Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 11:37

Escada schreef:
Gefeliciteerd alle Griekse liefhebbers met het gele reisadvies :)) *\o/*

Nu hopen dat wij gewoon een negatieve coronatest hebben en dan zitten wij woensdag in Zakynthos {:}


Woensdag al! *\o/*

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-21 11:41

Ik was op zoek naar echt Grieks ;) Lesbos ben ik al eens geweest. Daarbij zie ik dat Sunweb Lesbos niet aanbiedt? Althans, niet in de periode dat ik wil. En ik wil wel met Sunweb, want daar heb ik een voucher van.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 11:43

Fitzroy schreef:
Ik was op zoek naar echt Grieks ;) Lesbos ben ik al eens geweest. Daarbij zie ik dat Sunweb Lesbos niet aanbiedt? Althans, niet in de periode dat ik wil. En ik wil wel met Sunweb, want daar heb ik een voucher van.


Wanneer wil je dan?

Corendon vliegt vanaf 31 mei.. maar dan heb je niets aan je vouchers

Sunweb had heel veel geannuleerd maar mag toch aannemen dat ze nu toch wel gaan aanbieden?

Ik zie het...
Sunweb gaat pas vanaf 13 juli naar Lesbos... dat is ook bizar -O-

Earth

Berichten: 7914
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 12:22

raket schreef:
Leuk vakantieplannen!

Fijn dat het goed gaat mel.

We gaan naar gouvia, niet perse het mooiste begreep ik. Maar een mooie uitvalsbasis. Ik maakte ook al grappen over regen. Maar ach we zien wel. Ik zit namelijk met lesdagen en er waren niet zoveel opties. Nadat we vorig jaar ronduit hufterig door tui waren behandeld wilden we graag bij corendon.
We zien wel.

Ach en als het regent, dan stoft het tenminste niet zo haha.
We gaan 11 dagen. Dus er zit vast wat zon bij. Ik denk dat we bijna de hele vakantie een auto huren.


Leuk, Corfu is mooi! Wij zijn er 2 keer geweest en 1 dag regen gehad :P
Ga wel even een dagje naar het strand van Paleokastrista, daar zijn de stranden zo mooi, het mooiste van het eiland <3 Agia Triada Beach is de mooiste :D

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 12:25

Ah leuk, bedankt voor de tips. Ben benieuwd of het echt doorgaat.
Dat doet iets met de voorpret.
Ik hoop dat het op vaccinatie of antistoffen kan. Ik heb nog veel antistoffen hoorde ik en nu ook nog gevaccineerd.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 12:29

raket schreef:
Ah leuk, bedankt voor de tips. Ben benieuwd of het echt doorgaat.
Dat doet iets met de voorpret.
Ik hoop dat het op vaccinatie of antistoffen kan. Ik heb nog veel antistoffen hoorde ik en nu ook nog gevaccineerd.


Dat zou wel moeten kunnen maar dan heb je geloof ik Engelstalig bewijs nodig.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 12:35

Electra63 schreef:
Fitzroy schreef:
Oké, nu heb je me over de streep (om het niet te doen :+ ). Ik wil juist wel echt Grieks. Misschien moet ik het dan toch maar op het oorspronkelijke plan houden: last minute boeken.


Als je alleen gaat, zou ik last-minute nemen !


Dat vind ik niet. Het assortiment is al kleiner als je alleen gaat. Al het goede is dan weg volgens mij. Ik heb al geboekt. Ga ook alleen

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-21 12:39

Ik heb net ook geboekt. Maar toch niet bij Sunweb, want dat was veel te duur. Verleden jaar zou ik naar Lefkas gaan, en nu ga ik het nogmaals proberen maar nu met Cor en Don! Zij hadden wel een leuke aanbieding. Ik ga ook direct mijn voucher nu terugvragen.

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 13:17

Fijn Fitzroy!
Toch de knoop doorgehakt.

Ik ga ook eind september nog 1 weekje met.mijn zus.
Ga binnenkort eens verzinnen waar naar toe met haar.
Alleen Kos en Syros vallen af, omdat ze daar al eens is geweest.
Ik wil kleinschalig op loopafstand van strand en leuke centrum.
En niet heel duur, ik trakteer nl. mijn zus.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-21 14:42

Lief van jou! Wil je toeristisch of juist niet? Samos is mooi en leuk.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 14:59

Sporades ik n Evia nog oranje. Maar dat zal best nog goed komen voor van de zomer.

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 15:18

Wat heerlijk, al die plannen! {:}
Wie heel binnenkort gaat: vergeet de PLF niet te regelen op travel.gov.gr ! Dat moet min. 24 uur van tevoren. Het stelt niks voor, maar je hebt 'm wel nodig, naast een negatieve Covid test (of een alternatief)

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 15:42

Heb jij enig idee wanneer de alternatieven bekend worden?

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 16:06

raket schreef:
Heb jij enig idee wanneer de alternatieven bekend worden?

Je zou al met een officieel, engelstalig vaccinatiebewijs naar Griekenland kunnen, maar daar werkt de GGD niet aan mee, helaas.

Het is de bedoeling dat de Coronapas straks groen licht geeft op basis van negatieve test, vaccinaties, of antistoffen. Maar die is er voorlopig nog niet :( https://www.ad.nl/buitenland/rutte-wil- ... ~ad1566da/

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 17:18

Ik hoop op antistoffen te kunnen. Ben ook gevaccineerd. En na mijn 2e besmetting had ik meer antistoffen dan na de 1e en nu gevaccineerd. Ik laat liever bloedprikken. Dat mag vast langer vantevoren en dat zou qua werk fijn uitkomen.

Suor

Berichten: 965
Geregistreerd: 14-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 18:10

Afbeelding

Geldt het gele vaccinatieboekje niet als officieel bewijs? Deze is bij mij door de GGD ingevuld.
Laatst bijgewerkt door Suor op 15-05-21 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Escada

Berichten: 3845
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 18:11

Wij hebben morgen de coronatest gepland. PFL formulier net ingevuld, klopt het dat die ook meteen voor mijn partner is? Heb ook zijn naam als travel companion moeten invullen maar niet van hem zijn paspoort gegevens ofzo

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 18:28

Fitzroy schreef:
Lief van jou! Wil je toeristisch of juist niet? Samos is mooi en leuk.


Wij zouden vorig jaar mei al samen gaan. Zij had een vervelend jaar achter de rug. Toen geannuleerd door Corona en verplaatst naar mei 2021 en weer geannuleerd.

Ik heb een aantal ernstig zieke vrienden en bekenden om me heen, ik wil het niet weer uitstellen naar mei 2022, dus gaan nu september 2021.

Ik wil dichtbij strand en eigenlijk ook op loopafstand van een leuk centrum met restaurantjes en terrasjes. Ik rij (behalve nu door Corona) altijd veel km's per jaar en dat wil ik daarom niet in de vakantie. Ik wil wel 1 of 2 dagen auto huren om te toeren. Ook wil ik altijd 1 of 2 x varen.

Omdat we maar 1 week hebben valt Syros af, te veel reistijd.
We zouden eigenlijk naar Rhodos gaan, daar ben ik vaker geweest.
En heeft wel alles wat we zoeken.
Maar Zakynthos of Kos ook.

Lefkas en Samos ben ik nog niet geweest, lijkt me ook heel leuk.

Maar ja, ik vind bijna alles leuk :D, als er maar zon en zee is ;)
Ik wacht eerst mijn vakantie in juni maar eens af. En ga dan eens verzinnen.

TamaraFloor
Berichten: 830
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 19:49

Ik zou dan voor Kos gaan! Heeft alles wat je noemt. En het eiland heeft een mooie afmeting om in 2 dagen te zien met de auto.
Kos stad is erg leuk en in de haven kan he heel makkelijk een boottocht boeken. Wel even kijken naar de kleinere minder toeristische boten zoals de Christina.
Mocht het hotel is verder van het centrum zitten, je kan overal fietsen huren en is ook erg leuk om te doen!

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 20:07

Escada schreef:
Wij hebben morgen de coronatest gepland. PFL formulier net ingevuld, klopt het dat die ook meteen voor mijn partner is? Heb ook zijn naam als travel companion moeten invullen maar niet van hem zijn paspoort gegevens ofzo

Ja, dat klopt! Ik heb beide keren de PLF aangevraagd en dus staan mijn gegevens bovenaan het formulier. Man en dochter staan bij de Travel Companions - Family ingevuld met alleen hun naam en leeftijd.

_Mel

Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 20:14

Escada schreef:
Hebben jullie zelf een eigen restaurant? Of lees ik dat verkeerd :o


Ja klopt mijn man heeft een restaurant met zijn zus en ouders. Seaside heet het, zit direct aan het strand in Laganas. Prachtig plekje met heerlijk eten ook.

Ik werk zelf als reisleidster. Wel jaren horeca gedaan, ook op het eiland in hotel. Nu zou ik ook wel in het restaurant kunnen gaan werken, maar doe liever ‘iets voor mijzelf’, zodat we niet 24/7 op elkaars lip zitten. :D


Leuk trouwens om de plannen van iedereen te horen. Zo fijn ook dat jullie allemaal weer op vakantie kunnen. Doet een mens zo goed!

Escada

Berichten: 3845
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 21:03

Leuk Mel! Ik ga kijken of we die ook kunnen bezoeken eind van de maand :D

Ooh gelukkig dus dat klopt van dat PLF formulier. Morgen corona test, zal wat zijn dat na 7x onze vakantie geannuleerd te zijn, je nu eindelijk kan gaan en straks 1 van ons positief is :')

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 22:03

TamaraFloor schreef:
Ik zou dan voor Kos gaan! Heeft alles wat je noemt. En het eiland heeft een mooie afmeting om in 2 dagen te zien met de auto.
Kos stad is erg leuk en in de haven kan he heel makkelijk een boottocht boeken. Wel even kijken naar de kleinere minder toeristische boten zoals de Christina.
Mocht het hotel is verder van het centrum zitten, je kan overal fietsen huren en is ook erg leuk om te doen!


Kos valt juist af, omdat mijn zus daar al eens is geweest.

Ik ben ook 2 keer naar Kos geweest, 1 x in Kos-stad en 1 x in Tigaki.
Ik vond het inderdaad een heel leuk eiland.


@Mel,
Ik heb een paar jaar geleden inderdaad bij jullie gegeten !!
Heerlijk en top al die restaurants aan het strand!
Ik zat toen in Janno Beach. ;)

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 22:07

Wij wilden vorig jaar naar samos. Gaan we ook zeker doen. Omdat ik tussen lesweken zit waren er niet zoveel opties. Dus dan maar corfu. Vast ook heel leuk.

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 22:10

raket schreef:
Wij wilden vorig jaar naar samos. Gaan we ook zeker doen. Omdat ik tussen lesweken zit waren er niet zoveel opties. Dus dan maar corfu. Vast ook heel leuk.


Corfou vind ik voor eind september een beetje tricky, maar dat vind ik ook met Zakynthos.
Daarom had ik in 1e instantie voor Rhodos gekozen, lekker zuidelijk.

Maar ik ga eerst me voorbereiden op mijn vakantie in juni.
Nog maar 25 dagen *\o/*