Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
NatasjavE
Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 07:43

Van onze vrienden uit Athene die nu in het Inonische gebied zijn hebben wij gehoord dat het overal redelijk gemoedelijk is. Het is rustiger dan gebruikelijk en er zijn uiteraard de Corona maatregelen maar de sfeer is Grieks ontspannen.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....


BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:07

Ik zit nu bijna een week in Griekenland.

Vlucht was een beetje gek door de mondkapjes en er was geen service in het vliegtuig. Eenmaal in Rhodos moesten sommige zich laten testen op het Corona virus.

In het hotel merk je niet veel van de Corona, het enige is dat je niet je eigen eten mag opscheppen bij het buffet. En overal staat desinfecterende handgel.

Wel zijn zo goed als alle restaurants dicht in de buurt van ons hotel. Ook in Rhodos stad is er nog veel dicht.

Kwinta v. Nespresso M1
Zazoe v. Painted Black Z2+5/ Eli v. Houston M2/ Zoë B v. Solitair Z1/ Hyjana v. Apache L2

_Mel
Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 10:34

Op Zakynthos beginnen er steeds meer vluchten te komen. Bij aankomst kan je er uit worden gekozen voor een test, binnen 24 uur de uitslag.
Verder hebben de hotels inderdaad wel regels en protocollen, maar niks vervelends.
Er gaan steeds meer restaurants open en het wordt langzaam ietsje drukker! *\o/*

Het restaurant van mijn man is ook sinds gister open! Hopen op 3 goede maanden :)
Ik alweer meer dan 6 weken in Athene in het ziekenhuis, maar gaat ook nog steeds goed. Maar kan niet wachten om weer te lopen :7

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:24

Mijn vriend was er ook tussenuit gehaald voor de test maar de uitslag hebben wij nooit ontvangen.

Kwinta v. Nespresso M1
Zazoe v. Painted Black Z2+5/ Eli v. Houston M2/ Zoë B v. Solitair Z1/ Hyjana v. Apache L2

__denise
Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 13:06

Begreep dat de test ook minder uitgebreid is dan normaal, alleen de mond?

Wij willen wel heel graag naar Kreta gaan in augustus, maar twijfelen toch nog een beetje.
We hebben een Airbnb appartement geboekt, nog zonder vluchten. We twijfelen of het niet handiger is om dit uit te stellen tot volgend jaar en dan nu met een touroperator te gaan en dus gewoon een pakketreis te boeken. Mocht het niet door kunnen gaan, krijg je natuurlijk een voucher of net wat, dat is met Airbnb dus niet zo. Misschien is het ook handiger als de boel weer op slot moet, je wat makkelijker in contact staat met Nederland.

We hebben al wat rond gekeken op Lefkas, maar wat tot nu toe aangeboden wordt is niet helemaal wat we zoeken. We hebben een heel mooi appartement in Kreta geboekt, met mini zwembad op het terras en heel veel buitenruimte... <3 |o

We hebben van iemand die nu in ons Airbnb appartement verblijft gehoord, dat het rustig is, nog niet alles open is, maar gaandeweg wel meer en meer open gaat.

_Mel
Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 13:41

BETUWE schreef:
Mijn vriend was er ook tussenuit gehaald voor de test maar de uitslag hebben wij nooit ontvangen.


Dat betekent dat de test negatief is.
Dan hoor je namelijk niks :P

Fitzroy
Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-20 14:05

Denise, het grote voordeel van een pakketreis momenteel is, dat als de situatie wijzigt, ze verplicht zijn om je te repatriëren. Met losse onderdelen moet je het zelf regelen. En zie dan maar weer eens tegen normale kosten weg te komen van een eiland waar iedereen weg wil.
Ik ben zelf erg van het losse onderdelen boeken maar dit jaar - als ik al met het vliegtuig ga - wordt het echt een pakketreis.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

__denise
Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 14:35

Dat is inderdaad ook onze grootste zorg op het moment. En echt veel langer kunnen we niet wachten met beslissen, ook vanwege het eventuele annuleren van het appartement.

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 15:38

_Mel schreef:
BETUWE schreef:
Mijn vriend was er ook tussenuit gehaald voor de test maar de uitslag hebben wij nooit ontvangen.


Dat betekent dat de test negatief is.
Dan hoor je namelijk niks :P


Dat wisten we stiekem al wel, net een paar dagen voor vertrek had die zich laten testen omdat die een beetje verkouden was.

De rest is inderdaad alleen de mond

Kwinta v. Nespresso M1
Zazoe v. Painted Black Z2+5/ Eli v. Houston M2/ Zoë B v. Solitair Z1/ Hyjana v. Apache L2

raket
Berichten: 4081
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 22:49

In het begin testen we hier ook alleen de kweek. Dat was bij mij positief

...

Bonnelover
Berichten: 1532
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 22:04

Net op site van TUI gezien dat onze reis geannuleerd is. (eindelijk) Gelijk gebeld en echt super geholpen met omboeken. Ondanks dat de reis die we hadden via de vakantiediscounter loopt, wel reis van TUI, super mensen aan de telefoon. Gaan gewoon 1 Aug naar Kos. Nu maar hopen dat alles door kan gaan.

NatasjavE
Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 10:56

Nou,...we gaan waarschijnlijk toch geen rondje Peloponnesos doen. De eigenaar van de boot is nu in de Ionische zee. En gaat kijken of hij de boot daar achter kan laten.(Waarschijnlijk Patras) Dan gaan wij 3 weken trekken door het het Ionische gebied en dan in een dag of 5 terug terug naar Athene.

*\o/*

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

raket
Berichten: 4081
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 11:10

Klinkt heerlijk.

...

Amado7
Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 11:11

Superleuk zeg!!

Ik vertrek dinsdag naar Kefalonia.

Niet perfect is ook goed

Electra63
Berichten: 17821
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 22:33

Lekker Natasja en Amado !!!

Fitzroy
Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-20 11:53

Neem mondkapjes mee, want ik lees net dat per vandaag mondkapjes in supermarkten verplicht zijn.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

__denise
Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 13:16

Waar heb je dat gelezen?

Ons Airbnb appartement gaan we helaas annuleren. Hopelijk verplaatsen naar volgend jaar... We zijn nog aan het rondkijken voor een pakket reis, maar ook dat staat een beetje op losse schroeven ;(

_Mel
Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 13:38

NatasjavE schreef:
Nou,...we gaan waarschijnlijk toch geen rondje Peloponnesos doen. De eigenaar van de boot is nu in de Ionische zee. En gaat kijken of hij de boot daar achter kan laten.(Waarschijnlijk Patras) Dan gaan wij 3 weken trekken door het het Ionische gebied en dan in een dag of 5 terug terug naar Athene.

*\o/*


Klinkt als een heerlijk vooruitzicht!! Wanneer gaan jullie precies?

Dat van de mondkapjes klopt inderdaad. Is gisteravond door de overheid besloten. In supermarkten is het verplicht om mondkapjes te dragen.

Amado7
Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 15:30

Hier in Griekenland is bijna alles gewoon open. Je ziet zelfs sommige zonder mondkapje in de supermarkt.

Niet perfect is ook goed

LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 15:32

Hoe zijn de regels omtrent mondkapjes?

Suor
Berichten: 965
Geregistreerd: 14-06-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 08:57

Voor nu is het verplicht om in winkels een mondkapje te dragen. Ik las net dat dit mogelijk wel uitgebreid gaat worden.

Wij vertrekken morgenavond. Met de boot vanuit Bari, aangezien de Balkan nu niet verstandig is. Mijn ouders zijn er nu bijna een week en het is overal erg rustig.

Laux
Berichten: 3476
Geregistreerd: 21-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 09:56

Wel spannend hoor deze tijden.. Griekenland staat er nog wel goed voor, maar ik hoop niet dat ze Nederland opnieuw op de zwarte lijst zetten. Dan kan het feest alsnog niet doorgaan. Wij vertrekken vandaag over 3 weken naar Zakynthos, ik kijk er echt enorm naar uit.

Westhof
Berichten: 2900
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 11:40

Ik hoop over 5 weken naar Griekenland te kunnen. We hebben nog niks geboekt, dat doen we echt pas over 3-4 weken. Ken iemand die net terug is van Kos en hij vond het prima daar, merkte er weinig van zei hij.

Electra63
Berichten: 17821
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 14:49

Mijn nichtje zit op Syros en dat gaat prima.
Naar Syros hebben wij altijd een losse vliegticket, ticket voor de Ferry en losse hotelboeking.
Dat is wel een risico nu, als er code oranje of een negatief reisadvies komt.

Mijn dochter is nu in Gran Canaria en dat gaat allemaal heel goed.
Het is wel rustig en een aantal faciliteiten van hun hotel zijn gesloten.
Zij hebben een pakketreis, dus dan moet de reisorganisatie hun repatriëren als er code oranje ofzo komt, dat vind ik wel fijner in deze tijd.

Als ik nu nog vrij zou hebben in de toekomst, dan zou ik een last-minute pakketreis boeken.
Dan heb je het minste risico op (financiële) gevolgen bij een eventuele code oranje of erger.

Laux
Berichten: 3476
Geregistreerd: 21-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:02

"In heel Griekenland geldt vanaf 29 juli de verplichting om een mondkapje te dragen in het openbaar vervoer, in alle winkels, banken, taxi’s, liften en alle andere publieke en openbare ruimten. U riskeert een boete van EUR 150,-- als u geen mondkapje draagt."

Dit moet dus op het strand of een terras ook?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ikkuhh90, Paloma_Janet, Zick_Zack en 94 bezoekers