Griekenland

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
baudyh
Berichten: 4259
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 23:00

Fitzroy schreef:
Ja, alleen reizen is echt duur. Daar ben ik nu ook wel achter. Plus het feit dat touroperators ook niet alles aanbieden voor 1 persoon. Dat vind ik ook wel eens jammer. Dan zie je een leuke accommodatie, krijg je geen prijzen als je 1 persoon ingeeft. En het gekke is dat je die accommodatie vervolgens wel via Booking of rechtstreeks kunt boeken voor 1 persoon. Heel vaag.


Ik tik al gelijk in zoeken op 1 persoon mogelijk heden. Vind het gewoon fijn om via tui te gaan maar heb ook gekeken nu bij sunweb en Corendon. Ik was in 2020 ook in dit hotel . Ook alleen maar dat was omdat me moeder in de laatste 24 uur moest annuleren. Dit jaar kon ik hier ook niet heen maar nu kan het in ene wel.
Zal ongetwijfeld nu aan de tuinzijde zitten ipv zwembad zijde maar dat vind ik niet erg.

Ons eerste veulen van 2024: Una Bella Donna prinses G.W. Geboren op 21 Maart op naar nr 2.


raket
Berichten: 4077
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 07:46

Als ik alleen zou gaan zou ik ook wel andere dingen willen van een hotel.
Die prijzen zijn echt veel hoger inderdaad.

Wij willen in oktober na het afronden van de studies nog een keer op vakantie. Ik knap enorm op van het klimaat aan de middellandse zee. Ook de reden dat we altijd redelijk actief zijn. Daar heb ik voordeel van als we terug zijn.

Ik kijk er in ieder geval enorm naar uit. Iets leuks in het vooruitzicht.
Ik heb echt weer zin in Griekenland.

...

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 21:16

Wij willen dit jaar ook weer naar Griekenland. Mijn partner maakt het niet uit. Die wil vooral zon, zee, leuk stadje en relaxen. Kan ik me bij aansluiten :D
Ik wil naar Zakynthos. 7 jaar geleden ben ik er ook geweest en brak toen een middenvoetsbeentje op dag 2. Dus weinig van het eiland gezien. Daarna nog een keer naar Lesbos en Eqypte op vakantie geweest, maar nu wordt het weer Zakynthos.
Kans is zelfs heel groot dat het hetzelfde hotel wordt, want ik heb daar een super fijn verblijf gehad :j
Plan is nu half mei.
Hopelijk tegen die tijd geen te gekke dingen meer rondom covid.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Electra63
Berichten: 17792
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 22:22

Daihyo schreef:
Wij willen dit jaar ook weer naar Griekenland. Mijn partner maakt het niet uit. Die wil vooral zon, zee, leuk stadje en relaxen. Kan ik me bij aansluiten :D
Ik wil naar Zakynthos. 7 jaar geleden ben ik er ook geweest en brak toen een middenvoetsbeentje op dag 2. Dus weinig van het eiland gezien. Daarna nog een keer naar Lesbos en Eqypte op vakantie geweest, maar nu wordt het weer Zakynthos.
Kans is zelfs heel groot dat het hetzelfde hotel wordt, want ik heb daar een super fijn verblijf gehad :j
Plan is nu half mei.
Hopelijk tegen die tijd geen te gekke dingen meer rondom covid.


Leuk, ik ben vorig 2 x naar Zakynthos geweest.
Welk hotel, plaats wil je heen?

Ik twijfel.
We wilden eigenlijk in juni een rondreis op het vaste land gaan maken, maar mijn dochter is in juli uitgerekend. Haar vorige zwangerschap verliep op het eind niet helemaal lekker, dus ik twijfel om weg te gaan.
Misschien blijven we thuis en gaan we dan begin mei naar bijv. Tenerife en dan eind september nog een weekje naar een Grieks eiland.

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 22:42

Janno Beach in Laganas. Is toen super bevallen. Niet in de stad, maar wel op loopafstand. En strand voor de deur.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Electra63
Berichten: 17792
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 23:00

Daihyo schreef:
Janno Beach in Laganas. Is toen super bevallen. Niet in de stad, maar wel op loopafstand. En strand voor de deur.


Daar ben ik in september geweest met mijn zus.
En een paar jaar geleden eens in juni.
Ze hebben de kamers vorig jaar gerenoveerd. Zijn heel mooi geworden.
De ligging is ideaal. Mooi zandstrand zonder stenen en op loopafstand van winkels en restaurant!

Ik ga nog wel een keer terug.

Electra63
Berichten: 17792
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 20:54

Je hoeft geen negatieve coronatest meer te tonen, als je gevaccineerd bent *\o/*

Goed nieuws voor wie naar Griekenland gaat

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 22:27

Ik hoop dat ook voor mensen(kinderen) zonder booster op gaat. Zou het wel makkelijker maker iig.

Maar inderdaad zeker fijn. Onze reis is al geboekt Heen Athene terug Kos.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

raket
Berichten: 4077
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 22:47

Het kan nog wel 10x veranderen voordat we gaan.

...

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 02:15

Ook waar.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Bonnelover
Berichten: 1532
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 18:52

Vandaag rondreis naar Griekenland geboekt voor mei. Met oa bezoek Athene, Olympus, kanaal van Karinthië.

raket
Berichten: 4077
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 19:04

Oh heerlijk!
Ik tel ook af.

...

Fitzroy
Berichten: 25042
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-22 19:39

Leuk, bonnelover. Met de auto of echt in een groepsreis?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Celiien
Berichten: 13251
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 20:09

heeft er iemand tips voor ons?
willen graag begin september 12-14 dagen naar Griekenland. oog is een beetje gevallen op Kreta. ik ben al op cherso geweest, maar dat telt natuurlijk niet.
we zoeken een leuk hotel, liefst logies/ontbijt met een zwembad en t liefst (zand)strand. geen massaal hotel, wel comfortabel :) alleen logies is ook prima als er een bakker/supermarkt vlakbij is.
Vriendlief kan niet de hele dag aan zwembad/strand liggen, dan gaat hij zich vervelen. Ik hou er wel van, dus we gaan proberen de middenweg te zoeken en Kreta leek daar wel geschikt voor, zeker als we een auto huren . als ik dat fout heb, hoor ik dat graag :))

weet iemand nog leuke locaties om te kijken/gaan zitten?

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Bonnelover
Berichten: 1532
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 20:13

Fitzroy schreef:
Leuk, bonnelover. Met de auto of echt in een groepsreis?

Nee echt groepsreis. Met gids ed. Vind ik zelf wel fijn je wordt gereden en krijgt echt veel informatie.

Suor
Berichten: 965
Geregistreerd: 14-06-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 19:08

Leuke plekken om te bezoeken Bonnelover!!

__denise
Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 19:25

Celiien schreef:
heeft er iemand tips voor ons?
willen graag begin september 12-14 dagen naar Griekenland. oog is een beetje gevallen op Kreta. ik ben al op cherso geweest, maar dat telt natuurlijk niet.
we zoeken een leuk hotel, liefst logies/ontbijt met een zwembad en t liefst (zand)strand. geen massaal hotel, wel comfortabel :) alleen logies is ook prima als er een bakker/supermarkt vlakbij is.
Vriendlief kan niet de hele dag aan zwembad/strand liggen, dan gaat hij zich vervelen. Ik hou er wel van, dus we gaan proberen de middenweg te zoeken en Kreta leek daar wel geschikt voor, zeker als we een auto huren . als ik dat fout heb, hoor ik dat graag :))

weet iemand nog leuke locaties om te kijken/gaan zitten?


Agios Nikolaos vonden wij een hele fijne basis om vanuit daar erop uit te gaan. Daar kan je met een half uur autorijden al veel zien. Agios Nikolaos is in het hoogseizoen wel heel druk, maar verwacht dat het rond die periode wel beter is. Zandstrand heb je er ook, niet mega zoals aan de noordkust. Wel echt een stadje met alles erop en eraan.
Elounda zou je ook naar kunnen kijken. Daar hebben ze ook wat grotere hotels. Wel leuk stadje met mooi (kiezel) strand.

We gaan dit jaar naar Agia Marina en verwachten daar wel wat langer in de auto te zitten om naar verschillende plekken te gaan (met name de stranden in het westen). We zitten daar wel echt dicht bij Chania.

We hebben ook in Agia Galini gezeten, wat een super leuk dorp is, maar je wel een tijdje al moet rijden om uit de regio te komen.

Heb verder geen ervaring met de omgeving van Rethymnon of Heraklion.

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 11:18

Bonnelover schreef:
Vandaag rondreis naar Griekenland geboekt voor mei. Met oa bezoek Athene, Olympus, kanaal van Karinthië.


Het kanaal zelf is dicht. Er ligt een rotsblok in de vaargeul. Al heel lang maar het lukt op de een of andere manier nog niet om hem weg te halen.

Ze gaan er wel mee aan de slag.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

welmoedz
Berichten: 1554
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 12:58

Hoi! Wij willen in de loop van april een weekje naar Griekenland. We houden van temperaturen van ongeveer 25 graden, dus als we geluk hebben gaat het een beetje die kant op. Nu zijn er alleen zoveel eilanden dan ik het bos niet meer zie :,).

Wij houden van een paar activiteiten in de vakantie, mooie dorpjes maar nog meer mooie natuur. Beetje met een scooter het eiland verkennen en mooie plekken zien. Kwa accomodatie hou ik van kleinschalig (was al op elizawashere.nl aan het kijken) ontbijt en zwembad zou wel fijn zijn. We willen 8 dagen gaan. Iemand een goede tip voor een eiland/leuke accomodatie?

:)

Earth
Berichten: 7733
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 13:01

welmoedz schreef:
Hoi! Wij willen in de loop van april een weekje naar Griekenland. We houden van temperaturen van ongeveer 25 graden, dus als we geluk hebben gaat het een beetje die kant op. Nu zijn er alleen zoveel eilanden dan ik het bos niet meer zie :,).

Wij houden van een paar activiteiten in de vakantie, mooie dorpjes maar nog meer mooie natuur. Beetje met een scooter het eiland verkennen en mooie plekken zien. Kwa accomodatie hou ik van kleinschalig (was al op elizawashere.nl aan het kijken) ontbijt en zwembad zou wel fijn zijn. We willen 8 dagen gaan. Iemand een goede tip voor een eiland/leuke accomodatie?


Je moet in april echt een beetje mazzel hebben wil je 25 graden halen. Maar het is niet onmogelijk. Maar ik zou zo dicht mogelijk naar de evenaar zoeken en een beetje oostelijk. Ik kijk overigens altijd op www.klimaatinfo.nl voor een betrouwbare analyse over het weer.
Het nadeel is wel, hoe meer zuidelijk je gaat, hoe droger het klimaat dus hoe minder groen de eilanden zijn.

Earth het reisbureau.

Fitzroy
Berichten: 25042
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-22 13:01

25+ in April lijkt me best een gok. Ik zou als ik jullie was eerst eens kijken waar allemaal vliegtickets naartoe aangeboden worden en vanaf welke datum. Het toeristenseizoen begint op kleinere eilanden echt pas 1 mei.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Earth
Berichten: 7733
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 13:06

Ik zit even te kijken, maar 25 graden ga je uberhaupt niet halen in april hihi. Het water is dan ook maar 17 graden.

Ik zou dan eerder kijken naar de Canarische eilanden, Kaapverdië of Zanzibar :) Die laatste is het meest groen en is de natuur het mooist. Ok, dat heb je bij Kaapverdië ook, maar dat zijn verschillende eilanden met ieder zijn eigen speciale klimaat. Zo heb je daar echt schitterende groene eilanden, maar dat is echt om te wandelen en daar heb je bijv geen stranden. Op de eilanden waar je stranden hebt, is er verder weinig groen bijv. Zanzibar heeft het beste van beide.

Geloof mij, ik ben maanden aan het zoeken geweest voor een geschikte vakantie in april. Wij gaan nu naar Thailand :')

Earth het reisbureau.

welmoedz
Berichten: 1554
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 13:11

Top! Dankjulliewel voor de waarschuwing:,)! Omdat elizawashere.nl al reizen aanbied vanaf april dacht ik dat het al wel strandweer zou zijn :,). Ik ben bang dat we ook vast zitten aan april.

@earth ik geloof je meteen, super dank voor je suggesties! Ik kijk even naar zanzibar. Ik zag ook Bonaire maar ben bang dat je daar binnen 2 dagen toch overal al geweest bent. Dan wordt het volgend jaar Griekenland :).
Laatst bijgewerkt door welmoedz op 12-02-22 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

:)

Electra63
Berichten: 17792
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 13:12

Het toeristenseizoen schijnt dit jaar op 1 maart te beginnen, maar of er al veel accomodaties dan al open gaan?
Ik vind zelf april te vroeg, maar ik zou dan in ieder geval naar de zuidelijke eilanden kijken:
Rhodos, Kos of Kreta.

Ik weet nog niet of we naar Griekenland gaan. Mijn man wil in juni 1 weekje naar Spanje.
We hebben nog veel te doen aan en om ons huis en voor een deel wil hij dat in onze vakantie (laten) doen. Omdat dan mijn dochter hoogzwanger is, vind ik het dit keer, niet erg. ;)

Earth
Berichten: 7733
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 13:17

welmoedz schreef:
Top! Dankjulliewel voor de waarschuwing:,)! Omdat elizawashere.nl al reizen aanbied vanaf april dacht ik dat het al wel strandweer zou zijn :,). Ik ben bang dat we ook vast zitten aan april.

@earth ik geloof je meteen, super dank voor je suggesties! Ik kijk even naar zanzibar. Ik zag ook Bonaire maar ben bang dat je daar binnen 2 dagen toch overal al geweest bent. Dan wordt het volgend jaar Griekenland :).

Bonaire heb ik ook naar gekeken. Daar wilde we eerst naar toe vanwege het snorkelen, maar het jammere van Bonaire is, is dat je wel mooie stranden hebt, maar weinig stranden waar je echt chill op een bedje kunt hangen. En daar houden wij wel van :P Curacao is dan geschikter bijvoorbeeld, maar dat is momenteel heeeeel druk met Nederlanders begrijp ik :')
Maar je kunt ook kijken voor andere plekjes in de Cariben. Ik kreeg van iemand bijv de tip dat Guadeloupe ook heel mooi is. Dat is nog enigszins betaalbaar omdat het een Frans eiland is.

Earth het reisbureau.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: purny en 55 bezoekers