Turkije

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:40

Istanbul is vrij westers en modern idd, dat is goed te doen denk ik. Mijn nichtje woont er ook.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~


Hommage
Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 17:51

Booooo schreef:
Ja als je garant staat moet je inderdaad loonstroken + contract opsturen.. Sommige mensen doen er ook foto's bij als 'bewijs' van relatie, dit heb ik zelf niet gedaan. Mijn vriend had wel een vliegticket retour geboekt (je kan er ook een reserveren) als extra bewijs..

ilayda: Ik woon zelf niet in Turkije.. Helaas :D Waarom heb je voor Istanbul gekozen? Ik ben net een week terug uit Istanbul maar zou er echt nooit willen wonen.


Vorige keer hadden wij inderdaad ook tickets voor de terugreis.. ben benieuwd of het deze keer gaat lukken. Het is nu volgens mij wel officieel dat ze turken vanaf oktober 2016 vrij mogen reizen, dus altijd nog iets om naar uit te kijken :D

@ilayda
Ik ga met kerst drie dagen naar Istanbul, ben heel benieuwd, ben nog nooit verder gekomen dan het vliegveld daar. Al lijkt zo'n drukke stad mij niet echt iets om te wonen. Ik weet niet wat voor een baan je momenteel hebt, maar lijkt het je niet lastig om ineens van t kleine rustige Nederland naar zo'n drukke omgeving te gaan en in een ander land te moeten wonen/werken?

ilayda
Berichten: 991
Geregistreerd: 18-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:41

Ilja_1997 schreef:
Booooo schreef:
Ja als je garant staat moet je inderdaad loonstroken + contract opsturen.. Sommige mensen doen er ook foto's bij als 'bewijs' van relatie, dit heb ik zelf niet gedaan. Mijn vriend had wel een vliegticket retour geboekt (je kan er ook een reserveren) als extra bewijs..

ilayda: Ik woon zelf niet in Turkije.. Helaas :D Waarom heb je voor Istanbul gekozen? Ik ben net een week terug uit Istanbul maar zou er echt nooit willen wonen.


Vorige keer hadden wij inderdaad ook tickets voor de terugreis.. ben benieuwd of het deze keer gaat lukken. Het is nu volgens mij wel officieel dat ze turken vanaf oktober 2016 vrij mogen reizen, dus altijd nog iets om naar uit te kijken :D

@ilayda
Ik ga met kerst drie dagen naar Istanbul, ben heel benieuwd, ben nog nooit verder gekomen dan het vliegveld daar. Al lijkt zo'n drukke stad mij niet echt iets om te wonen. Ik weet niet wat voor een baan je momenteel hebt, maar lijkt het je niet lastig om ineens van t kleine rustige Nederland naar zo'n drukke omgeving te gaan en in een ander land te moeten wonen/werken?




Ja het is daar wel heel druk ja, maar ben gek op de drukte. Ik werk zelf niet, heb drie kids en ben dus huismama :).
Wonen zal inderdaad wel even wennen zijn, denk dat het grootste probleem is dat ik er niemand ken. Dus daar zal ik dan aan moeten werken + mijn Turks moet echt beter dus daar ga ik dan wel eerst lessen nemen.

Schoentje

Hommage
Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 19:12

Ja de taal lijkt mij ook echt lastig...Scheelt dat je niet werkt, maar dat maakt het misschien sociaal gezien ook wel lastig inderdaad wanneer je niemand kent.

De taalis ook iets wat ik moeilijk vind, zou graag een deel van mijn studie/stage in Turkije doen maar het lijkt me toch wel extra lastig om het daar te doen vanwege de taal. Al kan ik dan wel goed kijken of ik er eventueel zou willen wonen.

ilayda
Berichten: 991
Geregistreerd: 18-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 07:26

Ilja_1997 schreef:
Ja de taal lijkt mij ook echt lastig...Scheelt dat je niet werkt, maar dat maakt het misschien sociaal gezien ook wel lastig inderdaad wanneer je niemand kent.

De taalis ook iets wat ik moeilijk vind, zou graag een deel van mijn studie/stage in Turkije doen maar het lijkt me toch wel extra lastig om het daar te doen vanwege de taal. Al kan ik dan wel goed kijken of ik er eventueel zou willen wonen.



Ja dat is wel het nadeel ja, dus daar moet ik dan even wat op verzinnen. Maar dat komt wel goed, heimwee ga ik sowieso krijgen haha.

Mijn Turkse schoonzus heeft ook een deel van haar studie in Turkije gedaan, en zij vond zelfs de taal moeilijk. Terwijl ze toch heel goed Turks kan, maar het is natuurlijk wel de beste manier om het te leren.

Schoentje

Hommage
Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:09

Inmiddels druk bezig met alle formulieren, maar blijf deze vraag vaag vinden. Wat moet ik hier invullen? (Misschien een beetje off-topic...)
[ img ]

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 13:04

Jouw eigen gegevens denk ik.. Degene die hem dus uitnodigt..

Op facebook heb je een pagina Meiden van Seni Seviyorum een besloten groep, super leuke pagina.. Voor meiden/vrouwen met een turkse partner in Turkije.. Daar krijg je super snel antwoord op zulke vragen.

Hommage
Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 19:49

Dankjewel Bo! Ga ik eens proberen :)

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 16:49

Mijn vriend zit nu weer in het vliegtuig richting Istanbul na 2 weken Nederland ;(

Februari ga ik weer naar Istanbul, en we gaan naar zijn ouders in Van, het oosten van Turkije.. Nog nooit geweest

Hommage
Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 18:38

Booooo schreef:
Mijn vriend zit nu weer in het vliegtuig richting Istanbul na 2 weken Nederland ;(

Februari ga ik weer naar Istanbul, en we gaan naar zijn ouders in Van, het oosten van Turkije.. Nog nooit geweest


Zag 't net op fb staan inderdaad. Hoe vond hij het hier? Onze visumaanvraag gaat weer niet door... vsf global zat al helemaal vol tot en met half januari en hij wilde 22 januari komen.. -O-

Ik ga maar eens mijn koffer inpakken, vlieg morgenochtend om 8 uur weer naar Nederland..
[ img ]

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 19:11

Ohhh dat meen je niet! Het is wel een beetje kort dag inderdaad.. Ze mogen er 3 maanden over doen, misschien al de volgende plannen? Waarvoor je nu al kan beginnen met aanvragen?

[HK] Grenzeloos verliefd!

Ik heb dat topic aangemaakt.. Misschien leuk om daar te kletsen :D

Hommage
Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:52

Booooo schreef:
Ohhh dat meen je niet! Het is wel een beetje kort dag inderdaad.. Ze mogen er 3 maanden over doen, misschien al de volgende plannen? Waarvoor je nu al kan beginnen met aanvragen?

[LZP] Grenzeloos verliefd!

Ik heb dat topic aangemaakt.. Misschien leuk om daar te kletsen :D


Vsf global had ons de verkeerde informatie gegeven via de mail... hij kon volgens de mail in Antalya terecht, en toen hij een afspraak wilde maken ineens niet meer... helaas werkt hij doordeweeks dusnaar izmir of Istanbul gaan was geen optie... we wachten gewoon lekker af tot oktober :)


Ik ga eens kijken! Leuk topic! Ik sta weer eenzaam te wachten op mijn koffer op schiphol.

TamaraFloor
Berichten: 822
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:36

Is er iemand van jullie in Fame Residence in Lara geweest??

dodyg
Berichten: 1368
Geregistreerd: 31-07-09
Woonplaats: Hamont (belgiƫ)

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:49

ja wij 2 jaar geleden. was heel leuk en goed meegevallen. dit jaar naar royal wings geweest, was nog beter en scheelt niet veel qua prijs dus mss het overwegen waard ;)

TamaraFloor
Berichten: 822
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 22:43

Bedankt voor je reactie dodyg!
Het schijnt dat deze wel vlakbij het centrum zit en buiten het hotel meteen wat winkeltjes zijn.
Dat vinden wij wel fijn dat je s avonds even je hotel uit kan.
Is dat hier trouwens wel?
Zeg ik wel heel leuk maar weet niet zeker haha!
En zijn er veel Nederlanders in het hotel? Dat is voor mijn papa wel erg leuk!
En heb je toevallig de familie kamers gezien?

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 19:33

Ik vlieg vrijdag naar Istanbul voor een weekendje weg met mijn Turkse vriend/ex.

Heeft iemand nog do's and don'ts voor Istanbul?

Espoir_
Berichten: 1650
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:18


Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:27

Gracezellaa: Leuk! Ik ben in november voor het eerst naar Istanbul geweest (naar mijn vriend) en ga in februari weer. Wij hebben best wat gezien; het paleis, de moskeeen natuurlijk (ook binnen), boottocht langs europese/aziatische deel, asiatische deel bezoeken, galatatower van boven bekijken, winkelen in Taksim, eten onder de vissersbrug.. :D

Hommage
Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:30

Booooo schreef:
Gracezellaa: Leuk! Ik ben in november voor het eerst naar Istanbul geweest (naar mijn vriend) en ga in februari weer. Wij hebben best wat gezien; het paleis, de moskeeen natuurlijk (ook binnen), boottocht langs europese/aziatische deel, asiatische deel bezoeken, galatatower van boven bekijken, winkelen in Taksim, eten onder de vissersbrug.. :D


Ik ben er twee weken terug geweest, en bovenstaande dingen zijn zeker een aanrader. Weet niet hoe lang je blijft? Wij waren er maar 2.5 dag en dan is het haast niet te doen om alles te bekijken :).

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:32

Ook maar heel kort. Van vrijdag avond tot maandag ochtend. Ivm studie en werk gaat het momenteel niet langer en ik wilde toch echt mijn vriend graag weer zien. :)

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:59

Ik ben toen 9 dagen geweest en ga in februari weer 9 dagen.. Maar dan wordt het inderdaad een beetje krap

Hommage
Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:59

Gracezellaa schreef:
Ik vlieg vrijdag naar Istanbul voor een weekendje weg met mijn Turkse vriend/ex.

Heeft iemand nog do's and don'ts voor Istanbul?


Ga je nog nu na wat er gebeurd is vandaag? %)

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:05

Ja hoor. Veiliger dan ooit nu er 3 keer zoveel politie op de been is ;)

Hommage
Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:09

Gracezellaa schreef:
Ja hoor. Veiliger dan ooit nu er 3 keer zoveel politie op de been is ;)


Ik vond het met kerst al extreem druk beveleigd rondom het taskim plein...Was blijkbaar toch nog niet genoeg..

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:19

Ja en ze gaan het nu echt niet nog een keer doen 2x achter elkaar..

Mijn vriend woont er 10 minuten vandaan en die is ook gewoon weer de straat op, kan moeilijk jezelf opsluiten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 bezoekers