Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Earth
Berichten: 7887
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 20:17

He chips, mijn man kan volgende week toch niet weg, dus geen Griekenland voor ons, maar een hotelletje in het weekend in Nederland.

Earth het reisbureau.


baudyh
Berichten: 4273
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 15:04

Jammer, niks aan te doen. Er komt vast wel een andere keer.

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

Suor
Berichten: 965
Geregistreerd: 14-06-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 18:24

Jammer Earth! Dan in Nederland er even tussen uit! Geen Griekenland, maar ook fijn!

Ik heb me na al wat jaren twijfelen nu toch echt in geschreven voor een cursus Grieks! De eerste les is morgen, ben heel benieuwd! Ben altijd zo aan het stoeien met de grammatica, hopelijk gaat dit helpen :)

Fitzroy
Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-20 18:29

Wat leuk, Suor. Waar ga je naartoe?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Electra63
Berichten: 17818
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 18:29

Suor schreef:
Jammer Earth! Dan in Nederland er even tussen uit! Geen Griekenland, maar ook fijn!

Ik heb me na al wat jaren twijfelen nu toch echt in geschreven voor een cursus Grieks! De eerste les is morgen, ben heel benieuwd! Ben altijd zo aan het stoeien met de grammatica, hopelijk gaat dit helpen :)


Wat leuk!
Ik heb dat ruim 30 jaar geleden gedaan :D, ik vond het erg leuk.
Grammatica is wel pittig.
Ik vond schrijven lastig, omdat je verschillende manieren van bijv. de i of de e hebt.
Ik denk wel, dat het nu gemakkelijker is om te oefenen of het bij te houden door internet.
Dat was in mijn tijd niet.
Ik nam dan altijd kranten en tijdschriften mee vanuit Griekenland en dan probeerde ik kleine stukjes te lezen en te vertalen.

Suor
Berichten: 965
Geregistreerd: 14-06-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 18:40

Bij de volksuniversiteit hier in het dorp. Mijn moeder heeft daar ook een aantal jaar Grieks gehad.

Het scheelt dat ik al wel kan lezen en al een klein beetje woordenschat heb. Internet scheelt inderdaad wel een hoop Electra63! En apps om mee te oefenen. Al is leren vanuit een Griekse krant ook juist leuk haha. Ik zei van de zomer al dat ik eingelijk eens wat Griekse kinderboeken moet kopen om mee te oefenen.

Electra63
Berichten: 17818
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 19:40

Suor schreef:
Bij de volksuniversiteit hier in het dorp. Mijn moeder heeft daar ook een aantal jaar Grieks gehad.

Het scheelt dat ik al wel kan lezen en al een klein beetje woordenschat heb. Internet scheelt inderdaad wel een hoop Electra63! En apps om mee te oefenen. Al is leren vanuit een Griekse krant ook juist leuk haha. Ik zei van de zomer al dat ik eingelijk eens wat Griekse kinderboeken moet kopen om mee te oefenen.


Ik heb het toen ook bij de Volksuniversiteit gedaan in Rotterdam.
Eerst een kort cursus: Grieks op vakantie of zoiets en daarna 4 jaar de cursus zelf.
Ik heb mijn boeken en schriften nog en ik neem mij al jaren voor om mijn kennis op te frissen.
In het verleden is mijn schoonmoeder weleens 8 weken bij mij in huis geweest en zij spreekt alleen Grieks en na die 8 weken sprak ik het zo goed, maar helaas is dat niet meer.

Albertina71
Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 10:03

Wij doen ook al een paar jaar Grieks aan de Volksuniversiteit. Eerst Nieuwegein, daarna Amersfoort en tegenwoordig Hilversum. Lest best! We hebben in 1 jaar Hilversum meer geleerd dan in 3 jaar Nieuwegein en Amersfoort...
We houden de laatste tijd ons Grieks een beetje bij met de app (en website) Duolingo! (Grieks is alleen beschikbaar vanuit het Engels). Elke dag een paar lesjes Duolingo zorgt er bij ons voor dat het Grieks niet zo ver wegzakt ;)

Fitzroy
Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-20 10:36

Duolingo heb ik ook tijden gedaan. Dat zou ik eigenlijk weer op moeten pakken.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

baudyh
Berichten: 4273
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 09:30

Dus Griekenland word weer geel vandaag.
Maar ja het seizoen is over. Dat is jammer. En ik vraag me af of de Grieken ons wel willen hebben.
Nou ja toch fijn dat het weer geel is

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

Bonnelover
Berichten: 1532
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 09:34

Hoorde het gisteravond op het nieuws. Zei al tegen mijn man, koffers pakken. Is nu ook nog heerlijk!! Maar mag niet klagen dit jaar 2x in Griekenland geweest en net 2 weken terug.

Electra63
Berichten: 17818
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:10

Ik zou in deze periode niet naar Griekenland gaan, behalve Athene.
Ik vind het te stil en zeker nu veel horeca gesloten is.
Ik hou wel van een beetje leven ;)

Earth
Berichten: 7887
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 16:51

Pff het kriebelt bij mij nog steeds, maar we gaan nergens heen. Is voor het eerst in mijn leven dat ik niet mn bikini heb aan gehad in de zomer, dat voelt zo onwerkelijk :')

Earth het reisbureau.

NatasjavE
Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:26


That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Earth
Berichten: 7887
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:27


Earth het reisbureau.

Earth
Berichten: 7887
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:38

Bijna tegelijkertijd Natasja. Ik zie trouwens ook dat er goede kans is op ook nog tsunami's. Hoop dat dat ze gespaard blijft.

Earth het reisbureau.

NatasjavE
Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:16

4 doden in Izmir. Laten we hopen dat de tsunami’s meevallen.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Earth
Berichten: 7887
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:17

Ik ben bang dat het wel meer worden. Er zijn zoveel gebouwen ingestort. Hopen dat mensen naar buiten zijn gevlucht.

Earth het reisbureau.

NatasjavE
Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 17:42

Op Samos lees ik veel schade aan oude gebouwen en wat gewonden waarvan een ernstig.

Hier een kerk die half ingestort is.
[ img ]

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Earth
Berichten: 7887
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 17:45

Ach dat is zonde zeg :(

Earth het reisbureau.

raket
Berichten: 4081
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 17:57

Vreselijk. Ik las ook 2 jongeren overleden. Wat een rampjaar op samos. Pffff....

...

NatasjavE
Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 18:10

Ja las ik ook net. Ja het is inderdaad een rampjaar voor Samos.
6 doden in Izmir nu overigens.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

baudyh
Berichten: 4273
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 00:00

Er was er kleine tsunami op samos, apart hè . Maar inderdaad wat een jaar. Ppffff

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

NatasjavE
Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 10:40


That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Celiien
Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:54

betekent dat niet idioot :')

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Corien_, DieL_Zor, linoleum, xSagan en 90 bezoekers