Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Berdien

Berichten: 64503
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 12:53

Afbeelding

Afbeelding

De zon is kwijt :brr: :brr: :brr:

raket

Berichten: 4082
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 13:01

Berdien schreef:
[ [url=m/fGEwVq.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/aaEGWa.jpg]Afbeelding[/url] ]

De zon is kwijt :brr: :brr: :brr:

Gevonden: de zon is in Brabant

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-23 13:59

Nou, hier Brabant niet. Het regent. Maar ik zag inderdaad ook al dat het niet echt warm is nu. Op Karpathos 18 Gr.

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 14:54

Het is op Kreta helaas nog niet stabiel zomerweer (Italië en Turkije ook niet). Het weer is flink van slag!

Ik ga volgende week weer naar Zuid-Kreta, maar zie op de camera's nog steeds vaak donkere wolken en vanochtend regende het zelfs! Ik hoop dat het weer op gaat knappen, want er komt familie op bezoek en het zou toch jammer zijn als het die 5 dagen niet zo mooi weer is. Zelf ga ik bijna 3 weken, dus dan zullen er genoeg zonnige dagen tussen zitten {:}

Berdien

Berichten: 64503
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 20:25

Afbeelding

Onze laatste drankjes hier -O- Is voorbij gevlogen! En zelfs met minder weer is het hier meer dan prima. Grote kans dat we nog eens terug komen :j

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 11:17

Wat een zalige foto's Berdien!! Gek eigenlijk maar Kreta sla ik echt over als bestemming maar als ik dit zo zie.....

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 12:34

daffodil schreef:
Wat een zalige foto's Berdien!! Gek eigenlijk maar Kreta sla ik echt over als bestemming maar als ik dit zo zie.....

Ja ik ook. Kreta en koss sla ik eigenlijk altijd over.
Ga meestal voor iets minder bekend/populair

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 13:04

Het is lekker weer hoor op Kreta.
Maar ik snap navandaag ook dat sommige Kreta overslaan.
Ik mis ook de authentieke straatjes hier. Het is puur toerisme incl gok hallen.

Morgen naar de samaria kloof en voor donderdag heb ik het lepra eiland geboekt.
Omdat ik het niet kan laten heb ik ook het plaatselijke asiel gevraagd of ik een dagje kan helpen. :D

Verder vermaak ik mij prima , heerlijk ff weekje weg. Maar volgende keer weer skiathos :j

Berdien

Berichten: 64503
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 13:57

Ik moet zeggen dat ik, voor wat ik er zo van gezien heb, Kreta als eiland ook niet bijzonder vond :o Wij zijn echt puur voor het hotel gegaan. Volgende keer gaan we wat meer van het eiland zien, maar nu was het echt gewoon keihard niks doen :D :D

Birgit__

Berichten: 2247
Geregistreerd: 09-10-08
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 13:57

Heerlijke foto’s en verhalen zeg! Ik kan echt niet wachten tot onze vakantie begint: over 4,5 week heerlijk 8 dagen naar een adult only hotel in rhodos.

Hebben er mensen ervaringen met het openbaar vervoer op Rhodos?

En qua activiteiten; is een dagje lindos of Simi echt een aanrader? Of veel te toeristisch?

Dank alvast :D

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 14:10

Berdien schreef:
Ik moet zeggen dat ik, voor wat ik er zo van gezien heb, Kreta als eiland ook niet bijzonder vond :o Wij zijn echt puur voor het hotel gegaan. Volgende keer gaan we wat meer van het eiland zien, maar nu was het echt gewoon keihard niks doen :D :D


Voor mij is deze vakantie ook echt een extraatje en een mazzeltje met een extra vrije dag van de werkgever . *\o/*
Ik vond het zonde om al die vrije dagen thuis te blijven :D


Ik heb vandaag lekker stukje gefietst.

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 14:12

Er zijn zat authentieke dorpjes op Kreta, maar dan moet je de toeristische noordkust vermijden.
Huur een auto en ga er opuit, meer landinwaarts, in de bergen, of in het Zuiden.
Weg van de meute :D

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-23 14:19

Ik ben al 26 x in Griekenland geweest maar nog nooit op Kreta en ik zit er ook niet op te wachten :o

Rhodos idem dito. Kos ben ik 1 x geweest maar nooit weer.

Ik ben ook meer van de authentieke eilanden en plekken.

Kythira wil ik nog naartoe en Evia staat dit jaar op de planning maar ga ik mogelijk nog wijzigen ivm een blessure waardoor ik niet mag autorijden.

Even nog off topic: weten jullie nog sites waar je online strandjurkjes kunt bestellen met snelle levering? Ik kom niet verder dan Bonprix en wehkamp.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 14:22

misschien doe ik dat later nog maar ik ben alleen. Dan boek ik liever een excursie voor wat gezelschap/aanspraak.

raket

Berichten: 4082
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 15:24

Ik wilde ook nooit naar Jreta. Maar vorig jaar pas laat vakantie en toch gegaan naar rethymno. Zó meegevallen.
Zo dat we dit jaar als bonusvakantie nog een keer gaan.

Je kunt in Kreta zowel de drukte als de rust opzoeken en bij slecht weer is er genoeg te doen.
Lekker rondtoeren met een autootje.
Maar eerst naar Lefkas.

Ik denk dat iedereen gewoon zijn eigen vakantie moet kiezen.

Als ik nog eens gezond ben wil ik eilandhoppen.

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 17:04

Met de bus op rhodos is goed te doen. Prima verbindingen. Maar ze gaan niet altijd stipt op tijd en als die vol is heb je pech

Er zijn zat leuke plekjes op Kreta.
2 x in Sissi geweest , kritsa is een heerlijk dorpje en het zuiden van het eiland is ook mooi.

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 17:15

Ik denk ook als ik wel zou gaan ik mij prima zou vermaken maar het trekt mij gewoon minder.
Daarnaast heb ik ook geen zin om bekenden tegen te komen zoals familie of collega’s.
En dat gebeurt op de iets minder toeristische eilanden sowieso niet.

Berdien

Berichten: 64503
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 17:22

H&M en Esprit zijn vaak ook wel snel, qua jurkjes :j

Wij zaten aan de noordkust inderdaad. Volgende keer huren we een auto, en gaan we op pad. Ben wel benieuwd naar de rest!

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 22:14

Zitten er nog mensen op kreta.
Ik ben met spoed op zoek naar een foster/vluchtbegeleider voor een zwangere poes vanuit chania.
Poes zit nog bij het hotel en moet nog gevangen worden. Maar is heel lief.

Ik ben niet de directe contact persoon maar kan je wel doorverbinden als je wilt helpen. Ook als je iemand daar kent die de poes tijdelijk onderdak kan geven. Gastgezin in Nederland is geregeld dat ben ik namelijk.

Ik ben inmiddels weer thuis en ben er samen met de vindster heel hard mee bezig geweest maar transavia gooide roet in het eten omdat de vindster al ingechecked was en daardoor konden/wilde ze de poes niet meer bijboeken. :x

Ik zat te ver om de poes nog op te halen voor mijn vlucht -O-

Kun je helpen stuur dan even een pb.

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 09:20

Sjonge, ik had nog nooit een aardbeving meegemaakt, maar nu voel ik er elke dag of nacht minstens één. Dat is heel raar wakker worden :Z :? %)
Gelukkig is ons huis oké, dus inderdaad aardbevingsbestendig gebouwd ;)

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-23 10:39

O niets gevoeld hier op Karpathos. Hoe is het weer bij jou, Albertina? Hier regen, ik weet meteen weer waarom ik nooit voor eind mei naar Griekenland wilde.

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 10:41

Het weer is net zo stabiel als in Nederland volgens mij.
Blij dat ik altijd pas in sept ga.
Ik hoorde over de aardbeving en naschokken op Kreta. Lijkt me heel raar

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 00:10

We hebben vanaf woensdag een paar zonnige dagen gehad in Zuid-Kreta. Donderdagmiddag werd het bewolkt en kregen we regen (net Saharazand |o . Vandaag was het de hele dag bewolkt met begin van de avond bui. Morgen zeggen ze dat het weer beter wordt :)
Het weer op Kreta is dus nog totaal niet stabiel.

En die aardbevingen is echt een raar gevoel. Die van 3.x voel je nauwelijks, maar die van 4.x wel. Maar alles went. Vanochtend om 7:36 was er ook een aardbeving van 4.5 en daar ben ik doorgeen geslapen :Z <<)

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 11:50

Ik heb er ook eentje gevoeld.
Ik had ineens een trilbed. Duurde een paar seconden en toen was het over.

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 23:16

Cowgirl schreef:
Ik heb er ook eentje gevoeld.
Ik had ineens een trilbed. Duurde een paar seconden en toen was het over.

Donderdagavond was het 5.x en dichtbij en dat was veel heftiger dan een trilbed, haha.

We zaten buiten en hoorden eerst iets wat op onweer leek (donder, maar dan harder), daarna ging alles onder ons trillen (idee zware goederentrein die vlak voor je neus voorbij dendert) en vervolgens ging het huis en pergola kort maar hevig heen en weer schudden (zware dieselmotor wordt gestart terwijl je er bovenop zit, zoiets). Wat een consternatie, haha, want dit was nieuw voor ons allemaal.

De aardbevingen/naschokken zijn steeds 10-15 km van hier en vrij dicht aan de oppervlakte, waardoor ze goed te voelen zijn.

Gelukkig zwakken ze langzaam af. En alles went. Het huis blijkt er goed tegen te kunnen en dat heeft me gerustgesteld. Ik slaap er nu zelfs doorheen (*even afkloppen ;))