Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Eloya
Berichten: 5186
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 11:17


Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe

iris17
Berichten: 1602
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Haaren / Oisterwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 11:17

Gave bestemming Eloya!!
Goede reis en veel plezier in Oslo!

Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 11:29

Gave Bestemming Eloya! Ik had hem goed gegokt. Wel jammer dat je echt pas zo laat aankomt.. vind wel dat ze daar effectief wat compensatie tegenover mogen zetten.

Eloya
Berichten: 5186
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 11:42

Tsja je vinkt aan bij boeken "vroeg" en dat is vertrekken tussen 07-14 uur. Dus ze zitten er nog binnen. Maar wel ontbijt gekregen dus wellicht is dat de compensatie. Het is nu niet anders... ga er maar gewoon van genieten

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 12:34

Geniet ervan!

Heb er familie wonen, dus kom er regelmatig. Niet letten op het bouwput gehalte van de stad :')

Ik zou zelf vandaag dan rondje opera, vesting, aker brygge en koninklijk paleis doen. En wat je dan onderweg nog tegenkomt.

En dan je volle dag morgen naar het vigelandspark gaan, evt vikingschipmuseum (wel vrij klein), eiland hoppen of ga langs de rivier (akerselva) wandelen weg van het centrum en pak de tram terug omlaag.

Voor evt avondeten: grønland is een straat met steeds meer leuke eettentjes. Laatste keer was ik naar Dattera til Hagen, die heeft een leuk kleurrijk terras op het binnenplein. Olympen schijnt ook goed te wezen en zit in dezelfde straat. Voor Thais eten zou ik naar yaya's gaan.

Eloya
Berichten: 5186
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 12:54

Bedankt voor de tip! Ik wou zeker een boottochtje doen langs de eilanden en skyline. En verder wel even kijken wat ik ga doen. Eerst maar eens vliegen en hostel vinden straks. Ga nu zo boarden

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe

Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 12:55

Mooie bestemming ! Gewoon alles eruit halen!

StonedRomy
Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:25

Wij zouden graag eens met 1 of 2 honden een autoreis maken met srprs me... maar, we zouden het niet erg vinden 1 dag in het platteland en 1 dag in ee stad door te brengen. Zou dit mogelijk zijn bij ‘ verras me ‘?

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

xxxmh
Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:47

Gisteren terug gekomen van 4 dagen solo together in Wenen. Echt een prachtige stad, hadden we totaal niet verwacht.

Was alleen jammer dat we van de 4 dagen maar 2 dagen hadden om wat te doen ivm de vliegtijden. We vlogen heen om 13.30, we waren uiteindelijk 17.30 pas in het Hostel. En terug vlogen we om 16.20. Waardoor we de laatste dag maar 3 uurtjes hadden om nog wat te doen.

We hebben 1 dag met zo'n hop on hop off bus tour gedaan door heel Wenen waardoor we wel heel veel hebben kunnen zien. De 2e dag zijn we naar Schloss Schönbrunn gegaan waar 3 meiden erin zijn gegaan en ik een tour bij de spaanse rijschool heb gedaan, andere 4 van de groep zijn ook hun eigen gang gegaan.

Was ook nog jarig dus kreeg van iedereen van de groep cadeautjes uit hun streek waar ze woonden dus dat was wel leuk. Ben helaas wel 2 dagen niet lekker geweest (vleug buikgriep denk van mijn vader overgenomen). Maar ondanks wel alles mee geweest alleen niet veel gegeten.

Het enige jammere was dat we geen kamer van 8 personen hadden maar 2 kamers van 4. Je merkt toch dat daardoor groepjes ontstaan. We hadden ook wat irritaties onderling en dat hebben we 3 uur 's nachts uitgesproken..

Nog geen dag weer thuis en het volgende weerbericht staat alweer klaar want de 27e ga ik met vriendin nog op citytrip voor 5 dagen. Hebben gekozen voor mediterrane. Temperatuur is 30 graden de 1e dag! Ben benieuwd. Ik heb het gevoel dat het Barcalona wordt of Italie.

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

Eloya
Berichten: 5186
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 18:53

Klinkt over het algemeen leuk! Wenen lijkt mij ook mooi.

Ik was ook pas 17.00 in mijn hostel. Wel gelijk een Nederlands meisje ontmoet en daar mee boodschappen gedaan. Goedkoop avond eten een verse salade want ze hebben hier een salade bar in de supermarkt!
Verder bij het toeristen punt wat dingen gevraagd en uitgestippeld voor morgen en een oslo pas gehaald zodat ik gratis ov en musea heb. Met de planning van Morgen met bus/boot en 3 musea heb ij die er al uit. Heb ook mooi hostel netjes en schoon. Mooi in het centrum.

Wel ben ik de eerste dag al meer dan de helft van mijn vakantie budget kwijt waarvan ik dacht dat het wel ruim was maar Scandinavië is best prijzig. Achja daar is het vakantie voor. En heb nu geen ov kosten meer die heb ij al betaald. Wel hele gemoedelijke stad Oslo.

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 07:33

Ja duur is het daar wel. Wij besloten vorige keer bij de opera op het terras te gaan zitten. Bier gehaald bij de bar.. 2 halve liters, was boven de €10 kwijt, doe eens gek het is vakantie _O-

Geniet ervan vandaag! Als je langs united bakeries op de Karl Johans gate komt zeker even wat lekkers halen!

Ghostattack
Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 08:12

2 halve liters voor iets meer dan 10 euro vind ik echt niet duur :+ Vaak zat gehad dat ik ergens op een terras zat (Griekenland, Italië) en je gewoon 8 euro voor een colaatje betaalt.

Oslo lijkt me wel heeel gaaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 08:34

Heb even terug gekeken op mn bankrekening. Het was wel iets met die €10 .. maar dan per biertje :+

Eloya
Berichten: 5186
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 08:43

Hier in de supermarkt was het 7 euro per biertje XD

Ik ben vanmorgen al bij het århus fort geweest. Echt heel mooi! In de haven daar lag de Holland america line koningsdam. Man wat een mega schip is dat!!

Via daar naar de pier gelopen en ik wacht nu op de ferry naar het eiland bøgdyn. Om daar de musea te bezoeken

Edit:
[ img ]

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe

Ghostattack
Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 09:05

idinn schreef:
Heb even terug gekeken op mn bankrekening. Het was wel iets met die €10 .. maar dan per biertje :+


Aah kijk, ja dat is wel prijzig _O-

Gave foto!

Swah
Berichten: 1857
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 09:19

Wow, wat een prachtige foto!

Gaaf hoor, Scandinavië.

Justme_Lisaa
Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 18:55

Hello!

Ik ga waarschijnlijk het meest uit m’n comfortzone, maar ik wil via sprs.me wat gaan boeken. Het liefst in december, vanwege het kerstgevoel.
Maar wat raden jullie aan, ik wil wel de garantie hebben om goed te slapen, maar is dat die comfort of standaard qua hotel of B&B? Daarnaast, zitten alle hotels of onderkomens goed in bereikbaarheid van het OV of houden ze daar gaan rekening mee? Redelijk wat in het centrum of is dat gewoon compleet verschillend?

Sorry voor alle vragen hoor, maar vind het rete spannend om zoiets te doen, maar ook heel fijn om deze dingen uit handen te geven haha :).

[o]

Kmbrly
Berichten: 1843
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 22:04

Hm dilemma ben aan het denken om iets te boeken voor mijn vriend zijn verjaardag :+

Met voorkeur zuid Europa, wie is waar uitgekomen met zuid Europa :')

I know you'll be a sun in somebody else's sky

Love_Rosie
Berichten: 1493
Geregistreerd: 01-06-12

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 22:29

:+ het idee is juist dat je niet weet waar je heen gaat

Nessa
Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 22:56

Wij gaan de 29e naar zuid europa :)

[ img ]

Kan ik hier iemand blij mee maken?
Moet voor 31 oktober verzilverd zijn

Just me: geen idee. Het is onze eerste keer. Wel wilden wij heel graag een privé kamer. Dus zijn we niet voor hostel gegaan.

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022

Eloya
Berichten: 5186
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 23:05

Het is hier zo tof in Oslo! Voor uitgebreidere beschrijving zie mijn Instagram @Iris_Koninenbelt
Vandaag 5 musea bezocht en 2 andere bezienswaardigen.

Morgen alweer laatste dagje

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe

Nessa
Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 06:38

Oh fijn dat het zo leuk is.
Geniet er nog maar van vandaag!

[ img ]

Ons eerste weerbericht :):)

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022

Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 08:31

Geniet er nog even van Eloya! Ik ga even spieken op je instagram. Kijken wat je allemaal gehad hebt :+

LovesSam
Berichten: 628
Geregistreerd: 18-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 17:37

Justme_Lisaa schreef:
Hello!

Ik ga waarschijnlijk het meest uit m’n comfortzone, maar ik wil via sprs.me wat gaan boeken. Het liefst in december, vanwege het kerstgevoel.
Maar wat raden jullie aan, ik wil wel de garantie hebben om goed te slapen, maar is dat die comfort of standaard qua hotel of B&B? Daarnaast, zitten alle hotels of onderkomens goed in bereikbaarheid van het OV of houden ze daar gaan rekening mee? Redelijk wat in het centrum of is dat gewoon compleet verschillend?

Sorry voor alle vragen hoor, maar vind het rete spannend om zoiets te doen, maar ook heel fijn om deze dingen uit handen te geven haha :).



Hee,

hopelijk kan ik wat duidelijkheid geven :

comfort is een nette (standaard) kamer van t hotel. Ze zoeken altijd hotels uit met hoge waarderingen, het type kamer zal dan de goedkoopste zijn. Alle hotels/b&b/hostel zit op goede loop of ov afstand van het centrum. Ik zelf heb alleen nog meegemaakt dat ik echt in het centrum zat, heerlijk! Daar word dus goed rekening mee gehouden :)

Eloya
Berichten: 5186
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 19:01

Ik zit weer in het vliegtuig terug. Zo opstijgen. Ik heb het zo ongelofelijk leuk gehad en zoveel gezien! Mijn hostel was ook super! Heerlijk even 3 daagjes opgeladen. Nu opstijgen! En morgenvroeg gelijk weer aan het werk om 07.00 Maar achja zo kom je wel gelijk weer in het ritme haha.

Verdere updates plaats ik wanneer ok weer internet heb in Nederland en thuis ben ^^

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _KimmeL, chocky84, Elise_K, kosseh, nardxash, waikiki_6 en 89 bezoekers