Ervaringen escape room?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KarinW86

Berichten: 5246
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 06:44


Deborah2

Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 14:07

Wij hebben eindelijk weer wat Escape rooms gespeeld!
In Utrecht hebben we Abandoned bij Escapium gespeeld. Leuke kamer, we verwachtten er niet heel veel van, maar hebben ons echt goed vermaakt. Leuk aangekleed en heel erg gericht op samen werken.
Vorige week de VR Escape in Amersfoort gedaan, Alice in Wonderland. Meteen de moeilijkste en helaas ook niet uit gespeeld. Uiteraard compleet anders dan een "gewone" escape room, maar ook heel erg gaaf om een keer te doen. Omgaan met de controls was wel even wennen, maar als dat eenmaal lukt is het echt leuk om te doen. Wel jammer vind ik bij deze dat je echt vast staat op 1 plek. Je beweegt zelf dus niet echt, dat doe je dmv de controls. Zit ook een heel relaxed biercafe aan vast, met zelf gebrouwen bier, waar je ook nog een hapje kunt eten, op een hele toffe locatie.
En gisteren de nieuwe kamer in Katwijk gespeeld, Here I am. Net als hun andere kamer Bella Ciao gebaseerd op een tv serie. Hij is nog maar kort open, maar echt een hele gave kamer, die niet voor niets meteen hoog scoort. Niet heel erg op het echte puzzelen gericht, wel op het samenwerken en zit echt heel goed in elkaar met originele puzzels / opdrachten.

Soup du Jour staat ook nog steeds op de planning, maar hebben we helaas moeten cancellen wegens corona en zit nu de komende tijd echt ramvol.

KarinW86

Berichten: 5246
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 15:51

Heb Here I Am ook gespeeld vond hem ook erg leuk.. zeker als je het Thema ook kent

Jolien87

Berichten: 17408
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 17:46

Sanet schreef:
Gaan jullie alleen Prison Break doen in Drachten? Ik vond Mystery Mansion ook erg leuk. Was onze eerste slot-loze kamer. Dat was wel even wennen.
Nu mijn veulentje geboren is, moet ik mijn escape-matties ook maar weer eens berichten.


Voor nu wel maar we gaan de anderen vast ook nog wel een keer proberen. We doen nu specifiek deze om te kijken of we de heren van de vriendengroep kunnen verslaan ;)

Faniek schreef:
@Jolien87
Leuk om te horen dat de Break in is bevallen. Daar werk ik :D
Ik heb je helaas niet als groep gehad, want heb geen dames tegen de heren gehad. Dezelfde achter de Break in hebben ook de Escape Room Las Vegas, ook bij Pieter Poot en in Leeuwarden Escape 058 gemaakt. Ik zelf vind Las Vegas ook nog steeds erg goed :j

Naar Drachten wil ik binnenkort ook wel eens gaan, hoor ik veel goede verhalen over


Haha wat toevallig! Hij was echt heel leuk, vond hem heel spannend :j
Alleen de heren hadden mazzel bij één opdracht
Spoiler:
waar je een sleutel met een magneet door een doolhof aan de muur moest sturen, op aanwijzingen van degene aan de andere kant van de muur, konden de heren zien waar de latjes liepen dus die konden zo heel snel de sleutel naar het gat toe krijgen.


Las Vegas is ook al eens door onze groep gedaan alleen toen was ik er niet bij. Ik hoor daar ook veel goede verhalen over dus misschien dat ik die nog eens met een ander groepje wil doen.

Sanet

Berichten: 7941
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 17:49

Las Vegas vonden wij ook leuk!

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 23:25

Jolien87 schreef:
Haha wat toevallig! Hij was echt heel leuk, vond hem heel spannend :j
Alleen de heren hadden mazzel bij één opdracht
Spoiler:
waar je een sleutel met een magneet door een doolhof aan de muur moest sturen, op aanwijzingen van degene aan de andere kant van de muur, konden de heren zien waar de latjes liepen dus die konden zo heel snel de sleutel naar het gat toe krijgen.


Las Vegas is ook al eens door onze groep gedaan alleen toen was ik er niet bij. Ik hoor daar ook veel goede verhalen over dus misschien dat ik die nog eens met een ander groepje wil doen.

Spoiler:
Ja, soms zie je wat sporen inderdaad, ze werken hem wel eens bij. Zal ze instrueren dat het wee tijd is :))


Leuk om te lezen dat Vegas ook goed ontvangen wordt.
Kom dan terug als ik er ben, gezellig :D

@Sanet
Goed om te lezen!

Die VR in Amersfoort klinkt wel leuk. Heb wat mensen die niet van Escape Room houden, maar zo met VR en een drankje erbij is het toch weer anders.
Wij gaan over twee weken naar Leeuwarden, van dezelfde makers als waar ik werk, was er alleen nog niet geweest. We gaan er drie spelen, ben heel benieuwd!

Deborah2

Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 10:29

Ik kreeg net mail dat Almere ook gestart is met VR Escape rooms, die moeten we binnenkort ook maar eens testen :D

Ik geloof dat jullie meer naar het noorden zitten, de kamers die jullie noemen zijn voor mij in elk geval een flink eind uit de buurt.
Wil wel heel graag Emmelocked nog een keer spelen, maar moeten we een keer goed plannen.

Sanet

Berichten: 7941
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 11:06

We zitten wel in het noorden, maar voor de meeste escaperooms moeten we toch zeker een uur of meer rijden.

Deborah2

Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 22:03

Weet iemand leuke Escape rooms die ook met 2 personen te doen zijn? The Conductor en De Concierge hebben we al gedaan. Midden van Nederland zou top zijn, maar wat verder weg is ook nog te doen.

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 00:20

Forsaken in Deventer heeft er ook een voor 2 personen

KarinW86

Berichten: 5246
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 07:38

Wij hebben met zijn 2en Mad Magician en The Boss gedaan van MJ Escape in Dordrecht. Met zijn 2en goed te doen en wel echt puzzel kamers.

Deborah2

Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 09:10

Thanks, heb naar beiden even gekeken. Mad Magician klinkt wel heel erg hetzelfde als Illusion in Waalwijk, of is dat toeval?
Deventer klinkt wel goed eigenlijk, speciaal bedoeld ook voor 2 personen!

KarinW86

Berichten: 5246
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 14:48

Deborah2 schreef:
Thanks, heb naar beiden even gekeken. Mad Magician klinkt wel heel erg hetzelfde als Illusion in Waalwijk, of is dat toeval?
Deventer klinkt wel goed eigenlijk, speciaal bedoeld ook voor 2 personen!


Nee lijkt er totaal niet op.. heb beide kamers gespeeld hihi

Deborah2

Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 15:00

Verhaal lijkt er wel op, maar ik zag uit de recensies al dat deze echt anders is met veel puzzelwerk en cijfersloten inderdaad. Ik ben zelf wat minder gek op echte puzzel kamers :o
Denk dat we voor Mystic Cabin bij the Riddle Room gaan, in Best, of voor Deventer.

Amber_anne

Berichten: 6914
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 15:06

Wij hebben laatst het jachthuis in Genemuiden gedaan. We waren met 6 mensen en het is iedereen goed bevallen.
Het grote voordeel vonden we dat er meerdere kamers zijn.

Helaas hadden we hem net niet gehaald

KarinW86

Berichten: 5246
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 15:11

Deborah2 schreef:
Verhaal lijkt er wel op, maar ik zag uit de recensies al dat deze echt anders is met veel puzzelwerk en cijfersloten inderdaad. Ik ben zelf wat minder gek op echte puzzel kamers :o
Denk dat we voor Mystic Cabin bij the Riddle Room gaan, in Best, of voor Deventer.


Ja klopt echt puzzelkamers! Ik vind dat juist wel weer leuk.. tegenwoordig worden het steeds meer belevenis met maar heel erg weinig puzzels, dat vind ik dan weer zo jammer.. dat is voor mij escapen!

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 15:11

Ik hou juist erg van belevenis kamers

Deborah2

Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 15:12

Amber_anne schreef:
Wij hebben laatst het jachthuis in Genemuiden gedaan. We waren met 6 mensen en het is iedereen goed bevallen.
Het grote voordeel vonden we dat er meerdere kamers zijn.

Helaas hadden we hem net niet gehaald


Ah jammer, maar goed dat het toch leuk was!

Deborah2

Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 15:15

Ik vind juist vooral een combi van puzzel en belevenis leuk. Voor mij moet het er allebei wel inzitten. Alleen haak ik af als er teveel van dezelfde puzzels in zitten. Dat je bijvoorbeeld iets moet ontcijferen en dat dan 8x moet doen ofzo, daar zie ik echt de lol niet van in.
Maar zeker als we met z'n tweeën gaan, wil ik liever niet een kamer die echt heel erg op het puzzelen is. Dan ga ik me echt vervelen. Als we met een grotere groep zijn is dat niet zo erg, dan kan ik meestal ondertussen wel wat anders doen ;)

Sanet

Berichten: 7941
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 15:30

Nee, 10 cijfersloten met 4 cijfers invullen is oliebol. Wij hebben een aantal kamers gehad die zo waren. Was echt bloed irritant, want dan moest je al die sloten bij langs om te kijken of je code een goede code was en bij welk slot die dan hoorde. Nix aan!

KarinW86

Berichten: 5246
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 17:00

Ja nee inderdaad belevenis erbij is natuurlijk ook onderdeel.. maar bij sommige denk ik wat heb ik nou gepuzzeld hihi..
puzzel kamers vind ik wel erg leuk, maar niet allemaal slotjes maar ook verschillende puzzels inderdaad

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 17:42

Ik ben op zoek naar een echt enge escaperoom. Tips?

Sanet

Berichten: 7941
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 17:49

Eng als in spannend of echt horror?

Deborah2

Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 17:53

Eerste waar ik dan aan denk is "I can hear you" in Maaseik, België.

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 17:58

Die bestaat iets meer helaas