Ervaringen escape room?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
angrywolf
Berichten: 1227
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 20:10

Hier in Egmond aan Zee komt er binnenkort ook een escape room, *\o/*

Als die klaar is zou ik daar graag met mn vriend naartoe willen, maar kan je dat eigenlijk wel met zn 2e doen?

Soms is 't beater iest moeis te verleeze Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad {heilige anthonius rowwen heze}

GC naam Angrywolf 8


Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12731
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 20:14

Suzanne F. schreef:
Ik wil dit voor een teamuitje doen maar we zijn met 22 personen. Zijn er locaties waar je er meerdere tegelijk kan doen? Dus 22 mensen opdelen in 3 groepen ofzo en dan 3 escape rooms tegelijk?


Zwolle heeft er zelfs 2 met 3 kamers *D

https://www.thegreatescape.info/

https://akaescaperooms.nl/

Beide qua kwaliteit echt goede escaperooms! Als ik er één moet aanraden zou ik gaan voor The great escape, die zijn echt heel erg goed *D. Scoort een 9,6 op reviews.
22 personen in 3 groepen ga je denk ik alleen heel moeilijk vinden, de meeste kamers zijn max. 6 personen.

xMell
Berichten: 521
Geregistreerd: 28-01-13
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 20:16

Hele leuke escape room gedaan in Anna Paulowna. Mental.
Gaat over een aantal cliënten in een psychiatrisch ziekenhuis waarvan de begeleiders vermist zijn.
Heel spannend, erg leuk!

RIP Tinus || 12/09/2016
RIP Luckyboy || 30/06/2015

sans6
Berichten: 7894
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 20:20

angrywolf schreef:
Hier in Egmond aan Zee komt er binnenkort ook een escape room, *\o/*

Als die klaar is zou ik daar graag met mn vriend naartoe willen, maar kan je dat eigenlijk wel met zn 2e doen?

Ha die is mijn man as we speak aan het bouwen

You're immortal until proven otherwise

angrywolf
Berichten: 1227
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 20:26

Ahh wat leuk Sans!, Ben zo benieuwd!, Had me ook gelijk aangemeld voor de fb pagina zodat ik het een beetje in de gaten kan houden :):)

Kan je zo,n room met zn 2e doen of heb je daar een grotere groep mensen voor nodig?

Soms is 't beater iest moeis te verleeze Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad {heilige anthonius rowwen heze}

GC naam Angrywolf 8

Needje
Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 20:28


Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 20:32

Ierpier schreef:
Bloody Mary hebben wij ook overwogen ja, omdat we nu in die omg op vakantie zijn. Maar toch maar voor een niet-scary gegaan. Mijn broertje weigert sowieso pertinent een scary escape room en ik trek het wss ook niet :')


Die hebben wij afgelopen weekend gedaan! Vond hem leuk, maar niet super. Wij hebben er wel al heel veel gedaan (15+ ofzo).

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 20:36

Suzanne F. schreef:
Ik wil dit voor een teamuitje doen maar we zijn met 22 personen. Zijn er locaties waar je er meerdere tegelijk kan doen? Dus 22 mensen opdelen in 3 groepen ofzo en dan 3 escape rooms tegelijk?

Welke regio? In Utrecht zit Escaping, die hebben 4 kamers.

sans6
Berichten: 7894
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 20:49

Suzanne F. schreef:
Ik wil dit voor een teamuitje doen maar we zijn met 22 personen. Zijn er locaties waar je er meerdere tegelijk kan doen? Dus 22 mensen opdelen in 3 groepen ofzo en dan 3 escape rooms tegelijk?

Escaperoom Alkmaar heeft 6 kamers en en grote ruimte om lekker te zitten/spelletje te doen/enz.
http://Www.escaperoom-alkmaar.nl

You're immortal until proven otherwise

Suzanne F.
Berichten: 49168
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 21:45

Deborah2 schreef:
Suzanne F. schreef:
Ik wil dit voor een teamuitje doen maar we zijn met 22 personen. Zijn er locaties waar je er meerdere tegelijk kan doen? Dus 22 mensen opdelen in 3 groepen ofzo en dan 3 escape rooms tegelijk?

Welke regio? In Utrecht zit Escaping, die hebben 4 kamers.


Oh dit zou tof zijn! Maar waar moet je parkeren hier? Ken je de locatie?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 21:52

Suzanne F. schreef:
Deborah2 schreef:
Welke regio? In Utrecht zit Escaping, die hebben 4 kamers.


Oh dit zou tof zijn! Maar waar moet je parkeren hier? Ken je de locatie?

Ja, ik ken de locatie. Zijn leuke kamers, niet heel bijzonder, maar goed uitgevoerd en leuk gedaan. Verschillende moeilijkheidsgraad en thema's. Parkeren kan in de woonwijk er om heen, gratis. Zit in de kelder van een restaurant, waar je ook leuk vooraf een hapje / drankje kunt doen.

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 21:57

Het is ook op loopafstand van het centraal station.

Tinkermuts
Berichten: 9383
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 09:33

Wat leuk dit topic, heb laatst voor het eerst een Escape room gedaan op een voormalige manege in Beusichem. Iets van zeven kamers, erg gaaf

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 19:18

Tinkermuts schreef:
Wat leuk dit topic, heb laatst voor het eerst een Escape room gedaan op een voormalige manege in Beusichem. Iets van zeven kamers, erg gaaf


Die hebben wij ook gedaan, vond ik eigenlijk nog verrassend leuk, had er weinig van verwacht. Thema is een verdwenen paardenhandelaar, zou gebaseerd zijn op een waargebeurd lokaal verhaal ;-)

Needje
Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 20:06

Vandaag de ramkraak in Nijmegen gedaan. Was erg tof.

Tinkermuts
Berichten: 9383
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 07:09

Deborah2, omdat dit de eerste x een Escape room was weet ik niet precies wat wel of niet goed is maar ik vond het echt zo tof gedaan, we zijn er niet uitgekomen, te lang bezig geweest in de 1nalaatste kamer haha. Maar idd de paarden handelaar, ik woon er in de buurt en het schijnt idd waargebeurd te zijn. Wat raden jullie aan aan Escape rooms een beetje in midden Nederland?

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 08:17

Tinkermuts schreef:
Deborah2, omdat dit de eerste x een Escape room was weet ik niet precies wat wel of niet goed is maar ik vond het echt zo tof gedaan, we zijn er niet uitgekomen, te lang bezig geweest in de 1nalaatste kamer haha. Maar idd de paarden handelaar, ik woon er in de buurt en het schijnt idd waargebeurd te zijn. Wat raden jullie aan aan Escape rooms een beetje in midden Nederland?


O, er zijn er zoveel! :D En leuk is natuurlijk voor iedereen wat anders. Ik vind het erg leuk als het decor mooi is uitgevoerd en past bij het thema en als de puzzels origineel zijn. Een kamer vol met cijfersloten is bijvoorbeeld de lol ook snel van af. En daarnaast moet het natuurlijk allemaal goed werken, niet uit elkaar vallen, meerdere ruimtes is zeker een plus en een beetje leuke ontvangst is ook wel zo fijn :)

De allerleukste (maar niet zo in de buurt) vonden wij de Freak Show in Delft, de Meisjeskamer (en Laboratoriumkamer) in Bunschoten en The Safe House in Rotterdam.

Meer in het midden van Nederland:
- The Diamond Heist in Utrecht
- Source Code en Submarine in Veenendaal (Submarine hebben wij nog op de oude locatie gespeeld, zou nu wel iets veranderd zijn)
- Crazy Farmer in Wageningen
- De Drukkerij in Nijmegen (misschien niet zo midden Nederland, maar nog best te doen)

De room in centrum Culemborg is ook dichtbij, maar zou ik overslaan, die viel echt tegen. Decor was niet heel goed uitgevoerd en de operator lette helemaal niet op, gaf ons steeds hints van puzzels die we al lang opgelost hadden...

Tinkermuts
Berichten: 9383
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 08:27

Super thanks, daar kan ik wat mee. Ik had idd Culemborg als volgende staan maar dan word het toch een andere. De meisjeskamer hoor ik erg goede dingen over.

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 22:53

Wij gaan binnenkort naar de boshut in Tilburg. Iemand daar ervaring mee?

Ingrid_92
Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 22:56

Ik was pas op vakantie in Limburg met vrienden en we zijn 2x naar de Escape Room in Ospel geweest. Echt een aanrader. Leuke thema's! Wij hebben Night at the Museum gedaan en Het Geheim van de Farao.
Night at the Museum was met name puzzelen en codes. Geheim van de Farao was vooral op zoek gaan naar sleutels, opdrachten doen etc. Hierbij kwam je steeds weer in een andere kamer terecht.

Heel verslavend!

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 23:03

Wij zijn afgelopen zaterdag in Eindhoven geweest. Voor mij de eerste escape room en ik vond het wel leuk. Het spel stak goed in elkaar, een combinatie van sleutels zoeken en dingen oplossen.

Don't take anything for granted

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 16:03

Nog tips voor spannende escape rooms?

Ierpier
Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 16:06

Lukasje schreef:
Wij zijn afgelopen zaterdag in Eindhoven geweest. Voor mij de eerste escape room en ik vond het wel leuk. Het spel stak goed in elkaar, een combinatie van sleutels zoeken en dingen oplossen.

Welke heb je gedaan? Ik vond "de verdachte boerderij" zelf heel goed.

{இ}ڿڰۣ-ڰۣ~—
Doe altijd wat je niet durft

Veraaaaah
Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 16:29

Ik zou wel een keer willen maar kan nogal in paniek raken als ik opgesloten zit... zou je dit eventueel kunnen aangeven? Dat als je echt in paniek raakt je eruit kan? Dat zou voor mij al veel schelen en waarschijnlijk durf ik het dan wel aan. Als ik maar weet dat ik in geval van nood weg kan...

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 16:31

Ierpier schreef:
Lukasje schreef:
Wij zijn afgelopen zaterdag in Eindhoven geweest. Voor mij de eerste escape room en ik vond het wel leuk. Het spel stak goed in elkaar, een combinatie van sleutels zoeken en dingen oplossen.

Welke heb je gedaan? Ik vond "de verdachte boerderij" zelf heel goed.


Ja, dat moet hem geweest zijn! Boer John die verdwenen is!

Don't take anything for granted


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lizy29 en 156 bezoekers