Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 18:28

Lotus83 schreef:
Zojuist het PLF-FORMULIER ingevuld..
Man man.. ik krijg er allemaal stress van.
Adressen/postcodes zijn natuurlijk heel anders in Griekenland dan hier.

Griekse kennis gevraagd en als het goed is moet het nu kloppen :=

Niet om je bang te maken maar vul m goed in… wij kregen op Schiphol het bericht dat we deze niet goed hadden ingevuld en werden terug naar huis gestuurd. Vrouw van Tui zei doodleuk: ja het staat niet goed op de website, hebben al een melding gemaakt maarja. Met ons op Schiphol nog veel meer mensen die weggestuurd werden.
Extra kosten moeten maken, ander hotel moeten boeken, nieuwe Corona test en geen gezellige dag gisteren.

We doen vannacht een nieuwe poging maar zal pas gerust zijn als ik op m’n strandbedje lig.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-21 18:30

Wat had je niet goed ingevuld dan? Kan weinig aan mis volgens mij :?

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 18:31

Fitzroy schreef:
Wat had je niet goed ingevuld dan? Kan weinig aan mis volgens mij :?

Dat dachten wij ook. Er staat 1 formulier per huishouden invullen; netjes gedaan. Bleek 1 per persoon te moeten zijn.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-21 18:33

Dat had Electra toch ook gedaan? En die is wel gewoon meegegaan.
Voor mij maakt het niet uit. Ik ben toch alleen.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 18:34

vaaleriee schreef:
Fitzroy schreef:
Wat had je niet goed ingevuld dan? Kan weinig aan mis volgens mij :?

Dat dachten wij ook. Er staat 1 formulier per huishouden invullen; netjes gedaan. Bleek 1 per persoon te moeten zijn.



Eeuh.. wij moesten duidelijk een hokje aanvinken dat het 1 formulier is voor 1 huishouden en dus ook de 2e persoon invullen

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 18:34

Fitzroy schreef:
Dat had Electra toch ook gedaan? En die is wel gewoon meegegaan.
Voor mij maakt het niet uit. Ik ben toch alleen.

Ik heb geen idee. Dit was de boodschap die wij meekregen.

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 18:39

Lotus83 schreef:
vaaleriee schreef:

Dat dachten wij ook. Er staat 1 formulier per huishouden invullen; netjes gedaan. Bleek 1 per persoon te moeten zijn.



Eeuh.. wij moesten duidelijk een hokje aanvinken dat het 1 formulier is voor 1 huishouden en dus ook de 2e persoon invullen

Oké, fijn voor jullie ;) wij dus niet. En met ons meerdere mensen.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-21 18:40

Volgens mij weet TUI het zelf allemaal ook niet meer zo goed. Ik begreep van mijn zwager dat ze ook mensen die volledig gevaccineerd waren eerst niet door wilden laten gaan zonder PCR-test. Maar uiteindelijk kwam er een vrouw die wist dat dit idd niet hoefde bij volledige vaccinatie. Ik had ook al stress.

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 18:40

Fitzroy schreef:
Volgens mij weet TUI het zelf allemaal ook niet meer zo goed. Ik begreep van mijn zwager dat ze ook mensen die volledig gevaccineerd waren eerst niet door wilden laten gaan zonder PCR-test. Maar uiteindelijk kwam er een vrouw die wist dat dit idd niet hoefde bij volledige vaccinatie. Ik had ook al stress.

Dat gaf die dame van tui die ons heeft geholpen ook aan. Continue andere regels en boze mensen. Blij dat ik niet in hun schoenen sta.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 18:41

Je vult 1 formulier in per gezin/huishouden. Bij het invullen geef je dit aan door aan te vinken dat je het formulier invult voor jouw gehele huishouden/gezin. Bestaat jouw reisgezelschap uit meerdere gezinnen dan vult elk gezin zijn eigen formulier in. Reis je alleen, met vrienden of in een andere samenstelling dan vul je het formulier per persoon in. Het invullen per gezin/huishouden is erg foutgevoelig. Je moet te allen tijde kunnen aantonen dat je één huishouden bent. Als je beide een andere achternaam hebt dan kan je hierdoor worden geweigerd. We raden je daarom aan om het formulier alsnog ook per persoon in te vullen. Dames reizen over het algemeen op hun meisjesnaam, waardoor wij adviseren om in dat geval altijd ook een apart formulier in te vullen.

- Je ontvangt de QR code rond middernacht op de dag van vertrek.
- Het is niet mogelijk om binnen de 24 uur voor vertrek het formulier nog in te vullen.
- Wanneer je op tijd het formulier ingevuld hebt en je ontvangt geen QR code, dan kan je met de bevestigingsmail de reis maken.

LET OP: Het is verplicht om het formulier in te vullen. Doe je dit niet, dan word je op de vlucht geweigerd.

Website sunweb.


Oke.. ik ga toch een 2e invullen.. ivm aantonen dat we uit zelfde huishouden komen

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 19:24

Nou meteen een 2e formulier ingevuld..

Ik vind dit echt poedersuiker op vakantie gaan.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 20:17

Ik reis gelukkig alleen dus heb dat gedoe straks niet. Vorig jaar ook al gedaan dus het zal dit jaar ook wel lukken

Escada

Berichten: 3845
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 20:38

Vreemd over dat PLF formulier, wij zijn 3 weken geleden naar Zakynthos geweest en het was duidelijk dat het 1 formulier is per huishouden

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 20:51

Escada schreef:
Vreemd over dat PLF formulier, wij zijn 3 weken geleden naar Zakynthos geweest en het was duidelijk dat het 1 formulier is per huishouden


Dragen jullie dezelfde achternaam? Getrouwd?

Wij zijn niet getrouwd en dus andere achternaam... dat staat ook in het stuk van sunweb, dat dat voor problemen kan zorgen

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:14

Wij hadden 2 formulieren. Gaf geen problemen. 1 pcr en 1 vaccinatie.

Corfu is leeg, maar erg fijn.
Internet is matig.

Escada

Berichten: 3845
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:19

Lotus83 schreef:
Escada schreef:
Vreemd over dat PLF formulier, wij zijn 3 weken geleden naar Zakynthos geweest en het was duidelijk dat het 1 formulier is per huishouden


Dragen jullie dezelfde achternaam? Getrouwd?

Wij zijn niet getrouwd en dus andere achternaam... dat staat ook in het stuk van sunweb, dat dat voor problemen kan zorgen


Nee wij zijn niet getrouwd :)

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:21

Nou dan weet ik het ook niet..
We hebben nu in elk geval beiden een formulier ingevuld..

Dan moet het sowieso goed zijn.

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:29

Lotus83 schreef:
Escada schreef:
Vreemd over dat PLF formulier, wij zijn 3 weken geleden naar Zakynthos geweest en het was duidelijk dat het 1 formulier is per huishouden


Dragen jullie dezelfde achternaam? Getrouwd?

Wij zijn niet getrouwd en dus andere achternaam... dat staat ook in het stuk van sunweb, dat dat voor problemen kan zorgen


Wij zijn ook getrouwd, maar in mijn paspoort staat mijn meisjesnaam.

@Fitzroy,
Wij zijn vandaag bij het uitkijkpunt van het scheepswrak geweest.
Wij hadden 3 personen voor ons.
3 jaar geleden, dezelfde periode en tijd, stond er een rij van 100 meter ofzo.

Afgelopen weekeind zijn bijna alle hotels en restaurants open gegaan. Dus het wordt drukker.

Bonnelover

Berichten: 1535
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 22:23

vaaleriee schreef:
Lotus83 schreef:
Zojuist het PLF-FORMULIER ingevuld..
Man man.. ik krijg er allemaal stress van.
Adressen/postcodes zijn natuurlijk heel anders in Griekenland dan hier.

Griekse kennis gevraagd en als het goed is moet het nu kloppen :=

Niet om je bang te maken maar vul m goed in… wij kregen op Schiphol het bericht dat we deze niet goed hadden ingevuld en werden terug naar huis gestuurd. Vrouw van Tui zei doodleuk: ja het staat niet goed op de website, hebben al een melding gemaakt maarja. Met ons op Schiphol nog veel meer mensen die weggestuurd werden.
Extra kosten moeten maken, ander hotel moeten boeken, nieuwe Corona test en geen gezellige dag gisteren.

We doen vannacht een nieuwe poging maar zal pas gerust zijn als ik op m’n strandbedje lig.


Jemig wat zuur voor jullie! Hoop niet dat je erg veel extra kosten hebt. Wel fijn dat je morgen nog heen kan. Zou bij ons, vliegen met Tui, pas op donderdag weer kunnen. Dus dan is de vakantie al bijna weer voorbij. Mijn man vult formulier altijd in. En ga er vanuit dat dit deze keer ook goed gaat. Vind het ook altijd spannend. En ook altijd blij als ik geland en voorbij de "douane" ben. Wij hopen de 22e in Samos te zijn. Mensen nog tips?

_Mel

Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 22:43

Nou wij missen gemiddeld 10 mensen elke vlucht, vorige week zelfs een keer 20. Dit door niet correcte of foute formulieren. Bij twijfel over dat PLF formulier gewoon per persoon invullen, kleine moeite, en kan een hoop gezeur voorkomen ;)

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 22:43

Ik hoop 24 juni voor 2 weken naar Lesbos te vertrekken met mijn zusje.
Het begint er steeds meer naar uit te zien dat het dit jaar echt daadwerkelijk gaat lukken (vorig jaar werd geannuleerd :( )
PCR test is geboekt, PLF moet ik nog wel invullen en zal ik voor beiden apart maar doen, na de verhalen hier. Wel zo safe.

Hoe hebben jullie Schiphol ervaren? Kortere, langere inchecktijd of niet veel verschil?
We vliegen om 7 uur, meestal zorg ik dat ik dan zo'n 2 a 2,5 uur van tevoren aanwezig ben. Is dat genoeg of toch verstandiger om ruimer te rekenen? Het is al zo vroeg :+

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 22:52

Wat een toestand, Vaaleriee. En dat terwijl je netjes de Griekse richtlijn van travel.gov.gr opvolgde: One PLF should be submitted per family.

Ik hoop dat je morgen gewoon op vakantie mag!

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 23:05

Ninaka schreef:
Ik hoop 24 juni voor 2 weken naar Lesbos te vertrekken met mijn zusje.
Het begint er steeds meer naar uit te zien dat het dit jaar echt daadwerkelijk gaat lukken (vorig jaar werd geannuleerd :( )
PCR test is geboekt, PLF moet ik nog wel invullen en zal ik voor beiden apart maar doen, na de verhalen hier. Wel zo safe.

Hoe hebben jullie Schiphol ervaren? Kortere, langere inchecktijd of niet veel verschil?
We vliegen om 7 uur, meestal zorg ik dat ik dan zo'n 2 a 2,5 uur van tevoren aanwezig ben. Is dat genoeg of toch verstandiger om ruimer te rekenen? Het is al zo vroeg :+


Wat leuk, dan zit ik er ook nog :j
Waar ga je heen op Lesbos?

Ik heb begrepen dat nu vanwege alle papierbende 3 uur van te voren wel nodig is.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 23:06

_Mel schreef:
Nou wij missen gemiddeld 10 mensen elke vlucht, vorige week zelfs een keer 20. Dit door niet correcte of foute formulieren. Bij twijfel over dat PLF formulier gewoon per persoon invullen, kleine moeite, en kan een hoop gezeur voorkomen ;)


Weet jij wat er dan mis is/gaat met de formulieren?

Ik ben best een stresskip en de hele papierwinkel helpt niet :')

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 06:54

Corendon controleerde op Schiphol erg goed. Dus dat duurde iets langer.
Op Corfu was het minder streng. Misschien omdat ze weten dat corendon alles volgens de regels doet?
Ik hoop dat de mondkapjesplicht er buiten af gaat. Kleine stukjes is niet zo erg, maar met een paar kilometer is het toch minder fijn. Er wordt hier ook gecontroleerd en beboet.