Griekenland

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Electra63
Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 22:28

Het boeit me niet, maar ik denk wel, wie is ZIJ om mij de les te lezen.
Ik kom uit Rotterdam en ik maak van mijn hart geen moordkuil :D ;)


Lotus83
Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 22:50

Wij hebben ook nog vouchers van vorig jaar, ik denk dat we dan maar wachten tot half april en dan wel of niet gaan boeken... het word dan sowieso Lesbos, hotel zelfde als voorgaande keren.

En als we niet kunnen, dan inzetten op Oktober en dan naar Kos en in juni weg met de caravan

Weg gaan we sowieso, ongeacht wat iemand daar van vind.

Voor altijd in mijn hart.. ♡♡♡
https://www.vinted.nl/member/27278217-saina1983

raket
Berichten: 4077
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 07:15

MarlindeRooz schreef:
Vaccinatiepaspoorten gaan echt nog niet gebeuren tot vaccinaties voor iedereen beschikbaar zijn. Maar ik snap eigenlijk niet dat mensen nu nog vakanties plannen. De tijd is zo onzeker...

Vind (weekendjes) weg in eigen land al niet kunnen. Verdorie scholen zijn deels dicht, ziekenhuizen kunnen mensen niet behandelen en die sterven, en dan ga je lekker door heel Nederland reizen om lekker in een hotel te zitten. Ipv veilig thuis corona proberen te voorkomen. Heel egoïstisch. :n



Dat is een gezond copingsmechanisme. Dus plannen is geen enkel probleem. Iedereen realiseert zich dat de mogelijkheid bestaat dat het niet door kan gaan. Meer dan ooit.

Hotels zijn open, dus dat mag.
Mensen zullen iets moeten doen om het vol te houden. Ik moet soms ook even luchten.

En als mensen dat niet doen worden ze sjacherijnig en gaan ze andere veroordelen over toegestane dingen als dromen over een mooie vakantie.

September kan ik wel vakantie opnemen zoals het er nu uit ziet. Juni is nog even lastig omdat een collega niet zeker weet wanneer zijn huis opgeleverd wordt. En ik gun hem de tijd om te verhuizen en dergelijke. Dus ik wacht nog wel even af voor juni.

September willen we in principe naar Kos, dat kennen we en als er dan eea nog dicht is dan is dat niet zo erg.
Als mijn vakantie goedgekeurd wordt gaan we wel boeken denk ik. Ik ben bang dat de prijzen enorm omhoog gaan en alles vol gaat zitten. Ik zit qua dagen redelijk vast vanwege de nieuwe studie.

...

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 07:48

Ik heb ook plannen maar als het straks niet doorgaat dan is dat gewoon helemaal prima. Ik zie niet in waarom dat egoïstisch zou zijn.

Stel we kunnen straks wel naar Griekenland dan is er straks geen ticket meer te krijgen. Ja tegen record prijzen. Dan neem ik liever nu de gok om een ticket te boeken.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

baudyh
Berichten: 4259
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 09:34

Als Griekenland straks gewoon weer geel word mogen we gaan. Het is aan iedereen zelf of je wel of niet gaat.
Ik ga altijd in sept. En dan gaan we dit jaar ook proberen. Maar boek nu nog niet.

Ons eerste veulen van 2024: Una Bella Donna prinses G.W. Geboren op 21 Maart op naar nr 2.

Earth
Berichten: 7735
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:49

Ik ben door jullie toch weer aan het zoeken geslagen haha. Ik hoop alleen niet dat september het hoogseizoen wordt haha, want dan willen wij ook. Maar uiteindelijk zal het wel meevallen want er zullen toch ook kinderen naar school moeten.

Earth het reisbureau.

Albertina71
Berichten: 749
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 16:23

Electra63 schreef:
Wij gaan 10 mei naar Rhodos, maar ik kan me niet voorstellen dat het doorgaat.
Ik ben bang dat de Griekse overheid ook eisen gaat stellen, zoals een vaccinatiebewijs.
Ik ben tegen die tijd wel gevaccineerd, als het goed is, maar mijn zus nog niet.


Ik heb gelezen dat niet-gevaccineerden ook hartstikke welkom zijn in Griekenland, maar dan wel een negatieve PCR test moeten kunnen tonen, soms een sneltest moeten doen én in zelf-quarantaine moeten (zoals wij nu hebben gedaan).
Mensen met vaccinatiepaspoort worden straks zonder verdere eisen toegelaten.
Daarvoor is al een overeenkomst met Israël en Groot-Brittannië. Er zullen vast nog meer landen volgen.

Escada
Berichten: 3832
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 17:03

Ik heb vanmiddag TUI aan de telefoon gehad omdat ik nog wel de vraag had over vaccinaties. Omdat ik zwanger ben mag ik geen vaccinatie halen. Ze zeiden dat er nog veel onduidelijk was maar dat als ze eerlijk was er wel vertrouwen in had dat ik op vakantie kon gaan. De eilanden staan te springen om toerisme en er zijn nog zoveel mensen tegen vaccineren dat ze zei dat een vaccinatiepaspoort verplichten voor de zomervakantie niet te doen was. Ik hoop dat het doorgaat en zo niet dan is het ook goed :j Ben benieuwd wat er vanavond verder gezegd word bij de persconferentie

Volg ons! @purarazavalerio

Janinevv
Berichten: 13225
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 20:35

Wauw vaccinatie paspoort verplichten, hopelijk komt dat nooit uit.

[o]

Electra63
Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 21:54

Janinevv schreef:
Wauw vaccinatie paspoort verplichten, hopelijk komt dat nooit uit.



Ik heb ook dat beroemde gele boekje met mijn inentingen voor verre reizen, daar kan dit vaccin dan mooi bij :D

Janinevv
Berichten: 13225
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 21:56

Electra63 schreef:
Janinevv schreef:
Wauw vaccinatie paspoort verplichten, hopelijk komt dat nooit uit.



Ik heb ook dat beroemde gele boekje met mijn inentingen voor verre reizen, daar kan dit vaccin dan mooi bij :D


Haha ik had het over het nieuwe groene boekje waarvan ik hoop dat die niet komt, maar die liggen al klaar.

Maar die gele heb ik ook niet, kan niet herinneren dat ooit voor een reis een prik heb gehaald.

[o]

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-21 22:16

Hoe kan TUI nu weten wat de Griekse overheid van plan is :? Ze hopen dat het zo gaat. Maar het zou mij niet verbazen als dat vaccinatiepaspoort er wel komt.
En dan laat ik hem ook graag in mijn gele boekje zetten. Bij de hepatitis-gevallen en weet ik veel wat je voor exotische landen nodig hebt.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Electra63
Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 22:44

Fitzroy schreef:
Hoe kan TUI nu weten wat de Griekse overheid van plan is :? Ze hopen dat het zo gaat. Maar het zou mij niet verbazen als dat vaccinatiepaspoort er wel komt.
En dan laat ik hem ook graag in mijn gele boekje zetten. Bij de hepatitis-gevallen en weet ik veel wat je voor exotische landen nodig hebt.


Ik werd vorige week gebeld door Tui omdat ik nog een bedrag heb staan op mijn voucher, dat binnenkort verloopt. Ik heb gevraagd wat de verwachting is en dat konden ze niet zeggen.
Ze zijn afhankelijk of de grenzen weer open gaan.

Suor
Berichten: 965
Geregistreerd: 14-06-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 18:31

Ik lees net op ad.nl dat Griekenland ernaar streeft om het zomerseizoen half mei van start te laten gaan. Je bent welkom als je geënt bent, antistoffen hebt of een negatieve test kan laten zien.

Dat geeft voorzichtig hoop voor onze huwelijksreis! Ik ben tegen die tijd volledig geënt en vriendlief heeft corona gehad en heeft dus hopelijk antistoffen.

raket
Berichten: 4077
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 19:06

Van antistoffen is nog niet bekend hoe lang ze blijven. Bij sommigen zijn ze zelfs helemaal niet aan te tonen. Andere hebben ze nog na een jaar.

Ik hoop dat mijn vakantie goedgekeurd wordt. Dan ga ik boeken. Ik heb liever iets om me op te verheugen dat weer afgezegd wordt dan helemaal niets in het verschiet.

...

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-21 19:16

De vakanties zijn wel echt stukken duurder dan verleden jaar. En ik heb de pech dat de accommodatie die ik had uitgezocht verleden jaar, nu niet meer in het aanbod zit van Sunweb. Anders had ik recht gehad op prijsgarantie maar nu dus niet.
Ik laat mijn voucher nog wel even staan en boek pas later. Ik heb nl. geen idee wanneer ik geënt word. En gokken op een negatieve test vind ik te tricky.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Earth
Berichten: 7735
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 19:43

Oh dat is balen Fitzroy!
Ik ben aan het zoeken naar een mooie villa, maar dat is nog lastig.
Het liefst zou ik naar een hotel gaan waar we een paar jaar terug zijn geweest, maar ik ben zo bang dat ze dicht zijn. Want ik kan nergens meer kamers boeken bij hun. Dat gaat me echt aan het hart, die mensen daar waren zo onwijs vriendelijk <3

Earth het reisbureau.

Electra63
Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 21:49

Ik las dat Griekenland 14 mei open wil voor toerisme.
Mijn vakantie is geboekt vanaf 10 mei, dus weer te vroeg, waarschijnlijk.

Escada
Berichten: 3832
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 08:28

Ik heb mijn vakantie toch een weekje later verzet naar 15 mei dus dat zou mooi zijn als Griekenland dan open gaat :=
Kreeg van TUI ook nog extra beenruimte in het vliegtuig omdat ik zwanger ben, nu nog hopen dat we kunnen gaan :D

Volg ons! @purarazavalerio

Electra63
Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 11:53

Escada schreef:
Ik heb mijn vakantie toch een weekje later verzet naar 15 mei dus dat zou mooi zijn als Griekenland dan open gaat :=
Kreeg van TUI ook nog extra beenruimte in het vliegtuig omdat ik zwanger ben, nu nog hopen dat we kunnen gaan :D


Ik heb geen ruimte om het te verplaatsen, misschien naar eind september, maar dan is het wel een paar honderd euro duurder, dezelfde reis.

baudyh
Berichten: 4259
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 12:31

Ik vind het sowieso al duur . Maar dat komt omdat ik altijd met mijn moeder ging en nu alleen wil. En dat is gewoon duurder.

Ons eerste veulen van 2024: Una Bella Donna prinses G.W. Geboren op 21 Maart op naar nr 2.

Electra63
Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 12:56

baudyh schreef:
Ik vind het sowieso al duur . Maar dat komt omdat ik altijd met mijn moeder ging en nu alleen wil. En dat is gewoon duurder.


Alleen reizen is altijd duur.

Mijn vakantie in mei naar Rhodos is een cadeau aan mijn zus, dus ik wil liever ook niet honderden euro's meer kwijt zijn.

raket
Berichten: 4077
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 20:35

Ik vond sunweb echt vele malen duurder dan corendon
Wij hebben september geboekt.

...

Electra63
Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 21:05

raket schreef:
Ik vond sunweb echt vele malen duurder dan corendon
Wij hebben september geboekt.



Ik heb nog nooit geboekt met Corendon. Mijn schoonzus wel en is altijd tevreden.
Soms boek ik zelf (Syros of Athene), soms met Tui of Sunweb.
Meestal heb ik eerst de accommodatie en kijk dan via welke touroperator deze geboekt kan worden.

raket
Berichten: 4077
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 21:10

Ik was vorig jaar zo boos op tui. Corendon heeft voor mij de gunfactor. Die zijn netjes gebleven vorig jaar.

Wij zoeken meestal een bestemming en vergelijken dan prijzen en vliegdagen en vluchttijden.

...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fleur_Laura, Gaby, limagirl, LisaVH96 en 77 bezoekers