Turkije

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Drico
Berichten: 4488
Geregistreerd: 14-06-08

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 08:58

Wij hadden geen stoel gereserveerd maar hoorde in het vliegtuig genoeg dat mensen die dit wel hadden gedaan (extra beenruimte stoelen) gewoon normale stoelen kregen

Instagram: icehorse_drifandi | sebbiethecorgi
Drífandi frá Ponjée & Sebbie <3


Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 09:17

x_Jeanine_x schreef:
Wie heeft er bij Corendon ervaring met stoel reserveren 6 weken voor vertrek?
Ik zit nu op 6 weken, maar hij blijft steeds aangeven dat het niet kan nog.

Hier had ik ook last van. Toen 2 dagen later weer geprobeerd en deed hij het wel. Vraag me af of het ook nog aan de tijd van vliegen ligt.

Boek voor zo’n korte vlucht altijd normale stoelen maar krijgen altijd welke we geboekt hebben.

Nadir
Berichten: 12686
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 09:22

Je kunt idd precies op de tijd van vertrek de stoelen reserveren!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

x_Jeanine_x
Berichten: 9066
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 09:32

Ik vlieg de 9de om 7.00 uur in de ochtend. Bij TUI kan ik dan stipt dan ook reserveren. Alleen nu gewoon niet.

Ik wil heel graag voor de vleugel zitten of er net op. Zit ik te ver naar achter word ik gestoord van mijzelf, technisch mankement met mijzelf :D

x_Jeanine_x
Berichten: 9066
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 21:56

Ik heb vanmiddag kunnen stoel reserveren. Is mij eindelijk gelukt. Er was onverwachts iets gewijzigd in het vluchtnummer waardoor ik ineens wel kon inloggen. Zit op rij 6 :)

Boras
Berichten: 9926
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 22:57

Booooo schreef:
Jouw eigen gegevens denk ik.. Degene die hem dus uitnodigt..

Op facebook heb je een pagina Meiden van Seni Seviyorum een besloten groep, super leuke pagina.. Voor meiden/vrouwen met een turkse partner in Turkije.. Daar krijg je super snel antwoord op zulke vragen.


Hoi,

Ik ben dit topic aan het lezen en stuitte op het bericht over de Facebook pagina meiden van seni seviyorum. Bestaat die nog?

Ik ben jarenlang actief geweest op het voormalige forum seni seviyorum. Lief en leed gedeeld. Niet mee overgegaan naar Facebook. Vraag me nog regelmatig af hoe het iedereen is vergaan.

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 05:53

Boras schreef:
Booooo schreef:
Jouw eigen gegevens denk ik.. Degene die hem dus uitnodigt..

Op facebook heb je een pagina Meiden van Seni Seviyorum een besloten groep, super leuke pagina.. Voor meiden/vrouwen met een turkse partner in Turkije.. Daar krijg je super snel antwoord op zulke vragen.


Hoi,

Ik ben dit topic aan het lezen en stuitte op het bericht over de Facebook pagina meiden van seni seviyorum. Bestaat die nog?

Ik ben jarenlang actief geweest op het voormalige forum seni seviyorum. Lief en leed gedeeld. Niet mee overgegaan naar Facebook. Vraag me nog regelmatig af hoe het iedereen is vergaan.


Weet ik niet. Er is een hele grote ruzie daar geweest waardoor er veel zijn vertrokken. Ik heb een eigen besloten fb groep: Turkse liefdes nieuwe generatie.
Heel veel meiden van daar zitten nu in deze groep :D Je zult vast wel oude bekende tegen komen!

tirzasarah10
Berichten: 1812
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 06:15

Eind september ga ik naar Turkije maar nu weten we niet naar welke badplaats wij het beste kunnen gaan. We hadden nu gekeken naar side omdat we daar excursies konden vinden vanuit getyourguide.nl maar misschien weet iemand hier een andere of betere plek? :)

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'
Soof 16'10'17 ~ 16'08'21
Het geluk was niet voor ons

Nadir
Berichten: 12686
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 07:25

Wat voor excursies wil je gaan doen? Wil je iets specifieks bekijken zoals Myra of watervallen? Of wil je een boottocht/markt bezoeken? Dat laatste kan in elke badplaats wel...

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

tirzasarah10
Berichten: 1812
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 07:49

Nadir schreef:
Wat voor excursies wil je gaan doen? Wil je iets specifieks bekijken zoals Myra of watervallen? Of wil je een boottocht/markt bezoeken? Dat laatste kan in elke badplaats wel...


Boottocht, watervallen en iets actief(snorkelen/raften/quad/jeepsaffari)

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'
Soof 16'10'17 ~ 16'08'21
Het geluk was niet voor ons

Boras
Berichten: 9926
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 08:05

Excursies zijn overal.

Eind september zou ik naar de zuidkust gaan, niet naar de westkust. In verband met het weer.

Mij favoplek is Side (kumkoy). Fijn strand en genoeg te doen.
Laatst bijgewerkt door Boras op 23-08-19 08:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Mandyy
Berichten: 30448
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-19 08:06

Ik ben vorig jaar eind september naar Side geweest. Was heerlijk weer nog!

Nadir
Berichten: 12686
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 08:16

Dat kun je dan heel goed in Side doen. De watervallen zijn in Manavgat en Antalya, dus daar moet je een beetje in de buurt blijven. Jeepsafari en boottocht kun je vanuit elke badplaats regelen.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

snoetie
Berichten: 1687
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: landgraaf, zuid-limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 21:29

mijn reis begint inmiddels een beetje vorm te krijgen (is ook maar goed want ik vertrek volgende week :D )

- Istanbul 4 nachten Skalion hotel & spa ( 289 euro) incl ontbijt
vliegen naar izmir, daar een auto gehuurd bij Cizgirentacar.com (18 dagen 458 euro peugeot 301)
- Cesme 4 nachten Altin Yunus Resort & thermal hotel (398 euro) incl ontbijt
- Kusadasi 2 nachten Marina Hotel & suites Kusadasi ( 135 euro) incl ontbijt
- Gumbet 3 nachten Skylife hotel (175 euro) all inclusive, dit is een twijfelgeval maar we vonden geen ander passend hotel dus als iemand suggesties heeft?
- Marmaris nog geen hotel, suggesties? (3 nachten all inclusive heeft de voorkeur)
- Fethiye nog geen hotel voor 2/3 nachten, voorkeur voor Yacht boheme hotel met swimup room (650 euro) of Barut sensatori Fethiye (450 euro ) all inclusive of andere suggesties?
- Antalya/Lara nog geen hotel, voorkeur barut lara, baia lara, of delphin, suggesties?

Prijzen zijn per kamer voor 2 personen.

кαѕρєя voor altijd мιנи ℓιєνєℓιиg :+:

Boras
Berichten: 9926
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 21:35

Flinke afstand rijden, volgens mijn (Turkse) man.

Maar gaaf hoor! Dat zou ik ook nog wel eens willen. Maar zijn we in Turkije, dan worden we verwacht bij de schoonfamilie :)

snoetie
Berichten: 1687
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: landgraaf, zuid-limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 22:06

volgens internet is alles zo'n 2/5 max 3 uur rijden, en daar hoop ik ook op want dat is wel de max. Naar izmir was zo'n 5/6 uur rijden en dat vonden wij ook te lang, dus vandaar een vlucht.

We hadden in eerste instantie het idee om gewoon alles met binnenlandse vluchten te doen, maar de wachttijden op het vliegveld en de de vlucht zelf, en dan ook nog de taxi zijn nog langer dan wanneer we met de auto gaan. Plus dat het ons ook wel wat meer vrijheid geeft zo'n auto.. Fethiye bijv schijnt nogal lastig te bereiken te zijn, want niet elke maatschappij vliegt daar naartoe. en nu checken we uit in het hotel, rijden 2,5/3 uurtjes en dan zijn we precies op tijd om weer in te checken :D Althans, zo stel ik t me voor, je weet nooit wat je tegenkomt onderweg :Y) ik houd jullie op de hoogte

кαѕρєя voor altijd мιנи ℓιєνєℓιиg :+:

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 22:11

Leuke trip!

Gumbet: parkim ayaz hotel / siësta beach hotel
Marmaris: pasa bay / pasa beach / green nature

Wil je echt in Fethiye? In Oludeniz heb je ook mooie hotels. Fethiye vlieg je op dalaman en dan is het nog zo’n dik 1 uur met de bus.

Mijn man heeft jaren in Gumbet gewoond/gewerkt, en ik ben er zelf meerdere keren geweest. Als je vragen hebt hoor ik het wel :D
Zelfde geldt voor Istanbul trouwens :+ Dat was zijn woon/werkplaats in de winter.

Nadir
Berichten: 12686
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 06:54

Afstanden zijn goed te doen en juist leuk met de auto want dan zie je heel veel van het land.

Ik heb geen tips voor hotels, denk dat je daar via internet best uit komt. Vlieg je vanaf Antalya weer terug? Kun je daar de auto ook weer inleveren?

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 11:33

Wij zijn inmiddels alweer een week thuis. Lekkere vakantie gehad. Maar ik denk toch een beetje verwend met onze vorige hotels op Aruba en Sint Maarten dan dit een beetje “tegenviel”. Dit was waarschijnlijk ook de laatste keer Turkije voor ons.

Was echt niet allemaal heel verschrikkelijk :+. Vond alleen het avond eten wel heel eentonig en soms ook niet goed warm. Het buffet van de lunch was ook iedere dag het zelfde dus af en toe ook maar bij de snackbar gegeten. Oja en cocktails maken kunnen ze echt niet :+!

Verder wel een mooie kamer en goede schoonmaak en haalde s morgens de handdoeken weg die al bij het zwembad lagen :)

Mandyy
Berichten: 30448
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-19 11:39

Jeetje dat is snel gegaan Patty. Ik herken je gevoel wel van het verwend zijn. :o Toch vind ik dat Turkije juist hele mooie hotels heeft.

Eentonige en niet warme avondeten merk ik inderdaad ook wel bij veel all in hotels.

Boras
Berichten: 9926
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 11:57

Lauw eten vind ik iets Turks.

Mijn schoonmoeder in Turkije kookt de maaltijd en dan wordt er vaak wat later gegeten zonder dat alles opnieuw flink opgewarmd wordt. Anders dan hier waar we het eten zo snel mogelijk warm op ons bord willen hebben.
Maar ze kan wel heerlijk koken en het koudere eten stoort me dan eigenlijk niet.

Mijn man heeft zich in het begin hier flink verbrand aan soep. Niet gewend om te blazen. Hij vraagt zich nog steeds af waarom soep zo warm moet zijn als je die vervolgens weer eerst moet laten afkoelen :)

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 12:46

Ik vond Spanje, Canarische eilanden en Dominicaanse republiek juist tegenvallen na Turkije.
Turkije staat echt wel bekend om het hele goede/uitgebreid allinclusive mits je een beetje een goed hotel hebt.

Nathazzz
Berichten: 856
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: Oude Tonge

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 12:49

Wij hebben het er inmiddels ook weer opzitten. Ons hotel (Delphin Be Grand, Lara) is juist heel goed bevallen. Schoon, vriendelijk personeel, veel zwemplezier, goed eten. En wat ik eerder nog niet heb ervaren, aan het zwembad bediend worden. Ze kwamen, op skeelers, langs met ijs, fruit, water, blikjes drinken en daarnaast ook nog vragen wat je te drinken wil, dan kwamen ze dat brengen.

Ondanks dat ik het leuker vind elk jaar een ander hotel te nemen, hebben we nu de intentie volgend jaar terug te gaan.

Don't call it a dream, call it a plan.

Nadir
Berichten: 12686
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 14:16

Jammer dat het tegen viel Patty! Ik herken ook niet wat je zegt, ik denk dat dit echt per hotel verschilt. En wat Boras zegt over lauw eten klopt idd, wij zijn anders gewend.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

x_Jeanine_x
Berichten: 9066
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 16:19

Ik heb nog 2 weken en 1 dag dan ga ik op vakantie!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers