Ervaringen escape room?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Cynn
Fotograaf
Berichten: 14457
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 13:22

Fleur_Laura schreef:
Ik heb er nu zes gedaan (waarvan de twee kamers in Bunschoten) en vind verreweg die in bunschoten het leukst! Alles wat je daarna aan escape rooms doet is eigenlijk maar saai en amateuristisch. Heb afgelopen week Xitroom in Eindhoven gedaan, maar dat was gewoon een lachertje zo makkelijk en totaal niet creatief.


Als je een hele moeilijke zoekt dan moet je het laboratorium in Almere proberen :') De eerste die daar uitkomt krijgt de volgende Escape gratis (nu 3 kamers).

Ros Fotografie
Website × Instagram × Facebook
Bianca (bietjuhh) † 27'03'1992 - 13'09'2012


Anoli
Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 13:39

Cynn schreef:
Fleur_Laura schreef:
Ik heb er nu zes gedaan (waarvan de twee kamers in Bunschoten) en vind verreweg die in bunschoten het leukst! Alles wat je daarna aan escape rooms doet is eigenlijk maar saai en amateuristisch. Heb afgelopen week Xitroom in Eindhoven gedaan, maar dat was gewoon een lachertje zo makkelijk en totaal niet creatief.


Als je een hele moeilijke zoekt dan moet je het laboratorium in Almere proberen :') De eerste die daar uitkomt krijgt de volgende Escape gratis (nu 3 kamers).

Laboratorium?? O:)

Ik gaat eens even wat oude studiegenootjes opzoeken denk ik _O-
Zou toch idioot zijn als een stel laboratoriummensen dat niet opgelost krijgen :')

Ik ben een god, een heuse pipetteergod _O-

Fleur_Laura
Berichten: 4363
Geregistreerd: 28-07-06
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 13:40

Cynn schreef:
Fleur_Laura schreef:
Ik heb er nu zes gedaan (waarvan de twee kamers in Bunschoten) en vind verreweg die in bunschoten het leukst! Alles wat je daarna aan escape rooms doet is eigenlijk maar saai en amateuristisch. Heb afgelopen week Xitroom in Eindhoven gedaan, maar dat was gewoon een lachertje zo makkelijk en totaal niet creatief.


Als je een hele moeilijke zoekt dan moet je het laboratorium in Almere proberen :') De eerste die daar uitkomt krijgt de volgende Escape gratis (nu 3 kamers).

Hahaha dat is wel heel erg! Lijkt mij dat ze hem dan té moeilijk hebben gemaakt. Al denk ik wel dat veel teams het misschien wel als een extra grote uitdaging zien.

♥ ♥ღ

Cynn
Fotograaf
Berichten: 14457
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 13:51

Heel veel mensen vinden 'de competitie' inderdaad geweldig en voelen zich echt dom als we aan het einde laten zien wat ze hebben gemist.. En ja een groep verpleegkundigen, hoogopgeleide artsen, mensen van de bloedbank.. Kwamen er allemaal niet uit _O-
En makkelijker gaan we hem niet maken, de andere kamers hebben tenslotte wel weer andere niveaus. Deze is voor de die-hards :))

Ros Fotografie
Website × Instagram × Facebook
Bianca (bietjuhh) † 27'03'1992 - 13'09'2012

Anoli
Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 13:56

Cynn schreef:
Heel veel mensen vinden 'de competitie' inderdaad geweldig en voelen zich echt dom als we aan het einde laten zien wat ze hebben gemist.. En ja een groep verpleegkundigen, hoogopgeleide artsen, mensen van de bloedbank.. Kwamen er allemaal niet uit _O-
En makkelijker gaan we hem niet maken, de andere kamers hebben tenslotte wel weer andere niveaus. Deze is voor de die-hards :))

Niet banketstaaf bedoeld, maar hoogopgeleide mensen kijken vaak over de simpelste dingen heen :')
Maar wauw, dan moet ie wel lastig zijn ja :j

Ik ga eens kijken of er mensen interesse hebben :j

Ik ben een god, een heuse pipetteergod _O-

Cynn
Fotograaf
Berichten: 14457
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 13:58

Haha ja dat hebben we gemerkt en we blijven het grappig vinden, keer op keer weer die blikken :')

Ros Fotografie
Website × Instagram × Facebook
Bianca (bietjuhh) † 27'03'1992 - 13'09'2012

djinnie
Berichten: 2794
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 14:17

Mijn man heeft voor zijn verjaardag 'de meisjeskamer' gekregen. Binnenkort gaat hij daar met vrienden een poging wagen. Het wordt de eerste escaperoom, maar lijkt me helemaal te gek (voor hem dan, ik ben een held).

De tijd heelt niet alle wonden...
Mama 1956-2014 & Papa 1952-2017

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 14:28

hee ik kom even binnenvallen! hoe werkt zo'n escape room precies? dat je spellen en raadsels moet doen binnen het uur snap ik wel :') maar ik heb filmpjes gezocht om eens binnen zo'n room te kijken.. maar krijg niet echt duidelijkheid.

er word eerst een eng verhaal verteld ofzo? en daarna moet je die kamer in? gebeuren er dan ook nog enge dingen in die kamer? of schrik je van die dingen? is het donker of licht..?

lijkt me erg gaaf om ook eens te doen, maar ik ben niet zo'n held :+

No_No
Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 14:42

Ik ben naar de escape room in Deventer geweest. Was best leuk maar ik werd al die spelletjes en sloten een beetje zat :')
We hebben het dan ook niet gehaald!

Verder was het wel leuk!

Fleur ❤️

Cynn
Fotograaf
Berichten: 14457
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 14:47

Logisch dat je niet in zo'n kamer kan kijken, dat geeft al veel te veel weg.. Je kan ook zowat niets vinden op internet over de rooms. Maar goed ook, waarom zou je zoveel geld willen neerleggen als je alles weet en er dan binnen 10min uit kunt zijn. Niet echt leuk dan. :)

Bij iedere Escape hoort volgens mij wel een verhaal. Ieder geval die van ons wel. En sommigen kunnen inderdaad wat schrik effecten bevatten, het verschilt per Escape heel erg :j

Ros Fotografie
Website × Instagram × Facebook
Bianca (bietjuhh) † 27'03'1992 - 13'09'2012

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 15:15

maar is het dan ook bijv zo dat je een zombie verhaal krijgt te horen en op het moment dat je t niet haalt, dat er een zombie achter je aan komt?

Cynn
Fotograaf
Berichten: 14457
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 15:20

Hahaha wie weet, al heb ik dat nog nooit gehoord :P Al doen wij bijvoorbeeld bij Halloween Night wel wat engere en uitgebreidere dingen met acteurs :)

Ros Fotografie
Website × Instagram × Facebook
Bianca (bietjuhh) † 27'03'1992 - 13'09'2012

Spetter
Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 15:22

antje_vip schreef:
Wie is al in Groningen geweest? Op de site staat bij info €20 pp maar als je wil boeken, staat er ineens €60....

Ja ikke.! Ik vond het erg leuk om te doen. Maar vind de prijs wel hoog voor een uurtje. Groningen is niet eng of zo. Is echt puur denkwerk. Overigens waren wij niet uit het raadsel gekomen.

Lieve Chevke, we zullen je nooit vergeten. Veel te jong. Nog zoveel plannen. GMPTK zal nooit meer hetzelfde zijn. Voor altijd in ons hart.
En toen stond Kit in onze wei <3
R.i.p mijn lieve Spetter 25-05-2012 [IM] Dag lieve Spet, bedankt voor alle mooie jaren....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 17:10

its_daantjee schreef:
maar is het dan ook bijv zo dat je een zombie verhaal krijgt te horen en op het moment dat je t niet haalt, dat er een zombie achter je aan komt?


Het is niet allemaal horror he :)

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 18:58

haha nee snap ik. maar dit was "een" voorbeeld van wat ik verwacht zegmaar _O- ik wilde meer weten of mijn verwachtingen kloppen hahaah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 19:09

its_daantjee schreef:
haha nee snap ik. maar dit was "een" voorbeeld van wat ik verwacht zegmaar _O- ik wilde meer weten of mijn verwachtingen kloppen hahaah


Dat ligt er dus aan :+ Ik heb nog niets meegemaakt met acteurs iig. Behalve de Prison Escape uiteraard :)

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 19:22

aah oke.. en wat is de prison escape? wat gebeurd daar dan?

LvA1993
Berichten: 422
Geregistreerd: 08-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 19:24

Ik ben in de Martelkamer in Den Bosch geweest en de Adventure camper in Eindhoven.. Er staan nog vele op het to do lijstje. Samen met vier andere meiden van de opleiding ga ik naar escape rooms... Super leuk, met zijn vijven vindt ik het persoonlijk een mooi aantal. Goed kunnen samenwerken, niet te druk, maar wel genoeg ideeën en oplossingen bij elkaar. Wij zijn beide keren ontsnapt. Al hadden we bij de Adventure camper niet echt door dat we de deur al open hadden..... :')

edit. Ik vind het overigens wel vrij duur........ zeg gemiddeld 18,- per persoon voor dus maximaal een uur..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 19:35

its_daantjee schreef:
aah oke.. en wat is de prison escape? wat gebeurd daar dan?


Google het eens zou ik zeggen ;)

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 20:14

die prison escape lijkt me gaaf zeg!

FrNo
Berichten: 3652
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 20:28

Ik ben bij de Voltage in Tilburg geweest. De wijnkelder. Was erg leuk van opzet en we waren er net op tijd uit.

Er zit iets van een intercom zodat je in geval van nood altijd de deur open kan laten maken en er worden beelden van de kamer gemaakt om te controle of er niets mis gaat. Dus een veilig gevoel.

Je moet doen wat je niet laten kan en laten wat je niet doen kunt.

Elise_K
Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:39

Leuk! Een topic over Escaperooms! :D

Ik ben inmiddels ook licht verslaafd, en heb er nu zo'n 10 gedaan. Zowel in Nederland als in het buitenland. Ik heb beide kamers in Bunschoten gedaan en ontsnapt, heel leuk maar wel erg spannend!

Onlangs heb ik de eerste kamer gevonden waar ik niet van "gewonnen" heb: de Escaperoom in Best. Dat is een treasure room, dus moet je ipv. ontsnappen een schat vinden. Van wat ik heb vernomen van de begeleiding daar, hebben van de 250 groepjes pas 7 de schat gevonden. En hij zei dat die schat ook echt iets is wat je mocht "houden". Maar verder wilde hij er niets over loslaten. :Y) Als iemand dus nog een écht moeilijk kamer zoek.... *D

Gerrits Fabrio RW (Krack C x Gribaldi) : B+10 |PR: 197| L1+11 |PR: 210| L2+10 |PR:197| M1+13 |PR:206,5| M2+10 |PR:197,5| Z1+12 |PR:233.5| Z2+10 |PR:220| ZZL+1 |PR:213,5|
SGW: B+17 Springen: B*

Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:44

Leuk dat dit topic weer omhoog komt :D Wij hebben onlangs de escape room in Naarden gedaan, echt een aanrader!!

Wij kwamen er overigens niet uit helaas. Had vast ook te maken met dat we maar 3 uur slaap hadden gehad en met een kater de escape room ingingen...

Overigens zijn ze in Naarden nu ook bezig met het bouwen van een 2e kamer, die gaat rond de herfst open.

sans6
Berichten: 7892
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:07

Overigens ook een aanrader is escaperoom Leiden, het kruithuisje (Rembrandt 's geheime atelier). Gave puzzels echt in thema. Geen enge kamer maar wel een waar ik heel enthousiast over ben :j

http://www.escaperoomleiden.nl/

You're immortal until proven otherwise

Lynaro
Berichten: 310
Geregistreerd: 14-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 11:02

Jeuuj *\o/* escaperooms! Toch een beetje mijn nieuwe verslaving :D

Heb er nu 6 gedaan, waarvan vorige week eentje in Amerika... die we overigens niet gehaald hadden want die was echt veeeeeeel te lastig.. niveau lag veel hoger dan hier en zaten veel engelse elementen in.

Als iemand in Overijssel nog leuke zoekt, escape the villa!!! Dan wordt je opgesloten in een echte villa en moet je in zo'n 5 kamers opzoek naar de oplossing. Die is echt zooo gaaf, er zitten ook een paar hele leuke elementen in waarmee je toch een flinke klap geld mee naar huis kunt nemen als je echt goed bent in ontsnappen (ons is het niet gelukt.. zijn overigens wel ontsnapt)

En de escaperoom in Diepenheim, die vind ik tot nu toe echt het tofst. Heel uitdagend en super spannend, veel special effects en door de aankleding en sfeer zit je zo in het verhaal dat de adrenaline door je lijf giert :D

Wat is volgens jullie op dit moment echt een aanrader volgens jullie??


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Desireeeee, Googlebot, jojoleinee, kosseh, senna21 en 66 bezoekers