
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:57

poes schreef:
Is er al iemand in Walibi België bij de nieuwe achtbaan geweest?


Ja ik! Eerste gedeelte super vet, daarna matig.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 12:11

Ben benieuwd. We gaan hem in juni ook eens testen denk ik.

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 12:18

Toverland is zeker leuk voor volwassenen. Ook nu dat binnen nog dicht is. De "grote mensen attracties" staan toch buiten.
Ze hebben geen echte darkride zoals in bijvoorbeeld de Efteling, maar wel een paar hele toffe achtbanen, zoals een wooden coaster, een spinning coaster en de wing coaster Fēnix: de enige in de benelux.
En o.a. 2 waterattracties, een bootvaart met klein darkride gedeelte en een rodelbaan.
Ik ben gisteren gelijk weer geweest :P. Gelijk toen ik hoorde dat het weer kon een reservering gemaakt.


Afgelopen jaar natuurlijk weinig attractieparken kunnen doen, en dit jaar toch ook weer wat nieuwe attracties her en der. Dus dit jaar moet ik toch eigenlijk naar Walibi Belgium & Plopsaland. En moet F.L.Y. in Phantasialand ook nog doen. En naar Rulantica en de nieuwe Piraten in Batavia in Europa-Park, druk druk druk.
Kijken of het allemaal gaat lukken, ik vrees van niet :+.
Ohja, en ik zal binnenkort wel met mijn dochter naar de nieuwe speeltuin in de Efteling moeten. :))

En Universal resort in Orlando staat weer heeeel hoog op mijn bucketlist vanwege de nieuwe Velocicoaster, zo vet. <3 *

Kabayo

Berichten: 13978
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 13:21

Bedankt voor alle reacties! Ik heb vreselijke hoogtevrees dus maakt niet uit hoe soft de achtbaan is :+ elke is spannend _O- Gaan we daar even kijken

Hellendoorn vond ik als jong volwassene echt niks aan :o echt ingericht voor kinderen en families

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 14:16

FLY vond ik erg gaaf! Ook heel mooie wereld errond.

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 14:25

Toverland wilde ik vorig jaar heen gaan, maar door privé omstandigheden ging dat niet door. Hopelijk dit jaar herkansing :)

Phantasialand staat hier ook nog steeds op de planning, maar dat wordt een gevalletje 'na corona' denk ik.

Zelfde geldt trouwens voor Cedar Point, al vermoed ik dat ik daar nooit meer kom :') Die ene keer 3 jaar terug was gewoon puur geluk, inclusief $30 korting op de entree omdat we een Ohio University studentcard kregen _O-

L_iek
Berichten: 9710
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:15

poes schreef:
FLY vond ik erg gaaf! Ook heel mooie wereld errond.


De beleving is inderdaad super!