Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Fitzroy
Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-20 09:26

Op Samos vind ik inderdaad Kokkari erg leuk. Afgelopen jaar was ik in Pythagorion, dat is toch wel een stuk toeristischer.

Natasja, het blijft persoonlijk. Ik vind Assos leuk voor een daguitstapje, maar krijg het echt al benauwd bij het idee daar een week te moeten zitten. Dat strandje is piepklein en je ligt er hutje mutje. Niet mijn idee van een mooi strand.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


NatasjavE
Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 09:54

Is ook zo. Het is persoonlijk.

Wij zien het net andersom. Liever een rustig plaatsje als uitvalsbasis en dan de drukke toerrie plekken als dagtripjes.

En blijven zelden ergens langer dan een paar dagen.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

raket
Berichten: 4081
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:37

Wij gaan 2 weken. En daarom pythagorion. Van daaruit vertrekken ook de veerboten en dan kunnen we makkelijk nog een nachtje patmos doen. Wat ik begrijp kun je vanuit pythagorion makkelijk wandelingen maken en met een huurauto ben je zo een eind weg. En we gaan in het voorseizoen natuurlijk.

Soms boeken we wel een kleiner en rustiger plaatsje, maar daar zou ik geen 2 weken gaan zitten.

Ik vond het lekker om ba een dagje weg wat wijn te kunnen drinken in een restaurant en dan terug naar het hotel te kunnen lopen.

Ik drink absoluut niets als ik nog moet rijden.

Gelukkig dat smaken verschillen ook.

...

turtlelito
Berichten: 1692
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 12:01

Wat leuk, zo veel reacties! En natuurlijk, smaken verschillen, dat is ook logisch. Ik hou van een mooi uitzicht (en zeezicht is altijd leuk), het strand bezoeken we vooral voor een drankje/hapje aan een strandbarretje. Op het strand liggen komt sporadisch voor, dus dat maakt de definitie van 'mooi strand' al weer anders denk ik.

Ik ben druk alle suggesties aan het opzoeken. Huizen/appartementen die ik leuk vind (kleinschalig) zitten vaak wat meer afgelegen, hotels natuurlijk wat centraler, dus dat wordt het volgende keuze-element. Ook uit georganiseerd/zelf boeken ben ik nog niet helemaal uit, hoewel Kefalonia wat duurder is qua los te boeken tickets, dus pakket-opties zijn dan vrijwel altijd wat voordeliger.

Maar goed, ik vind de zoektocht altijd erg leuk (en die duurt vaak langer dan de hele vakantie :) ), dus ik speur verder. Hartelijk dank al voor de input!

Fitzroy
Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-20 12:52

Kefalonia is inderdaad vrij duur als je alleen tickets wilt. Wij zijn daar jaren naartoe geweest en de accommodatie zelf geboekt, maar dat is omdat wij nogal specifieke eisen hadden. En dan was je alsnog goedkoper uit bij zelf boeken.
Maar een standaard hotel of appartement kun je idd beter via een pakketreis doen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 10:35

Toch verandering in plannen, we gaan weer naar kreta en gaan de samaria kloof lopen. Uitvalsbasis wordt Chania (regio).
Mensen tips voor een fijn, niet te groot hotel? (Logies-ontbijt)

Bonnelover
Berichten: 1532
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 17:26

Eerste vakantie voor dit jaar geboekt. Ga 1 oktober met man, kids, aanhang, beste vriendin en haar man naar Rhodos. Totaal met 9 mensen hotel Olive Garden in omgeving Lindos. Deze keer weer all inclusive omdat we met zoveel zijn. Heb er erg veel zin in. Dochter gaat in mei 7 weken proberen op stage te gaan in Griekenland. Wil dan ook nog een weekje die kant op. Ze is nog zoekende naar paardenbedrijf waar ze stage kan lopen. Lesgeven en ritten rijden.

Electra63
Berichten: 17818
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 19:42

Bonnelover schreef:
Eerste vakantie voor dit jaar geboekt. Ga 1 oktober met man, kids, aanhang, beste vriendin en haar man naar Rhodos. Totaal met 9 mensen hotel Olive Garden in omgeving Lindos. Deze keer weer all inclusive omdat we met zoveel zijn. Heb er erg veel zin in. Dochter gaat in mei 7 weken proberen op stage te gaan in Griekenland. Wil dan ook nog een weekje die kant op. Ze is nog zoekende naar paardenbedrijf waar ze stage kan lopen. Lesgeven en ritten rijden.


Leuk ! Dat snap ik wel: all-incl. als je met een grote groep gaat.
Op Rhodos heb ik toen 3 maneges gezien en ik weet dat er op Kreta ook meerdere maneges zijn....
Misschien eens op een Griekse forum of in een groep op FB over Griekenland eens vragen?

Lotus83
Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 00:00

Op Lesbos zit een manege vlakbij Molyvos met volgens mij ook Nederlands sprekende mensen.

Op Kos bij Tigaki in de buurt zit ook een manege.

Voor altijd in mijn hart.. ♡♡♡
https://www.vinted.nl/member/27278217-saina1983

Electra63
Berichten: 17818
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 22:52

In mei ga ik met mijn zus een weekje naar Rhodos.
Vandaag heb ik voor juni met man en vrienden 12 dagen Karpathos geboekt.
Dat stond al lang op mijn verlanglijstje, dus maar de knoop doorgehakt. *\o/* *\o/*

raket
Berichten: 4081
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 23:00

Heerlijk!
Ik ben zó toe aan vakantie.

...

Electra63
Berichten: 17818
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 23:37

raket schreef:
Heerlijk!
Ik ben zó toe aan vakantie.



Ik ook!

Ik ben al sinds 24 november aan het hoesten enz. en ik zit in een grote verbouwing/verhuizing per 1 maart. Ik wil zo graag een weekje naar de zon...... nu :D

SsSimonee
Berichten: 2939
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 23:58

Heerlijk al die Griekenland vooruit zichten. Ik zelf kan niet wachten tot Cyprus. Nog 147 dagen!

Gin <3
Mister Blue in memoriam
Twister in memoriam

NatasjavE
Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 23:59

Nu zou wel fijn zijn.

Nog eeeeeventjes wachten voor ons. De itinerary heb ik al min of meer klaar.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Fitzroy
Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-20 00:08

O ja, ik zou ook wel nu willen. Heerlijk!
Maar ook ik mag net als Electra eerst klussen. Sterker nog, ik heb nog helemaal geen vakantie op de planning staan. :\

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Electra63
Berichten: 17818
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 00:17

Fitzroy schreef:
O ja, ik zou ook wel nu willen. Heerlijk!
Maar ook ik mag net als Electra eerst klussen. Sterker nog, ik heb nog helemaal geen vakantie op de planning staan. :\


Ik moet wel ;)
Ik had aan mijn zus vorig jaar het weekje in mei beloofd en hetzelfde geldt voor de juni-vakantie :D
Ik ben wel blij, dat ik geboekt heb, anders blijf ik maar twijfelen en zoeken.

NatasjavE
Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 09:06

Oeh...sterkte met klussen. Beiden.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

_Mel
Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 17:38


Fitzroy
Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-20 20:59

Ga je er mee stoppen, Mel of wordt dit een collega van je?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

_Mel
Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 21:13

Ik ga weer een jaartje door! Maar we zijn nog opzoek naar 2/3 meer reisleid(st)ers! :D

turtlelito
Berichten: 1692
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 21:28

Geboekt! Op aanraden van een collega van mijn man (een Griek) gekozen voor Kefalonia (daar heeft hij veel tips voor routes en veel vrienden en vage kennissen die natuurlijk allemaal het lekkerste eten en de mooiste wijn maken :D ).

Uiteindelijk daar terecht gekomen bij een complex(je) bij Avithos (Svoronata) wat er leuk uitzag. Vond het toch nog een lastige keuze, veel spartaanse (wel toepasselijk ;) ) appartementen tegengekomen, terwijl de luxere hotels vaak (voor ons) aan de grote kant zijn. Dit ziet er zo op het oog goed uit en er zijn (niet onbelangrijk) een aantal goed restaurants vlak bij die goed bekend staan. Ook de auto al geregeld, dus het aftellen kan beginnen. De app zegt: nog 109 dagen! *\o/*

Fitzroy
Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-20 22:26

Leuk, turtlelito. Je moet zeker een keer gaan eten bij En Kefallinia in Lakithra. Allemaal uit eigen tuin, niet teveel keuze, voor Griekse begrippen exclusief maar niet te duur.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

turtlelito
Berichten: 1692
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 22:32

Fitzroy schreef:
Leuk, turtlelito. Je moet zeker een keer gaan eten bij En Kefallinia in Lakithra. Allemaal uit eigen tuin, niet teveel keuze, voor Griekse begrippen exclusief maar niet te duur.


He wat leuk: dat was een van de tips die we gekregen hebben! Staat op de lijst! :j

Fitzroy
Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-20 23:28

O, wat grappig. Welke nog meer? To Gefiri toevallig ook?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

turtlelito
Berichten: 1692
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 21:49

Fitzroy schreef:
O, wat grappig. Welke nog meer? To Gefiri toevallig ook?


Ja, in de buurt van het hotel Esperides, Il Borgo, Stis Marias, Captain Nicolas, Sepia.
Dan nog een enorme lijst van zaken die wat verder weg zitten en goed zijn voor lunch als we onderweg zijn.
Als we overal gaan eten waar we het adres van hebben moeten we in het vliegtuig terug ieder twee stoelen boeken ;) .


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 bezoekers