Ervaringen escape room?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Pumpkins
Berichten: 3144
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 22:10

Geen echte kenner hier, maar wel een afrader: Amsterdam escape room met sprookjesthema. Zat echt heel slecht in elkaar, zonder escapes of hulplijn. We hebben een klacht ingediend.

Laatst in Utrecht een escape gedaan, was echt Super! Spionthema. Deze zat aan de Kroezelaan, achter het station.


Dorus
Berichten: 13181
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 02:44

Elise_K schreef:
Onlangs heb ik de eerste kamer gevonden waar ik niet van "gewonnen" heb: de Escaperoom in Best. Dat is een treasure room, dus moet je ipv. ontsnappen een schat vinden. Van wat ik heb vernomen van de begeleiding daar, hebben van de 250 groepjes pas 7 de schat gevonden. En hij zei dat die schat ook echt iets is wat je mocht "houden". Maar verder wilde hij er niets over loslaten. :Y) Als iemand dus nog een écht moeilijk kamer zoek.... *D

Deze heb ik vandaag gedaan. Na vele ontsnappingen op de computer was dit mijn eerste echte.
We waren net begonnen met de eindpuzzel toen de tijd op was. Als we vijf minuten meer hadden gehad hadden we hem waarschijnlijk opgelost. In het begin ook best veel tijd verloren met een begin vinden, maar op een gegeven moment ging de een na het andere slot open.
Er werd ons verteld dat slechts 5% de schat vind en dat veel ook niet eens zo ver komen als wij waren gekomen. En dat met een team newbies, waarvan de helft van tevoren niet eens wist wat te verwachten :D
De andere twee teams met collega's hadden beide een speler die vaker escape rooms hadden gedaan, maar die brachten het niet zo ver. Bij het tweede team kreeg ook iemand last van de warmte dus die hebben het uur niet vol gemaakt.

Ze zijn trouwens een tweede escape room aan het maken bij Aquabest. Ik weet alleen niet wanneer die open gaat. Maar ik heb de smaak te pakken en ga zeker vaker een escape room bezoeken!

Weet je waar ik nu naar verlang? Een winterbuitenrit!

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12717
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 15:44

Wat leuk, een escaperoom topic! Ik kom net terug van Lab X in Harderwijk, vorig jaar heb ik the mail room in Zwolle gedaan en een paar weken geleden Prison cell in Zwolle.

Alledrie zijn mij goed bevallen, we hebben ze ook alledrie gehaald. De topper was wel prison cell *D.

sans6
Berichten: 7892
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 10:05

deze week in alkmaar de 4e kamer gespeeld, de wizard School. Erg gaaf :):)
Inmiddels zijn daar ook kamer 5 en 6 (exorcist en zathura ) in aanbouw.

You're immortal until proven otherwise

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12717
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 10:12

Vorige week zijn wij in de escaperoom geweest van AKA escaperooms in Zwolle.
Leuke kamer en we waren best wel snel! We worden langzaamaan er steeds beter in :)
[ img ]

Sabina1990
Berichten: 21
Geregistreerd: 02-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:24


EllisL
Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:31

Escaperooms zijn tof! Hoewel de een beter als de ander inderdaad..


Ik vond http://www.bunkerescape.nl/ in de Heen (omgeving Steenbergen, Bergen op Zoom NB) heel tof.

Daarnaast heb ik deze gedaan: https://www.escaperoomsnederland.nl/roo ... erpenisse/ Daar hebben ze nu een ander thema van gemaakt: 'Escape the Classroom'

Ook hebben we deze gedaan: http://www.escaperoomdeoverstroming.nl/ Maar die was niet goed uitgelegd waardoor wij heel moeilijk codes konden vinden.

Ik wil ook graag een prison escape doen, maar zit met mijn lich. beperking en kan daarom niet alleen opgesloten worden in het eerste stuk, de prison escapes die ik vond hebben allemaal dat stukje alleen opgesloten zitten.

tennan
Berichten: 3100
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:55

Leuk!

In Drachten zit ook een gave, en daar komt binnenkort een tweede bij.

Kieck <3

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12717
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 18:10

Ik ben op dit moment in 7 escaperooms geweest.
Op volgorde van leukst naar minst:
1. The experiment van The great escape, Zwolle. (met acteurs)
2. Prison Cell, The great escape, Zwolle
3. Room 313, Escaperoom 058, Leeuwarden
4. Escaperoom Kampen (in een toren waar je op het eind op het hoogste punt eindigt)
5. Emporium #13, Aka escaperoom Zwolle.
6. Mail room, The great escape Zwolle
7. Lab-X, Escape Room Harderwijk

De bovenste is echt super gaaf! Duurt 75 minuten max.
Tot nu toe nog alles gehaald.

CastaMickey
Berichten: 7256
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 18:24

Ik heb er 2 in Nijmegen gedaan, de Las Vegas room, dat was echt supervet!! Ga er niks over vertellen maar dat was echt heel gaaf, wij zijn er net niet uitgekomen maar we waren er bijna! Heb ook een escape boat gedaan maar dat was niet echt een escape maar je moest 4 rozen vinden, die was niet per se heel bijzonder, ik vond hem best saai :+

Handgemaakte knuffeltjes van jouw eigen paard/pony <3
https://www.bokt.nl/markt/ad/512148/aan ... -paardpony

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 22:53

Vaak genoeg escape games op de computer gespeeld, maar 1 april ga ik eindelijk ook een keer naar een echte escaperoom.
Ben benieuwd, 1 april, hopelijk gooien ze niet voor de grap de sleutel weg :+

diesel83
Berichten: 1182
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 23:02

Ahh leuk een escape room topic :D

Tot nu toe 1 escape room gedaan vorig jaar...the dentist in delft we hadden deze gered en hadden nog iets meer dan een minuut over..knepen em echt haha.

3 weken terug een zelf gemaakte (door ambulant team) escape room van mijn werk gedaan (was wel professioneel gemaakt/geregeld vanuit 's heeren loo). Was heel gaaf.

Vorig weekend vriendin voor haar 30ste verjaardag een escape room naar keuze gegeven. Voor zij dit kado open kon maken hadden wij zelf een escape the 30 gemaakt. Ze had 30 minuten om een raadsel op te lossen...iedereen deed vol spanning mee. Kregen complimenten van familie en vrienden dat het leuk gedaan was :D. Mijn vriendin heeft gekozen voor de nieuwe escape room honeymoon hotel deze is per 1 maart geopend en schijnt heeeeel eng te zijn. Ben benieuwd :j

[LZP] Lieve Logan 36 weken overleden spoedkeizersnede..ik wist het Semke RIP 06-07-2011 mis je meisje voor altijd in mijn hart

xAnthea
Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 23:07

Oeh leuk topic!! Wij gaan op 18 maart naar een Escape Room (activiteit met de hele stal :+ ). Ik ben super benieuwd maar het lijkt me heel leuk :D
Wij gaan naar Kontich in Belgie :)

♡ Ferdo ♡ Siyah ♡ Lino ♡

Renske_W
Berichten: 13840
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 23:16

De leukste die ik gedaan heb was escape room veghel. :j
daar ga je verschillende kamers door, echt een aanrader. :j

In Den bosch er ook nog 2 gedaan, maar veghel blijft favoriet.

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12717
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 23:31

Renske_W schreef:
De leukste die ik gedaan heb was escape room veghel. :j
daar ga je verschillende kamers door, echt een aanrader. :j

In Den bosch er ook nog 2 gedaan, maar veghel blijft favoriet.


Ik heb alleen nog maar escaperooms gedaan met meerdere kamers, soms maar 2 kamers maar soms ook wel 5!

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 23:53

Hardenberg heeft ook een geweldige escape room. Supermooi en met meerdere kamers. Zit gewoon goed in elkaar. We hebben ook andere gehad, maar deze strijkt met de eer.

loes-freke
Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 23:57

Floortz heeft er al een gezegd die ik ook zal aanraden heeft 1 room.

Hardenwijk is echt gaaf wordt ook echte mensen bij in gezet, dan schik je best rot als je binnen komt.
Deze heeft er twee.

een appaloosa hoeft geen vlekken te hebben, maar is wel mooier als ze het wel hebben.
R.I.P. Ons Dotje 5 mei 2009 - 21 januari 2010.
calorieen?? dat zijn toch die beestjes die 's nachts je kleren kleiner maken??

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:35

Wij hebben inmiddels ook het gezelschapsspel gespeeld en die is ook erg leuk!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Tanya
Berichten: 10082
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:10

Leuk, ik ben ook fan! Heb er meerdere gedaan:

1. 50 shades escape room in Rotterdam, was via Groupon. Niet echt de moeite waard, maar ik had hem kado gekregen
2. The Graveyard in Nijmegen. Super goede kamer! Echt een aanrader.
3. Las Vegas in Nijmegen. Ook een hele goede kamer, net iets minder leuk dan the graveyard
4. Verdieping 13 in Den Haag. Wel leuk!
5. The freakshow in Delft. Beste kamer die ik tot nu toe heb gedaan
6. The honeymoon hotel in Zoetermeer. Ook super leuk! Is van de makers van the freakshow.
7. Iets op een boot in Rotterdam. Was echt de moeite niet waard, was maar 1 kamer, veel cijfersloten, en cijfercombinaties die goed werden ingetypt maar niet werkten enz. Echt geen aanrader
8. Xcape Logix voor 2 personen in Nijmegen. Opzich wel leuk omdat je er met zijn 2en uit kan komen, maar eigenlijk een hele simpele kamer met veel sleutels.

Ik vind kamers het leukst als ze wat meer high-tech zijn. Dus niet alleen sleutels en cijfercombinaties, maar ook echt dingen in de juiste volgorde hangen/zetten etc. En als er meerdere ruimtes bij één kamer horen.
Volgende maand gaan we de Dentist in Delft doen, die is van de makers van de freakshow en de honeymoon hotel, ik ben benieuwd :D

Ierpier
Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:34

Ik heb er meerdere gedaan. Een aantal in Engeland bij Hinthunt. Leuk, maar vrij veel focus op zoeken en minder op puzzels. In Nederland heb ik de volgende gedaan:

1. Escape Las Vegas bij Steenwijk in de buurt (Overijssel). Zit in een restaurant en is echt heel gaaf en uitgebreid. Zeker een aanrader! Mijn persoonlijke favoriet. We raakten er niet over uitgepraat.
2. De verdachte boerderij (Eindhoven). Een aanrader. Goede puzzels en sfeer.
3. De Drukkerij (Nijmegen). Escape room met historisch tintje. Goede puzzels en sfeer en helemaal leuk voor wie geïnterresseerd is in de Tweede Wereldoorlog.

volgens mij vergeet ik er eentje die ik heb gedaan in nederland, maar deze zijn blijven hangen.

Heeft iemand de meisjeskamer gedaan? Volgens mij overleef ik die niet :') Ik schrik echt óveral van in escape rooms. Deuren die open gaan? Geluiden voor de hint? Lichten die aan gaan? Jep, ik krijs al :+.
terwijl ik normaal eigenlijk niet zo snel schrik

{இ}ڿڰۣ-ڰۣ~—
Doe altijd wat je niet durft

xAnthea
Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:51

Ik ben zaterdag geweest in Kontich (Belgie). Echt heel gaaf om te doen maar wij hadden dus allemaal raadseltjes en rekenwerk om dan cijferslotjes te kunnen openen.
Ik vond het echt wel leuk en we waren er NET niet uit. 15 sec langer en we waren eruit :+
In het begin veel tijd verloren met een domme sleutel te vinden. Daar hebben we veel tijd verloren :')

♡ Ferdo ♡ Siyah ♡ Lino ♡

Elise_K
Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 19:35

Ik heb oa. de meisjeskamer gedaan. Had gelukkig wel een stoere pappa en vriend mee die wel even in dat donkere hoekje gingen kijken voor een hint :+ Ik vond hem meer schrikachtig maar minder thriller dan hun andere kamer.
En zij filmen alles en laten dan achteraf alle gil momentjes zien, echt: Ik piste zowat in mijn broek van het lachen bij het terugkijken van de beelden! Heel gaaf!

Gerrits Fabrio RW (Krack C x Gribaldi) : B+10 |PR: 197| L1+11 |PR: 210| L2+10 |PR:197| M1+13 |PR:206,5| M2+10 |PR:197,5| Z1+12 |PR:233.5| Z2+10 |PR:220| ZZL+1 |PR:213,5|
SGW: B+17 Springen: B*

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12717
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 19:37

Elise_K schreef:
Ik heb oa. de meisjeskamer gedaan. Had gelukkig wel een stoere pappa en vriend mee die wel even in dat donkere hoekje gingen kijken voor een hint :+ Ik vond hem meer schrikachtig maar minder thriller dan hun andere kamer.
En zij filmen alles en laten dan achteraf alle gil momentjes zien, echt: Ik piste zowat in mijn broek van het lachen bij het terugkijken van de beelden! Heel gaaf!



Ik ga daar in mei heen, we wouden de meisjeskamer doen, maar die was al volgeboekt, dus gaan nu de andere doen *D

malih
Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 19:55

Bij ons op stal is ook een escape room in zeewolde. Geen idee hoe die is. Heb hem nog niet gedsan.

“If you keep on doing what you’ve always done, you’ll keep on getting what you’ve always got”

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:59

Ik vond Xit in Eindhoven trouwens heel leuk en nu na meerdere rooms nog steeds. Ik had de professor kamer.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cathalijne, Ashleytjuhh, Chantalla, cissy, Domi_94, Doubtless, Eliana, flavlip, Furst, Ineke2, mireilledons, mvdende, perdjes, RenskeFrea, Sanne_zepp, Sourire, Tatjanaa en 95 bezoekers