Ervaringen escape room?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 19:32

Ierpier schreef:
Bloody Mary hebben wij ook overwogen ja, omdat we nu in die omg op vakantie zijn. Maar toch maar voor een niet-scary gegaan. Mijn broertje weigert sowieso pertinent een scary escape room en ik trek het wss ook niet :')


Die hebben wij afgelopen weekend gedaan! Vond hem leuk, maar niet super. Wij hebben er wel al heel veel gedaan (15+ ofzo).


Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 19:36

Suzanne F. schreef:
Ik wil dit voor een teamuitje doen maar we zijn met 22 personen. Zijn er locaties waar je er meerdere tegelijk kan doen? Dus 22 mensen opdelen in 3 groepen ofzo en dan 3 escape rooms tegelijk?

Welke regio? In Utrecht zit Escaping, die hebben 4 kamers.

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 20:52

Suzanne F. schreef:
Deborah2 schreef:
Welke regio? In Utrecht zit Escaping, die hebben 4 kamers.


Oh dit zou tof zijn! Maar waar moet je parkeren hier? Ken je de locatie?

Ja, ik ken de locatie. Zijn leuke kamers, niet heel bijzonder, maar goed uitgevoerd en leuk gedaan. Verschillende moeilijkheidsgraad en thema's. Parkeren kan in de woonwijk er om heen, gratis. Zit in de kelder van een restaurant, waar je ook leuk vooraf een hapje / drankje kunt doen.

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 20:57

Het is ook op loopafstand van het centraal station.

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 18:18

Tinkermuts schreef:
Wat leuk dit topic, heb laatst voor het eerst een Escape room gedaan op een voormalige manege in Beusichem. Iets van zeven kamers, erg gaaf


Die hebben wij ook gedaan, vond ik eigenlijk nog verrassend leuk, had er weinig van verwacht. Thema is een verdwenen paardenhandelaar, zou gebaseerd zijn op een waargebeurd lokaal verhaal ;-)

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 07:17

Tinkermuts schreef:
Deborah2, omdat dit de eerste x een Escape room was weet ik niet precies wat wel of niet goed is maar ik vond het echt zo tof gedaan, we zijn er niet uitgekomen, te lang bezig geweest in de 1nalaatste kamer haha. Maar idd de paarden handelaar, ik woon er in de buurt en het schijnt idd waargebeurd te zijn. Wat raden jullie aan aan Escape rooms een beetje in midden Nederland?


O, er zijn er zoveel! :D En leuk is natuurlijk voor iedereen wat anders. Ik vind het erg leuk als het decor mooi is uitgevoerd en past bij het thema en als de puzzels origineel zijn. Een kamer vol met cijfersloten is bijvoorbeeld de lol ook snel van af. En daarnaast moet het natuurlijk allemaal goed werken, niet uit elkaar vallen, meerdere ruimtes is zeker een plus en een beetje leuke ontvangst is ook wel zo fijn :)

De allerleukste (maar niet zo in de buurt) vonden wij de Freak Show in Delft, de Meisjeskamer (en Laboratoriumkamer) in Bunschoten en The Safe House in Rotterdam.

Meer in het midden van Nederland:
- The Diamond Heist in Utrecht
- Source Code en Submarine in Veenendaal (Submarine hebben wij nog op de oude locatie gespeeld, zou nu wel iets veranderd zijn)
- Crazy Farmer in Wageningen
- De Drukkerij in Nijmegen (misschien niet zo midden Nederland, maar nog best te doen)

De room in centrum Culemborg is ook dichtbij, maar zou ik overslaan, die viel echt tegen. Decor was niet heel goed uitgevoerd en de operator lette helemaal niet op, gaf ons steeds hints van puzzels die we al lang opgelost hadden...

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 15:49

Veraaaaah schreef:
Ik zou wel een keer willen maar kan nogal in paniek raken als ik opgesloten zit... zou je dit eventueel kunnen aangeven? Dat als je echt in paniek raakt je eruit kan? Dat zou voor mij al veel schelen en waarschijnlijk durf ik het dan wel aan. Als ik maar weet dat ik in geval van nood weg kan...

Je kunt in principe altijd weg! Alle kamers hebben een noodknop die je in kunt drukken en dan kun je er uit. Sommige kamers hebben ook afspraken dat als ze je je armen omhoog zien doen (er kijken altijd mensen mee op camera), dat ze direct de kamer open doen. Er zijn ook kamers die helemaal niet op slot gaan. Als je twijfelt, bel / mail even en overleg.

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 19:47

Tanya schreef:
Deborah2 schreef:
De allerleukste (maar niet zo in de buurt) vonden wij de Freak Show in Delft, de Meisjeskamer (en Laboratoriumkamer) in Bunschoten en The Safe House in Rotterdam.

Meer in het midden van Nederland:
- The Diamond Heist in Utrecht
- Source Code en Submarine in Veenendaal (Submarine hebben wij nog op de oude locatie gespeeld, zou nu wel iets veranderd zijn)
- Crazy Farmer in Wageningen
- De Drukkerij in Nijmegen (misschien niet zo midden Nederland, maar nog best te doen)

De room in centrum Culemborg is ook dichtbij, maar zou ik overslaan, die viel echt tegen. Decor was niet heel goed uitgevoerd en de operator lette helemaal niet op, gaf ons steeds hints van puzzels die we al lang opgelost hadden...

De safe house klinkt goed, daar heb ik nog nooit van gehoord! Kun je er iets meer over vertellen?


Die vonden wij echt heel tof! Ze hebben sowieso een erg mooie locatie, centrum Rotterdam, met mooie ontvangstruimte, met leuke zitjes en bar. Enthousiaste medewerkers.
De kamer is erg tof gedaan. Je bent getuige geweest van een moord in de Rotterdamse onderwereld en zit in een safehouse. Deze kamer geeft je echt het idee dat je op de hielen gezeten wordt en dat je voort moet maken. Ik vond hem echt origineel (wij hebben er meer dan 20 gedaan)!

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 20:52

L_iek schreef:
Wow, 20 al! Toevallig ervaring met locks and keys in Tilburg? Zij hebben 3 kamers.

Nee, nooit geweest. Moet eigenlijk eens een lijstje gaan maken welke we allemaal gedaan hebben :D

Voor nu staan nog op de planning The Stolen Ceres in Utrecht (met werk), Jason's curse in Rijswijk en The Orphanage in Zoetermeer.

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 21:50

loesje4600 schreef:
Oeh wat een leuk topic!! Ik en mijn vriend zij ook zn beetje verslaaff geworden na een stuk of 4/5 rooms
Tot nu toe alles gehaalf. Vorige keer een escape voor 3 pers in amesfoort gedaan met z'n 2e:) die is echt een aanrader! Hele huis en omgeving er om heen klopt gewoon super leuk


O, klinkt goed, welke was dat?

Heb even geteld en kom op zeker 27 rooms die we al gedaan hebben :o

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 09:35

x_spekkie_x schreef:
Ik heb de escape room in Amersfoort gedaan (Bloody Mary) van Rock City Escape. Deze was echt super. Goed uitgewerkt en een klein beetje spannend. Gaaf dat een van de medewerkers van de kamer ook de huismeester is van het klooster. Dat geeft mooie verhalen en een geweldige introductie :)

Een medewerker die wij spraken gaf als tip mee voor een zeer goede escape room:
-Jason's Curse in Rijswijk (http://www.escaperoomrijswijk.nl/jasons-curse/)
-The Freakshow in Delft (http://www.escapechallenge.nl/escape-ro ... freakshow/)


Deze allemaal gedaan en zijn echt geweldige kamers, staan in onze top 3!
Afgelopen zaterdag The Honeymoon Hotel in Zoetermeer gedaan, ook een hele toffe kamer (The Orphanage daar ook trouwens).

Over 2 weken gaan we The Experiment in Zwolle doen, die staat ook al een poos op het lijstje.

Als iemand nog tips heeft na deze kamers, graag!

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 13:18

Ierpier schreef:
Worden jullie ook altijd zo gespannen in Escape rooms? Ik vind nornaal echt niet zo snel dingen eng, maar in Escape rooms schrik ik overal van. :')


Nee, echt helemaal niet :D Ik heb gewoon niet zoveel fantasie geloof ik, het is allemaal maar spel wat mij betreft ;)

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 15:41

Mjetterd schreef:
Ierpier schreef:
Worden jullie ook altijd zo gespannen in Escape rooms? Ik vind nornaal echt niet zo snel dingen eng, maar in Escape rooms schrik ik overal van. :')


Ik had dat eerder niet. Maar na het doen van een escape room met acteur die psychisch patiënt speelde ben ik elke keer bang om een nieuwe kamer in te gaan :')


Hm, was dat The Experiment in Zwolle, die ik over 1,5 week ga doen? :=

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 15:48

Selina schreef:
Ik heb nog nooit een Escape Room gedaan, maar is zoiets ook leuk met z'n tweeën of pas met een man of vier ofzo?


De meeste kunnen wel met 2, maar ik vind 4 meestal wel ideaal. Een collega van mij speelt trouwens wel regelmatig met z'n tweeën, dus het kan zeker wel (let wel op het aantal wat bij de boeking aangegeven wordt, daar geven ze vaak al aan voor hoeveel spelers het te spelen is).

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 21:04

Misschien tijd om een spoiler alert toe te voegen in dit topic, dit had ik eigenlijk nog niet willen weten... >;)

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:18

Nou ja, DAT weet acteurs in zaten wist ik al wel, dat is ook vrij algemeen bekend van deze kamer, maar ook nog precies weten WAAR ze zitten is nog weer iets anders... :o

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 15:23

Ik ben hartstikke kippig... Ik dacht dat iemand aangaf dat er een acteur in "de toren" zat, maar ik zie nu dat dat om een heel andere kamer ging _O-
Dus sorry, niks verklapt en ik zal laten weten hoe het was in Zwolle :):)

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 22:19

Vandaag the Experiment gedaan in Zwolle, wat een toffe kamer!!! Zeker top 3 die we tot nu toe gedaan hebben. Erg goed uitgevoerd en origineel. Niet voor mensen die snel onder de indruk zijn. En geen last van stress gehad :D Ik vraag me alleen wel een beetje af, valt nu niet alles een beetje tegen hierna?

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 14:40

Ik bedoel ook niet dat de kamers eng moeten zijn hoor! Ik vond deze trouwens echt helemaal niet eng of spannend, maar ik heb dan ook niet zoveel fantasie :o
Maar deze was inderdaad heel creatief, goed uitgevoerd en goed aangekleed. Trouwens wel mega-veel cijfersloten uiteindelijk, maar dat is echt niet storend, paste prima in het verhaal.

Eerstkomende die nu op de planning staat is de Breakout in Den Bosch :)

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 15:18

liespower94 schreef:
Ik heb er 3 gedaan en alle 3 keer binnen een kwartier eruit, ik denk dat ik gewoon overal iets achter zoek waardoor ik er zo uit ben :+ voor mij geen escaperoom meer :p


Nou ben ik wel benieuwd welke je dan gedaan hebt!

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 08:50

Mjetterd schreef:
Welke in Zwolle? Die ik ken in Zwolle hebben geen recordtijd van rond het kwartier.


Als je op die grote rode knop drukt, ben je er wel in een kwartier uit hoor! :+ :D

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 13:06

Needje schreef:
Ik ga zaterdag een nieuwe room testen in Amersfoort. Be heel benieuwd. Hun kamers zien er op papier iig veelbelovend uit.


Is dat toevallig deze? http://www.escapetownamersfoort.nl
Die staat ook al op het lijstje inderdaad! Ben ook heel benieuwd.

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 13:27

Needje schreef:
Deborah2 schreef:

Is dat toevallig deze? http://www.escapetownamersfoort.nl
Die staat ook al op het lijstje inderdaad! Ben ook heel benieuwd.


Ja!


Cool, ik ben jaloers! :o

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:33

Needje schreef:
Amersfoort the Cabin 666 was leuk. Waren nu met 8 man. Dat vond ik zelf wat teveel. Zo mis je een hoop puzzels.
We hadden ook ruim 13 min over.
Zondag met "normale groep" naar Elst geweest. Doos van Pandora.
Ook gehaald. Leuke kamer ook.


Die in Amersfoort is nog niet officieel open toch, jij was toch "tester"? Nog dingen tegen gekomen die niet (goed) werkten?
8 is inderdaad meestal wel te veel.

Elst hebben wij ook gedaan, vonden wij ook een leuke kamer inderdaad!

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:33

Floriske schreef:
Heeft iemand hier al eens prison escape gedaan? Ik ga zaterdag :D


Ik geloof het niet, waar zit die?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: F_inley, Jade91, janneke_S, juval, Patriesje, pluklief, Winna en 76 bezoekers