Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Mel

Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:15

Nee strand en terras niet.

Je zult er als toerist echt niet zo heel veel van merken. Uiteraard in de supermarkten en winkels wel, maar hoeveel tijd besteed je daar tijdens je vakantie?

Laux

Berichten: 3476
Geregistreerd: 21-02-09

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:21

Ah top!

Daar besteed ik inderdaad amper tijd aan haha. En we gaan een auto huren en daarmee op pad :)

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 08:34

Ik begreep in alle openbare binnen ruimtes.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-20 08:41

Ik besteed nog best wat tijd in supermarktjes. Vind ik gezellig :+ Praatje in mijn beste Grieks, altijd leuk.
Ik had woensdag geboekt maar gisteravond toch weer geannuleerd :o Voelde me er toch niet prettig bij. En nu mag ik niet meer kijken naar flitsende aanbiedingen.

Mel, hoe is het met je? Houd je het nog een beetje uit ?

_Mel

Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 09:07

Sinds vandaag zijn de regels wat betreft mondkapjes ook wéér strenger geworden. Nu is het inderdaad in alle openbare binnen ruimtes. De regels omtrent ziekenhuisbezoek zijn nog strenger geworden. In clubs mogen geen mensen meer ‘los’ staan, mogen alleen maar tafels met stoeltjes etc (ben heeeel benieuwd hoe streng daar op gecontroleerd gaat worden :7 ). En zo nog een aantal meer dingen.

Ik lig nog, alweer bijna 10 weken. Nog maximaal een maand denk ik. Als het goed is mag ik maandag voor het eerst eventjes zitten in een rolstoel en naar buiten. Daar kijk ik naar uit *\o/*

Jammer dat je toch geannuleerd hebt... maar goede keuze als je er geen goed gevoel bij had.

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 09:21

Wauw 10 weken...
Respect hoor.

Wij twijfelen ook steeds meer. Maar de regels strenger vind ik nog niet onoverkomelijk. Hetijkt erg op Nederland met uitzondering van de mondmaskers.
Maar goed. Als we iets boeken wordt het over 6 weken en de afgelopen tijd heeft laten zien dat er dan alweer zoveel anders kan zijn....

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 17:18

_Mel schreef:
Sinds vandaag zijn de regels wat betreft mondkapjes ook wéér strenger geworden. Nu is het inderdaad in alle openbare binnen ruimtes. De regels omtrent ziekenhuisbezoek zijn nog strenger geworden. In clubs mogen geen mensen meer ‘los’ staan, mogen alleen maar tafels met stoeltjes etc (ben heeeel benieuwd hoe streng daar op gecontroleerd gaat worden :7 ). En zo nog een aantal meer dingen.

Ik lig nog, alweer bijna 10 weken. Nog maximaal een maand denk ik. Als het goed is mag ik maandag voor het eerst eventjes zitten in een rolstoel en naar buiten. Daar kijk ik naar uit *\o/*

Jammer dat je toch geannuleerd hebt... maar goede keuze als je er geen goed gevoel bij had.


Heerlijk even naar buiten !

Ik heb zelf 2 x een aantal weken platgelegen en als je dan voor het eerst mag staan/lopen, valt dat heel erg tegen. Je zakt dan letterlijk door je voeten heen.

Sterkte met de laatste loodjes.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 19:43

Nog 33 dgn geduld. Ik heb totaal geen twijfels. Wil graag gaan

Suor

Berichten: 965
Geregistreerd: 14-06-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 15:30

Wat fijn dat je even naar buiten mag Mel!

Wij zijn inmiddels in Griekenland aangekomen. Mijn vriend werd toen we in Igoumenitsa aankwamen getest, toch wel even de zenuwen ook al had hij helemaal geen klachten. Maar gelukkig negatief!

Na twee nachten vlakbij Nafplion zijn we vandaag in Mystras aangekomen. We staan haast alleen op de camping... qua mondkapjes vind ik het prima te doen! In de winkels even op, maar ik vind het niet vervelend. Moet zeggen dat de Grieken zich er ook niet overal even goed aan houden. Gisteren zaten we een tijdje op een terras bij een bakkertje en geen Griek die met mondkapje op naar binnen ging. Maar we letten zelf goed op, ik vind het heerlijk om hier weer te zijn en voel me zeker veilig.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-20 15:46

En hoe was het op de boot? Voelde je je daar ook veilig?
Geniet ervan!

Suor

Berichten: 965
Geregistreerd: 14-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 15:50

Fitzroy schreef:
En hoe was het op de boot? Voelde je je daar ook veilig?
Geniet ervan!


Het was rustig en konden makkelijk afstand van iedereen houden. We hadden vliegtuigstoelen geboekt en om ons heen zat verder niemand. Mijn ouders voeren met Minoan en daar kreeg iedereen aan boord een hut, ook als je dek of vliegtuigstoelen had. Hier hadden wij ook op gehoopt, maar helaas deed Superfast hier niet aan. We voeren wel expres van Bari naar Igoumenitsa zodat we zo kort mogelijk op de boot zouden zitten.

Dankjewel :)!

_Mel

Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 15:56

Fijn dat jullie zijn aangekomen Suor! Geniet van jullie vakantie :D

Ik ga toch nog maar niet in een rolstoel naar buiten. Weet inderdaad dat ik door mijn voeten zal zakken als ik nu ga staan. Buiten dat vind ik het risico dat mijn vliezen breken toch te groot. Over 2 weken ben ik 36 weken, dan durf ik het wel aan, omdat je dan wel echt prima zit kwa termijn.
Maar we komen nu al van zoooo ver, 10 weken hier alweer. Dan lukken de 2 weken erbij ook nog wel :') :')

Ik mis Zakynthos en het werken en de hele sfeer wel heel erg.. kan echt niet wachten om straks weer richting huis te gaan. Voelt zo raar om een hele zomer over te slaan.
Hopelijk nog maximaal een maand hier.

Escada

Berichten: 3845
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 19:28

Hallo allemaal :wave:
Ik zag dit topic voorbij komen en dacht he dat is handig. Ik boek net 5 minuten geleden onze vakantie naar Zakynthos. In juli werden 2 reizen van ons beide geannuleerd een paar dagen van tevoren.
Hopelijk blijft Griekenland een beetje stabiel, en anders zie ik de annuleringsmail wel weer verschijnen :')

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 19:37

Hou je taai MEL!

Suor, ik zie soms ook foto's en filmpjes op Social Media van jonge Grieken, die aan het feesten zijn (buiten) zonder mondkapje en dicht op elkaar.

Escada,
Leuk, waar ga je heen op Zakynthos?

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 22:17

Jeetje wat een tijd al Mel! Idd dan die 2 weekjes er maar bij! Komt nog genoeg tijd om te buffelen op het werk!

Wij gaan toch zoals eerder gepland naar Zuid Kreta deze week! Lezen ook heel veel positieve verhalen dus we gaan het zien en hopelijk lekker genieten {:}

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 22:23

__denise schreef:
Jeetje wat een tijd al Mel! Idd dan die 2 weekjes er maar bij! Komt nog genoeg tijd om te buffelen op het werk!

Wij gaan toch zoals eerder gepland naar Zuid Kreta deze week! Lezen ook heel veel positieve verhalen dus we gaan het zien en hopelijk lekker genieten {:}


Heerlijk, veel plezier !

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 15:17

Ik ga ( als alles gaat zoals het zou moeten gaan) over 29 dgn naar Zakynthos. Net mijn stoel gereserveerd. Altijd een sport om op de eerste rij te zitten. En het is gelukt. Stoel 1A en 1B.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 15:51

Voor de bokkers die (nog) gaan.. geniet ervan! Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen.

Ik hoop nog steeds 1 oktober te kunnen gaan... alleen degene met wie ik zou gaan twijfelt.. en mijn man moet werken dus kan ook niet mee...

Wie van jullie gaat wel eens alleen naar Griekenland? En dan echt voor vakantie.

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 15:53

Ik ben alleen naar Zakynthos geweest 3 jaar terug, prima bevallen! Gewoon lekker uiteten, e-reader mee of een boek. Maar regelmatig zoveel aanspraak gehad dat ik halverwege de avond al bij andere aan tafel zat (nu zal dat door de corona wellicht niet meer gebeuren).

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 16:04

DewiRox schreef:
Ik ben alleen naar Zakynthos geweest 3 jaar terug, prima bevallen! Gewoon lekker uiteten, e-reader mee of een boek. Maar regelmatig zoveel aanspraak gehad dat ik halverwege de avond al bij andere aan tafel zat (nu zal dat door de corona wellicht niet meer gebeuren).


Ik ga (als ik ga) naar Kos.
Daar "ken" ik een aantal mensen (kennen is echt wel een groot woord) maar het lijkt me zo vreemd.. helemaal alleen... maar goed.. als ik per se met vakantie wil {:}

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-20 23:32

Ik ben verleden jaar alleen geweest maar mij viel het niet mee. Overdag prima maar ik ben maar 1 x uit eten geweest en werd toen echt aangestaard en in eerste instantie niet eens geholpen. Dat gaf mij een naar gevoel.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 23:56

Fitzroy schreef:
Ik ben verleden jaar alleen geweest maar mij viel het niet mee. Overdag prima maar ik ben maar 1 x uit eten geweest en werd toen echt aangestaard en in eerste instantie niet eens geholpen. Dat gaf mij een naar gevoel.


Hm dat is niet zo leuk..

Nu komt dat eten wel goed, ik weet alleen niet of ik heel geschikt ben om echt een week alleen in een hotel te zitten en erop uit te gaan..
Kos is redelijk bekend terrein dus dat scheelt dan wel..

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-20 23:57

O, dat vond ik dan weer wel helemaal prima. Ik heb een autootje gehuurd en ben lekker gaan toeren.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 09:08

Ik ga nu altijd met mijn moeder. Die is 86. Nu gaat het nog prima. Als het straks niet meer lukt ga ik denk ik ook alleen. Ja ik kan dat prima hoor.
Maak wel contact met mensen dus waarom niet

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 09:28

Fitzroy schreef:
Ik ben verleden jaar alleen geweest maar mij viel het niet mee. Overdag prima maar ik ben maar 1 x uit eten geweest en werd toen echt aangestaard en in eerste instantie niet eens geholpen. Dat gaf mij een naar gevoel.


Mijn vriend gaat op vakantie regelmatig alleen eten, ook in Griekenland (ik was de afgelopen jaren erg ziek, dus wilde heel vaak niets eten), maar hij heeft hele andere ervaringen. Voelde zich welkom en personeel kwam vaak ook even kletsen. Ik denk dat je gewoon pech had.