Ervaringen escape room?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12731
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 07:58

Aranel schreef:
Ik ga zaterdag met collega's naar de laboratorium Escape room in Zwolle, zijn mensen daar al eens geweest?:)



Bedoel je the experiment?

Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 10:47

Nee, Dr. Frankensteins laboratorium :)

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12731
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 12:49

Aranel schreef:
Nee, Dr. Frankensteins laboratorium :)



Aah de nieuwe van Aka! Dat is de enige in Zwolle die ik niet heb gedaan. Ik verwacht wel dat hij goed is, de tweede kamer van hun was namelijk ook erg goed en al veel vooruitgang vergeleken met de eerste.

Laat even weten hoe die was. Ben benieuwd!

Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 08:01

Gehaald :D
Er zaten wel wat lastige stukjes bij maar dankzij af en toe een hint kwamen we toch steeds verder. Vooral het laatste stuk was zenuwslopend haha, je ziet namelijk de tijd op een tv in de kamer en we hadden nog maar minder dan 3 minuten toen we aan, wat achteraf de laatste opdracht bleek, begonnenn.

x_spekkie_x

Berichten: 4354
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 09:50

Ik heb de escape room in Amersfoort gedaan (Bloody Mary) van Rock City Escape. Deze was echt super. Goed uitgewerkt en een klein beetje spannend. Gaaf dat een van de medewerkers van de kamer ook de huismeester is van het klooster. Dat geeft mooie verhalen en een geweldige introductie :)

Een medewerker die wij spraken gaf als tip mee voor een zeer goede escape room:
-Jason's Curse in Rijswijk (http://www.escaperoomrijswijk.nl/jasons-curse/)
-The Freakshow in Delft (http://www.escapechallenge.nl/escape-ro ... freakshow/)

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 10:10

Ik heb drie weken terug de escape room city in Rotterdam mogen doen. Ontzettend leuk, lekker in de buiten lucht en nog fanatiek doorwandelen ook. Heel tof opgezet, leuk gedaan met iPad en het maken van foto's en dergelijke.

Was echt onwijs leuk!

Deborah2

Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 10:35

x_spekkie_x schreef:
Ik heb de escape room in Amersfoort gedaan (Bloody Mary) van Rock City Escape. Deze was echt super. Goed uitgewerkt en een klein beetje spannend. Gaaf dat een van de medewerkers van de kamer ook de huismeester is van het klooster. Dat geeft mooie verhalen en een geweldige introductie :)

Een medewerker die wij spraken gaf als tip mee voor een zeer goede escape room:
-Jason's Curse in Rijswijk (http://www.escaperoomrijswijk.nl/jasons-curse/)
-The Freakshow in Delft (http://www.escapechallenge.nl/escape-ro ... freakshow/)


Deze allemaal gedaan en zijn echt geweldige kamers, staan in onze top 3!
Afgelopen zaterdag The Honeymoon Hotel in Zoetermeer gedaan, ook een hele toffe kamer (The Orphanage daar ook trouwens).

Over 2 weken gaan we The Experiment in Zwolle doen, die staat ook al een poos op het lijstje.

Als iemand nog tips heeft na deze kamers, graag!

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 14:14

Worden jullie ook altijd zo gespannen in Escape rooms? Ik vind nornaal echt niet zo snel dingen eng, maar in Escape rooms schrik ik overal van. :')

Deborah2

Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 14:18

Ierpier schreef:
Worden jullie ook altijd zo gespannen in Escape rooms? Ik vind nornaal echt niet zo snel dingen eng, maar in Escape rooms schrik ik overal van. :')


Nee, echt helemaal niet :D Ik heb gewoon niet zoveel fantasie geloof ik, het is allemaal maar spel wat mij betreft ;)

Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 14:46

Ik heb altijd wel een enorme adrenaline rush door mijn lijf gieren, mijn benen voelen na afloop altijd slap :+

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12731
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 16:32

Ierpier schreef:
Worden jullie ook altijd zo gespannen in Escape rooms? Ik vind nornaal echt niet zo snel dingen eng, maar in Escape rooms schrik ik overal van. :')


Ik had dat eerder niet. Maar na het doen van een escape room met acteur die psychisch patiënt speelde ben ik elke keer bang om een nieuwe kamer in te gaan :')

Deborah2

Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 16:41

Mjetterd schreef:
Ierpier schreef:
Worden jullie ook altijd zo gespannen in Escape rooms? Ik vind nornaal echt niet zo snel dingen eng, maar in Escape rooms schrik ik overal van. :')


Ik had dat eerder niet. Maar na het doen van een escape room met acteur die psychisch patiënt speelde ben ik elke keer bang om een nieuwe kamer in te gaan :')


Hm, was dat The Experiment in Zwolle, die ik over 1,5 week ga doen? :=

Selina

Berichten: 14271
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 16:44

Ik heb nog nooit een Escape Room gedaan, maar is zoiets ook leuk met z'n tweeën of pas met een man of vier ofzo?

Deborah2

Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 16:48

Selina schreef:
Ik heb nog nooit een Escape Room gedaan, maar is zoiets ook leuk met z'n tweeën of pas met een man of vier ofzo?


De meeste kunnen wel met 2, maar ik vind 4 meestal wel ideaal. Een collega van mij speelt trouwens wel regelmatig met z'n tweeën, dus het kan zeker wel (let wel op het aantal wat bij de boeking aangegeven wordt, daar geven ze vaak al aan voor hoeveel spelers het te spelen is).

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 17:49

Mjetterd schreef:
Ierpier schreef:
Worden jullie ook altijd zo gespannen in Escape rooms? Ik vind nornaal echt niet zo snel dingen eng, maar in Escape rooms schrik ik overal van. :')


Ik had dat eerder niet. Maar na het doen van een escape room met acteur die psychisch patiënt speelde ben ik elke keer bang om een nieuwe kamer in te gaan :')


Welke escape room is dat?

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 17:57

Oh god ik zou echt gillen als er ineens een mens zat :')

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12731
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 17:58

L_iek schreef:
Mjetterd schreef:

Ik had dat eerder niet. Maar na het doen van een escape room met acteur die psychisch patiënt speelde ben ik elke keer bang om een nieuwe kamer in te gaan :')


Welke escape room is dat?


Deborah2 schreef:
Hm, was dat The Experiment in Zwolle, die ik over 1,5 week ga doen? :=


Hahaha, The Experiment inderdaad ja! Super vette escaperoom en heel spannend!

Laat even weten hoe het was Deborah2

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 18:05

Ik ben 1,5 week geleden naar de Gevangenpoort in Bergen op Zoom geweest. Ook een leuke Escaperoom :)

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 01:12

The experiment is fantastisch, maar je schrikt je inderdaad dood als die acteur zo ineens tevoorschijn komt hahaha.

Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 20:39

Ik heb vandaag de Escape room in Kampen gedaan en gehaald, ook een aanrader!

enny
Berichten: 2244
Geregistreerd: 01-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 21:05

Tanya schreef:
The experiment is fantastisch, maar je schrikt je inderdaad dood als die acteur zo ineens tevoorschijn komt hahaha.


Een collega van mij schrok zo dat ze bijna stond te huilen :') Maar we hebben vooral ontzettend veel lol gehad!

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12731
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 21:47

Aranel schreef:
Ik heb vandaag de Escape room in Kampen gedaan en gehaald, ook een aanrader!



Ah tof! Die in de toren neem ik aan toch :)? Volgens mij is dat de enige die er is.
Leuke escaperoom is dat ook, en heel origineel :D

Deborah2

Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 22:04

Misschien tijd om een spoiler alert toe te voegen in dit topic, dit had ik eigenlijk nog niet willen weten... >;)

Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 08:07

Mjetterd schreef:
Aranel schreef:
Ik heb vandaag de Escape room in Kampen gedaan en gehaald, ook een aanrader!



Ah tof! Die in de toren neem ik aan toch :)? Volgens mij is dat de enige die er is.
Leuke escaperoom is dat ook, en heel origineel :D


Ja dat is de enige inderdaad, vond hem ook leuk, alleen mijn gezelschap liep behoorlijk te tieren op al die trappen af en toe :')

En spoilers,tsja het is toch bekend dat er in sommige kamers met acteurs gewerkt wordt. 't Is nu niet zo dat ze van voor tot achter uitlegt hoe de kamer in elkaar steekt :+

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 08:22

Dan nog.
Naar mezelf kijkend, alle ik wil weten of er een acteur in zit vraag ik dat de kamer wel. Niet iedereen wil zulke dingen weten van te voren. Dus imo mag daar best rekening mee gehouden worden.