Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
raket
Berichten: 4082
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 13:27

Ik vond Parga erg leuk. Maar in hoogseizoen erg warm en druk. Wij zaten daar in hotel Angela. Superfijn plekje. Er gaan ook veel Grieken op vakantie.

...


_Mel
Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 19:10

Als je rond wilt rijden op het vaste land zeker ook richting het noorden gaan. Meteora is prachtig. <3 Ook omgeving Limni Plastiri heel mooi. Delphi ook.

Volgens mij heb ik vorig jaar aantal foto’s geplaatst.

Fitzroy
Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-20 20:20

Je kunt ook een rondje Peloponnesos doen met Sparta, Olympia, Nafplio, Epidavros, Gytheio en de Mani. Stoupa is daar een leuk plaatsje om te verblijven.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

MarlindeRooz
Correspondent
Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 18:36

Ja is het daar heel veel warmer dan op een eiland? Vriendin waar mee ik ga kan daar niet zo heel goed tegen namelijk. :=

Maar ja met een auto rondrijden met airco aan / ramen open is natuurlijk goed te doen. En dan 's ochtens bezienswaardigheden en in de middag strandjes opzoeken.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 18:59

Gewoon min of meer zelfde temperatuur imo. Het is ook een schiereiland.

_Mel
Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 19:52

Rondje Peleponessos is ook zeker heel mooi om te doen. Sla dan ook zeker ancient Messini niet over, dat licht vlakbij Kalamata. Hele mooie ruïnes daar die heel goed bewaard zijn gebleven. Veel mooier dan bijvoorbeeld Olympia. :)

raket
Berichten: 4082
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 20:38

Parga vond ik veel warmer en drukker. Ben daar echt ziek van de warmte geweest. Waait ook nauwelijks. Vanwege mijn longproblemen was airco geen optie. Maar mocht van de hoteleigenaar een ventilator lenen. Superlief!

Samos is geboekt. Ben benieuwd!

...

NatasjavE
Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 21:09

MarlindeRooz schreef:
Ja is het daar heel veel warmer dan op een eiland? Vriendin waar mee ik ga kan daar niet zo heel goed tegen namelijk. :=

Maar ja met een auto rondrijden met airco aan / ramen open is natuurlijk goed te doen. En dan 's ochtens bezienswaardigheden en in de middag strandjes opzoeken.


Peloponnesos is duidelijk warmer dan de eilanden.

Met name de Cyclades zijn koeler.

Maar het is wel supermooi. Wij gaan het dit jaar ook weer doen. Maar dan varend.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 13:07

Dank voor de tips die eerder gegeven zijn. Valt me op dat de vakanties echt steeds duurder worden... we hebben wel wat eisen maar dan nog...

Het is uiteindelijk Kos geworden :-) we gaan pas in augustus maar de voorpret kan beginnen!

Electra63
Berichten: 17821
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 18:01

Jenny21 schreef:
Dank voor de tips die eerder gegeven zijn. Valt me op dat de vakanties echt steeds duurder worden... we hebben wel wat eisen maar dan nog...

Het is uiteindelijk Kos geworden :-) we gaan pas in augustus maar de voorpret kan beginnen!


Mijn dochter is ook aan het kijken voor in het hoogseizoen met een baby. Maar inderdaad erg prijzig.

__denise
Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 23:23

Hoi allemaal! {:}
Wederom weer een vraag om advies/ervaringen.

We zijn op zoek naar een leuke bestemming waar we gewoon ‘s avonds kunnen verblijven en eten. Overdag gaan we graag met de auto op zoek naar mooie stranden, uitzichten en leuke dorpjes/winkeltjes/taverna’s.

Kokkari en Skiathos Stad vonden we erg leuk. Assos (Kefalonia) vonden we geweldig, maar wellicht te klein om 12 dagen ‘s avonds te verblijven.
Nidri vonden we leuk, maar te druk (maar heel Lefkas was druk toen, wel prachtig eiland).

We zijn nu aan het kijken naar zuid Kreta, Agia Galini lijkt ons erg leuk. De grootte van het eiland staat ons een beetje tegen, maar dit stadje ligt wel redelijk in het midden.

Iemand ervaring met het zuiden van Kreta?
Of evt andere bestemmingen waar je aan moet denken als je het zo leest?
Rhodos, Zakynthos, Corfu, Samos, Lefkas, Kefalonia zijn we geweest.

Parga lijkt ons wel leuk, maar we denken te druk en te warm (telkens de berg op in Skiathos was al heftig haha!).

Electra63
Berichten: 17821
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 00:41

__denise schreef:
Hoi allemaal! {:}
Wederom weer een vraag om advies/ervaringen.

We zijn op zoek naar een leuke bestemming waar we gewoon ‘s avonds kunnen verblijven en eten. Overdag gaan we graag met de auto op zoek naar mooie stranden, uitzichten en leuke dorpjes/winkeltjes/taverna’s.

Kokkari en Skiathos Stad vonden we erg leuk. Assos (Kefalonia) vonden we geweldig, maar wellicht te klein om 12 dagen ‘s avonds te verblijven.
Nidri vonden we leuk, maar te druk (maar heel Lefkas was druk toen, wel prachtig eiland).

We zijn nu aan het kijken naar zuid Kreta, Agia Galini lijkt ons erg leuk. De grootte van het eiland staat ons een beetje tegen, maar dit stadje ligt wel redelijk in het midden.

Iemand ervaring met het zuiden van Kreta?
Of evt andere bestemmingen waar je aan moet denken als je het zo leest?
Rhodos, Zakynthos, Corfu, Samos, Lefkas, Kefalonia zijn we geweest.

Parga lijkt ons wel leuk, maar we denken te druk en te warm (telkens de berg op in Skiathos was al heftig haha!).



Ik ben 2 x naar Kreta geweest.
De 1e x in de buurt van Rethymnon en de 2e x naar Stalis/Malia.
Je kan er zo veel doen, zeker als je een auto huurt.
En ik vind het een mooi, groen eiland.

__denise
Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 23:31

Klinkt goed!

We hebben maar gewoon geboekt. Zo’n gaaf appartement gezien, dat wilden we eigenlijk niet mis lopen {:}

turtlelito
Berichten: 1696
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 20:03

Ik roep ook even de hulp in van jullie als Griekenland experts.
We (mijn man en ik) willen eind mei een weekje naar Griekenland. Eerder zijn we op Rhodos geweest (verbleven toen een stukje onder Lindos), zelf ken ik Zakynthos en de Peloponessos redelijk goed.

Dit jaar kijk ik vooral naar Kefalonia of Samos. Vooral omdat die beiden iets minder toeristisch lijken en ook groen zijn. We huren in ieder geval een auto om het eiland te bekijken. Zitten graag rustig, maar wel op korte afstand van een gezellig dorpje. Grootschalige hotels/toeristenplaatsen trekken ons niet.

Hebben jullie tips? Ik heb al wel wat leuke dingen gezien in Votsalakia/Kampos op Samos, in Kefalonia nog niet een bepaalde plaats in gedachten.

NatasjavE
Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 20:09

Kefalonia en dan Assos <3 <3 <3


[ img ]
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 18-01-20 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

turtlelito
Berichten: 1696
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 20:13

NatasjavE schreef:
Kefalonia en dan Assos <3 <3 <3


Dank je! Daar was ik idd al mooie plaatjes van tegengekomen..... :j Ik ga eens speuren naar leuke accommodatie daar :)

Fitzroy
Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-20 21:27

Assos heeft niet hele mooie stranden en ligt best afgelegen. Ik zou daar niet willen zitten.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

xSannee
Berichten: 4341
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 21:47

Vanaf Assos rijd je toch zo overal heen? Het ligt alleen laag dus je moet even de berg op slingeren als je ergens heen wilt.
Ik zat afgelopen jaar in Agia Effimia op Kefalonia, met de auto is alles goed bereikbaar hoor!

Fiskardo vonden wij ook erg leuk, Sami, Assos is prachtig :+: , en zo vergeet ik vast nog wel wat dorpjes haha *D
Myrtos Beach is ook dichtbij, toeristisch maar wel mooi. Meer mooie stranden zitten er langs het hele eiland! De ene wat toeristischer dan de ander.


Overigens vind ik Samos ook erg leuk, maar wij hebben daar kennisen wonen. Dus dan ga je daar al sneller naartoe *D

Fitzroy
Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-20 23:09

Maar ben je op vakantie om iedere keer ergens heen te moeten rijden voor een mooi strand? Er zijn op Kefalonia genoeg mogelijkheden om én een mooi strand te hebben en een leuk dorpje. Maar dat is mijn mening. Ik vond Assos verhoudingsgewijs afgelegen. Als je bv in Lassi of Skala zit, zit je overal zo.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Electra63
Berichten: 17821
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 23:40

Ik wil altijd een hotel aan het strand (of op loopafstand) en een dorp/centrum op loopafstand om 's avonds wat te eten en te drinken.
Ik huur wel een auto om de omgeving of het eiland te verkennen.
Ik zit iedere dag in de auto en juist op vakantie wil ik dat niet.

xSannee
Berichten: 4341
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 00:03

Fitzroy schreef:
Maar ben je op vakantie om iedere keer ergens heen te moeten rijden voor een mooi strand? Er zijn op Kefalonia genoeg mogelijkheden om én een mooi strand te hebben en een leuk dorpje. Maar dat is mijn mening. Ik vond Assos verhoudingsgewijs afgelegen. Als je bv in Lassi of Skala zit, zit je overal zo.


Het strand bij het dorp was voor mij voldoende om gewoon lekker een frisse duik te nemen. Echt een dagdeel op het strand liggen doe ik niet haha.

Maar wij gingen vaak dorpje bezoeken, dan op de route ergens een mooi strand bezoeken, en dan ergens weer door naar een dorpje.

Hangt er dan inderdaad vanaf van wat je wilt doen ja!

Wij hadden dus gewoon strand en dorp op loopafstand hoor! Maar dat hoeft voor mij dan niet het mooiste strand van het eiland te zijn *D

raket
Berichten: 4082
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 00:25

Wik hebben in samos pythagorion geboekt. Loopafstand strand en centrum en vertrekpunt van de boten
Wij gaan ook met de auto op pad.

...

NatasjavE
Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 01:35

Fitzroy schreef:
Assos heeft niet hele mooie stranden en ligt best afgelegen. Ik zou daar niet willen zitten.


Assos heeft een prachtig strandje. Mooi goud geel. Prachtige baai om te zwemmen.

Het is niet zo heel groot maar heeft verschillende restaurants.

En met een auto ben je zo overal op het eiland.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

NatasjavE
Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 01:37

xSannee schreef:
Het strand bij het dorp was voor mij voldoende om gewoon lekker een frisse duik te nemen. Echt een dagdeel op het strand liggen doe ik niet haha.

Maar wij gingen vaak dorpje bezoeken, dan op de route ergens een mooi strand bezoeken, en dan ergens weer door naar een dorpje.

Hangt er dan inderdaad vanaf van wat je wilt doen ja!

Wij hadden dus gewoon strand en dorp op loopafstand hoor! Maar dat hoeft voor mij dan niet het mooiste strand van het eiland te zijn *D


Zo doen wij het ook min of meer.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

SsSimonee
Berichten: 2939
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 09:12

Wij hebben op Samos in Karlovassi gezeten. Kleinere stad waar je vanaf het hotel wel heen kon lopen voor wat restaurantjes en aan de haven zaten ook 2 of 3 dingetjes.
Met de bus waren we met 40 minuten in Kokkari ( heel leuk stadje). Dat zal met een huur auto sneller gaan.
Hotel was Samaina in. Heel fijn hotel. Misschien tikje groot naar jullie idee

Verder veel in Kokkari geweest omdat dat zo'n schattig plaatje is. Die had volgens mij ook veel kleinere hotelletjes.

Wat heel leuk op Samos is.. De watervallen van Potami.
Erg leuke wandeling.

Gin <3
Mister Blue in memoriam
Twister in memoriam


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 92Michelle, IASCrawler en 85 bezoekers