Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 23:28

Nee, idd, daar reken je niet op. Wij kwamen gelukkig rond 15 juni aan afgelopen jaar en toen was het heeeet.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 23:32

Wij hebben afgelopen jaar op een maand tijd een dag,...nou nee...1 uur regen gehad.
Verder minder heet dan het jaar ervoor.
Maar dat was ook wel heel erg heet.

Electra63

Berichten: 17838
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 23:34

Fitzroy schreef:
Nee, idd, daar reken je niet op. Wij kwamen gelukkig rond 15 juni aan afgelopen jaar en toen was het heeeet.


Ik heb even bij mijn foto's naar de data gekeken :D , 12 en 13 juni was de regen. Wij zijn geloof ik de 17e of 18e teruggekomen. We hadden verder heerlijk weer hoor, maar ineens slaat het dan om. Gelukkig maar een paar uurtjes (wel 2 dagen). Op Kos had ik echt 3 volle dagen zwaarbewolkt met veel regen en onweer. Ik baal dan vreselijk -:(- .

LauraM

Berichten: 531
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: In het zuiden van Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 23:34

Bentee schreef:
LauraM schreef:
Ik ga naar Chersonissos :D


Ik ben ook van plan een reisje te boeken naar Chersonissos samen met een paar vriendinnen!
(Via GOGO oid, dus een feest-vakantie :') )


Haha wij ook ja. Wij gaan met Gofun is veel goedkoper blijkbaar :j :D

Electra63

Berichten: 17838
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 23:37

NatasjavE schreef:
Wij hebben afgelopen jaar op een maand tijd een dag,...nou nee...1 uur regen gehad.
Verder minder heet dan het jaar ervoor.
Maar dat was ook wel heel erg heet.


Jij gaat natuurlijk in de schoolvakanties? In de 20 jaar dat ik in de schoolvakanties ging, heb ik geloof ik 2 x een bui gehad. :D Maar ik vind het in juni of september veel lekkerder, dan kan je tenminste nog in de zon liggen. Vroeger in juli/augustus lag ik bijna de hele dag onder de parasol, omdat het te heet was en je je voeten verbrandde aan het hete zand met naar zee lopen. ;) En ..... het is natuurlijk stukken goedkoper nu, vooral de overnachtingen. :D

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 23:38

Ik zou veel en veel liever in juni gaan. Lekker de Meltemmi voor zijn.

maar ja,...dat duurt nog effe 10 jaar voor dat weer kan.

manzano

Berichten: 23915
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 00:21

Op corfu hadden we ook regen. Maar dat hadden we al veel gehoord over corfu (idd niet voor niets groen).

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 00:52

Wij hebben rond juli/augustus echt nog nooit wolken, laat staan regen gehad op Griekenland. Wel zijn we een paar keer in de herfstvakantie (oktober) of begin mei geweest en dan wilde het nog wel eens voorkomen dat er dagen wat minder waren.

Over het algemeen is dat wel fijn aan Griekenland, je bent bijna zeker van mooi weer rond augustus. Wel warm, maar daar stellen wij ons inmiddels op in. Al moet ik zeggen dat vooral het moment van bij Athene het vliegveld uit en dan met de bus naar pireas tot uiteindelijk op de boot naar een eiland het beroerdste om te doen overdag.

Electra63

Berichten: 17838
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 00:58

DewiRox schreef:
Wij hebben rond juli/augustus echt nog nooit wolken, laat staan regen gehad op Griekenland. Wel zijn we een paar keer in de herfstvakantie (oktober) of begin mei geweest en dan wilde het nog wel eens voorkomen dat er dagen wat minder waren.

Over het algemeen is dat wel fijn aan Griekenland, je bent bijna zeker van mooi weer rond augustus. Wel warm, maar daar stellen wij ons inmiddels op in. Al moet ik zeggen dat vooral het moment van bij Athene het vliegveld uit en dan met de bus naar pireas tot uiteindelijk op de boot naar een eiland het beroerdste om te doen overdag.


Ja maar tegenwoordig met de bussen met airco is het goed te doen in tegenstelling tot vroeger met een taxi in de hitte in de file. Ik neem in Athene bijna nooit geen taxi meer, het openbaar vervoer is heel goed geregeld en over het algemeen snel en koel.
Als je in Athene uit het vliegtuig stapt, dan voel je altijd zo'n warme deken en een specifieke geur. Heerlijk vind ik dat, dan ben ik gelijk happy :D :D

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 01:13

Electra63 schreef:
Als je in Athene uit het vliegtuig stapt, dan voel je altijd zo'n warme deken en een specifieke geur. Heerlijk vind ik dat, dan ben ik gelijk happy :D :D



Hahaha,...ja die geur.
Heb ik ook altijd.

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 01:23

Het ov is inderdaad wel een stuk beter geworden, al blijven die stoelen behoorlijk hard. Door de crisis is het alleen de laatste paar jaren nog drukker geworden in de bussen en ik heb dan ook al een paar keer de gehele weg moeten staan/ op mijn koffer moeten zitten en dan is +/- 1.5 uur toch wel vrij lang. Maar met de taxi is ook niks inderdaad, al helemaal niet van die chauffeurs die je zowat met koffer en al mee naar hun auto slepen wanneer je van de boot af komt en naar het vliegveld wilt.

Ach, het kost geen drol en zodra we op bestemming zijn dan zijn we de busreis allang weer vergeten.

Wij hebben 2x de hele nacht op het vliegveld in Athene doorgebracht omdat we dan bijv. rond 22:00 waren geland en pas de volgende ochtend met de boot konden. Maar eigenlijk is dat gewoon niet te doen, dus dat doen we ook niet meer haha.

De boot daarentegen vind ik altijd heeerlijk! Lekker op het dek, al die meeuwen om je heen. Muziekje op, heerlijk.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 09:46

Ik vind de bussen vanaf het vliegveld wel ok moet ik zeggen.
Wij hebben richting Kalamaki altijd zachte stoelen. Wel erg druk.
Wel heel veel duurder geworden dan 10 jaar terug.

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 10:05

Wij boeken eigenlijk altijd een huurauto erbij, dus we lopen rechtstreeks van de aankomsthal naar de huurauto's.
Maar idd, die geur, dat is zo typisch Griekenland. Heerlijk als je in het zonnetje de vliegtuigtrap afloopt en de geur opsnuift. Dan ben ik ook gelijk 'thuis'.

Electra63

Berichten: 17838
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:00

Fitzroy schreef:
Wij boeken eigenlijk altijd een huurauto erbij, dus we lopen rechtstreeks van de aankomsthal naar de huurauto's.
Maar idd, die geur, dat is zo typisch Griekenland. Heerlijk als je in het zonnetje de vliegtuigtrap afloopt en de geur opsnuift. Dan ben ik ook gelijk 'thuis'.


Ik huur de auto pas op het eiland, dat is een stuk goedkoper dan met een auto de overtocht met de ferry te maken.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:03

Ben wel eens met de auto naar Griekenland gereden. Was erg leuk.

Verder huren wij wel eens een auto om een eilandje goed te bekijken.

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 11:28

Electra, wij zijn de laatste jaren alleen naar de Peloponnesos en de Pilion geweest dus geen oversteek gemaakt. Nu vliegen we rechtstreeks op Kefalonia en huren uiteraard daar de auto.

Electra63

Berichten: 17838
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 12:46

NatasjavE schreef:
Ben wel eens met de auto naar Griekenland gereden. Was erg leuk.

Verder huren wij wel eens een auto om een eilandje goed te bekijken.


Wij zijn ook regelmatig met de auto geweest. Toen we nog geen kinderen hadden, helemaal via voormalig Joegoslaviƫ en later met de kinderen via Italiƫ met de ferry Ankona-Patras.
Volgend jaar willen wij misschien weer met de auto gaan en dan rondreizen op het vaste land. Of vliegen op Thessaloniki, auto huren en dan richting Xhalkidiki.
Ach ik heb nog zoveel wensen. :D Eerst in april naar Tenerife en dan in juni naar Syros, daarna zien we wel weer. :D

Kamy

Berichten: 1428
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Ravenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:26

Ach, wij hebben bijna altijd regen op vakantie. Je raakt er aan gewend.
Eerste keer Corfu hadden we 2 wkn geboekt. De eerste wk bijna alleen maar regen. Er waren zelfs mensen die begonnen te roepen "we willen naar huis". Was meteen een goeie relatie test, onze eerste vakantie samen ;)
Kreta hebben we een keer 3 wkn gezeten, waarvan 1 dagje met wat wolken en een buitje. Maar de andere keer Kreta hadden we toch ook weer veel regen en wind. Tsja... Kefallonia was alleen maar zon! Behalve op de top van die berg, op de dag dat wij die wilden beklimmen. Tot op het ondergoed nat geworden.
En in Parga hadden we geen zomerweer in de Zagoria. Maar ach, dat heeft wel wat in die bergdorpjes.

Electra63

Berichten: 17838
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:21

Kamy schreef:
Ach, wij hebben bijna altijd regen op vakantie. Je raakt er aan gewend.
Eerste keer Corfu hadden we 2 wkn geboekt. De eerste wk bijna alleen maar regen. Er waren zelfs mensen die begonnen te roepen "we willen naar huis". Was meteen een goeie relatie test, onze eerste vakantie samen ;)
Kreta hebben we een keer 3 wkn gezeten, waarvan 1 dagje met wat wolken en een buitje. Maar de andere keer Kreta hadden we toch ook weer veel regen en wind. Tsja... Kefallonia was alleen maar zon! Behalve op de top van die berg, op de dag dat wij die wilden beklimmen. Tot op het ondergoed nat geworden.
En in Parga hadden we geen zomerweer in de Zagoria. Maar ach, dat heeft wel wat in die bergdorpjes.


Ik heb zo'n collega, waar zij ook heen gaat (zelfs op Aruba, Dom. Republiek, Turkije, Egypte) zij heeft altijd wel regen of veel kouder weer dan normaal. Ik ga ook nooit tegelijkertijd met haar op vakantie naar dezelfde regio. :D

manzano

Berichten: 23915
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:36

Steekt vinger op!!! Wij hebben ook zo vaak pech met weer. Zoooo frustrerend!!

Lutha

Berichten: 316
Geregistreerd: 25-02-13

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:39

Heey leuk topic! Ik ga dit jaar ook weer! Naar Kos, zoals al 10 jaar :D Of wel; echt aan te raden! :j

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 23:30

Mag ik dan even weten wanneer Kamy, collega van Electra en Manzano gaan :P
Dan moeten wij dus niet ;)

MultiWample, zo zie je maar hoe smaken verschillen. Van tig keer Griekenland vond ik dat de meest verschrikkelijke bestemming. :o

manzano

Berichten: 23915
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 23:34

Hahahaha eind mei/begin juni denk ik :D :D :D

Wij hebben in Tunesie, in juni, ook week regen gehad. Die mensen wisten niet wat ze meemaakten.....

In Zuid-Afrika ook veel regen/slecht weer gehad. Sommige dingen zijn echt letterlijk en figuurlijk in het water gevallen toen. Erg jammer. Maar ja, goede reden om nog een keer te gaan.

Electra63

Berichten: 17838
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 23:55

Mijn collega had in febr. slecht weer in Dom.Republiek. in mei Turkije, juni in Dubai zandstormen, in februari kou in Egypte enz.
wel verschillende jaren :D
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 05-01-14 23:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Kamy

Berichten: 1428
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Ravenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 23:55

Vorig jaar wel geluk met de huwelijksreis. Hier op Internet was de voorspelling bar en boos. Alleen precies in die periode dat wij er zouden zijn. Daar, Jamaica, aangekomen dezelfde voorspellingen. En uiteindelijk hebben we maar 2 hoosbuien gehad verder zomerweer!
Ze zeggen toch altijd dat je krijgt wat je verdient? Hebben wij dan altijd regen verdient? Snik...

Kos trekt ons ook niet. Stel me dat voor als te vlak? En niet heel boeiend. Evenals Zakyntos. Lijkt me ook te klein voor 2 wkn actieve vakantie?