Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Electra63
Berichten: 17821
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 18:23

LadyMadonna schreef:
Is mijn man, heeft voor zijn verjaardag een introductie duik gekregen. Hij vond het zo leuk dat hij ‘s middags weer is gegaan ;)
Bij Dive2gether in Plakias, aanrader :j

Hij vond het helemaal geweldig, is ong 6 meter diep geweest, maar al heel snel zie je al van alles


Top ! Ik ben geen duiker, maar mijn man ging vroeger vaak duiken in Griekenland. Je ziet van alles: tot koelkasten en gezonken bootjes toe :D ;)


LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 10:29

Is €65 pp voor agio Nikolaos + Spinalonga (incl boot, vervoer per minibus 1,5 uur enkele reis, en toegang ) de moeite waard?

Bonnelover
Berichten: 1532
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 14:07

Weet niet waar je zit maar wij deden dit zelf met huurauto.

NatasjavE
Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 14:32

Net een aardbeving in Athene.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Bonnelover
Berichten: 1532
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 15:05

NatasjavE schreef:
Net een aardbeving in Athene.

:oo hoop niet heel erg.

LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 15:46

Bonnelover schreef:
Weet niet waar je zit maar wij deden dit zelf met huurauto.

Die hebben we inmiddels niet meer (4 dagen gehad), en om eerlijk te zijn vind ik het ook wel lekker om rond gereden te worden in een minibus :')

Electra63
Berichten: 17821
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 15:46

5.1 las ik..
In grote delen van Athene is de stroom uitgevallen.

LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 15:49

Ik ga m’n schoonmoeder maar even bellen dat dat niet bij ons in de buurt is, anders schiet t mensje in de stress... (in haar beleving in Griekenland zo groot als Amsterdam ofzo, dus tja...)

x_spekkie_x
Berichten: 4354
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 20:50

Met hoeveel personen ben je LadyMadonna? Voor een boottocht vanaf Elounda ben je ongeveer een tientje kwijt, entree Spinalonga is acht euro (of gratis met een studentenkaart). Dus je betaalt 45 euro per persoon voor het vervoer. Daar huur je zelfs in je eentje al goedkoper een auto voor, voor één dag.


LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 22:31

65 was via Neckermann. Inmiddels precies hetzelfde lokaal gevonden voor €35

baudyh
Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 00:59

LadyMadonna schreef:
Is €65 pp voor agio Nikolaos + Spinalonga (incl boot, vervoer per minibus 1,5 uur enkele reis, en toegang ) de moeite waard?


Ik vond spinalonga echt heel mooi. En agio nikolaos is leuk shoppen

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

SsSimonee
Berichten: 2939
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 07:22

Vorig jaar bij Agios Nikolaos en Spinalonga geweest. Zeker een aanrader. Beide erg mooi!

Gin <3
Mister Blue in memoriam
Twister in memoriam

LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 10:58

Zo, geregeld.
Morgen ochtend met de bus naar Plaka, vanuit daar kunnen we zelf spinalonga bezoeken in de ochtend.
Vervolgens gaan we door naar Agios Nikolaos, en zijn we om een uur of 6 weer terug

baudyh
Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 11:11

LadyMadonna schreef:
Zo, geregeld.
Morgen ochtend met de bus naar Plaka, vanuit daar kunnen we zelf spinalonga bezoeken in de ochtend.
Vervolgens gaan we door naar Agios Nikolaos, en zijn we om een uur of 6 weer terug


Kan je aanraden om een gids te nemen op spinalonga. Wij hadden een Nederlands sprekende dan kom je zoveel meer te weten.

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 11:16

Moeten we even kijken of die beschikbaar zijn

LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 08:13

Wij zijn weer thuis.
Zondag nog vanuit Elounda naar de verzonken stad Olous gelopen:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Electra63
Berichten: 17821
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 20:15

Vandaag weer een lichte aardbeving (4.2) in Athene.

s_casper
Berichten: 488
Geregistreerd: 13-12-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 18:44

Wij zijn begin vorige maand voor het eerst naar Griekenland geweest. Naar Parga ( vliegen op Preveza, met transfer naar een heel fijn appartement). Wat was het geweldig! We hebben ook uitstappen gemaakt naar Meteora en naar Paxos en Antipaxos.
Nu willen we eigenlijk in september ook nog 1,5 week op vakantie en denken weer aan Griekenland. Weten jullie misschien iets leuks wat vergelijkbaar is met Parga?
Ik vind vooral het mooie heldere blauwe water heel fijn. En een gezellige boulevard/ centrumpje met leuke winkeltjes en restaurantjes. Geen jongeren-uitgaansgebied.
We gaan binnenkort langs het reisbureau, maar over de mail gaven zij Lesbos als optie. Nu heb ik vanaf de plaatjes het idee dat de zee daar wat minder helder blauw is, maar misschien heb ik het mis.
Kan ik dan beter aan de kant van Kefalonia en Zakynthos blijven?
Misschien hebben jullie een leuke aanrader :)

Electra63
Berichten: 17821
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 19:47

Eind september heb je niet veel last meer van jongeren ;).
Het is dan al wat rustiger. Ik zou sowieso een zuidelijk eiland kiezen i.v.m. het weer.
Blauw water heb je zeker bij Zakynthos en Kefalonia. Hoe witter (zand of kalkrotsen) de ondergrond, hoe blauwer de zee lijkt. Dat is gewoon de weerkaatsing van het licht.
Misschien is de omgeving van Rethymnon (Kreta) wat? Alleen vond ik het water daar niet zo blauw als bijv. bij Zakynthos. Of de omgeving van Rhodos-stad? Kan je heerlijk slenteren in de oude stad en net daarbuiten zijn leuke hotels aan het strand, bijv. in Kalithea?
Ik vind het altijd erg moeilijk om iemand te adviseren.

s_casper
Berichten: 488
Geregistreerd: 13-12-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 08:12

Bedankt voor je reactie! Ik ga het vanavond even googelen allemaal.

Fitzroy
Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-19 08:36

Wanneer wil je precies in september? Dat is wel van belang. Als je laat in september gaat zou ik eerder naar de oostelijke eilanden gaan zoals Samos, Kos, Rhodos of zuidelijk, Kreta.
Op de Ionische eilanden als Zakynthos en Kefalonia heb je dan echt al meer kans op slecht weer. Dat zou ik persoonlijk eerder de doorslag laten geven dan blauw water. Blauw water met regen is imo niet veel aan ;)

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

s_casper
Berichten: 488
Geregistreerd: 13-12-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 09:05

haha daar heb je zeker gelijk in! Ik kan ook heel erg genieten van de zee hier, dus het is inderdaad niet doorslaggevend, maar ik krijg er wel zo'n heerlijk vakantie gevoel van. Het wordt midden september. 2e/3e week.

raket
Berichten: 4081
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 09:22

WIj gaan in die periode ongeveer naar Cyprus, het griekse deel uiteraard. Volgens mij is de zee niet superblauw, maar is er genoeg te doen en het weer lijkt dan nog zelfs wat aan de warme kant.
Ik vind het ook lastig anderen te adviseren, smaken verschillen gewoon. Hier zitten bijvoorbeeld Lesbosfans, maar ik vond het de minst leuke griekse bestemming tot nu toe. Aan de andere kant weet ik ook dat mensen mijn leuke vakanties minder vinden. Het blijft dus heel persoonlijk.
Wij gingen naar Ohrid ooit, een collega zei dat ze zich zo verveeld had en dat ze blij was naar huis te mogen na een week en wij gingen 2 weken. Maar wij vonden het zo leuk en hadden zoveel gedaan en hadden nog een week kunnen vullen. Zelf kiezen dan maar. Ik zou wel kijken naar het weer, want een verregende blauwe zee, maakt het toch minder mooi.

...

Electra63
Berichten: 17821
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 14:20

Vanmorgen een aardbeving van 5.2 op Kreta.
Gelukkig geen gewonden.

NatasjavE
Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 15:10

Jeetje...de bodem is daar wel onrustig zeg.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mytgard, Solmyrkvi en 102 bezoekers