Het engste wat je ooit hebt mee gemaakt in het vliegtuig?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
smit_ilse
Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: Het engste wat je ooit hebt mee gemaakt in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 01:23

Jaren terug, 1e keer vliegvakantie geboekt. Beetje zenuwachtig ivm hoogtevrees maar verder oke. Nog 2 weekjes had ik revalidatie in heliomare. Tijdens de terugweg hoorde wij dat er een toestel was neergestort. Kort nadat wij het op de radio hoorde reden we langs.

Thuis er erg van onder de indruk. Pakken de reispapieren en wat zien wij.....precies dezelfde organisatie zouden wij mee vliegen. Al met al hele fijne vlucht gehad en niks te klagen maar was wel even schrikken zo voor de 1e keer vliegen.

2e keer vliegen was geen verkeerde, 1e klas, helemaal vooraan zitten en dan ook nog als 1e in de dreamliner zitten die nog gloedjenieuw was.

Als het de bedoeling was dat andere bepalen hoe jij hoort te leven......dan was je geboren met een afstandbediening.


Petrichor
Berichten: 10501
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-19 08:26

maaikemuis schreef:
Niet eng, wel bizar. In oktober gevlogen met een klein toestel in Nepal. Bij het zien van de foto’s van de recente crash waarbij een vliegtuigje inreed op het heliplatform, ging er een belletje rinkelen bij het registratienummer van het vliegtuig.

Dat was die van ons!!!

Ohh dat is echt creepy! :oo

The smell of earth after rain!

Petrichor
Berichten: 10501
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-20 21:58

Nog mensen die deze dagen enge dingen hebben meegemaakt met het vliegen?

Ik wel.

Afgelopen zaterdag zijn wel geland op Düsseldorf, tijdens het dalen zei ik al we gaan wel erg hard en meer mensen vonden dat ook. Toch ging de landing opzich goed en haalde iedereen weer opgelucht adem dat we weer op de grond waren. Iets te vroeg gejuigd want de piloot trapte vol in de ankers waardoor de banden gigantisch begonnen te piepen en alle passagiers zich tegen moesten houden aan de stoelen voor hun. We waren nog niet afgeremd en het vliegtuig vloog door de bocht, voor ons gevoel net optijd.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 10-02-20 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

The smell of earth after rain!

Dabo
Berichten: 11125
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: Het engste wat je ooit hebt mee gemaakt in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 22:21

Bizar was het met air France naar Mauritius... ik was zo ziek (niet van de vlucht, ik was al ziek) en dan kots je in zo'n zakje, en dan gewoon geen nieuwe krijgen he. 3x in het zelfde zakje moeten kotsen :x :r

En een keer was er een passagier overleden, die zat een paar rijen achter ons. We hadden hem al languit zien liggen, in het midden deel, over een aantal stoelen, vliegtuig zat maar half vol, en ineens lag hij op de grond. Wij dachten dat hij gewoon sliep... ;(

[I Narbella, mijn dressuurdraver (eindstand) L2+7] <3 <klik>
[www.dabo-design.nl] <klik> Voor al je Biothane (bitloos) hoofdstellen, halsters, teugels..
Maar ook voor hondenlijnen, halsbanden, tuigjes enzzz!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het engste wat je ooit hebt mee gemaakt in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 01:01

Die zakjes zijn geen kotszakjes maar afvalzakjes. Als je vreest dat je misselijk gaat worden zelf even plastic zakjes meenemen.

Verder ken ik een pilote en dat helpt. Zij legt vaak dingen uit. Dingen die wij eng vinden zijn meestal standaard en procedure. Hard landen bvb is typisch bij wind: beter in 1 keer goed tegen de grond zetten dan twijfelachtig.

Heb zelf eens in de cockpit mogen zitten. Bij de landing enorme mist dus verplichte landing op automatische piloot. Dat was best indrukwekkend! Je ziet gewoon tot de laatste meter helemaal niets. De piloten zitten dan heel fanatiek waarden af te lezen en het toestel landt zichzelf. Ging prima. De piloot was ook jaloers op mij: hij had bij dit soort landing nog nooit door het raam kunnen kijken want ze moeten op dat moment naar hun instrumenten kijken.

Verder al regelmatig turbulentie en luchtzakken gehad. Twee keer enorm lang moeten cirkelen alvorens te kunnen landen en 1 keer gaf de piloot het na 3 pogingen op en vlogen we door naar de volgende luchthaven.
Zelf word ik niet snel bang gelukkig wel snel last van misselijkheid.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

_Nelleke_
Berichten: 8049
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Het engste wat je ooit hebt mee gemaakt in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 07:25

De afvalzakjes hebben aan de binnenkant een plastic laagje zodat ze onverhoopt toch als spuugzakje kunnen dienen.

Als je bang bent kun je dat ook altijd aangeven bij de steward of stewardess. Zij weten vaak veel meer van het vliegtuig dan je denkt en kunnen ook alvast voorspelde turbulentie vertellen, dan weet je wat je kan verwachten. Gekke geluiden of rare hobbels kan de stewardess vaak wel uitleggen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ChanelR, dazzy, Esplen, janneke_S, JPitty, LV19952, moonsparkle, Muronia, mvdende, Schuur_, sinnekinne, Tazzey, Unicorn79, unofficial79, Varekaj, Varenka, veerledec, xxxmh, YaraNls en 73 bezoekers