Thailand met jonge kindjes?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Mloes
Berichten: 5170
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Thailand met jonge kindjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-22 13:04

We reisden altijd veel, totdat corona begon en er kindjes kwamen. Dochter is nu 2jr en 8mnd en zoontje is 1jr en 2mnd. Afgelopen jaar zijn we naar Italie geweest, was heerlijk.

Maar! Het kriebelt om weer meer van de wereld te zien. Belangrijk voor mij is dat er goede zorg is (al betreft het privéklinieken), en dat het enigszins betaalbaar is. We zijn al eerder in Thailand geweest en ik hoor best vaak dat jonge gezinnen die kant op gaan. Echt rondreizen hoeft niet, een fijn resort van waaruit je leuke dagtrips kan maken is wat ik nu in gedachten heb.

Zijn er bokkers met ervaring? Hoeft niet per Thailand, dat heb ik zelf een beetje in m’n hoofd. We willen wel een week of 3 en ik vind het wel leuk om echt in een andere cultuur te komen.

Toevoeging: het zou dan gaan om september, en de kindjes zijn dan 3,5jr en 2jr oud.


Inwonderland
Berichten: 1254
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Thailand met jonge kindjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 13:13

Geen ervaring met Thailand, maar ken je de Facebook groep “Reislustige Ouders (Reizen met kinderen)”. Ik heb daar heel veel aan gehad bij het plannen van onze vakantie(s) met een kleintje, zowel door de zoekfunctie te gebruiken als door het stellen van vragen.

Mloes
Berichten: 5170
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-22 13:21

Inwonderland schreef:
Geen ervaring met Thailand, maar ken je de Facebook groep “Reislustige Ouders (Reizen met kinderen)”. Ik heb daar heel veel aan gehad bij het plannen van onze vakantie(s) met een kleintje, zowel door de zoekfunctie te gebruiken als door het stellen van vragen.


Ken ik niet, ik ga gelijk even kijken. Thanks!

Muurp
Fotograaf
Berichten: 15081
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Thailand met jonge kindjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 13:25

September is wel start regenseizoen daar, misschien goed om rekening mee te houden.

Verder zou het best moeten kunnen, maar in hoeverre krijg je de cultuur echt mee als je op een resort verblijft? Moet je daarvoor 12 uur vliegen? Misschien een beetje flauw, maar wel iets om over na te denken :) Want ook zo'n vlucht brengt veel stress met zich mee.

Ik heb zelf in Thailand rondgereisd en heb wel vaker kinderen gezien, echter zijn die van jou wel erg jong...

        ''Even when you're gone, it never really ends...'' :)ddd

Earth
Berichten: 7725
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Thailand met jonge kindjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 13:29

3 weken op een resort lijkt me ook vrij lang trouwens, denk dat je dat na een tijdje ook wel zat wordt haha. Dus zou dan toch overwegen om minstens 2 locaties te pakken.

Earth het reisbureau.

speurneusc
Berichten: 5340
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 13:32

is nou niet een kindvriendelijk land, kinderen met die leeftijd worden daar aangeboden voor sex

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

Captain
Berichten: 21321
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 13:34

speurneusc schreef:
is nou niet een kindvriendelijk land, kinderen met die leeftijd worden daar aangeboden voor sex


Dat gebeurd in Nederland ook. En ik denk niet dat dat de bedoeling is van de TS. :')

Mloes
Berichten: 5170
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-22 13:40

Muurp schreef:
September is wel start regenseizoen daar, misschien goed om rekening mee te houden.

Verder zou het best moeten kunnen, maar in hoeverre krijg je de cultuur echt mee als je op een resort verblijft? Moet je daarvoor 12 uur vliegen? Misschien een beetje flauw, maar wel iets om over na te denken :) Want ook zo'n vlucht brengt veel stress met zich mee.

Ik heb zelf in Thailand rondgereisd en heb wel vaker kinderen gezien, echter zijn die van jou wel erg jong...


We blijven uiteraard niet 3 weken op een resort, ik zie het voor me dat we veel dagtripjes zullen maken. Misschien ook wel een keer een meerdaagse trip. Maar echt het rondreizen van noord naar zuid, zoals we zelf gedaan hebben, dat zie ik met jonge kindjes niet gebeuren. Maar alsnog krijg je genoeg van de cultuur mee lijkt me. Heb ook genoeg van de Italiaanse cultuur meegekregen afgelopen zomer :D
Verder las ik juist dat september een goede maand is, nog geen hoogseizoen. Regenseizoen loopt van mei tm oktober lees ik nu haha! Heb wel vol in het regenseizoen in Indonesië gezeten, maar dat hield in dat het 1x per dag keihard regende en dat was het dan. Thailand zijn we in de maand juli geweest, viel toen ook heel erg mee.

Mloes
Berichten: 5170
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-22 13:41

Captain schreef:
speurneusc schreef:
is nou niet een kindvriendelijk land, kinderen met die leeftijd worden daar aangeboden voor sex


Dat gebeurd in Nederland ook. En ik denk niet dat dat de bedoeling is van de TS. :')


Nope :Y)

Needje
Berichten: 19150
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Thailand met jonge kindjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 13:48

Ik heb tijdens mijn reis door Thailand meerdere mensen met kleine kids gezien en de meesten waren ook gewoon aan het rondtrekken.

callippo
Berichten: 3191
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 13:52

Thailand vond ik ideaal met kleine kinderen (6 en 2,5). Wij hebben er een paar jaar terug een maand rondgereisd, vlak voor de oudste leerplichtig was.
Stukken met de slaaptrein vonden ze het hoogtepunt, rondje Mae Hong Son met een huurauto was geweldig. Fietstocht door Bangkok met de kindjes in een kinderzitje. Prachtig en heerlijk!

Thai zijn vriendelijk, helemaal naar kinderen. Mogen bijna overal gratis mee (en overnachten, al heb je dan niet altijd een bed voor een kind onder de 3, ook in de slaaptrein boeken als volwassene :D )

Ik zou wel in de winter gaan, ivm regen én de temperatuur.

En lekker rondtrekken, kan prima!
Overal zijn 7elevens :D

Genoeg blogs/vlogs over te vinden trouwens, met tips specifiek voor Thailand met kids.

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.

Travel_me
Berichten: 1243
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 13:55

Tijdens mijn reis van een paar jaar geleden kwam ik een meisje tegen die alleen met haar 3 jarige zoontje aan te backpacken was. Ging prima (al was het soms lastig voor haar, maar dat was meer dat ze alleen was). Iedereen vond die kleine geweldig en werd dus ook op handen gedragen daar.
Zij reisde door heel Azië, maar vond zelf Maleisië de fijnste plek. Misschien ook het overwegen waard? Is wel luxer en andere cultuur. Maar ook beter georganiseerd :)

Oh en ik ben zelf fan vd bucketlist familiy. Fantastisch om te zien hoe die kids zo makkelijk zich aanpassen

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

Mloes
Berichten: 5170
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-22 14:01

callippo schreef:
Thailand vond ik ideaal met kleine kinderen (6 en 2,5). Wij hebben er een paar jaar terug een maand rondgereisd, vlak voor de oudste leerplichtig was.
Stukken met de slaaptrein vonden ze het hoogtepunt, rondje Mae Hong Son met een huurauto was geweldig. Fietstocht door Bangkok met de kindjes in een kinderzitje. Prachtig en heerlijk!

Thai zijn vriendelijk, helemaal naar kinderen. Mogen bijna overal gratis mee (en overnachten, al heb je dan niet altijd een bed voor een kind onder de 3, ook in de slaaptrein boeken als volwassene :D )

Ik zou wel in de winter gaan, ivm regen én de temperatuur.

En lekker rondtrekken, kan prima!
Overal zijn 7elevens :D

Genoeg blogs/vlogs over te vinden trouwens, met tips specifiek voor Thailand met kids.


Wat gaaf dat je dit gedaan hebt! Ik wil een eerste keer ‘ver weg’ wel vanuit één of twee plekken de omgeving ontdekken, zo heel avontuurlijk ben ik ook weer niet :Y) maar van de ene plek naar de andere met de nachttrein bijv. zou wel gaaf zijn, kan je al twee verschillende plekken gaan ontdekken.

@travel_me: in je uppie een rondreis met kind maken, wauw! Maleisië lijkt me ook mooi, maar is wel een heel stuk duurder dan Thailand.

Fly_high
Berichten: 3256
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 14:10

Mloes schreef:
We reisden altijd veel, totdat corona begon en er kindjes kwamen. Dochter is nu 2jr en 8mnd en zoontje is 1jr en 2mnd. Afgelopen jaar zijn we naar Italie geweest, was heerlijk.

Maar! Het kriebelt om weer meer van de wereld te zien. Belangrijk voor mij is dat er goede zorg is (al betreft het privéklinieken), en dat het enigszins betaalbaar is. We zijn al eerder in Thailand geweest en ik hoor best vaak dat jonge gezinnen die kant op gaan. Echt rondreizen hoeft niet, een fijn resort van waaruit je leuke dagtrips kan maken is wat ik nu in gedachten heb.

Zijn er bokkers met ervaring? Hoeft niet per Thailand, dat heb ik zelf een beetje in m’n hoofd. We willen wel een week of 3 en ik vind het wel leuk om echt in een andere cultuur te komen.

Toevoeging: het zou dan gaan om september, en de kindjes zijn dan 3,5jr en 2jr oud.


Thailand is IMO een prima land voor dergelijke vakantie :) maar ik zou absoluut niet in september gaan! Ik was dit jaar een maandje in Thailand eind september - eind oktober, en het was nog heel erg duidelijk regenseizoen zeg maar, met bijna dagelijks onweersbuien, veel overstromingen en relatief hoog risico op alle muggenziektes. Malaria komt er voor zover ik weet niet voor, maar dengue had ik zelf te pakken en het is geen aanrader :') Daarnaast noodgedwongen een resort moeten verlaten vanwege hoog water, en dat was al tweede week oktober ofzo. Dagelijks zeiknat worden in de avond lijkt met ook niet zo handig met jonge kinderen erbij. Ook veel dagtrip bestemmingen zijn dan niet of slecht bereikbaar.

Priveklinieken zijn over het algemeen wel prima en in elk toeristendorpje aan de kust te vinden, qua hygiene etc. hoef je er niet bang voor te zijn. Veiligheid op straat, eten, overnachten etc. zou ik me ook geen zorgen om maken, je moet heeeel bewust enorm afgelegen dorpjes ergens bijna in Myanmar opzoeken voordat het niet kindproof wordt ;)

...a w Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie

xMarieke
Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Re: Thailand met jonge kindjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 21:13

Wij zijn met onze dreumes van 1,5 jaar gaan backpacken in Maleisië. Is heel vergelijkbaar met Thailand maar schoner en beter georganiseerd. Oja en ik was 20 weken zwanger. Maar Thailand is ook prima te doen en over Sri Lanka hoorde ik ook dat er veel gezinnen met jonge kinderen naartoe gaan

Mloes
Berichten: 5170
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Re: Thailand met jonge kindjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-22 08:55

Backpacken met een kindje van 1,5 jr terwijl je 20 weken zwanger bent.. Dat doe ik je niet na!
Sri Lanka lijkt me ook mooi ja, ook goed om in het achterhoofd te houden.

Vriend twijfelt wel of we komend jr zullen gaan of toch nog even wachten tot de kindjes wat groter zijn. Op zich zijn de kosten van 3 weken in Italie in een glampingtent net zo hoog als 3 weken Thailand wat ik zo snel zie (scheelt dat het leven en verblijf in Thailand veel goedkoper is dan in Italie). Vliegen naar Thailand is ook sneller dan met de auto naar Italie, dus daar zit het 'm ook niet in :D Ik ga nog even door met vriend overtuigen!

vaxie
Berichten: 285
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Rotterdam

Re: Thailand met jonge kindjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 10:04

Ik zou het doen Mloes!

Het regenseizoen scheelt wel per regio in Thailand. Koh Samui, Koh Tao en Koh Phangan hebben juist geen regenseizoen in september. Je kan dit combineren met een gebied waar wellicht wel regenseizoen is, maar waar je van afwacht hoe erg het is als je er eenmaal bent.

En inderdaad, de kosten van 3 weken thailand zijn redelijk vergelijkbaar met 3 weken Italië. In ons geval was Thailand zelfs goedkoper. Dus daar zou ik het niet voor laten. Het enige is dat de tickets in de zomervakantie wel flink zijn gestegen naar Thailand. Al heb ik het idee dat het weer iets begint te zakken...

Mloes
Berichten: 5170
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-22 10:46

vaxie schreef:
Ik zou het doen Mloes!

Het regenseizoen scheelt wel per regio in Thailand. Koh Samui, Koh Tao en Koh Phangan hebben juist geen regenseizoen in september. Je kan dit combineren met een gebied waar wellicht wel regenseizoen is, maar waar je van afwacht hoe erg het is als je er eenmaal bent.

En inderdaad, de kosten van 3 weken thailand zijn redelijk vergelijkbaar met 3 weken Italië. In ons geval was Thailand zelfs goedkoper. Dus daar zou ik het niet voor laten. Het enige is dat de tickets in de zomervakantie wel flink zijn gestegen naar Thailand. Al heb ik het idee dat het weer iets begint te zakken...


De jongste is eind sept 2, dus hij zou nog gratis (of bijna gratis) mogen vliegen. Moet je hem dus wel 12u op je schoot houden, dat lijkt me ook wel pittig. Maargoed, lange reis in de auto is ook nooit een groot succes.

Vwb. regenseizoen moeten we even uitzoeken. Op zich heeft het de voorkeur om in september te gaan, beetje nazomeren en hebben we wat langer de tijd om te sparen. Koh Samui en Koh Phangan zijn we al eens geweest maar heel lang geleden dus zeker ook prima opties! Sri Lanka ga ik me ook eens in verdiepen.

Ben lid geworden van de FB groep Reislustige ouders, jeetje dan krijg je spontaan zin om op wereldreis te gaan met de kids haha

Earth
Berichten: 7725
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Thailand met jonge kindjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 11:12

Laat je even goed informeren over Sri Lanka, momenteel is de politieke situatie daar wat onrustig. Ik wet niet hoe het is om daar als toerist naar toe te reizen.
Wij zijn dit jaar op Koh Samui en Koh Tao geweest. Het eerste eiland kun je vooral gebruiken om lekker op strand te hangen en te chillen op je resort want dat eiland vind ik verder niet zo boeiend. Koh Phangan zijn wij niet geweest maar dat is volgens mij een heel groen eiland. En Koh tao is een waar paradijs, dus dat zou ik zeker niet overslaan!

Earth het reisbureau.

Fly_high
Berichten: 3256
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Thailand met jonge kindjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 11:33

@Earth, Koh Tao was ook het hoogtepunt van mijn reis, zeker een dikke aanrader! Klein paradijsje en van alles wel wat :j

Koh Samui, Ao Nang en Phuket vond ik weer niets, op de laatste twee ook hartstikke veel regenval.

Sri Lanka vond ik de moeite niet waard, heb er eigenlijk geen enkele bijzonder leuke herinnering aan overgehouden. Qua natuur niet zo boeiend, relatief druk, en overal wordt je olifantentoerisme aangesmeerd. Als ik tussen die twee landen zou moeten kiezen dan zou mijn keuze zeker op Thailand vallen :)

...a w Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie

Earth
Berichten: 7725
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Thailand met jonge kindjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 11:35

Oh ja? Ik dacht dat Sri Lanka echt heel gaaf zou worden, maar niet dus? Staat bij mij ook op de lijst namelijk.

Earth het reisbureau.

Fly_high
Berichten: 3256
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Thailand met jonge kindjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 13:16

Het is erg persoonlijk uiteraard :o voor mijn gevoel viel het gewoon best tegen. Het voelde als een groot dorp met weinig natuur ertussen en alle toeristische trekpleisters waren IMO overrated. En wat er overal met olifanten wordt gedaan kan ik sowieso slecht tegen, op dat bekend plaatje met olifanten die in een rivier aan het baden zijn, staat ze in feite vast aan een ketting :')

Ik ben overigens niet zo'n tempel-toerist, dus zelfs het mooiste Boeddhabeeld van de wereld kan ik niet echt waarderen.

...a w Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie

Mri
Berichten: 15292
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 13:35

Mloes schreef:
vaxie schreef:
Ik zou het doen Mloes!

Het regenseizoen scheelt wel per regio in Thailand. Koh Samui, Koh Tao en Koh Phangan hebben juist geen regenseizoen in september. Je kan dit combineren met een gebied waar wellicht wel regenseizoen is, maar waar je van afwacht hoe erg het is als je er eenmaal bent.

En inderdaad, de kosten van 3 weken thailand zijn redelijk vergelijkbaar met 3 weken Italië. In ons geval was Thailand zelfs goedkoper. Dus daar zou ik het niet voor laten. Het enige is dat de tickets in de zomervakantie wel flink zijn gestegen naar Thailand. Al heb ik het idee dat het weer iets begint te zakken...


De jongste is eind sept 2, dus hij zou nog gratis (of bijna gratis) mogen vliegen. Moet je hem dus wel 12u op je schoot houden, dat lijkt me ook wel pittig. Maargoed, lange reis in de auto is ook nooit een groot succes.

Vwb. regenseizoen moeten we even uitzoeken. Op zich heeft het de voorkeur om in september te gaan, beetje nazomeren en hebben we wat langer de tijd om te sparen. Koh Samui en Koh Phangan zijn we al eens geweest maar heel lang geleden dus zeker ook prima opties! Sri Lanka ga ik me ook eens in verdiepen.

Ben lid geworden van de FB groep Reislustige ouders, jeetje dan krijg je spontaan zin om op wereldreis te gaan met de kids haha


Ik kan zeggen: 12 uur op schoot: dat wil je niet!!

ik had een bijna 2 jarige op schoot in het vliegtuig naar Turkije. Lang niet zo lang, maar man man man, wat een verschrikking!
dus voor een goedkopere vlucht: DOE HET NIET! doe je zelf en je kind een plezier en geef een eigen stoel.

Ik zal het nooit zo durven zeggen,
Hardop denken op z'n meest, misschien heb ik het fout gedaan

De mooiste dingen komen uit een onverwachte hoek

Fly_high
Berichten: 3256
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Thailand met jonge kindjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 14:46

En doe het anderen in het vliegtuig ook niet aan :') een kind van 2 daadwerkelijk 13u netjes en braaf bij de ouder op schoot houden is in de praktijk niet echt haalbaar.

...a w Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie

DonDon
Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Thailand met jonge kindjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 15:51

Ik ben ook voor corona naar Thailand geweest (3 weken) en inderdaad kijk goed naar de temperatuur. Want in Bangkok en heel Thailand kan het zo warm zijn en oh zo vochtig. De mensen zijn er vriendelijk en backpacken is zelfs meiden alleen. Toch zou ik er persoonlijk niet er voor kiezen om met jonge kinderen van deze leeftijd naar Thailand te gaan. Afstanden zijn natuurlijk ook langer als je in Thailand gaat reizen. Ze hebben er zelf ook niet zoveel aan. En zijn genoeg andere landen waar je heerlijk 3 weken kan vertoeven zonder zo ver te hoeven reizen.

Over een 2 jarige op schoot dat is ook relatief. Wij zijn naar Kreta en Portugal geweest bijna 4 uur. Dat ging prima, cadeautjes meegenomen en gekleurd, ook even rondgelopen. Vrienden van ons zijn zelfs met hun 2 jarige naar Australië geweest omdat zijn moeder daar woont.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers